Jump to content

Geert Wilders

Clowntje_93

Recommended Posts

Geplaatst:

In de bijbel van christenen staat juist geschreven: denk om je medemens.

Geen enkele vorm van hebzucht, God is genadig, trouw, geduldig, liefde, etc.

Dus ik vind de bijbel van de moslims niet kunnen.

Ik zelf zou het mooi vinden als de hele wereld in God zou geloven.

Maar dat is niet zo,

Ik vind dat Wilders de moslims niet hun geloof af mag nemen, en dat gaat hem ook niet lukken denk ik.!

En in de bijbel staat ook niks ergs zeker? Bv. Homo's, die moeten ook naar de hel gestuurd worden van de Christenen (is ook bij de Moslims, maar ik wil gewoon zeggen dat Christenen ook haat hebben tegen een bepaalde groep).

En over dat je zegt dat we een terroristische aanslag krijgen, dat is nou precies waar al die Telegraaf lezende rechtse bang voor zijn..

De meeste moslims vinden het helemaal niet erg dat dat over hun wordt gezegd (natuurlijk wel, maar dat ze een aanslag plegen..). Je hebt inderdaad wel extreme gevallen, maar die heb je ook bij Christenen.

En als jij iets vind, dan zeg je dat toch ook, dus wat nou egoïstisch..

• Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -->nick<--

84

• Moonbeam

82

• Vegeta

59

• Amfetamientje

56

Geplaatst:
En in de bijbel staat ook niks ergs zeker? Bv. Homo's, die moeten ook naar de hel gestuurd worden van de Christenen (is ook bij de Moslims, maar ik wil gewoon zeggen dat Christenen ook haat hebben tegen een bepaalde groep).

(....)

Vreemd, dan heb je toch een andere Bijbel dan ik :7

Even kort door de bocht gezegd gaat volgens het christelijke geloof buiten schuldvergeving om IEDEREEN naar de hel... dusja, op dat punt word er dan toch weinig onderscheid gemaakt.

Maar om eventjes terug te komen op het topic: Wat vind je van Geert Wilders,

misschien heb ik het al eerder gezegd, maar ik zou gewoon zeggen: verschrikkelijk eigenwijs.

Waarbij ik het toppunt van zn eigenwijsheid toch wel zijn film(pje) fitna vind. Ik heb zo'n beetje het idee dat dhr. Wilders alle kanten uitzwabbert als het gaat om zn standpunten / mening. Ja, 1 vast standpunt heeft hij wel: "buitenlanders eruit" :D

Met name in de debatten rond en na zijn film vond ik zijn bijdrage uitermate zwak.

Aan de andere kant, hij is heus niet dom, achterlijk of iets dergelijks, maar laat domweg teveel kansen liggen, en heeft (laat ik eerlijk zijn) gewoon totaal geen uitstraling. En dat is bij de 2e kamerverkiezingen -raar maar waar- toch een erg belangrijk punt, (hoewel ik me dan wel afvraag of JP dat dan WEL heeft, maargoed dat terzijde)

Verder vind ik dat Geert Wilders zeker goede standpunten heeft, als ik zo'n beetje globaal zn weblog, kamervragen, debatten enz. doorlees kom ik eigenlijk tot de conclusie dat Wilders toch wel verstandige punten naar voren brengt, behalve als het over de islam gaat...

Geplaatst:
Ik vind Geert Wilders een hypocriet,

vooral vanwege zijn kritiek op de Islam. Zijn partij heet 'Partij van de vrijheid', hmpf.

Ja, lekker veel vrijheid, mensen mogen Mohamed in homoseksuele kleding tonen, ben ik ook mee eens, Wilders ook, maar als Islamieten gaan protesteren, is dat weer niet goed. Wat nou vrijheid? Zijn eigen naam spreekt hem al tegen, dus als ik al 18 was zou ik zo ie zo niet op hem stemmen.

Dat is nou net met al dat hypocriete zooitje VVD'rs en PVV'rs, want iedereen heeft vrijheid, behalve de Marokkanen waarvan maar 5% in de criminaliteit zit en omdat ze een andere mening dan dat rechtse zooitje hebben..

