The GamerII Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Ik vind Geert Wilders een goede man, hij wil gewoon niet dat Nederland straks alleen maar bestaat uit Moslims. Ik voel me soms wel bedreigt door moslims, omdat je geen normaal woord over hun mag zeggen. 1 negatief woord en het kan je dood worden. Dat vind ik gewoon te ver gaan. Daarom ben ik ook voor zijn partij Reageren
Moonbeam Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Kijk het is nu heel simpel.. Mein Kampf is verboden dus als je een boek gaat verbieden kan je élk boek verbieden...Waarom zouden we de Koran niet gaan verbieden dan? Omdat het een heilig boek is? Ga toch weg, een boek is een boek. De ene is alleen heel wat extremer dan de andere. Bij dit soort berichten vraag ik me af en toe af of het de mensen erom te doen is. Hoewel ik betwijfel of je écht denkt wat je zegt zal ik het even kort uitleggen: Mein Kampf roept op tot het uitroeien van complete rassen, de Koran niet. Sterker nog: In de Koran wordt NERGENS vermeld dat mensen uit het Westen of ongelovigen gedood moeten worden, maar opgeroepen tot (wereld)vrede. Verder raad ik je aan Mein Kampf en de Koran ook daadwerkelijk te lezen voor je meer van dit soort onzin verkoopt. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 (bewerkt) Ik vind Geert Wilders een goede man, hij wil gewoon niet dat Nederland straks alleen maar bestaat uit Moslims. Hij doet zijn ding maar, zolang hij zich daarbij aan de wet houdt... De beste man denkt dat hij de grondwet aan zijn laars kan lappen, nou mooi niet. Hij noemt zijn partij de Partij Voor de Vrijheid, maar zelf heeft hij lak aan de de vrijheid die iedereen heeft om een godsdienst uit te kiezen... Bewerkt: 20 augustus 2007 door Mania-92 Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Het hele probleem wat Geert Wilders aanstipt, ligt helemaal niet bij de moslims die hij aanwijst als schuldige. De enige schuldige van dat probleem (teveel moslims in Nederland), zijn gewoon de Nederlanders zelf geweest. Die hebben destijds gezegd dat er gastarbeiders moesten komen om het vuile werk op te knappen. Die mochten komen van ons, en toen kwam er gezinshereniging en toen............ En nu zijn we hier, en wordt de schuld aan de moslims gegeven dat er op dit moment zoveel moslims zijn. En het klopt dat er slechte moslims zijn, maar er zijn zeker ook goede moslims in Nederland, en zeker ook in de Arabische landen. Zo'n godsdienst verbieden vind ik niet kunnen. Maar ik vind wel dat de moslims zich meer aan ons aan moeten passen. Ik zag pas geleden nog een stukje op TV, waar een vrij jong persoon (in de 20, in Nederland geboren) aangaf dat hij Marokko als zijn land zag. Dit was maar een land waar hij geld en brood kon verdienen. Zo vind ik ook dat Nederland misbruikt wordt door de moslims die dat zeggen. Ook over dat hoofddoekjes gedoe en bijvoorbeeld de vrije dagen voor moslims (zij krijgen vrij voor suikerfeest, maar ook met kerst en pasen?). Wat ik dus vind, is dat men niet het Islamitische geloof moet verbieden, maar wel ervoor moet zorgen dat de Moslims zich aan moeten passen aan de dagelijkse gang van zaken in Nederland. En wat ze binnen in hun huis doen, moeten ze geheel zelf weten, maar op straat moeten ze zich gedragen als Nederlanders. Wat Wilders doet vind ik niet correct, maar ik vind wel dat er iets gedaan moet worden aan de manier waarom Moslims in dit land leven, want ze willen zich gedragen zoals ze zich in hun Arabische land gedragen, terwijl het hier totaal anders is. Ik vind dan ook dat ze zich moeten aanpassen. (natuurlijk heb ik het niet over alle moslims, want er zijn zeker ook veel moslims die zich wel aangepast hebben, ondanks dat ze nog in het Islamitische geloof geloven) Reageren
MartyCeha Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Ik zou het hem zeker niet toewensen, maar ik denk dat hij nog vermoord wordt. Dat hij alleen al zo denkt is al niet helemaal goed en dat hij dat dan ook even aan iedereen gaat vertellen vind ik al helemaal niet kunnen. Hij beledigt een hele groep mensen, waar maar een heel klein deel extremistisch van is. Hij is zelf ook behoorlijk extremistisch. Hoe zou het met hem aflopen? Ik hoop voor hem dat hij zichzelf diep in een hol verstopt. Ik ben bang dat het zo is \/ Reageren
