Jump to content

[REACTIE] SCM Tutorials


Dutchy3010

Recommended Posts

Nice enkel snap ik er niets van en Ped Editor werkt niet bimj mij ik krijg altijd/steeds een foutmelding als ik hem open.

Ik weet niet welke foutmelding je krijgt, maar ik kreeg eerst ook een foutmelding. Dit was simpelweg omdat ik de map niet goed had ingevoerd. Je moet namelijk ook op het laatst een \ hebben staan, anders werkt hij niet. Bij mij is de map die je op moest geven als volgt:

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\

@ Jorge: Je kunt de goede naam bij een model eenvoudig opzoeken met de Ped Editor.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 150
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    35

  • AwiVC

    20

  • Tjerk

    15

  • Apple-Mac

    10

Top Posters In This Topic

Parameters zijn in te vullen waardes. Als je de regel waarbij hij de fout aangeeft hier even plaatst, kan ik (of iemand anders) kijken wat je fout is. Als je niet weet welke regel het is: Compile hem, je ziet de fout, en vervolgens zie je welke regel fout is (daar staat de cursor). :)

Link to comment
Delen op andere websites

12@ = Actor.Create(GANG, #DNB1, 2488.5601, -1680.84, 13.3438 )

Hier geeft hij de fout aan.

.:TOM:. :cya:

Dat komt omdat "GANG" geen type is. Je hebt namelijk GANG1, GANG2, GANG3, GANG4, GANG5, GANG6, GANG7, GANG8, GANG9 en GANG10, niet gewoon GANG dus.

DNB1 is overigens standaard GANG5.

Veel plezier met modden!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...
Tutorial 5: Een eenvoudige missie

Ik heb dit gedaan en het werkt allemaal perfect,

maar hoe zou je nu een start tread kunnen maken

zodat als je in een marker loopt de missie begint?

Binnenkort komt daar een tutorial van, nog even geduld dus. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

JgunterS heeft hier al een tutorial over, maar die methode sluit niet aan op deze methode, dus ik raad je af die methode vanaf het begin aan te leren, ik zou gewoon even gedult hebben totdat er 1 van deze methode uit is. Maar ja, Patrick en Dutchy zijn druk met Threasurehunt, dusja, gedult is een schone zaak :D

Maar ja, ben je toch beniewd, zie de master tutorial list maar...

Greetz,

Black Force

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Heeft iemand nog onderwerpen waarover wij tutorials kunnen schrijven? Wij willen namelijk mensen helpen met behulp van onze tutorials, en wat kan dan beter als problemen/onduidelijkheden etcetera van jullie in een tutorial gieten?

Verzoeken graag :Y!

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik weet er een!!!

Hoe je zo'n schade balkje moet maken zoals in drive-by

ik hoop dat die komt ^_^

EDIT:

En ook eentje over hoe je een goeie save pickup maakt

en hoe je een bodyguard maakt

Bewerkt: door tjerk
Link to comment
Delen op andere websites

Een tutorial over nuttige opcodes enz.. zoals :

[/color][color="#000000"]00A7: car[/color] [color="#0000ff"]99@[/color] [color="#000000"]drive_to[/color] [color="#0000ff"]252@ 253@ 254@[/color][/color][/color] 
[color="#00bfff"][color="#000000"]0213: $EXAMPLE = create_pickup #EXAMPLE type 3 at [/color][/color][color="#0000ff"]$X $Y $Z[/color] [color="#00bfff"][color="#000000"]
064B: [color="#0000ff"]62@[/color] = create_particle [color="#ff0000"]"PUKE"[/color] at [color="#0000ff"]90@ 91@ 92@[/color] type [color="#8b0000"]1[/color] 

En dan natuurlijk een tut over de finishing touches van een missie dus daarmee bedoel ik:

- plaatsen van de spheres en markers : 

02A7: [color="#0000ff"]$439[/color] = create_icon_marker_and_sphere [color="#0000ff"]$ICON_CJ[/color] at [color="#0000ff"]$X_JOHNSON_HOUSE $Y_JOHNSON_HOUSE $Z_JOHNSON_HOUSE 


[color="#000000"]- en ook de andere codes voor door te gaan als je in de sphere staat[/color]

[color="#000000"]00EC:[/color]   [color="#000000"]actor[/color] $PLAYER_ACTOR [color="#8b0000"]0[/color] [color="#000000"]near_point[/color] 1812.369 -1929.922 [color="#000000"]radius[/color] [color="#8b0000"]80.0 80.0 [/color]
[/color]

Tom :cya:

Bewerkt: door .:TOM:.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wilde bij deze Dutchy3010 bedanken voor het maken van een tutorial texten :D ik heb gehoord dat je hier aardig lang mee bezig bent geweest, dus bedankt voor het uitzoeken en het maken van de tutorial.

Ik zal hem eens gaan volgen als ik zin en tijd heb.

Greetz,

Black Force

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...