Jump to content

Elftal van het Seizoen!


NandroDavids

Elftal van het Seizoen 2006/2007  

22 leden hebben gestemd

  1. 1. In welke formatie spelen we?

    • 4 - 4 - 2
      11
    • 4 - 3 - 3
      8
    • 4 - 2 - 4
      0
    • 3 - 4 - 3
      3
    • 3 - 5 - 2
      0
  2. 2. Wie is de coach?

    • Carlo Ancelotti (AC Milan)
      5
    • Rafael Benitez (Liverpool)
      3
    • Fabio Capello (Real Madrid)
      2
    • Alex Ferguson (Manchester United)
      5
    • Frank Rijkaard (FC Barcelona)
      7


Recommended Posts

In navolging van de Player & Club Battles die Pitbull en ik een tijdlang regelmatig hebben gehouden hebben we besloten om met z'n allen een Elftal van het Seizoen 2006/2007 samen te stellen. Het seizoen is vrijwel overal afgelopen, dus een mooi moment om zo'n elftal samen te stellen. Dit doen we door middel van polls, waarbij voor elke positie 5 genomineerden zijn. Die genomineerden hebben Pitbull en ik bepaald, maar mocht je voor één van de komende polls iemand willen nomineren, stuur gerust even een PM + beargumentatie naar Pitbull of mij.



In deze eerste poll is het de bedoeling dat we een formatie gaan bepalen en de coach van het Elftal van het Seizoen. Stem op je favoriete formatie en coach en onderbouw die keuze a.u.b. door te posten in dit topic. Laat je niet leiden door chauvinisme of iets dergelijks en kies eerlijk. Hopelijk komt er over een paar week een mooi elftal uitrollen :)

Stemmen kan deze ronde tot en met 5 juli.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gekozen voor een klassieke 4-4-2, omdat ik vind dat je je opstelling niet te ingewikkeld moet maken, en je met 4-4-2 mooi combinatie en passenspel kan spelen.

Als beste trainer heb ik lang moeten wachten, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor Rafael Benitez van Liverpool, omdat ik het heel erg knap vind dat hij met Liverpool 2 keer in 3 jaar de finale van de "Champions League" heeft gehaald. Tevens hebben ze dit jaar Barcelona en Chelsea geklopt, 2 ploegen die bij de top van Europa horen. Alleen spijtig dat Liverpool snel was uitgeteld voor het kampioenschap...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op de 4-4-2 formatie gestemt, omdat zie hierboven[/font]

Voor coach: Rafael Benitez. Ik vind hem gewoon een geweldige coach, hij speelt niet zoals de andere Engelse clubs en hetzelfde als GTA-Freak2.

Bewerkt: door Blizzard
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gekozen voor 4-4-2,als dezelfde redenen hierboven vermeld en als favoriete coach Rafael Benitez omdat hij toch met Liverpool heel veel heeft getoond in de Champions League.Alleen spijtig dat ze die resultaten niet kunnen bevestigen in de Premier League

Link to comment
Delen op andere websites

ik koos ook voor 4-4-2, sterk middenveld en verdediging en is moeilijk door te breken voor tegenstander, de spitsen zitten dicht bij elkaar dus kunnen goed overpassen, dus in andere woorden top formatie

en als coach koos ik Fabio Capello, goede coach bij een goed team :puh:

Sub

Bewerkt: door Suburban
Link to comment
Delen op andere websites

4-4-2. Goede, fysiek sterke verdediging. Met een goed bezet middenveld, en 2 topspitsen (Eto'o, Drogba). Coach Benitez, omdat ze het zo goed deden in de CL Maar ik had liefst als coach v. Gaal, heb niks met AZ of Ajax (integendeel) maar hij is echt een goede trainer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op 4-3-3 gestemd, met Carlo Ancelotti als coach. AC Milan had het dit jaar moeilijk in de competitie, maar dat hebben ze eigenlijk aan zichzelf te danken. Maar in de Champions League speelde ze dit seizoen wel erg sterk en goed, en ze hebben hem verdienen het daardoor. Ook is het leuk om te zien hoe die oude spelers toch nog zo goed zijn, neem bijvoorbeeld Maldini. Ondanks zijn leeftijd speelt hij nog steeds erg goed, en zo iemand gun ik het van harte om de Champions League te winnen. Liverpool verdiende het ook wel, maar het team was toch anders dan 3 jaar geleden. En dit keer was AC Milan weer de betere, en je kan niet altijd geluk hebben. 4-3-3 heb ik als formatie gekozen omdat vleugelspelers toch weer erg belangrijk waren in dit seizoen, en daarom is het een wat leukere formatie dan 4-4-2. De andere formaties zijn ook wel goed, maar deze twee formaties zijn een beetje een neutraal (niet te aanvallend of te verdedigend).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op 4-3-3 gestemd, met Carlo Ancelotti als coach. AC Milan had het dit jaar moeilijk in de competitie, maar dat hebben ze eigenlijk aan zichzelf te danken. Maar in de Champions League speelde ze dit seizoen wel erg sterk en goed, en ze hebben hem verdienen het daardoor. Ook is het leuk om te zien hoe die oude spelers toch nog zo goed zijn, neem bijvoorbeeld Maldini. Ondanks zijn leeftijd speelt hij nog steeds erg goed, en zo iemand gun ik het van harte om de Champions League te winnen. Liverpool verdiende het ook wel, maar het team was toch anders dan 3 jaar geleden. En dit keer was AC Milan weer de betere, en je kan niet altijd geluk hebben. 4-3-3 heb ik als formatie gekozen omdat vleugelspelers toch weer erg belangrijk waren in dit seizoen, en daarom is het een wat leukere formatie dan 4-4-2. De andere formaties zijn ook wel goed, maar deze twee formaties zijn een beetje een neutraal (niet te aanvallend of te verdedigend).

