Apple-Mac Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 (bewerkt) Bedankt, dit werkt, maar waneer ik deze code gebruik, dan komt de camera A: niet uit de filmodus, en B: hij filmt niet op de juiste plek. Waarom? (ja, ik ben irritand:p). Apple-Mac fade 0 1000 // Het wordt donker! wait 1000 // Wachten tot de fade klaar is 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 31 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 31 02A3: toggle_widescreen 1 // We gaan in filmmodus (16:9) 5@.Create(#GREENWOO, -341.314, -34.6463, 40.0) // Onze cameradummy wordt gemaakt, hoog in de lucht 5@.LockInCurrentPosition = true // De dummy moet niet vallen 067A: put_camera_on_car $CAR_NUM1 offset 0.0 0.0 -10.0 point_to_car 1@ tilt 0.0 0 // De bewuste opcode, zie de negatieve Z-offset fade 1 750 // Licht in de duisternis! wait 750 // Wachten tot we weer in beeld zij Bewerkt: 9 december 2007 door Apple-Mac Reageren
PatrickW Geplaatst: 10 december 2007 Rapport Geplaatst: 10 december 2007 Bedankt, dit werkt, maar waneer ik deze code gebruik, dan komt de camera A: niet uit de filmodus, en B: hij filmt niet op de juiste plek. Waarom? (ja, ik ben irritand:p).Apple-Mac nee hoor je bent niet irritand Want dat schrijf je met een t [/font] A) Er staat ook nergens een opcode om UIT de filmmode te gaan, je schakelt het alleen maar in. B) weet je zeker dat 1@ de auto is, die je in beeld wilt hebben, en is die op dit punt in de code al gemaakt ? Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 10 december 2007 Rapport Geplaatst: 10 december 2007 Code werkt niet: :SPRAY thread 'SPRAY' //actorinfo 10@ = Actor.Create(CIVMALE, #SWMYRI, 2074.156, -1837.481, 13.56) Actor.Angle(10@) = 0.0 Actor.Health(10@) = 25000.0 Actor.LockInCurrentPosition(10@) = true :SPRAY_SPHERE 03BC: 11@ = create_sphere_at 2074.347 -1837.481 13.50 radius 1.0 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2074.347 -1837.481 radius 1.0 1.0 Player.Money($PLAYER_CHAR) += 100 wait 10000 ms jump @SPRAY_SPHERE end_thread Dit is de thread waar (denk ik) de fout inzit. Als SA 100% geladen is krijg ik de error gta_sa.exe werkt niet meer... Waar zit die fout hier? Ik ben de create_thread niet vergeten. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2007 :SPRAY_SPHERE 03BC: 11@ = create_sphere_at 2074.347 -1837.481 13.50 radius 1.0 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2074.347 -1837.481 radius 1.0 1.0 Player.Money($PLAYER_CHAR) += 100 wait 10000 ms jump @SPRAY_SPHERE end_thread Je springt terug naar het begin van dit stukje. Iedere keer weer. Dus iedere keer weer creeer je een sphere met de naam 11@. Maak er dus even een andere naam van, dus bijvoorbeeld dit: :SPRAY_SPHERE 03BC: 11@ = create_sphere_at 2074.347 -1837.481 13.50 radius 1.0 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2074.347 -1837.481 radius 1.0 1.0 Player.Money($PLAYER_CHAR) += 100 wait 10000 ms :SPRAY_END wait 100 ms jump @SPRAY_END end_thread Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 11 december 2007 Rapport Geplaatst: 11 december 2007 (bewerkt) En daar ben ik weer hoor: 036A: put_actor 10@ in_car 20@ Car.DriveTo(20@, 373.0836, -247.7928, 2.5) 05CD: AS_actor 10@ exit_car 20@ 0211: walk_actor_to_point 10@ 2309, -252.2129, 2.5 Waneer ik deze code gebruikt, dat spawnt het object alleen met de actor ernaast, en de actor loopt helemaal niet. Waarom gebeurt dit? En ook als ik een $Player_CHAR code maakt dan geeft sannybuilder een error tijdens het compilen. Elke keer als deze regel erin staat: $PLAYER_CHAR.Defined Apple-Mac Bewerkt: 11 december 2007 door Apple-Mac Reageren
