Jump to content

Wiki vraagje

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb door middel van de mediawiki software mijn eigen wiki gemaakt.

Alleen nu wil ik deze graag online zetten. Weet iemand een gratis manier om mijn wiki online te krijgen?

Geplaatst:

Als je gratis je site online zet, zul je moeten zoeken naar een aanbieder die gratis webruimte aanbiedt. De nadelen hiervan zijn dat je meestal advertenties op je site krijgt. Als je even via Google zoekt op bijvoorbeeld gratis webhosting, dan kom je al op een paar goede hits, bijvoorbeeld deze pagina, die gaat over het zoeken naar gratis webhosting. Ook deze Startpagina voor gratis hosting kan wat goede site's voor je opleveren.

Veel succes ermee! ;)

• 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Ik was ook vanplan een eigen wiki op te richten, toen ik opeens dit topic tegenkwam.

Nu snap ik het ook niet echt meer. Ik heb ook een eigen wiki opgericht, maar hoe zet ik deze online. Ik heb zovaak geprobeerd met een ftp-programma maar zonder succes. Bijna geen gratis webhosting accepteert php hosting.

Graag wat duidelijke uitleg over hoe ik het online kan zetten, want ftp programma werkt niet.

Zou iemand me kunnen helpen?

Bedankt, Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac
Geplaatst:

Gratis hosts zijn altijd slecht, traag, vol reclame etc. Ik raad je aan om oftewel betaalde hosting te nemen of eens kijken bij je provider of zij hosting met PHP en MySQL geven. De beste gratis host die ik ben tegen gekomen toen ik ook nog gratis hosts zocht was:

100Webspace

Je hebt wel maar 3Gb dataverkeer en 5mb opslag plaats voor je MySQL database. :7 En bij hun kan je via het internet uploaden (dan moet je wel bestand per bestand doen...) en je kan ook via FTP uploaden bij hun.

Geplaatst:

Dat snap ik wel. Maar het gaat me erom hoe ik het moet uploaden. Of jij het goed kan uitleggen, want steeds als ik het upload zoals ik het bij mijn site doe geeft de url een error.

Apple-Mac

Geplaatst:

FTP tutorial

Deze staat hier op het forum en had je zelf ook wel kunnen vinden daar staat alles goed in uitgelegd.

Een Wiki systeem van wiki-media vereist een MySQL database alle informatie wordt daar in opgeslagen en als je dus geen MySQL database hebt kan je het systeem niet gebruiken en instaleren. :Y

Geplaatst:

Die werkt nog niet. Zou je misschien niet stap voor stap kunnen uitleggen om dit online te krijgen? Wanneer moet ik MySQL gebruiken, want dat komt ook plotselling aanwaaien. Ik heb nu alle mappen uitgepakt van media wiki, en geinstalleerd op mijn pc. Dit werkt perfect. Nu wil ik het online krijgen, maar hoe kan ik dat dan doen? Want iedereen verteld steeds een deel, en dat moet ik weer aanelkaar zien te plakken :puh:

Bedankt voor je hulp!

Apple-Mac ^_^

Geplaatst:

Installatie handleiding

Als je hem op je eigen PC al geïnstalleerd hebt wat is dan het probleem? Dan heb je toch ook alle gegevens moeten invullen nadat je hem in je "www" (de map die naar 127.0.0.1 (= localhost) is verbonden) hebt gezet en naar localhost/wiki of 127.0.0.1 bent gesurfd? :engel: Dan moet je die zelfde stappen ook eens doen maar hem uploaden op jouw web-host en naar www.domein.ext/wiki gaan.

Moest je het nog niet op je eigen PC gedaan hebben dan moet je je van alles hierboven niets aantrekken hoewel het wel handig kan zijn het eerst is op je eigen PC te testen ik raad je een programma als xampp of wamp aan. Dan zet je alle bestanden van media-wiki in de map www die ergens in de map van wamp of xampp staat. Dan ga je naar "localhost/wiki" (hangt ervanaf hoe je de bestanden hebt geplaatst. En dan wordt je als het goed is automatisch naar de installatie pagina verwezen en moet je vanalles invullen.

Als je het direct op het internet wilt zetten dan upload je dus zoals ik al zei alles naar www.domein.ext (via FTP of hoe jij bij jouw web-host ook dingen upload). En dan ga je naar "www.domein.ext/wiki" (hangt ervanaf hoe je de bestanden hebt geplaatst. En dan wordt je als het goed is automatisch naar de installatie pagina verwezen en moet je vanalles invullen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...