Jump to content

Geert Wilders


Clowntje_93

Recommended Posts

Ik denk niet of het allemaal zijn geniale meesterplan was om zich door z'n kop te laten schieten hoor..

Wie denkt het wel?

je suggereert het wel. Je zegt dat hij het slim heeft aangepakt omdat:

Of hij gaat door met zijn oplatingen zonder dat iemand hem wat aandoet waardoor hij vrij spel heeft om commotie te veroorzaken, of hij wordt vermoord waardoor er ook meer commotie komt.

tis toch nie slim aangepakt als hij wordt doodgeschoten? tenzij dat zijn bedoeling is, maar dat is dus niet zo.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -->nick<--

    84

  • Moonbeam

    82

  • Vegeta

    59

  • Amfetamientje

    56

Of hij gaat door met zijn oplatingen zonder dat iemand hem wat aandoet waardoor hij vrij spel heeft om commotie te veroorzaken, of hij wordt vermoord waardoor er ook meer commotie komt.

tis toch nie slim aangepakt als hij wordt doodgeschoten? tenzij dat zijn bedoeling is, maar dat is dus niet zo.

ik denk ook niet dat het ze bedoeling is, maar als het gebeurt dan heeft hij het wel goed voor elkaar, en dat weet hij ook wel..

Link to comment
Delen op andere websites

1e Post - Mijn mening

Het gaat erom wat je zelf denkt, Nederland is een rechtstaat, een staat waarin ook vrijheid van meningsuiting is ingegeven. Dus zoals Pietje II al zei; als je niet met iemand die een andere mening heeft kan praten of iemand daarvoor wilt vermoorden, dan ben je de Nederlandse maatschappij niet waard (geen één maatschappij eigenlijk). Iedereen heeft het recht om normaal zijn mening uit te spreken (zonder discriminatie). Je moet nadenken, en nu even echt, denk je dat Appa de goede weg neemt om zo zijn mening uit te geven? Nee.. Ga dan de politiek in, of ga bij Wilders op bezoek (na door 6 controle posten te zijn gegaan). Maar ga niet laf via het internet/muziek wereld iemand zitten te beledigen of 'bang' te maken.

Ja, vele artiesten zingen over hun mening, oorlog, geweld, liefde, maar het gaat dan weer te ver om een persoon of een groep te beledigen. Zing dan over Natuur ofzo, iets wat nut heeft. (goed doel) Want; j00 ik rap en ik gangsta j00 en ik pak je, is niet echt erg nuttig. En dan zul je al snel zien dat mensen het nagaan doen of nog erger, denken dat ze echt grappig en stoer zijn en gangsta zijn, maar gangsta newbies terzijde.

Iedereen zijn eigen mening. Peace :Y:dans:

Bewerkt: door Grove St.
Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst! Mijn respect (En die heb je echt verdiend!) aan Wazuup Hij heeft een aantal posts geplaatst die (centrum)rechts-getint waren. Ik heb nog geen Moderator of hoger dat zien doen!

Hulde aan Wazuup! namens mij (En als je van mij respect wil krijgen ben je echt wel even onderweg ;))

Dan aan mijn goeie vriend Clowntje_93: "Ik had vakantie in Zuid-Limburg heerlijk geen moslim gezien ;)"

Als je goed luistert naar fortuyn en goed nadenkt wat er in nederland afspeelt dan zal je zien dat fortuyn om een Goeie mening werd vermoord maar werd afgeschoten door een linkse hond. Maar theo v. gogh zocht het ook heel erg op volgens mij. Maar het zal me echt niet gek lijken dat wilders morgen wordt doodgeschoten. Maar alsnog vindt ik dat je iemand NIET om een mening kan vermoorden

We moeten niet vergeten dat Pim Fortuyn door een NEDERLANDER uit de weg is geruimd.

Het was een groot complot van de Linkse Nederlandse regering.

Ze wisten dat Pim zou winnen door het grote aantal Nederlanders maar ook Allochtonen die op hem hebben gestemt. De regering wist dat Nederland in 1 klap een enorme slag naar Rechts zou nemen.

En daarom moeten we Pim missen ;)

Of was het zo erg dat mij Homoseksueel was en dat de NLRegering dacht dat we voor paal zouden staan?

Met deze ezel (Balkenende) staan we nog meer voor gek dan met een Homo als MP.

ik ben niet godsdienstig maar ik wil er wel wat over zeggen
  1. als de moslims bijbels verbranden komt dat nieuws nog eens niet hier. maar owee als er een koran wordt opgestookt.
  2. cartoons over jezus,god alemaal niet erg maar owee als er een cartoon over de moslims wordt getekend zijn er rellen
  3. schelle op de paus en zo, maar owee als de paus een stukje voorleest dat over de moslims gaat cartoon

We zijn bang voor de Islamieten. We weten het niet maar de Islamieten zwaaien wel overal de Scepter. Het gevaar komt niet naar Nederland toe. Het is er al... Groter dan dat we ooit hadden mogen denken. En als er dit ook maar gebeurt dan gaat deze Islamitische massa tot leven komen, het zal laten zien waarom Nederland dat ene nooit heeft mogen doen.. (Klinkt erg fictief weet ik, ;) Maar het is de enige manier om het jullie wat makkelijker te maken. Helaas..) Dit is de reden waarom we het allemaal maar slikken. Wat kunnen we doen?

Het probleem is nu nog op te lossen, mits dit snel gebeurt.

Nu kunnen we het nog door Rechts laten doen. Straks is het te laat. en zal of de Moslims de boel overnemen of Extreem-Rechts gaat er wat aan doen. In ieder geval we laten 1 van deze 2 partijen (Extreem en Moslim) zich ermee bemoeien en het wordt een grote puinhoop waar niks meer aan te redden valt..

Ik zag het laatst ik las het laatst. En voor het eerst was ik... Bang voor ze..

Ik denk niet of het allemaal zijn geniale meesterplan was om zich door z'n kop te laten schieten hoor..

Wie denkt het wel?

Wilders doel is gewoon zoveel mogelijk commotie te veroorzaken waardoor steeds meer mensen denken: "GVD! die gozer heeft gelijk." En als het moment komt dat hij vermoord wordt (Nederlands complot of de Islamieten knappen het op.) staat hij in het geheugen van veel Rechtse mensen gegraveerd. En na Wilders... Zullen er dan nog steeds Rechtse partijen komen? Ik ben bang van niet, alle mensen zullen bang zijn om óók vermoord te worden.of gewoon doodgezwegen werden/worden.

Zoals die extreem-rechtse gozer in de jaren '70 of '80 (Die overigens een idioot was naar mijn mening) hij is vervolgd. Dan Fortuyn die is vermoord en nu Wilders ook vermoord? Links Nederland zal zien wat er dan gebeurt.