PatrickW Geplaatst: 11 december 2007 Rapport Geplaatst: 11 december 2007 En daar ben ik weer hoor: 036A: put_actor 10@ in_car 20@ Car.DriveTo(20@, 373.0836, -247.7928, 2.5) 05CD: AS_actor 10@ exit_car 20@ 0211: walk_actor_to_point 10@ 2309, -252.2129, 2.5 Waneer ik deze code gebruikt, dat spawnt het object alleen met de actor ernaast, en de actor loopt helemaal niet. Waarom gebeurt dit? En ook als ik een $Player_CHAR code maakt dan geeft sannybuilder een error tijdens het compilen. Elke keer als deze regel erin staat: $PLAYER_CHAR.Defined Apple-Mac Dat hij ernaast staat is niet zo gek, direct nadat je zegt dat de auto moet gaan rijden zeg je dat hij uit moet stappen, en zonder chauffeur rijdt rie auto natuurlijk ook niet verder. Dat hij daarna blijft staan komt misschien omdat het te ver weg is, en hij geen geschikt pad kan vinden. Aan die tweede stuk is op zich niets mis, maar hangt het af hoe je het gebruikt.. die moet je wel altijd als conditie gebruiken, dus b.v. in een if-structuur. Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 12 december 2007 Rapport Geplaatst: 12 december 2007 :TUT_1_321 wait 10 if $PLAYER_ACTOR.InCar($CAR_NUM1) jf @TUT_1_920 Zo staat mijn $Player_Actor code. Hij geeft de error: Onbekende Directive $PLAYER_ACTOR etc. En met de auto-code. Ja dat wist ik wel, maar waar moet ik hem dan neerzetten dat ie uitstapt? Apple_mac Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 31 december 2007 Rapport Geplaatst: 31 december 2007 Sorry voor de dubbelpost, maar ik zit met een nieuwe vraag: Waarom crasht SA bij het invoeren van de volgende code? 5@ = Car.Create(#GREENWOO, 380.2309, -240.2129, 2.5) Car.LockInCurrentPosition(5@) = True 30@ = Car.Create(#GREENWOO, 369.4897, -213.2671, 2.5) Car.LockInCurrentPosition(5@) = True 20@ = Car.Create(#CHEETAH, 430.324, -276.9152, 2.5) 0211: unsupported_in_sa 067A: put_camera_on_car 5@ with_offset 5.0 10.0 0.0 point_to_car 9@ tilt 0.0 2 036A: put_actor 10@ in_car 20@ 01D4: unsupported_in_sa Car.DriveTo(20@, 370.8899, -255.6928, 2.5) 01D3: unsupported_in_sa 036A: put_actor 11@ in_car 30@ 01c8: create_actor_in_car_passenger 30@ 0 #GREEENWOO 0 14@ Car.DriveTo(30@, 370.8899, -245.6928, 2.5) Apple-Mac Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Wat denk je dat "unsupported in SA" betekent? Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Dat weet ik, maar het ligt (100% zeker weten) aan deze regel: 01C8: 30@ = create_actor_pedtype 0 model #GREEENWOO in_car 0 passenger_seat 14@ Want als ik daar comma's plaats (zoals het eigenlijk zou moeten), dan geeft sanny de volgende error aan: 'Expecting parameters 5' Apple-Mac Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 01C8: 30@ = create_actor_pedtype 0 model #GREEENWOO in_car 0 passenger_seat 14@ Je hebt twee getallen omgedraaid + verkeerd model gemaakt. model => dat moet het model zijn van de ped die je erin wilt spawnen, niet de auto. in_car => daar moet je aangeven welke auto je wilt hebben, die greenwood moet je dus eerst ergens geplaatst hebben. 14@ bijvoorbeeld is daar dus wel mogelijk, aangezien je die "naam" eerder hebt toegekend. passenger_seat => hier moet je 0, 1 of 2 invullen. Dat zijn telkens andere passengerseats. PS: het is sowieso GREENWOO en niet GREEENWOO. Reageren
Tjerk Geplaatst: 13 januari 2008 Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 Ik maak op dit moment een missie voor gta san andreas, maar als ik deze opcode gebruik in de missie: 02A7: $ICON_VAN2 = create_icon_marker_and_sphere 0 at 2284.437 -1932.241 13.17292 Komt er, en geen icon, en geen sphere. Hoe komt dat? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 13 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 Je zult toch echt een grotere stuk code geven voordat wij kunnen zien waarom die niet werkt. Reageren
Tjerk Geplaatst: 13 januari 2008 Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 welhier: :TUT_MISSION_1_MAIN //Load models model.Load(#MOONBEAM) model.Load(#GREENWOO) model.Load(#SANCHEZ) model.Load(#BALLAS1) model.Load(#TEC9) 038B: load_requested_models :TUT_MISSION_1_LOAD wait 0 ms if and model.Available(#MOONBEAM) model.Available(#BALLAS1) model.Available(#GREENWOO) model.Available(#SANCHEZ) model.Available(#TEC9) 004D: jump_if_false @TUT_MISSION_1_LOAD 0674: set_car_model #MOONBEAM numberplate "ILLEGAL_" 1@ = car.Create(#MOONBEAM,770.6885, -1380.524, 13.65611) Car.Health(1@) = 4000 0186: $GREENWOO_MARKER = create_marker_above_car 1@ 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 32 ammo 200 