Ik ben 13, misschien weet ik er niet veel vanaf, maar ik zou het geen probleem vinden als iemand mij tegenspreekt.

Welke protesten bedoel je? Waarom zijn VVD'ers en PVV'ers hypocriet? Omdat volgens hen het meerendeel van de jeugdige marokkaantjes slecht is? Goed nieuws, zelfs boomknuffelend-PVDA vindt dat die belhamels maar eens stevig bij hun nekvel moeten worden gepakt. Bron alhier. En donder toch eens op met je 'andere mening', of vind je

soort gedrag ook nog acceptabel? Dat is namelijk anders denken. :tu:
Geplaatst:
Ik vind Geert Wilders een hypocriet,

vooral vanwege zijn kritiek op de Islam. Zijn partij heet 'Partij van de vrijheid', hmpf.

Ja, lekker veel vrijheid, mensen mogen Mohamed in homoseksuele kleding tonen, ben ik ook mee eens, Wilders ook, maar als Islamieten gaan protesteren, is dat weer niet goed. Wat nou vrijheid? Zijn eigen naam spreekt hem al tegen, dus als ik al 18 was zou ik zo ie zo niet op hem stemmen.

Dat is nou net met al dat hypocriete zooitje VVD'rs en PVV'rs, want iedereen heeft vrijheid, behalve de Marokkanen waarvan maar 5% in de criminaliteit zit en omdat ze een andere mening dan dat rechtse zooitje hebben..

Ik ben 13, misschien weet ik er niet veel vanaf, maar ik zou het geen probleem vinden als iemand mij tegenspreekt.

Welke protesten bedoel je? Waarom zijn VVD'ers en PVV'ers hypocriet? Omdat volgens hen het meerendeel van de jeugdige marokkaantjes slecht is? Goed nieuws, zelfs boomknuffelend-PVDA vindt dat die belhamels maar eens stevig bij hun nekvel moeten worden gepakt. Bron alhier. En donder toch eens op met je 'andere mening', of vind je

soort gedrag ook nog acceptabel? Dat is namelijk anders denken. :tu:

Ik heb nooit gezegd dat die rechtse lui hypocriet zijn omdat ze marokkanen moeten aanpakken..

Het is hypocriet om te zeggen dat jij alle vrijheid hebt, maar andere mogen niet zeggen dat je het fout hebt. Je mag misschien dat dat niet zo met Geert Wilders is, maar dat is wel degelijk zo.

En ja, ik vind ook dat die hangjongeren moeten worden aangepakt, ik heb dan ook nooit gezegd dat ik dat niet vind. Boomknuffelend-PVDA, heb je gelijk in, ik vind het ook een kutpartij. Maar wat ze daar zeiden, is zeker goed gezegd.

Leuk dat filmpje, alleen het vervelende is is dat mijn PC een beetje crappy is (mss ben ik wat te boomknuffelend..), en dat ie geen YouTube filmpjes wilt afspelen..

Geplaatst:

ik ben wel een voorstander van Geer Wilders. Geert Wilders is met name tegen de verdere Islamisering van Nederland. Hij wil ook een verbod op preken in Moskeeën in een andere dan de Nederlandse taal. Kijk Nederland is erg multicultureel, prima maar ik vind dat Allochtonen die er voor kiezen om in dit land te gaan wonen, zich moeten aanpassen en goed Nederlands moeten leren spreken. Als wij naar Islamitische landen alleen al op vakantie gaan, kijk maar naar Pakistan en Afghanistan dan zullen de vrouwen alles moeten bedekken, mannen mogen geen korte broek dragen enzovoort enzovoort. Kijk wij zullen ons bij hun ook (wel erg overdreven) moeten aanpassen, maar als ze in dit land (Nederland) komen dan moeten wij in ene het hun zo makkelijk mogelijk maken, dat vind ik wel erg dubbel.