Of de rechtse Hollanders gaan Radicaliseren (Wat dus uiteindelijk uitmond op Extreem-Rechts). Of ze doen een stap terug (Ik blijf gewoon rechts. punt! Niet mee eens? Jouw probleem mij heb je er niet mee.)

Zoals eerder gezegt. Wilders heeft dus iedereen gewoon waar hij ze hebben wil ook al kost dat hem de kop.

Dan nog even dit: Ik ben niet tegen de Multiculturele Samenleving mits er gewoon gedaan wordt wat er van ze gevraagd wordt. Ik zie Chinezen op straat lopen (Helaas ze spreken hun eigen taal maarja), ze doen geen vlieg kwaad. Geef mij nou eens een goede reden om ze het land uit te flikkeren.. (Want ze kunnen nog koken ook. :clown: )

Die is er dus niet tenzij je ziek in je hoofd bent. Extreem-Rechts dus..

Maar als het Moslims waren.... ^_^

Nog een fijne discussie ;),

Verrity

@Hierboven: Daardoor krijg je ook "fop-negers" Dat zijn dus Blanken of Oost-Aziaten die denken dat ze ""Gangsta" zijn. En zich ook gaan gedragen en kleden als een Hip-Hopper. Gatverdamme.

Bewerkt: door Verrity
Link to comment
Delen op andere websites

Of was het zo erg dat mij Homoseksueel was en dat de NLRegering dacht dat we voor paal zouden staan?

Met deze ezel (Balkenende) staan we nog meer voor gek dan met een Homo als MP.

Wat is er mis met Balkende dan? dat hij er als een lulltje uitziet? ja en dan?

Over de rest van je reactie zal ik maar zwijgen omdat je toch niet te overtuigen bent...

Link to comment
Delen op andere websites

Balkenende is Links daarom..

En hij is inderdaad een lulltje (zoals jij het noemt.) Als je met de PVDA in zee gaat ben je al dom als je naar GroenLinks luistert al helemaal..

En waarom wil je me proberen te overtuigen?

Noem eens een hele goeie reden je komt namelijk behoorlijk lullig over.

En dat zwijgen he... Dat gebeurt kennelijk bij alle Rechtse personen die voor hun mening uit komen maar vervolgens worden doodgezwegen door types als jij (Links he...)

En als je hierover wilt zwijgen... Zwijg dan helemaal over dit onderwerp. Dan heb je er niks mee te maken..

En doen hoef je ook geen mensen te negeren.. Waarom begin je overigens geen topic als: "Links Nederland"

met ondertitel: "Hoe zou jij het vinden als we alle rechtse-mensen konden doodzwijgen."

De rest kan je heel goed zelf verzinnen...

Link to comment
Delen op andere websites

Balkenende is Links daarom..

En hij is inderdaad een lulltje (zoals jij het noemt.) Als je met de PVDA in zee gaat ben je al dom als je naar GroenLinks luistert al helemaal..

Links en rechts hebben beide goede en wat zwakkere punten. Als jij iemand een 'lulletje' vindt doordat hij links is ben je toch redelijk bevooroordeeld, en hoef je naar mijn mening niet mee te discussiëren als je mensen al zo beoordeelt. Dan ben je inderdaad niet te overtuigen.

Dan aan mijn goeie vriend Clowntje_93: "Ik had vakantie in Zuid-Limburg heerlijk geen moslim gezien ;) "

Nu discrimineer je op basis van geloof. Als ik zeg dat alle jumpers hersenloze mensen zijn met neo-nazistische ideeën, wat een soortgelijk iets is, dan vindt jij dat toch ook niet leuk?

Link to comment
Delen op andere websites

Balkenende is Links daarom..

En hij is inderdaad een lulltje (zoals jij het noemt.) Als je met de PVDA in zee gaat ben je al dom als je naar GroenLinks luistert al helemaal..

En waarom wil je me proberen te overtuigen?

Noem eens een hele goeie reden je komt namelijk behoorlijk lullig over.

En dat zwijgen he... Dat gebeurt kennelijk bij alle Rechtse personen die voor hun mening uit komen maar vervolgens worden doodgezwegen door types als jij (Links he...)

En als je hierover wilt zwijgen... Zwijg dan helemaal over dit onderwerp. Dan heb je er niks mee te maken..

En doen hoef je ook geen mensen te negeren.. Waarom begin je overigens geen topic als: "Links Nederland"

met ondertitel: "Hoe zou jij het vinden als we alle rechtse-mensen konden doodzwijgen."

De rest kan je heel goed zelf verzinnen...

Hele leuke post en zo, maar ik ben toch echt rechts aan gelegt...

Maar misschien moet je eens verder kijken dan het "buitenlanders" probleem en zijn er ook nog dingen zoals de Economie, andere punten in het bedrijfsleven en meer...

En dat jij niet te overtuigen valt , heb ik af geleid van andere topics waarbij wij al vaker te ver offtopic gingen dus vandaar... het is niet lullig bedoelt ofzow hoor

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha het is weer zo ver hoor :schater: , alle racistische Geert Wilders-aanhangers komen uit de diepste hoeken en gaten van het forum tevoorschijn om samen met de meest krankzinnige argumenten moslims te bashen. Natuurlijk nemen we voor het gemak maar even aan dat één moslim de hele islam is, dus dat de handeling van één moslim een handeling van de islam is. Wel zo makkelijk. En weet je wat? Als we geen redenen kunnen vinden om de islam te haten, gaan we verder met geloof in het algemeen. Als we de islam niet kunnen verbieden, dan verbieden we maar meteen alle religies, religie is immers de bron van al het kwaad op de wereld en daar zijn álle gelovigen schuldig aan. Jammer dat dat 60 jaar geleden niet gelukt is en dat ons dappere boegbeeld van alle verlossing, de aanstichter van een betere wereld, vroegtijdig werd tegengehouden door 'al die smerige linkse mafketels'.

Neen. De heer Van Gogh liet de abnormaliteiten van de Islam en de Koran zien. Naar mijn mening mag dat, vindt je niet?

