Jump to content

Olympische Zomerspelen 2008


Jesperkaj

Recommended Posts

Allereerst: Leuk topic, ik vind de Olympische Spelen altijd een geweldig evenement en ga absoluut heel wat sporten volgen. Voor mij als sportliefhebber zijn de Olympische Spelen altijd de mooiste tijd van het jaar...tenminste, als het de zomerspelen betreft; de winterspelen zijn een stuk minder leuk om te volgen, met uitzondering uiteraard van het schaatsen want daar vallen nog wel eens medailles te winnen voor Nederland.

Stelling: Foppe de Haan draagt de Nederlandse vlag.
Laat ik dan maar aftrappen met mijn mening: Ik ben het hier niet mee eens. Coaches zijn uiteraard nodig om sportprestaties te leveren, maar uiteindelijk draait het toch vooral om een sporter. Ik zie dan ook liever dat een sporter de vlag gaat dragen en het liefst iemand die op een individueel onderdeel uitkomt. Kies je iemand uit het voetbalelftal, dan lijkt het erop dat hij boven de rest van de groep staat. Dat soort dingen moeten we voorkomen, dus ik zie liever iemand anders. Pieter van den Hoogenband lijkt mij de perfecte keuze, omdat dit zo goed als zeker zijn laatste Olympische Spelen zullen zijn en hij het absoluut verdient om de vlag te dragen :)
Link to comment
Delen op andere websites

Pieter van den Hoogenband lijkt mij de perfecte keuze, omdat dit zo goed als zeker zijn laatste Olympische Spelen zullen zijn en hij het absoluut verdient om de vlag te dragen :)

Ja, het is niet leuk dat iemand de vlag draagt die een coach is, het moet gewoon een sporter zijn. Pieter van den Hoogenband lijkt mij een goeie keuze, hij is een goeie zwemmer, deed het voor het laatst erg goed en is gewoon een goeie sporter.

Dat van Foppe de Haan hoorde ik op het NOS Sportjournaal.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik volg het zwemmen altijd wel, daar heeft Nederland best veel "toppertjes" rondlopen. Dit jaar ga ik ook Jong-Oranje in ieder geval volgen.

De vlagdrager maakt mij niet zo veel uit, als het maar een individueel sporter is die iets heeft bereikt OF waar veel van wordt verwacht. Zo zou Rens Blom ook de vlag mogen dragen (polstok hoog springer).

Van den Hoogenband hoeft van mij niet, zolang hij maar niet in de vergetelheid raakt als hij niet goed presteerd...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...