Kijk jij hebt nou verstand van voetbal :tu: Ik heb het zelfde gestemd en met de zelfde reden zo'n beetje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb voor 4-4-2 gekozen omdat ik dat wat stabiler vind dan 4-3-3 omdat je dan 4 middenvelders hebdt die je ook kunnen helpen in de verdediging en in de aanval en ik heb voor Frank Rijkaard gekozen omdat die een nederlander is en ik vindt Ferguson een flut trainer ookal heeft hij Man United kampioen gemaakt Capello is ontslagen bij Real Madrid en Ancelotti vindt ik ook niet zo'n geweldige trainer maar Rijkaart is nou eens niet kampioen geworden maar hij heeft het mooi voor elkaar in Barcelona ( als hij niet ontslagen wordt ). :D

Link to comment
Delen op andere websites

3 - 4 - 3 :

Ik stem op deze formatie omdat ik zelden of geen belang hecht aan de defensie. En aanvallen is de beste vorm van verdediging...Ovegerens heb je bij deze formatie een goed bezet middenveld, als je hier met 3 middenvelders gaat gaan spelen, heb je vaak balverlies op je middenveld. Wat kan leiden tot gaten in de defensie. Ook speel je met 3 aanvallers, dan opteer ik om met 1 diepe spits te spelen en 2 aanvallers erachter. Die diepe spits speelt op het randje van de buitenspelval. En deze formatie geeft meestal een mooie wedstrijd met meerdere goals...

Carlo Ancelotti :

Mijn stem gaat naar deze coach omdat terugkomen met een ploeg die moreel gekwetst is én strafpunten toegediend gekregen heeft, is zeer moeilijk. Maar hij slaagde hierin. En dan nog in de top-5 eindigen met een ploeg waarvan de ambitie het afgelopen jaar 'in de serie-A blijven' is, is schitterend. Ik vind ook dat hij niet als alle andere Italiaanse trainers gaat verdedigen als ze minstens 1 goal gemaakt hebben. En dat is toch een typisch Italiaanse mentaliteit die naar mijn mening zo snel mogelijk uitgeroeid mag worden...

Link to comment
Delen op andere websites

4 - 4 - 2

Omdat de verdediging en het middenveld allebei belangrijk is. Als je wilt kan je nog twee aanvallende middenvelders zetten, en dan heb je een goed aanvallend én verdedigend team.

Carlo Ancelotti

Hij is een hele goede trainer die gewoon een team helemaal teruggebracht heeft en hij kan goed coachen. Ik had ook één van die Engelse trainers kunnen kiezen, die zijn ook goed, maar de clubs waar ze coachen heb ik helemaal niks mee. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

4-4-2:

omdat dat verdedigend een stuk sterker is dan een 4-3-3 opstelling omdat de middenvelders dan kunnen terugzakken, maar ze kunnen ook naar voren gaan waardoor je variatie krijgt in je spel.

Sir Alex Ferguson:

Ik denk dat hij heel goed heeft ingekocht voor het seizoen, en met mooi aanvallend spel veel wedstrijden won. Man Utd is terecht kampioen geworden. Enige minpuntje is de Champions League, de tweede wedstrijd tegen Milaan vond ik bagger, mede door vele besures, en een Milaan dat in de competitie al niet heel veel te halen had, en zich dus vol op de CL richtte.

Toch vindt ik Ferguson beter dan de rest.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb als formatie gekozen voor 3 - 4 - 3, aangezien ik dat een erg mooie veldbezetting vindt. Mijn invulling is dan als volgt: Eén échte centrale verdediger met daarnaast 2 spelers die zowel als back als als centrale verdediger kunnen fungeren. De buitenste middenvelders zijn een beetje type Roberto Carlos: Zowel verdedigend als aanvallend ingesteld. De 2 centrale middenvelders spelen voor elkaar: Eén met de punt naar achteren, de ander achter de spits. Tot slot uiteraard 2 buitenspelers :)

De coach die ik graag zou willen zien bij het Elftal van het Seizoen is Sir Alex Ferguson van Manchester United. Ik vind het erg knap dat hij al zoveel jaren elk jaar weer een sterke selectie weet te formeren en daarmee vrijwel altijd Europees én op landelijk niveau meestrijdt met de besten. Het kampioenschap van het afgelopen jaar en de sterke prestaties in de Champions League zorgen ervoor dat hij naar mijn mening de beste coach van het afgelopen seizoen was.

Link to comment
Delen op andere websites

Het topic is gesloten en zoals je kunt zien speelt het Elftal van het Seizoen in een 4 - 4 - 2-formatie en zit Frank Rijkaard van FC Barcelona als coach op de bank. Binnenkort zal deel twee van deze verkiezing van start gaan en daarin zullen de 4 verdedigers worden gekozen. Pitbull en ik zullen de genomineerden bepalen, maar mocht je zelf wat namen weten van spelers die het verdienen om in dit elftal te komen, laat het ons weten via PM! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...