Ik vind het eigenlijk niet eens ze gek dat Wilders de Koran wil verbieden, vrouwen worden sterk verlaagd tegenover mannen. Mannen zijn de baas over vrouwen en mogen deze mishandelen/bestraffen enzovoort. Wij Nederlanders kunnen ook niet zomaar in alle delen van Islamitische landen even rond lopen met ons geloof dat afwijkt van de Islam, maar hier moet dat gewoon kunnen? Laat staan je menig daar kunnen uiten. Kijk vrijheid van meningsuiting moet kunnen, als jij de Bijbel of Koran een stom boek vind, moet dat gewoon kunnen. Maar sommige handelingen wat bijvoorbeeld in de Koran staat, mag van mij in dit land ook wel afgeschaft worden.

Dan over gevangenisstraffen, ook deze wil Wilders sterker aan pakken. Neem bijvoorbeeld bij 3 maal een zwaar geweldsmisdrijf plegen, een levenslange gevangenisstraf moet opgelegd worden. Of bij dierenmishandeling bij een zwaar misdrijf daarvan een levenslang verbod om dieren te houden. Nederland is op sommige punten zo versoft, als je ervoor kiest om geweld te plegen en meerdere malen zware misdaden pleegt, dan moet die gene maar eens goed aangepakt worden en niet na een jaartje weer op straat gedumpt worden. Om gewoon weer met rotzooi door te kunnen gaan, waar deze mee bezig was.

Geplaatst:

(....)

Vreemd, dan heb je toch een andere Bijbel dan ik :7

Even kort door de bocht gezegd gaat volgens het christelijke geloof buiten schuldvergeving om IEDEREEN naar de hel... dusja, op dat punt word er dan toch weinig onderscheid gemaakt.

Maar om eventjes terug te komen op het topic: Wat vind je van Geert Wilders,

misschien heb ik het al eerder gezegd, maar ik zou gewoon zeggen: verschrikkelijk eigenwijs.

Waarbij ik het toppunt van zn eigenwijsheid toch wel zijn film(pje) fitna vind. Ik heb zo'n beetje het idee dat dhr. Wilders alle kanten uitzwabbert als het gaat om zn standpunten / mening. Ja, 1 vast standpunt heeft hij wel: "buitenlanders eruit" :D

Met name in de debatten rond en na zijn film vond ik zijn bijdrage uitermate zwak.

Aan de andere kant, hij is heus niet dom, achterlijk of iets dergelijks, maar laat domweg teveel kansen liggen, en heeft (laat ik eerlijk zijn) gewoon totaal geen uitstraling. En dat is bij de 2e kamerverkiezingen -raar maar waar- toch een erg belangrijk punt, (hoewel ik me dan wel afvraag of JP dat dan WEL heeft, maargoed dat terzijde)

Verder vind ik dat Geert Wilders zeker goede standpunten heeft, als ik zo'n beetje globaal zn weblog, kamervragen, debatten enz. doorlees kom ik eigenlijk tot de conclusie dat Wilders toch wel verstandige punten naar voren brengt, behalve als het over de islam gaat...

Ik ben het helemaal met jou eens!

Wat je over de bijbel vertelt.!

Maar ook hoe je over Wilders praat.

Dat bedoelde ik ook, maar ik wist niet echt hoe ik het in woorden moest omvatten.. ;)

Geplaatst:
Als wij naar Islamitische landen alleen al op vakantie gaan, kijk maar naar Pakistan en Afghanistan dan zullen de vrouwen alles moeten bedekken, mannen mogen geen korte broek dragen enzovoort enzovoort.

Mijn moeder, vader en zus zijn wel eens in Pakistan geweest (mijn vader zelfs meerdere keren) en ik kan je vertellen dat de vrouwen echt niet verplicht gesluierd moeten hoor. Hetzelfde geld voor mannen, je draagt zelf wat je wilt en er is niemand die er wat van zegt als je bijvoorbeeld een korte broek draagt. Het is misschien zo dat je wat raar aan word gekeken als je als vrouw in bikini gaat liggen zonnen maar ook dit is in te toeristische delen van Pakistan erg normaal. Dat vrouwen vaak gesluierd gaan heeft te maken met het geloof en dus niet dat de man hoger op staat van de vrouw. Ze geloven dat de hoofddoek er ter bescherming is van de vrouw. Hier kan je het mee oneens zijn, maar verzin dan geen feiten. Ik weet niet of je wel eens in Pakistan bent geweest, maar ik zou dat eerst maar even doen voordat je wat feitjes uit de media gaat plukken.