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 32 :Get_GO wait 0 if 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 1@ jf @Get_GO Marker.Disable($GREENWOO_MARKER) $X_PLACE = 2489.743 $Y_PLACE = -1666.198 $Z_PLACE = 13.34375 02A8: $ICON_VAN = create_marker 0 at $X_PLACE $Y_PLACE $Z_PLACE 0674: set_car_model #SANCHEZ numberplate "ILLEGAL_" 2@ = car.Create(#SANCHEZ,759.6885, -1392.524, 13.43411) 0129: 3@ = create_actor_pedtype 23 model #BALLAS1 in_car 2@ driverseat 01C8: 4@ = create_actor_pedtype 23 model #BALLAS1 in_car 2@ passenger_seat 0 01B2: give_actor 4@ weapon 32 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 0713: actor 4@ driveby_actor -1 car 1@ point 0.0 0.0 0.0 radius 5000.0 8 1 firing_rate 30 00AF: set_car 2@ driver_behaviour_to 100 00AE: set_car 2@ traffic_behaviour_to 100 00AD: set_car 2@ max_speed_to 80.0 07F8: car 2@ follow_car 1@ radius 12.0 :GET_GO2 wait 0 ms if 01AD: car 1@ sphere 0 near_point $X_PLACE $Y_PLACE radius 200.0 200.0 jf @GET_GO2 jump @GET_STOP :GET_STOP wait 0 ms 9@ = car.Create(#GREENWOO,2482.808, -1685.422, 13.50781) 10@ = car.Create(#GREENWOO,2464.588, -1661.853, 13.50785) 11@ = car.Create(#GREENWOO,2463.54, -1656.198, 13.30469) 009A: 5@ = create_actor_pedtype 4 model #BALLAS1 at 2467.245 -1653.084 13.47049 01B2: give_actor 5@ weapon 32 ammo 99999 01B9: set_actor 5@ armed_weapon_to 32 05E2: AS_actor 5@ kill_actor $PLAYER_ACTOR 0350: set_actor 5@ maintain_position_when_attacked 1 009A: 6@ = create_actor_pedtype 4 model #BALLAS1 at 2467.29 -1659.177 13.28564 01B2: give_actor 6@ weapon 32 ammo 99999 01B9: set_actor 6@ armed_weapon_to 32 05E2: AS_actor 6@ kill_actor $PLAYER_ACTOR 0350: set_actor 6@ maintain_position_when_attacked 1 009A: 7@ = create_actor_pedtype 4 model #BALLAS1 at 2467.632 -1664.485 13.46907 01B2: give_actor 7@ weapon 32 ammo 99999 01B9: set_actor 7@ armed_weapon_to 32 05E2: AS_actor 7@ kill_actor $PLAYER_ACTOR 0350: set_actor 7@ maintain_position_when_attacked 1 009A: 8@ = create_actor_pedtype 4 model #BALLAS1 at 2481.066 -1684.545 13.50781 01B2: give_actor 8@ weapon 32 ammo 99999 01B9: set_actor 8@ armed_weapon_to 32 05E2: AS_actor 8@ kill_actor $PLAYER_ACTOR 0350: set_actor 8@ maintain_position_when_attacked 1 :GET_STOP2 wait 0 ms if 01AD: car 1@ sphere 0 near_point $X_PLACE $Y_PLACE radius 35.0 35.0 jf @GET_STOP2 Marker.Disable($ICON_VAN) 02A7: $ICON_VAN2 = create_icon_marker_and_sphere 0 at 2284.437 -1932.241 13.17292 :GET_GO3 wait 0 ms if 01AD: car 1@ sphere 0 near_point 2284.437 -1932.241 radius 5.0 5.0 jf @GET_GO3 wait 100000 ms :TUT_MISSION_1_PASSED 0394: play_music 1 $TUT_MISSIONS_PASSED += 1 Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000 01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~$~1~ return //------------------------------------- :TUT_MISSION_1_FAIL 00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1 // ~r~MISSION FAILED! // Hier kun je alles kwijt wat moet gebeuren als de missie gefaald is. Bv. bepaalde dingen weer terugdraaien Marker.Disable($GREENWOO_MARKER) Marker.Disable($SPHERE_VAN) Marker.Disable($ICON_VAN) return //------------------------------------- :TUT_MISSION_1_CLEANUP $ONMISSION = 0 // Hier komt alle code om dingen op te ruimen die voor de missie zijn geladen // En om speciale settings voor deze missie terug te zetten naar normaal Marker.Disable($GREENWOO_MARKER) Marker.Disable($SPHERE_VAN) Marker.Disable($ICON_VAN) 010D: set_player $PLAYER_CHAR wanted_level_to 0 mission_cleanup return Ik heb een x zo'n lange wait om er voor te zorgen dat hij niet gelijk mission passed is als je een halve code uitprobeert. Reageren
PatrickW Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 Ik zie zo op het eerste gezicht niets waardoor die marker niet zou komen. De rest doet het wel gewoon: 1) De $Icon_van marker verschijnt bij de Greenwoods ? 2) De Greenwood's staan op de aangegeven plek ? 3) De $Icon_van marker verdwijnt als je er in de buurt komt ( 35 meter) ? Misschien dat er ergens eerder al iets misgaat, vandaar de vragen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.