Wat hij deed was gewoon provoceren. Het zal allemaal wel zo zijn dat het binnen het plaatje van het o zo heilige 'vrijheid van meningsuiting' past, maar dat betekent niet dat je al je verstand kunt laten gaan om maar alles te doen wat daarbinnen past. Kom op zeg, wat voor een incapabele zwakzinnige autistiche idioot ben je als je in de wilde weg geloven en hun aanhangers gaat uitlokken? De islam is een wereldgeloof met meer dan een miljard aanhangers, miljarden mensen vinden hun geluk door dat geloof aan te hangen. Natuurlijk mág je dan op het randje van de vrije meningsuiting gaan zitten door dat wereldgeloof te gaan provoceren, maar je bent gewoon een eikel als je dat dan ook doet. Je laat je laatste greintje beleefdheidsgevoel, je laatste greintje respect varen door zoiets te doen, je jaagt er duizenden mensen mee op de kast. Maar ach, het mag hè, dus waarom zouden we het dan niet doen? :7

Het is denk ik meer de manier hoe je omgeving erop reageert, waardoor jij wordt beïnvloed. Geert Wilders is net zoals Fortuyn en Van Gogh iemand die publiekelijk laat merken dat de abnormaliteiten van de Islam en de Koran niet normaal zijn. Wilders vindt de Koran een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verdiep je eens in de Koran, dan zal je het merken. Het verbieden van de Koran gaat me iets te ver overigens.[...]Wilders neemt het op voor de onlangs mishandelde voorzitter van het comité voor ex-moslims, Ehsan Jami. Jami is mishandeld door moslims omdat hij niet meer in de Islam gelooft. Prachtig stukje tolerantie, niet?

En al die zogenaamde abnormaliteiten staan niet in de Koran zelf. Er zijn bepaalde stromingen binnen de islam die dergelijke dingen aanhangen, maar je bent een racist als je aan de hand daarvan de hele islam veroordeelt. Datzelfde geldt voor die mishandeling.

Nee, hij roeide de gelovigen zelf uit, maar niet het geloof zelf al was dat wel zijn bedoeling, maar deed dat op een verkeerde manier. Daarnaast richte hij zich alleen op het joodse geloof en ik heb het ook over de overige geloven.

Laten we even duidelijk stellen dat ik niemand ga vermoorden om zijn geloof. Ik keur het alleen op mijn eigen manier af, omdat ik van mening ben dat je zonder beter af ben.

Lekker kortzichtig ben jij. Miljarden mensen zijn gelukkig doordat ze geloven, miljarden mensen hebben steun aan hun geloof in moeilijke tijden, miljarden mensen zijn gelovig zonder ook maar iemand kwaad te doen. Lekker kortzichtig ben je dan, om alleen maar te zeggen dat geloof alleen maar de oorzaak is van oorlog.

Dus jij vindt het een geschikt idee om mensen in een illusie te laten leven? Vrede..Christenen..Moslims.. Verrek! Heb je wel eens van Turkijke gehoord? Het schijnt daar zo te zijn dat Christenen achterna worden gezeten door moslims, de reden mag je zelf bedenken, zo vrij ben ik.[...]Geloven uitroeien is ook de optie. Heb je geen geloven, zijn er toch een aantal redenen minder om grote vechtpartijen en dergelijke uit te lokken. Geloof kan dan geen reden meer zijn, terwijl het toch een veel voorkomende reden is. Overigens haatte Hitler joden, maar wou hij het geloof niet uitroeien.
Geloof is niet zomaar 'mensen in een illusie laten leven'. Lees wat ik hierboven schrijf nog maar eens door, ik ga het geen twee keer typen. Je bent echt vreselijk kortzichtig als je denkt dat geloof de oorzaak is van alles. Uiteindelijk zijn het gewoon mensen die denken dat ze er goed aan doen om anderen te vermoorden en er is geen geloof dat mensen die dingen opdraagt. Hoe graag je dat ook wil blijven geloven, het is gewoon niet zo. Er zijn enkele gelovigen die aan de hand van hun heilige boek denken dat ze zoiets moeten doen, maar dat is hun eigen schuld.
Jihad (Arabisch: جهاد, djihād) is een begrip uit de islam. Het komt van de Arabische woordstam jhd, dat 'strijd' betekent. Moslims zien het als hun taak om hun geloof te beschermen en te verdiepen. Er wordt een onderscheid gemaakt in een innerlijke en een uiterlijke jihad. Er worden zowel in islamitische als niet-islamitische kringen verhitte discussies gevoerd over de precieze betekenis van het begrip.

Alleen uit die laatste zin blijkt al dat er geen duidelijke omschrijving van in de Koran staat. Onzin dus om te zeggen dat dat wel zo is.

Kijk het is nu heel simpel.. Mein Kampf is verboden dus als je een boek gaat verbieden kan je élk boek verbieden...

Waarom zouden we de Koran niet gaan verbieden dan? :? Omdat het een heilig boek is? Ga toch weg, een boek is een boek. De ene is alleen heel wat extremer dan de andere.

Wat Wilders doet is natuurlijk ook niet allemaal goed, maar hij doet er tenminste wat aan..

En trouwens jullie kunnen wel zeggen dat in de Koran geen/wel racistische en discriminerende texten staan..

Ik las in de Telegraaf dat een Imam oproepte tot de Heilige Oorlog in. en het is allemaal met videobeelden vast gelegt. (Daar is nu een enorme rel over.)

-Het betreffende boek is heilig voor miljarden mensen, het betreffende boek is een cruciaal onderdeel van een wereldgeloof met miljarden aanhangers. Zoals ik in het begin van m'n post al zei, dat iets volgens de wet mogelijk zou zijn (wat ik trouwens betwijfel), betekent niet dat het zomaar kan.

-Weet je überhaupt wel waar je het over hebt? Dat één Imam iets zegt betekent niet dat het in de Koran staat. Iedereen die dat wil mag zichzelf Imam noemen, daar is geen opleiding of wat voor nodig, dus één Imam is geen aanleiding om te zeggen dat iets in de Koran staat. Wat je zegt slaat dus weer nergens op. En lees alsjeblieft een echte krant, in plaats van de Telegraaf. Niet dat ik anders van je verwacht had hoor.

En als er nu niet snel wat verandert gaan de Moslims hetzelfde met ons doen als wat die Gestoorde Adolf Hitler met de Joden deed. Blank of Zwart, Links of Rechts. Het doet er niet meer toe! Alles wat buiten het beeld van het Islamisme wordt geruimd!

Maar Links komt gewoon nog aan met Integreren is de oplossing en dan komt alles goed.. :? In je dromen Linkse mafketels.

Het gaat gewoon niet hoelang zijn we in Holland nou niet bezig met integratie plannen (Lees de Telegraaf anders herhaal ik het even voor je..)

Nederland kan niet gesteund worden op basis van een Islamitisch-Cristelijk-Joodse religie!

Nederland moet qua religie weer als vroeger worden Katholiek-Protestants met wat Joods erbij.

Het Islamisme moet uitgebant worden in Nederland.

Ik en vele andere die niet voor hun mening durfen uittekomen zijn de Islamieten zat!

En dat niet alleen... Zij ons ook.. Denk daar maar eens over na!

[...]

We moeten niet vergeten dat Pim Fortuyn door een NEDERLANDER uit de weg is geruimd.

Het was een groot complot van de Linkse Nederlandse regering.