Ik vind het eigenlijk niet eens ze gek dat Wilders de Koran wil verbieden, vrouwen worden sterk verlaagd tegenover mannen. Mannen zijn de baas over vrouwen en mogen deze mishandelen/bestraffen enzovoort.

In sommige landen zal het vast wel zo zijn dat vrouwen worden mishandeld en in Nederland kan dat ook voorkomen, maar uiteindelijk heb je zoveel geloven of groeperingen die aan dit soort extreem geweld doen. Daarnaast komt het zeker niet vaak voor dat er in Nederland vrouwen worden bestraft aan de hand van mishandeling. Het is niet altijd te controleren maar ik ken genoeg moslims die gewoon 'normaal' leven, zonder geweld dus. En als je aan de hand van die uitspraak de Islam wil verbieden kan je de neo-nazi's, gewelddadige milieu-activisten, extreme linkse partijen en ander gespuis ook het land uitzetten. Die gebruiken immers ook geweld. Verder is het volgens de Nederlandse wet verboden om mensen (dus ook vrouwen) te mishandelen/slaan. Als zij dat wel mochten doen zonder gevangenisstraf was het inderdaad oneerlijk, maar dit is niet het geval.

Wij Nederlanders kunnen ook niet zomaar in alle delen van Islamitische landen even rond lopen met ons geloof dat afwijkt van de Islam, maar hier moet dat gewoon kunnen?

In veel Islamitische landen zijn kerken en anders religieuze gebouwen doe niet overeenkomen met de Islam volkomen normaal. Je moest is weten hoeveel verschillende geloven er in vrede leven in sommige landen. Natuurlijk is dit niet altijd het geval maar dit vind ik zeker een vooroordeel.

Geplaatst:

Ik ben het niet zo eens met Geert Wilders, hij denkt gelijk dat alle Islamitische mensen slecht zijn. Maar dat zijn ze niet, veel van hen leven gewoon netjes in Nederland. Dat betekent niet dat hun gelijk uit Nederland moeten, sommigen jongens maken wel dingen kapot en andere dingen. Maar die moet je gewoon aanpakken, maar dat betekent nog niet dat hun slecht zijn. ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Mijn moeder, vader en zus zijn wel eens in Pakistan geweest (mijn vader zelfs meerdere keren) en ik kan je vertellen dat de vrouwen echt niet verplicht gesluierd moeten hoor. Hetzelfde geld voor mannen, je draagt zelf wat je wilt en er is niemand die er wat van zegt als je bijvoorbeeld een korte broek draagt. Het is misschien zo dat je wat raar aan word gekeken als je als vrouw in bikini gaat liggen zonnen maar ook dit is in te toeristische delen van Pakistan erg normaal. Dat vrouwen vaak gesluierd gaan heeft te maken met het geloof en dus niet dat de man hoger op staat van de vrouw. Ze geloven dat de hoofddoek er ter bescherming is van de vrouw. Hier kan je het mee oneens zijn, maar verzin dan geen feiten. Ik weet niet of je wel eens in Pakistan bent geweest, maar ik zou dat eerst maar even doen voordat je wat feitjes uit de media gaat plukken.

Kleding: In strenge islamitische landen (bijv. Pakistan en Afghanistan), is het als vrouw verstandig de kleding aan te passen aan de kleding van de lokale vrouwen. Bedek de benen (ook mannen) en de armen. Wijde blouses en lange rokken zijn ideaal in warme periodes.

Bron:http://www.wereldreisgids.nl/

Hier had ik onder andere een ''feitje'' vandaan. Ga niet meteen in het rondte roepen dat ik feitjes verzin, want ik baseer deze echt wel op een kern van waarheid. Misschien dat het 10-20 jaar geleden nog strenger was, aldus dat had ik van mijn vader. Maar het is wel degelijk waar dat je bepaalde lichaams delen dient af te dekken, ja ook voor mannen.

