Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[REACTIE] SCM Tutorials

Posted

Hier kunnen jullie je reactie geven, en vragen stellen over. Zeg er goed bij over welke tutorial het gaat. Daarnaast kunnen jullie hier ook nieuwe tutorials aanvragen, als je ergens vastloopt met SCM.

Inhoudsopgave

Tutorial 1: Actors

Tutorial 2: Wapens (en eigenschappen) aan een Actor

Tutorial 3: Cars spawnen

Tutorial 4: Spheres, icons en markers

Tutorial 5: Een eenvoudige missie

Tutorial 6: Een echte missie (Rockstar style)

Tutorial 7: Status Balken

Tutorial 8: Basis SCM-scripten

  • Replies 150
  • Views 23.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Ik krijg de error bij SB :

Niet genoeg parameters. Verwachte parameters 6.

Wat betekent dit en hoe los ik dit op.

.:TOM:. :cya:

  • Author

Parameters zijn in te vullen waardes. Als je de regel waarbij hij de fout aangeeft hier even plaatst, kan ik (of iemand anders) kijken wat je fout is. Als je niet weet welke regel het is: Compile hem, je ziet de fout, en vervolgens zie je welke regel fout is (daar staat de cursor). :)

12@ = Actor.Create(GANG, #DNB1, 2488.5601, -1680.84, 13.3438 )

Hier geeft hij de fout aan.

.:TOM:. :cya:

  • Author
12@ = Actor.Create(GANG, #DNB1, 2488.5601, -1680.84, 13.3438 )

Hier geeft hij de fout aan.

.:TOM:. :cya:

Dat komt omdat "GANG" geen type is. Je hebt namelijk GANG1, GANG2, GANG3, GANG4, GANG5, GANG6, GANG7, GANG8, GANG9 en GANG10, niet gewoon GANG dus.

DNB1 is overigens standaard GANG5.

Veel plezier met modden!

  • 5 weeks later...

Tutorial 5: Een eenvoudige missie

Ik heb dit gedaan en het werkt allemaal perfect,

maar hoe zou je nu een start tread kunnen maken

zodat als je in een marker loopt de missie begint?

  • Author
Tutorial 5: Een eenvoudige missie

Ik heb dit gedaan en het werkt allemaal perfect,

maar hoe zou je nu een start tread kunnen maken

zodat als je in een marker loopt de missie begint?

Binnenkort komt daar een tutorial van, nog even geduld dus. ;)

Oh, eindelijk, ik heb daar al een maand ofzo problemen mee :puh:

Ik kijk er naar uit om deze te zien verschijnen.

Tom :cya:

JgunterS heeft hier al een tutorial over, maar die methode sluit niet aan op deze methode, dus ik raad je af die methode vanaf het begin aan te leren, ik zou gewoon even gedult hebben totdat er 1 van deze methode uit is. Maar ja, Patrick en Dutchy zijn druk met Threasurehunt, dusja, gedult is een schone zaak :D

Maar ja, ben je toch beniewd, zie de master tutorial list maar...

Greetz,

Black Force

  • 1 month later...
  • Author

Heeft iemand nog onderwerpen waarover wij tutorials kunnen schrijven? Wij willen namelijk mensen helpen met behulp van onze tutorials, en wat kan dan beter als problemen/onduidelijkheden etcetera van jullie in een tutorial gieten?

Verzoeken graag :Y!

Ja ik weet er een!!!

Hoe je zo'n schade balkje moet maken zoals in drive-by

ik hoop dat die komt ^_^

EDIT:

En ook eentje over hoe je een goeie save pickup maakt

en hoe je een bodyguard maakt

Edited by tjerk

Ik zou graag een tutorial zien, over hoe je een racemissie kan maken met een tijdklok en tegenstanders enzo, maar ik vermoed dat dat iets met car paths te maken heeft.

Greetz,

Black Force

Een tutorial over nuttige opcodes enz.. zoals :

[/color][color="#000000"]00A7: car[/color] [color="#0000ff"]99@[/color] [color="#000000"]drive_to[/color] [color="#0000ff"]252@ 253@ 254@[/color][/color][/color] 
[color="#00bfff"][color="#000000"]0213: $EXAMPLE = create_pickup #EXAMPLE type 3 at [/color][/color][color="#0000ff"]$X $Y $Z[/color] [color="#00bfff"][color="#000000"]
064B: [color="#0000ff"]62@[/color] = create_particle [color="#ff0000"]"PUKE"[/color] at [color="#0000ff"]90@ 91@ 92@[/color] type [color="#8b0000"]1[/color] 

En dan natuurlijk een tut over de finishing touches van een missie dus daarmee bedoel ik:

- plaatsen van de spheres en markers : 

02A7: [color="#0000ff"]$439[/color] = create_icon_marker_and_sphere [color="#0000ff"]$ICON_CJ[/color] at [color="#0000ff"]$X_JOHNSON_HOUSE $Y_JOHNSON_HOUSE $Z_JOHNSON_HOUSE 


[color="#000000"]- en ook de andere codes voor door te gaan als je in de sphere staat[/color]

[color="#000000"]00EC:[/color]   [color="#000000"]actor[/color] $PLAYER_ACTOR [color="#8b0000"]0[/color] [color="#000000"]near_point[/color] 1812.369 -1929.922 [color="#000000"]radius[/color] [color="#8b0000"]80.0 80.0 [/color]
[/color]

Tom :cya:

Edited by .:TOM:.

Ik wilde bij deze Dutchy3010 bedanken voor het maken van een tutorial texten :D ik heb gehoord dat je hier aardig lang mee bezig bent geweest, dus bedankt voor het uitzoeken en het maken van de tutorial.

Ik zal hem eens gaan volgen als ik zin en tijd heb.

Greetz,

Black Force

  • Author

@ .:TOM:.: dat is een beetje onduidelijk... Eigenlijk zijn alle opcodes nuttig, want als je ze nodig hebt heb je ze nodig. Beetje vreemd om daar een tutorial over te maken...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.