Ze wisten dat Pim zou winnen door het grote aantal Nederlanders maar ook Allochtonen die op hem hebben gestemt. De regering wist dat Nederland in 1 klap een enorme slag naar Rechts zou nemen.

En daarom moeten we Pim missen ;)

Of was het zo erg dat mij Homoseksueel was en dat de NLRegering dacht dat we voor paal zouden staan?

Met deze ezel (Balkenende) staan we nog meer voor gek dan met een Homo als MP.

We zijn bang voor de Islamieten. We weten het niet maar de Islamieten zwaaien wel overal de Scepter. Het gevaar komt niet naar Nederland toe. Het is er al... Groter dan dat we ooit hadden mogen denken. En als er dit ook maar gebeurt dan gaat deze Islamitische massa tot leven komen, het zal laten zien waarom Nederland dat ene nooit heeft mogen doen.. (Klinkt erg fictief weet ik, ;) Maar het is de enige manier om het jullie wat makkelijker te maken. Helaas..) Dit is de reden waarom we het allemaal maar slikken. Wat kunnen we doen?

Het probleem is nu nog op te lossen, mits dit snel gebeurt.

Nu kunnen we het nog door Rechts laten doen. Straks is het te laat. en zal of de Moslims de boel overnemen of Extreem-Rechts gaat er wat aan doen. In ieder geval we laten 1 van deze 2 partijen (Extreem en Moslim) zich ermee bemoeien en het wordt een grote puinhoop waar niks meer aan te redden valt..

Ik zag het laatst ik las het laatst. En voor het eerst was ik... Bang voor ze..

Wilders doel is gewoon zoveel mogelijk commotie te veroorzaken waardoor steeds meer mensen denken: "GVD! die gozer heeft gelijk." En als het moment komt dat hij vermoord wordt (Nederlands complot of de Islamieten knappen het op.) staat hij in het geheugen van veel Rechtse mensen gegraveerd. En na Wilders... Zullen er dan nog steeds Rechtse partijen komen? Ik ben bang van niet, alle mensen zullen bang zijn om óók vermoord te worden.of gewoon doodgezwegen werden/worden.

Zoals die extreem-rechtse gozer in de jaren '70 of '80 (Die overigens een idioot was naar mijn mening) hij is vervolgd. Dan Fortuyn die is vermoord en nu Wilders ook vermoord? Links Nederland zal zien wat er dan gebeurt.

Of de rechtse Hollanders gaan Radicaliseren (Wat dus uiteindelijk uitmond op Extreem-Rechts). Of ze doen een stap terug (Ik blijf gewoon rechts. punt! Niet mee eens? Jouw probleem mij heb je er niet mee.)

Zoals eerder gezegt. Wilders heeft dus iedereen gewoon waar hij ze hebben wil ook al kost dat hem de kop.

Dan nog even dit: Ik ben niet tegen de Multiculturele Samenleving mits er gewoon gedaan wordt wat er van ze gevraagd wordt. Ik zie Chinezen op straat lopen (Helaas ze spreken hun eigen taal maarja), ze doen geen vlieg kwaad. Geef mij nou eens een goede reden om ze het land uit te flikkeren.. (Want ze kunnen nog koken ook. :clown: )

Die is er dus niet tenzij je ziek in je hoofd bent. Extreem-Rechts dus..

Maar als het Moslims waren.... ^_^

:7

Zet je oogkleppen af, kijk even om je heen en lees wat je zegt nog eens door. Serieus, als je echt meent wat je daar zegt ben je nog erger dan Hitler. Dat er mensen zijn die zulke onzin uit kunnen kramen :7

Nee. Zoals al in mijn post staat, had Hitler een ongelooflijke haat jegens joden. Het uitroeien van het Jodendom is toch net weer iets anders.
Hoe wil je het dan noemen als álle Joden die binnen z'n bereik waren werden vermoord? Als 'ie de kans had gehad had 'ie het gedaan ook. Bovendien is dat dit niet echt revelant, feit is dat er miljoenen joden zijn vermoord.
ik vind ook dat de koran wel een beetje extreem is. met zijn jihaad enzo. ik zeg altijd maar: Geen Jihaad In Mijn Straat.

als je wilt dat je geaccepteert en gerespecteert word, dan moet je niet iedereen die "geen moslim is" of "ex-moslim" een stelletje "ongelovige honden" noemen. ik ga ook niet tegen iedere cristen zeggen "vuile cristen honden" omdat ik dat toevalling niet geloof...

ook als moslims iemand vermoorden (door middel van een bom burka) denken ze dat ze naar de hemel gaan om dat een willekeurig boek zegt dat je "naar de hemel gaan als je sterft voor je geloof"

Ik heb nog nooit een moslim tegen mij horen zeggen dat ik een hond ben. Misschien moet je eens om je heen kijken en leren dat wat één extremistische moslim zegt niet representatief is voor wat alle moslims vinden. En wat jij zegt is weer zo'n typisch geval van het interpreteren van de Koran. De Koran zegt niet dat je naar de hemel gaat als je niet-moslims opblaast, dat is slechts hoe enkele extremistische stromingen het interpreteren.

Ik durf te wedden dat iedereen die het woord 'cartoons' of 'spotprenten' in de mond neemt het ware verhaal achter de affaire niet kent. De grap was dus dat in een Deense krant een aantal spotprenten waarop Mohammed stond afgebeeld werden gepubliceerd. Hier klopt de vergelijking met Jezus al niet meer, want binnen de islam is het verboden om Mohammed af te beelden. Een extremistische moslim ging toen met een paar spotprenten naar het Midden-Oosten om daar de mensen tegen 'het Westen' op te stoken. Echter, die persoon had een paar spotprenten bij zich die hier nooit gepubliceerd zijn. De mensen werden dus opgestookt door middel van iets wat niet waar was. Toen was het slechts een kwestie van domino, want toen de ene groep mensen opgestookt was, was de rest ook makkelijk om. Maar het was dus niet zo dat de mensen daar uit zichzelf zo boos waren.

Als een stel Moslims vliegtuigen in wolkenkrabbers laten vliegen, treinen opblazen of bussen en metro`s bombarderen dan heeft de rest van de wereld het recht hun spirituele leider belachelijk te maken.

Dat klikt eerlijk toch??

Nog zo'n geval van over één kam scheren :7

Wat denk je nou echt, dat de WTC als een gezamenlijke operatie van de hele moslimgemeenschap op de wereld werden gesloopt? Nee natuurlijk niet, dat was Al-Quaeda, slechts een heel klein deel van alle moslims. Voor het geval je het gemist hebt, de rest van zo'n beetje alle moslims in het Westen hebben die aanslagen veroordeelt, net als dat ze Al-Quaeda veroordelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Neen. De heer Van Gogh liet de abnormaliteiten van de Islam en de Koran zien. Naar mijn mening mag dat, vindt je niet?
Kom op zeg, wat voor een incapabele zwakzinnige autistiche idioot ben je als je in de wilde weg geloven en hun aanhangers gaat uitlokken?