Pietje II Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 (bewerkt) Ik ben het volledig eens met het bericht van Dutchy3010 twee berichten hierboven. Om even terug te komen op de vraagstelling of de mens beter af zou zijn zonder religies: op zoiets is geen antwoord te geven en dat zal er waarschijnlijk ook wel nooit komen. Hierop zou je eventueel antwoord kunnen krijgen als je een paar duizend jaar terug de tijd in zou gaan en ervoor zou zorgen dat er geen religies zouden ontstaan. (God weet hoe, geloof bestaat zolang als dat de mens bestaat, dit bedoel ik dan ook puur hypothetisch.) Dan zou je kunnen zien of de mens in vrede zou leven en hun steun gewoon bij hun naasten zou zoeken. Feit is dat er in deze wereld en vandaag de dag religies bestaan en de gelovigen er geluk in vinden. Ik ben het dan ook met Piet-Herr eens dat je niet zoiets van ze af moet nemen, dat is gewoon achterlijk en gewoonweg onmogelijk. Tevens wil ik nog wel zeggen, om op het daadwerkelijke onderwerp terug te keren (Geert Wilders), dat ik vind dat hij wel erg extremistische standpunten heeft die in mijn opinie absoluut niet door de beugel kunnen. Maar dat betekent nog niet dat je hem daarom moet vermoorden, dan ben je wat mij betreft net zo slecht bezig. Even in een halve notendop verteld wat ik daarvan vind, want er zijn in dit topic nog wel meer dingen over Wilders besproken, maar daar bemoei ik me liever niet mee op dit moment. Verder wil ik even zeggen dat ik het enorm boeiend vind om deze discussie door te lezen, want je ziet echt van alles langskomen. Ik vind dan ook dat sommigen echt hun meningen subliem onderbouwen en dat sommigen echt geen idee hebben waarover ze spreken of ze willen het gewoon niet weten. Ik bemoei me er echter niet mee, er is momenteel al véél te veel opgerakeld om erover te discussiëren, daar wil ik liever niet de moeite voor nemen. Of juist wel, maar dat zien jullie dan wel. Bewerkt: 20 augustus 2007 door Pietje II Reageren
The GamerII Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Het hele probleem wat Geert Wilders aanstipt, ligt helemaal niet bij de moslims die hij aanwijst als schuldige. De enige schuldige van dat probleem (teveel moslims in Nederland), zijn gewoon de Nederlanders zelf geweest. Die hebben destijds gezegd dat er gastarbeiders moesten komen om het vuile werk op te knappen. Die mochten komen van ons, en toen kwam er gezinshereniging en toen............ En nu zijn we hier, en wordt de schuld aan de moslims gegeven dat er op dit moment zoveel moslims zijn. En het klopt dat er slechte moslims zijn, maar er zijn zeker ook goede moslims in Nederland, en zeker ook in de Arabische landen.Zo'n godsdienst verbieden vind ik niet kunnen. Maar ik vind wel dat de moslims zich meer aan ons aan moeten passen. Ik zag pas geleden nog een stukje op TV, waar een vrij jong persoon (in de 20, in Nederland geboren) aangaf dat hij Marokko als zijn land zag. Dit was maar een land waar hij geld en brood kon verdienen. Zo vind ik ook dat Nederland misbruikt wordt door de moslims die dat zeggen. Ook over dat hoofddoekjes gedoe en bijvoorbeeld de vrije dagen voor moslims (zij krijgen vrij voor suikerfeest, maar ook met kerst en pasen?). Wat ik dus vind, is dat men niet het Islamitische geloof moet verbieden, maar wel ervoor moet zorgen dat de Moslims zich aan moeten passen aan de dagelijkse gang van zaken in Nederland. En wat ze binnen in hun huis doen, moeten ze geheel zelf weten, maar op straat moeten ze zich gedragen als Nederlanders. Wat Wilders doet vind ik niet correct, maar ik vind wel dat er iets gedaan moet worden aan de manier waarom Moslims in dit land leven, want ze willen zich gedragen zoals ze zich in hun Arabische land gedragen, terwijl het hier totaal anders is. Ik vind dan ook dat ze zich moeten aanpassen. (natuurlijk heb ik het niet over alle moslims, want er zijn zeker ook veel moslims die zich wel aangepast hebben, ondanks dat ze nog in het Islamitische geloof geloven) Hier klopt niks van: Nederlanders haalden inderdaad gastarbeiders, moslims, naar ons land. Maar die moslims halen al hun gezinnen ook naar dit land! Reageren
Bright Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 als ik op een paar filmpjes zie hoe moslims geld jatten van een ijscoman, vind ik dat we ons land beter kunnen laten reinigen en al die moslims terug sturen naar die lage lonen landjes van hun. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 als ik op een paar filmpjes zie hoe moslims geld jatten van een ijscoman, vind ik dat we ons land beter kunnen laten reinigen en al die moslims terug sturen naar die lage lonen landjes van hun. Zoals al heel vaak is gezegd in dit topic, moet je niet alle moslims over één kam scheren. Die paar mensen die toevallig moslims zijn representeren echt niet de hele islam. Reageren
