Jump to content
Geplaatst:
comment_751319

Hier kunnen jullie je reactie geven, en vragen stellen over. Zeg er goed bij over welke tutorial het gaat. Daarnaast kunnen jullie hier ook nieuwe tutorials aanvragen, als je ergens vastloopt met SCM.

Inhoudsopgave

Tutorial 1: Actors

Tutorial 2: Wapens (en eigenschappen) aan een Actor

Tutorial 3: Cars spawnen

Tutorial 4: Spheres, icons en markers

Tutorial 5: Een eenvoudige missie

Tutorial 6: Een echte missie (Rockstar style)

Tutorial 7: Status Balken

Tutorial 8: Basis SCM-scripten

  • Reacties 150
  • Bezichtigingen 23.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_765168

Parameters zijn in te vullen waardes. Als je de regel waarbij hij de fout aangeeft hier even plaatst, kan ik (of iemand anders) kijken wat je fout is. Als je niet weet welke regel het is: Compile hem, je ziet de fout, en vervolgens zie je welke regel fout is (daar staat de cursor). :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_765215
12@ = Actor.Create(GANG, #DNB1, 2488.5601, -1680.84, 13.3438 )

Hier geeft hij de fout aan.

.:TOM:. :cya:

Dat komt omdat "GANG" geen type is. Je hebt namelijk GANG1, GANG2, GANG3, GANG4, GANG5, GANG6, GANG7, GANG8, GANG9 en GANG10, niet gewoon GANG dus.

DNB1 is overigens standaard GANG5.

Veel plezier met modden!

  • 5 weken later...
Geplaatst:
comment_787129

Tutorial 5: Een eenvoudige missie

Ik heb dit gedaan en het werkt allemaal perfect,

maar hoe zou je nu een start tread kunnen maken

zodat als je in een marker loopt de missie begint?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_787362
Tutorial 5: Een eenvoudige missie

Ik heb dit gedaan en het werkt allemaal perfect,

maar hoe zou je nu een start tread kunnen maken

zodat als je in een marker loopt de missie begint?

Binnenkort komt daar een tutorial van, nog even geduld dus. ;)

Geplaatst:
comment_788715

JgunterS heeft hier al een tutorial over, maar die methode sluit niet aan op deze methode, dus ik raad je af die methode vanaf het begin aan te leren, ik zou gewoon even gedult hebben totdat er 1 van deze methode uit is. Maar ja, Patrick en Dutchy zijn druk met Threasurehunt, dusja, gedult is een schone zaak :D

Maar ja, ben je toch beniewd, zie de master tutorial list maar...

Greetz,

Black Force

  • 1 maand later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_815458

Heeft iemand nog onderwerpen waarover wij tutorials kunnen schrijven? Wij willen namelijk mensen helpen met behulp van onze tutorials, en wat kan dan beter als problemen/onduidelijkheden etcetera van jullie in een tutorial gieten?

Verzoeken graag :Y!

Geplaatst:
comment_815490

Ja ik weet er een!!!

Hoe je zo'n schade balkje moet maken zoals in drive-by

ik hoop dat die komt ^_^

EDIT:

En ook eentje over hoe je een goeie save pickup maakt

en hoe je een bodyguard maakt

Bewerkt: door tjerk

Geplaatst:
comment_818884

Ik zou graag een tutorial zien, over hoe je een racemissie kan maken met een tijdklok en tegenstanders enzo, maar ik vermoed dat dat iets met car paths te maken heeft.

Greetz,

Black Force

Geplaatst:
comment_819308

Een tutorial over nuttige opcodes enz.. zoals :

[/color][color="#000000"]00A7: car[/color] [color="#0000ff"]99@[/color] [color="#000000"]drive_to[/color] [color="#0000ff"]252@ 253@ 254@[/color][/color][/color] 
[color="#00bfff"][color="#000000"]0213: $EXAMPLE = create_pickup #EXAMPLE type 3 at [/color][/color][color="#0000ff"]$X $Y $Z[/color] [color="#00bfff"][color="#000000"]
064B: [color="#0000ff"]62@[/color] = create_particle [color="#ff0000"]"PUKE"[/color] at [color="#0000ff"]90@ 91@ 92@[/color] type [color="#8b0000"]1[/color] 

En dan natuurlijk een tut over de finishing touches van een missie dus daarmee bedoel ik:

- plaatsen van de spheres en markers : 

02A7: [color="#0000ff"]$439[/color] = create_icon_marker_and_sphere [color="#0000ff"]$ICON_CJ[/color] at [color="#0000ff"]$X_JOHNSON_HOUSE $Y_JOHNSON_HOUSE $Z_JOHNSON_HOUSE 


[color="#000000"]- en ook de andere codes voor door te gaan als je in de sphere staat[/color]

[color="#000000"]00EC:[/color]   [color="#000000"]actor[/color] $PLAYER_ACTOR [color="#8b0000"]0[/color] [color="#000000"]near_point[/color] 1812.369 -1929.922 [color="#000000"]radius[/color] [color="#8b0000"]80.0 80.0 [/color]
[/color]

Tom :cya:

Bewerkt: door .:TOM:.

Geplaatst:
comment_819368

Ik wilde bij deze Dutchy3010 bedanken voor het maken van een tutorial texten :D ik heb gehoord dat je hier aardig lang mee bezig bent geweest, dus bedankt voor het uitzoeken en het maken van de tutorial.

Ik zal hem eens gaan volgen als ik zin en tijd heb.

Greetz,

Black Force

Geplaatst:
  • Auteur
comment_819422

@ .:TOM:.: dat is een beetje onduidelijk... Eigenlijk zijn alle opcodes nuttig, want als je ze nodig hebt heb je ze nodig. Beetje vreemd om daar een tutorial over te maken...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.