Hij lokte ze misschien dan wel uit, maar dan reageer je er op z'n minst normaal op, en hoe erg iemand je ook uitlokt, JE VERMOORDT IEMAND DAAR NIET OM!!! :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

En weer goed gezegd Clowntje_93 _O_:klap::tu:;)

Piet-Herr Je hebt mij tot nu toe wel 9x vergeleken met de "Kenmerken van Facisme", daar blijft het niet bij: Ook "Adolf Hitler" wordt met mij vergeleken..

Je kan me met Hitler vergelijken en alles, maar als ik ook iets van Dhr. Hitler weg zou hebben zou jij al lang niet meer met beide benen op Aarde staan.

Je bent zielig... echt zielig... Ik heb zelfs melij met je.

En de manier hoe jij Theo van Gogh behandelt - Een dode man! - is schandalig... Echt schandalig.

Er zijn hier bijna geen woorden voor.

Ook adviseer ik ook jou om je oogkleppen af te doen.. Jij kijkt namelijk alleen maar naar wat je wilt zien..

Doe ze maar af kijk om je heen zie in wat voor ellende we leven..

Helaas zitten ze bij jou vastgelijmd met betonlijn.

Ik had vroeger ook zo'n - brede - kijk op de wereld als dat jij hebt. Maar na 11 September zie ik het tuig.

Ook vindt ik het schokkend Piet-Herr dat het Islamitische geloof Miljarden gelovigen heeft, Er zijn nu zo'n 7 Miljard mensen op Aarde. en jij noemt Miljarden. Laat dat geen belletje rinkelen Piet?

Ook vindt jij de Telegraaf geen echte krant. Ze publiceren dus onzin. Gewoon onzin. volgens jou en dat is wat zu dus al die jaren op de been heeft gehouden? Pure onzin? De Telegraaf overdrijft sommige dingen wel.. Maar doet het: "Boek der Haatzaaienden" dat ook niet dan?

Ik vond dan ook de tekst in het AD van gisteren (Het is al 03:09) hilarisch! Even proberen te citeren want ik ben hem kwijt :$ Dus ongeveer: "Haal alle onzin uit de Koran en je houdt een boek over die net zo dik is als de Donald Duck." :puh: Nou dat is dus wel wat ;)

O ja Piet-Herr Doe je oogkleppen af of ik zet je in de stal. Begrepen? Ik heb ze net afgedaan en het enige wat ik zie is de rest van mijn kamer :schater:

Haahhahahahhahahahaha :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Zo zo, hier is een flinke discussie aan de gang.

Hahaha het is weer zo ver hoor :schater: , alle racistische Geert Wilders-aanhangers komen uit de diepste hoeken en gaten van het forum tevoorschijn om samen met de meest krankzinnige argumenten moslims te bashen. Natuurlijk nemen we voor het gemak maar even aan dat één moslim de hele islam is, dus dat de handeling van één moslim een handeling van de islam is. Wel zo makkelijk. En weet je wat? Als we geen redenen kunnen vinden om de islam te haten, gaan we verder met geloof in het algemeen. Als we de islam niet kunnen verbieden, dan verbieden we maar meteen alle religies, religie is immers de bron van al het kwaad op de wereld en daar zijn álle gelovigen schuldig aan. Jammer dat dat 60 jaar geleden niet gelukt is en dat ons dappere boegbeeld van alle verlossing, de aanstichter van een betere wereld, vroegtijdig werd tegengehouden door 'al die smerige linkse mafketels'.

Jij begint nu meteen een beetje te provoceren, je vindt, als ik het goed begrijp, alle Geert Wilders stemmers racisten? En volgens mij lach je ze nu ook recht in hun gezicht uit, beetje provocerend toch?

Ikzelf denk meer dan het merendeel gewoon onwetend is, Wilders is geen echte politicus omdat hij vrij extreem is, hij kan beter in een actiegroep of iets dergelijks gaan zitten want zo bereikt hij in feite niets omdat hij gewoon geen tot heel weinig steun krijgt van de andere partijen. Op deze manier zal Wilders niets kunnen veranderen in Nederland omdat ons systeem zo werkt. In Nederland is het zo dat als je iets wilt bereiken je compromissen moet sluiten, iets waar Wilders duidelijk niet goed in is, zo krijgt hij geen politieke macht. Er stemmmen mensen op hem omdat hij de problemen overdrijft (vind ikzelf) en met onredelijke oplossingen aankomt en dan komt het grote probleem van de democratie: Mensen die geen idee hebben waar ze nou eigenlijk voor kiezen kunnen toch stemmen.

Daarom vind ik democratie tot nu toe het minst slechte politieke systeem, ik ben er niet helemaal tevreden mee dat figuren als Wilders zonder goede inhoudelijke standpunten zoveel steun kunnen krijgen...

Ik bedoel; het is toch onzin dat mensen met een IQ dat lager is dan 70 toch stemrecht hebben? Of mensen met het syndroom van Down, als zij toch stemrecht hebben vind ik dat op z'n minst een beetje vreemd.

Ik ben dus voorstander van een ander soort verkiezingsstelsel al is het, begrijp ik, heel moeilijk om een goed systeem te krijgen.

Ik vind ook dat zodra mensen het over geloven hebben meteen weer over de Tweede Wereldoorlog begonnen wordt, dit vind ik een zwaar overspannen reactie. Ik ben anti-oorlog en wat toen gebeurd is is gewoon belachelijk, maar het is niet begonnen wegens rassenhaat, dit was gewoon een middel van Hitler om de steun achter zich te krijgen van de Duitsers. Er zijn vele redenen voor WOII maar rassenhaat wordt er altijd zwaar uitgehaald. De Duitsers waren hardstikke arm door Versaille en ze voelden zich vernederd.

Ik durf te wedden dat iedereen die het woord 'cartoons' of 'spotprenten' in de mond neemt het ware verhaal achter de affaire niet kent. De grap was dus dat in een Deense krant een aantal spotprenten waarop Mohammed stond afgebeeld werden gepubliceerd. Hier klopt de vergelijking met Jezus al niet meer, want binnen de islam is het verboden om Mohammed af te beelden. Een extremistische moslim ging toen met een paar spotprenten naar het Midden-Oosten om daar de mensen tegen 'het Westen' op te stoken. Echter, die persoon had een paar spotprenten bij zich die hier nooit gepubliceerd zijn. De mensen werden dus opgestookt door middel van iets wat niet waar was. Toen was het slechts een kwestie van domino, want toen de ene groep mensen opgestookt was, was de rest ook makkelijk om. Maar het was dus niet zo dat de mensen daar uit zichzelf zo boos waren.