Ik kan best geloven dat er delen in islamitische landen zijn, waar je wel wat relaxter vakantie kan houden, maar ik denk dat dit eerder echt toeristische plaatsen zijn, met Europese invloed. Weet wel dat dit niet meteen voor alle delen in zo'n land geld.

Ik vond nog een stukje op een forum: (Erbil is de hoofdstad van Iraaks-Koerdistan)

Maar het contrast is wel heel groot.. Ik was in Erbil een veilige stad voor westerlingen ( wel altijd beveiliging meegehad die tevens tolk waren) maar zoon 100 kilometer verder op zou ik niet over straat kunnen omdat ze daar blanken als niet moslim aanzien en gelijk aanvallen...

De Koran is in tegenstelling tot dat met de Bijbel veel extremistischer, ik vind dat extremisme, geweld en haatneigingen of deze die daar tot aanzetten in boeken van een bepaald geloof, sowieso niet moet kunnen. Dat is gewoon een mening.

Bewerkt: door gammie_
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik snap Wilders wel. Sommige wijken in Nederland worden echt geterorriseerd door Marokkanen. Die moeten aangepakt worden. Verder zit ik bij veel Marokkanen (Turken, Somaliërs, Surinamers, Molukkers en Nederlanders) op school en ik moet zeggen dat de Nederlanders meer achter je rug om lullen, in groepjes stoer zijn etc. De Marokkanen zeggen het gewoon als ze je niet moeten (sommige gaan daarin te ver, o.a. door middel van geweld). Een vriend en collega van me is een (halve) Surinamer. Zwaar aardige familie, en hijzelf ook. Ben zelf totaal niet rascistisch. Maar de Marokkaantjes moeten aangepakt worden.

Misschien gaat er nog wel hetzelfde gebeuren in Nederland als in België. Hebben jullie dat meegekregen? Dat hooligans van Anderlecht met de Marokkanen op de vuist gingen/wouden gaan? Denken jullie dat dit in Nederland ook kan gebeuren?

Geplaatst:
ik moet zeggen dat de Nederlanders meer achter je rug om lullen, in groepjes stoer zijn etc. De

daar klopt niks van Als die moslims kort samengevat (turken marrokanen etc) alleen zijn dan zeggen ze niks tegen je maar zodra ze in een groepje zijn schelden ze je helemaal dood en slaan je neer enzo.

Geplaatst:
ik moet zeggen dat de Nederlanders meer achter je rug om lullen, in groepjes stoer zijn etc. De

daar klopt niks van Als die moslims kort samengevat (turken marrokanen etc) alleen zijn dan zeggen ze niks tegen je maar zodra ze in een groepje zijn schelden ze je helemaal dood en slaan je neer enzo.

Daar klopt heel wat van hoor..

Dat is denk ik wel bij iedereen zo, dat je in groepjes stoerder bent.

Geplaatst:
Eigelijk zou ik willen dat hij overeden werd.

:dans: Ging ik gelijk een groot feest geven.

Dit soort onzin in het vervolg niet meer posten s.v.p., tegen iemands standpunten zijn mag. Maar dit gaat een beetje te ver, ken je grenzen! ;)

Ok Jowx.

Ontopic:

Ik ben helemaal niet met Geert Wilders eens.

Hij vertelt aleen de slechte punten.

Nooit is de goeie punten van moslims.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Nu die aanslagen in Mumbai achter de rug zijn, denk ik toch dat Wilders nu de blije kant opgaat (ik zie al een SMILE in zijn gezicht). Ondanks het feit dat ik zelf hindoe ben, en die moslims de aanslagen gepleegd hebben in onze stad, mumbai, gun ik het die Wilders nog niet.

Apple-Mac

Geplaatst:

Wat ik van hem vind. Kort maar Krachtig. Een Lelijke gozer. verf je haar ofzo. ze ideeén kloppen en mogen gewoon niet :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...