Moonbeam Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Hier klopt niks van: Nederlanders haalden inderdaad gastarbeiders, moslims, naar ons land. Maar die moslims halen al hun gezinnen ook naar dit land! Je bedoelt dat die mensen hun vrouw en kinderen aan de andere kant van de wereld moeten laten terwijl ze hier de kutklusjes, die wij niet willen doen, opknappen? Ik neem aan dat jij morgen alleen naar India verhuist om daar stallen uit te mesten voor $2.50 per week. Overigens: als ik op een paar filmpjes zie hoe moslims geld jatten van een ijscoman, vind ik dat we ons land beter kunnen laten reinigen en al die moslims terug sturen naar die lage lonen landjes van hun. Vreemd dat de mensen in die filmpjes een groot stempel ''Moslim, pas op!'' op hun voorhoofd hadden, want anders zouden we nog gaan denken dat je zo'n kleingeestig persoon bent dat iedereen met een Oosters uiterlijk tot moslim bombardeerd. Maar vooruit: Op 1 punt heb je me wel; in de Koran staat namelijk duidelijk beschreven dat je alleen een goede moslim bent als je ijscomannen overvalt... Reageren
Only GrandTheftAuto Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Hier klopt niks van: Nederlanders haalden inderdaad gastarbeiders, moslims, naar ons land. Maar die moslims halen al hun gezinnen ook naar dit land! Je bedoelt dat die mensen hun vrouw en kinderen aan de andere kant van de wereld moeten laten terwijl ze hier de kutklusjes, die wij niet willen doen, opknappen? Ik neem aan dat jij morgen alleen naar India verhuist om daar stallen uit te mesten voor $2.50 per week. Overigens: als ik op een paar filmpjes zie hoe moslims geld jatten van een ijscoman, vind ik dat we ons land beter kunnen laten reinigen en al die moslims terug sturen naar die lage lonen landjes van hun. Vreemd dat de mensen in die filmpjes een groot stempel ''Moslim, pas op!'' op hun voorhoofd hadden, want anders zouden we nog gaan denken dat je zo'n kleingeestig persoon bent dat iedereen met een Oosters uiterlijk tot moslim bombardeerd. Maar vooruit: Op 1 punt heb je me wel; in de Koran staat namelijk duidelijk beschreven dat je alleen een goede moslim bent als je ijscomannen overvalt... Nou,, Dat slaat ook nergens op. Reageren
Clowntje_93 Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Het waren inderdaad gastarbeiders maar ze hoorden daarna weer op te rotten en dat deden ze niet. Velen zien dit land dan ook als een land waar ff geld verdient kan worden en vervolgens weer terug gaan. Reageren
TomHagen Geplaatst: 21 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2007 Het waren inderdaad gastarbeiders maar ze hoorden daarna weer op te rotten en dat deden ze niet. Velen zien dit land dan ook als een land waar ff geld verdient kan worden en vervolgens weer terug gaan. haha kom op man. tegenwoordig is de immigratie geen gastarbeider meer maar een vluchteling. bovendien kan je niet verwachten dat iemand hier voor weinig geld hard gaat werken + zich aanpast om daarna weer meteen weg te gaan. en niet veel mensen zien dit als een land om even geld te verdienen maar een land waar ze gelukkig(er) kunnen wonen. en dat er enkele allochtonen zijn (die je niet allemaal moslims kan noemen) die zich niet aanpassen en herrie schoppen... dat is nou al vaak genoeg gezegt. Reageren
Pietje II Geplaatst: 21 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2007 en dat er enkele allochtonen zijn (die je niet allemaal moslims kan noemen) die zich niet aanpassen en herrie schoppen... dat is nou al vaak genoeg gezegt. Inderdaad, maar het probleem in dit topic ligt nou bij sommigen die een paar allochtonen meteen vergelijken met de complete islamitische bevolking en dus vinden dat ze allemaal met harde hand aangepakt moeten worden. Als een paar Nederlanders een bank overvallen en daarbij een beveiligingsbeampte vermoorden, dan vinden we die bankovervallers toch gestoord en niet meteen de gehele Nederlandse bevolking? Kortom: mensen moeten eens afleren om iedereen over één kam te scheren. Reageren
RobertSA Geplaatst: 21 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2007 Tja, daar kan je over blijven janken, maar dat blijft toch zo. Mocro's worden ook met de nek aangekeken, omdat een paar van die eikeltjes van 16 lopen te kloten.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.