Die weddenschap heb je helaas verloren...

Leuk verhaaltje dat je daar hebt maar jij vind het normaal dat als in een 1500 jaar oud boek staat dat je niet een tekening mag maken van een of andere vezonnen man, er dan zo'n rel kan komen?

Op het punt van die rellen vind ik toch echt de schuld van de moslims, wat zij deden kan echt niet. Als je het bekijkt zoals ik hierboven doe, dan is het toch waanzin?

Dat die tekeningen niet geplubiceerd zijn toont aan dat de krant die misschien iets te erg vond en bang was voor vergelding. Dat vind ik te belachelijk voor woorden, je mag toch wel een tekening publiceren zonder ergens bang voor te zijn? Wordt eens volwassen en denk logisch na allemaal :7 .

Ik heb ook nog eens heel kort op het nieuws gezien dat in Irak spotprents werden geplaatst over de Jodenvervolging in WOII, geen enkel probleem was dat...

Probleem op dit punt is denk ik dat het christendom in modern Europa is, en de scherpe randjes zijn er vanaf, de bijbel is voor een groot gedeelte geemancipeerd. Europa is de laatste 300 jaar de modernste samenleving, logisch dus dat het geloof daar zich, zoals ik het zie, zich meer ontwikkeld heeft dan de Islam.

Ik ben er van overtuigd dat over 100 jaar de Islam een veel redelijkere godsdienst is. Ik vind dus dat de Koran gewoon 300 jaar achterloopt op de ontwikkeling van de Bijbel.

Ik vind het sowieso echt dom (spijt me, vind ik gewoon) dat mensen nog steeds achter een boek van 2000 jaar oud en een boek van 1500 jaar oud lopen, terwijl in beide boeken gewoon klinkklare onzin staat. Denk bij de bijbel alleen al aan het scheppingsverhaal, alle 'wonderen'. Is het ooit iemand opgevallen dat sinds de wetenschappelijke revolutie geen wonderen meer zijn gebeurd? Als je er vanuit gaat dat er niet zoiets als God bestaat (wat ik doe, al geloof je in dat, ga even met me mee) dan moet je toch echt constateren dat de geloven idioot zijn (idioot is Grieks voor onwetend).

2000 en 1500 jaar geleden waren de verschillen tussen mannen en vrouwen groter dan nu, die boeken zijn (vrijwel) allemaal geschreven door mannen. De mannen worden dus boven de vrouwen gesteld in die boeken.

Ik ben dus van mening dat het dom is om achter boeken die meer dan 1000 jaar oud zijn te lopen, maar als ik zou moeten kiezen tussen de Koran en de Bijbel zou ik gaan voor de bijbel omdat de samenleving die dit boek gebruikt de laatste paar honderd jaar verder vooruit was en dus is dat al meer bijgeschaafd dan de koran.

Als een stel Moslims vliegtuigen in wolkenkrabbers laten vliegen, treinen opblazen of bussen en metro`s bombarderen dan heeft de rest van de wereld het recht hun spirituele leider belachelijk te maken.

Dat klikt eerlijk toch??

Nog zo'n geval van over één kam scheren :7

Wat denk je nou echt, dat de WTC als een gezamenlijke operatie van de hele moslimgemeenschap op de wereld werden gesloopt? Nee natuurlijk niet, dat was Al-Quaeda, slechts een heel klein deel van alle moslims. Voor het geval je het gemist hebt, de rest van zo'n beetje alle moslims in het Westen hebben die aanslagen veroordeelt, net als dat ze Al-Quaeda veroordelen.

Kijk, dat er nog een deel van moslim fundamentlisten is wat zo'n terroristische organisatie heeft, is denk ik ook te maken met de nog oude opvattingen van de Koran.

Maar het grote punt is onwetenheid; Als je iets/iemand niet begrijpt slaat dat soms om in angst, dat is het grote probleem. Maar je hebt wel gelijk dat je zegt dat we niet alle moslims de schuld moeten geven.

Ik denk wél dat als alle geloven worden afgeschaft je een betere samenleving krijgt, de culturen van die geloven zijn namelijk al honderden en honderden jaren oud en, naar mijn mening, grotendeels vastgeroest in een oud en dus achterhaald denkbeeld. Als alle geloven niet meer in gebruik zijn kunnen mensen normaal overleggen zonder te zeuren over wat mensen duizenden jaren geleden dachten.

Om toch nog terug te komen op Wilders (daar ging dit onderwerp toch ook over :clown: ), op zijn huidige werkwijze zal hij niets bereiken, maar hem bedreigen en van dit soort dingen vind ik onzin. Dat hij de Koran vergelijkt met Mein Kampf, daar kan ik niet over oordelen, beide boeken ken ik daar niet goed genoeg voor. Maar als er werkelijk dingen instaan van ''dood alle ongelovigen'' dan heeft hij wel een punt, maar dan moet hij ook naar de bijbel kijken.

@Verrity: Op sommige punten ben ik het met je eens, op sommige met Piet-Herr, maar jullie zijn beiden wel extreem. Maar voor jou geldt denk ik ook: Ontwetendheid slaat om in angst, wat weet je van de Koran zonder het gelezen te hebben? Alleen bepaalde stukjes.

@Piet-Herr: Over wat er nu in de Koran staat, ik neem aan dat jij de orginele teksten ook niet kan lezen dus kan je moeilijk beweren dat wat jij zegt dat het betekent de zuivere waarheid, alleen de waarheid en niets dan de waarheid is...

Mening van een atheïst.

Bewerkt: door Jow Tommy Verceti
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het ook met jou eens Jow Tommy Vercetti(omdat ik zelf atheïst ben ;)). Kijk maar naar de Thora(Joodse Bijbel) ook wel het Oude Testament genoemd hierin staat dat YHWH(God dus) tegen Mozes de Tien Geboden(sommige mensen denken dat hij alleen de 10 geboden zei maar nog veel meer) zei en de Joodse Wet en daarin staat o.a. dat als iemand zich als profeet van God voordoet dat je die persoon moet doden, dat als iemand sodomie pleegt(seks op de verkeerde manier, zoals bijv met dieren of homo's)je die persoon moet doden, dat als een ongetrouwde vrouw geen maagd meer is je haar moet doden, dat als je kinderen niet naar hun ouders luisteren dat je ze moet STENIGEN. En ik heb dit in geen honderd jaar meer door Joden zien doen, omdat homo's nu door ze worden geaccepteerd en zo. En wat gebeurd er in Oost-Turkije? Daar worden vrouwen door hun EIGEN familie notabene afgeslacht, homo's moeten vluchten dus kortom de Koran doet nog steeds aan wetten van 1300 jaar geleden, terwijl de(meeste) Christenen en Joden alles accepteren.

Bewerkt: door Clowntje_93
Link to comment
Delen op andere websites

Piet-Herr Je hebt mij tot nu toe wel 9x vergeleken met de "Kenmerken van Facisme", daar blijft het niet bij: Ook "Adolf Hitler" wordt met mij vergeleken..

Je kan me met Hitler vergelijken en alles, maar als ik ook iets van Dhr. Hitler weg zou hebben zou jij al lang niet meer met beide benen op Aarde staan.

Je bent zielig... echt zielig... Ik heb zelfs melij met je.

En de manier hoe jij Theo van Gogh behandelt - Een dode man! - is schandalig... Echt schandalig.

Er zijn hier bijna geen woorden voor.

Ook adviseer ik ook jou om je oogkleppen af te doen.. Jij kijkt namelijk alleen maar naar wat je wilt zien..

Doe ze maar af kijk om je heen zie in wat voor ellende we leven..

Helaas zitten ze bij jou vastgelijmd met betonlijn.

Ik had vroeger ook zo'n - brede - kijk op de wereld als dat jij hebt. Maar na 11 September zie ik het tuig.

Jullie ideeën over andere volkeren komen anders aardig overeen. Waar dacht je dan dat ik het over had, z'n snorretje?

-En omdat Theo van Gogh dood is is 'ie ineens heilig?

-Geef dan eens een paar voorbeelden van de enorme ellende waar we in leven? Beetje tegenstrijdig trouwens, dat je eerst zegt dat ik oogkleppen op heb en daarna dat ik een brede kijk op de wereld heb :tu:

Ook vindt ik het schokkend Piet-Herr dat het Islamitische geloof Miljarden gelovigen heeft, Er zijn nu zo'n 7 Miljard mensen op Aarde. en jij noemt Miljarden. Laat dat geen belletje rinkelen Piet?

Ook vindt jij de Telegraaf geen echte krant. Ze publiceren dus onzin. Gewoon onzin. volgens jou en dat is wat zu dus al die jaren op de been heeft gehouden? Pure onzin? De Telegraaf overdrijft sommige dingen wel.. Maar doet het: "Boek der Haatzaaienden" dat ook niet dan?

Wat in hemelsnaam zou ik voor probleem moeten hebben met het feit dat er meer dan een miljard moslims zijn op de wereld :? Ik ben geen racist hoor, mocht je dat soms denken. Ik ben niet iemand die alleen al bang is voor mensen omdat ze een ander geloof hebben.

-En wat hoort een krant te doen? Juist, het objectief brengen van nieuws zoals het is en daar faalt de Telegraaf in.

Ik vond dan ook de tekst in het AD van gisteren (Het is al 03:09) hilarisch! Even proberen te citeren want ik ben hem kwijt :$ Dus ongeveer: "Haal alle onzin uit de Koran en je houdt een boek over die net zo dik is als de Donald Duck." :puh: Nou dat is dus wel wat ;)

En dan vraag jij je nog af waarom moslims zich soms zo op hun pik getrapt voelen? Maar nee hoor, alles moet natuurlijk allemaal van hun kant komen :7

Jij begint nu meteen een beetje te provoceren, je vindt, als ik het goed begrijp, alle Geert Wilders stemmers racisten? En volgens mij lach je ze nu ook recht in hun gezicht uit, beetje provocerend toch?

Nee, ik zeg dat alle Geert Wilders-aanhangers die er racistische ideeën op na houden racisten zijn, dat is heel wat anders.

Ik vind ook dat zodra mensen het over geloven hebben meteen weer over de Tweede Wereldoorlog begonnen wordt, dit vind ik een zwaar overspannen reactie. Ik ben anti-oorlog en wat toen gebeurd is is gewoon belachelijk, maar het is niet begonnen wegens rassenhaat, dit was gewoon een middel van Hitler om de steun achter zich te krijgen van de Duitsers. Er zijn vele redenen voor WOII maar rassenhaat wordt er altijd zwaar uitgehaald. De Duitsers waren hardstikke arm door Versaille en ze voelden zich vernederd.

De jodenvervolging was niet eens rassenhaat, aangezien Joden geen ras zijn. Echter, ik doel dan meer op Hitler's ideeën dat alle andere volkeren dan het Arische ras minderwaardig waren. Heel veel Polen zijn vermoord alleen omdat het een Slavisch volk was en zo zijn er meer.

Die weddenschap heb je helaas verloren...

Leuk verhaaltje dat je daar hebt maar jij vind het normaal dat als in een 1500 jaar oud boek staat dat je niet een tekening mag maken van een of andere vezonnen man, er dan zo'n rel kan komen?

Op het punt van die rellen vind ik toch echt de schuld van de moslims, wat zij deden kan echt niet. Als je het bekijkt zoals ik hierboven doe, dan is het toch waanzin?

Dat die tekeningen niet geplubiceerd zijn toont aan dat de krant die misschien iets te erg vond en bang was voor vergelding. Dat vind ik te belachelijk voor woorden, je mag toch wel een tekening publiceren zonder ergens bang voor te zijn? Wordt eens volwassen en denk logisch na allemaal :7 .

Ik heb ook nog eens heel kort op het nieuws gezien dat in Irak spotprents werden geplaatst over de Jodenvervolging in WOII, geen enkel probleem was dat...

Nee, het is de schuld van die ene persoon die iedereen stond op te stoken. Natuurlijk zaten 'ze' fout toen ze met brandbommen begonnen te gooien, maar ze werden opgestookt door iets wat er helemaal niet was. Ik vind dat mensen best rekening met elkaar mogen houden in de wereld. Als je nou gewoon weet dat 'die mensen daar' zo makkelijk te beïnvloeden zijn, ga ze dan niet zitten uitlokken. Je kunt natuurlijk eindeloos nog meer dergelijke plaatjes publiceren om vervolgens meteen weer te roepen dat ze zich maar moeten gedragen, maar daar bereik je niets mee. Het enige wat je daarvan krijgt is haat tussen de moslims daar en het Westen.

Dat van die Joodse spotprenten is natuurlijk hartstikke hypocriet, dat is waar.

Probleem op dit punt is denk ik dat het christendom in modern Europa is, en de scherpe randjes zijn er vanaf, de bijbel is voor een groot gedeelte geemancipeerd. Europa is de laatste 300 jaar de modernste samenleving, logisch dus dat het geloof daar zich, zoals ik het zie, zich meer ontwikkeld heeft dan de Islam.

Ik ben er van overtuigd dat over 100 jaar de Islam een veel redelijkere godsdienst is. Ik vind dus dat de Koran gewoon 300 jaar achterloopt op de ontwikkeling van de Bijbel.

Dat komt omdat het hele Midden-Oosten een hele tijd lang een beetje achter heeft gelopen. Eigenlijk vind ik dat je niet kunt zeggen dat de islam achterloopt, maar dat eerder heel het Midden-Oosten achterloopt. De islam is nu al in een land dat met de tijd mee is een hele redelijke godsdienst. Bijvoorbeeld hier in Nederland lopen er van alle moslims slechts een paar extremisten rond, de meeste moslims die hier wonen gedragen zich prima, net als christenen of joden. Het zwakke punt van de islam is alleen dat er veel extremisten van zijn en dat je de Koran op verschillende manieren kunt opvatten.

Wist je trouwens dat het Vaticaan pas in 1992 heeft erkend dat de zon niet om de aarde draait maar de aarde om de zon? Om maar even aan te geven dat niet alleen extremistische moslims achterlopen.

Ik vind het sowieso echt dom (spijt me, vind ik gewoon) dat mensen nog steeds achter een boek van 2000 jaar oud en een boek van 1500 jaar oud lopen, terwijl in beide boeken gewoon klinkklare onzin staat. Denk bij de bijbel alleen al aan het scheppingsverhaal, alle 'wonderen'. Is het ooit iemand opgevallen dat sinds de wetenschappelijke revolutie geen wonderen meer zijn gebeurd? Als je er vanuit gaat dat er niet zoiets als God bestaat (wat ik doe, al geloof je in dat, ga even met me mee) dan moet je toch echt constateren dat de geloven idioot zijn (idioot is Grieks voor onwetend).

2000 en 1500 jaar geleden waren de verschillen tussen mannen en vrouwen groter dan nu, die boeken zijn (vrijwel) allemaal geschreven door mannen. De mannen worden dus boven de vrouwen gesteld in die boeken.

Ik ben dus van mening dat het dom is om achter boeken die meer dan 1000 jaar oud zijn te lopen, maar als ik zou moeten kiezen tussen de Koran en de Bijbel zou ik gaan voor de bijbel omdat de samenleving die dit boek gebruikt de laatste paar honderd jaar verder vooruit was en dus is dat al meer bijgeschaafd dan de koran.

Voor de duidelijkheid, ik ben ook niet-gelovig. Ik vind dat je in zekere zin gelijk hebt, maar op een ander punt dan je eigenlijk bedoelt. Inderdaad, de Bijbel is een beetje een achterhaald boek, met normen en waarden er in die nu al lang niet meer gelden. Daarom ben ik ook zo tegen partijen als de SGP, ik vind dat je je politiek van vandaag niet mag baseren op een boek van 2000 jaar oud. Maar ik vind niet dat je daarom meteen alle geloven moet afschaffen of iets dergelijks. Zoals ik al zei, geloof is voor heel veel mensen een houvast, iets waar mensen gelukkig mee worden, dus waarom zou je ze dat ontnemen? Voor alle religies geldt dat je van de gematigde gelovigen geen last hebt. Ze gedragen zich netjes, ze zijn vaak vriendelijk tegenover anderen en ze zijn tolerant. Het gaat pas fout op het moment dat mensen extremistisch gelovig worden. Veel gelovigen in Nederland zou je echt niet gauw alle wetenschap horen ontkennen hoor, zo is het volgens mij al lang niet meer. Het is niet zo dat gelovigen 'dom' zijn omdat ze niet in de wetenschap geloven, want dat doen de meesten gewoon. Alleen geloven ze daarnaast ook in het scheppingsverhaal. In Amerika daarentegen zijn zaken als de oerknal bij veel mensen nog altijd een hele omstreden zaak.

Kijk, dat er nog een deel van moslim fundamentlisten is wat zo'n terroristische organisatie heeft, is denk ik ook te maken met de nog oude opvattingen van de Koran.

Maar het grote punt is onwetenheid; Als je iets/iemand niet begrijpt slaat dat soms om in angst, dat is het grote probleem. Maar je hebt wel gelijk dat je zegt dat we niet alle moslims de schuld moeten geven.

Daar heb je ook weer gelijk in. Echter, streng-gelovige christenen lopen ook nog steeds met achterhaalde ideeën rond die te maken hebben met de oude opvattingen van de Bijbel. Hoe bijvoorbeeld over de paus, die mensen verbiedt om condooms te gebruiken? In Afrika sterven miljoenen mensen aan de gevolgen van AIDS en dat zou te voorkomen zijn door het gebruik van condooms. Maar omdat de paus dat verbiedt weigeren veel mensen dat te doen.

Ik denk wél dat als alle geloven worden afgeschaft je een betere samenleving krijgt, de culturen van die geloven zijn namelijk al honderden en honderden jaren oud en, naar mijn mening, grotendeels vastgeroest in een oud en dus achterhaald denkbeeld. Als alle geloven niet meer in gebruik zijn kunnen mensen normaal overleggen zonder te zeuren over wat mensen duizenden jaren geleden dachten.

In theorie heb je gelijk en voor de streng-gelovigen geldt dit ook wel, maar in de praktijk blijkt het gewoon niet zo te zijn. In Europa lopen heel veel Christenen rond waarvan je niets merkt van een vastgeroest denkbeeld en dergelijke. Geloof maakt mensen gelukkig en brengt een hele hoop vriendelijke, tolerante mensen. Ik zie niet in waarom we zoiets zouden moeten afschaffen. In veel onderontwikkelde gebieden op de wereld is nog steeds veel geweld over geloof, maar ik denk dat je dat, hoe gek het ook klinkt, niet het geloof kunt verwijten. Mijn mening is dan ook dat je dat niet aanpakt door geloof af te schaffen, maar door ervoor te zorgen dat die gebieden zelf met de tijd meegaan. Het christendom is ook niet meer zo gewelddadig zoals het was in de Middeleeuwen.

Bewerkt: door Piet-Herr
Link to comment
Delen op andere websites

Naar mijn idee ligt het ook niet aan de koran, de koran is gewoon een middel om een doel te bereiken... Als de koran er niet was hadden die zieke moslims (daarmee doel ik dus op terroristen, niet alle moslims ofzo) wel iets anders bedacht dat aanslagen zou "rechtvaardigen".

Terroristen zijn vanaf hun geboorte gewoon al ziek in de kop, ze zaaien dood en verderf, daarbij gebruiken ze de koran als een middel dat dat "rechtvaardigt", haal de koran weg en ze vinden wel iets anders wat het zogenaamd zou rechtvaardigen... Zo heb je ook christenen die de bijbel als middel gebruiken om bepaalde illegaale handelingen te "rechtvaardigen", dan heb je ook nog de gewone zieke mensen (bij gebrek aan een beter woord) die moord bijvoorbeeld rechtvaardigen omdat het slachtoffer bijv. een crimineel zou zijn.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...