Jump to content

[REACTIE] SCM Tutorials


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt, dit werkt, maar waneer ik deze code gebruik, dan komt de camera A: niet uit de filmodus, en B: hij filmt niet op de juiste plek. Waarom? (ja, ik ben irritand:p).

Apple-Mac

fade 0 1000 // Het wordt donker!
wait 1000 // Wachten tot de fade klaar is
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 31 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 
01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 31 
02A3: toggle_widescreen 1 // We gaan in filmmodus (16:9)
5@.Create(#GREENWOO, -341.314, -34.6463, 40.0) // Onze cameradummy wordt gemaakt, hoog in de lucht
5@.LockInCurrentPosition = true // De dummy moet niet vallen
067A: put_camera_on_car $CAR_NUM1 offset 0.0 0.0 -10.0 point_to_car 1@ tilt 0.0 0 // De bewuste opcode, zie de negatieve Z-offset  
fade 1 750 // Licht in de duisternis!
wait 750 // Wachten tot we weer in beeld zij 

Bewerkt: door Apple-Mac
  • Reacties 150
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    35

  • AwiVC

    20

  • Tjerk

    15

  • Apple-Mac

    10

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
Bedankt, dit werkt, maar waneer ik deze code gebruik, dan komt de camera A: niet uit de filmodus, en B: hij filmt niet op de juiste plek. Waarom? (ja, ik ben irritand:p).

Apple-Mac

nee hoor je bent niet irritand Want dat schrijf je met een t [/font]

A) Er staat ook nergens een opcode om UIT de filmmode te gaan, je schakelt het alleen maar in.

B) weet je zeker dat 1@ de auto is, die je in beeld wilt hebben, en is die op dit punt in de code al gemaakt ?

Geplaatst:

Code werkt niet:

:SPRAY
thread 'SPRAY'
//actorinfo
10@ = Actor.Create(CIVMALE, #SWMYRI, 2074.156, -1837.481, 13.56)
Actor.Angle(10@) = 0.0
Actor.Health(10@) = 25000.0
Actor.LockInCurrentPosition(10@) = true

:SPRAY_SPHERE
03BC: 11@ = create_sphere_at 2074.347 -1837.481 13.50 radius 1.0
00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2074.347 -1837.481 radius 1.0 1.0
Player.Money($PLAYER_CHAR) += 100
wait 10000 ms
jump @SPRAY_SPHERE
end_thread

Dit is de thread waar (denk ik) de fout inzit. Als SA 100% geladen is krijg ik de error gta_sa.exe werkt niet meer...

Waar zit die fout hier?

Ik ben de create_thread niet vergeten.

Geplaatst:

:SPRAY_SPHERE
03BC: 11@ = create_sphere_at 2074.347 -1837.481 13.50 radius 1.0
00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2074.347 -1837.481 radius 1.0 1.0
Player.Money($PLAYER_CHAR) += 100
wait 10000 ms
jump @SPRAY_SPHERE
end_thread

Je springt terug naar het begin van dit stukje. Iedere keer weer. Dus iedere keer weer creeer je een sphere met de naam 11@. Maak er dus even een andere naam van, dus bijvoorbeeld dit:

:SPRAY_SPHERE
03BC: 11@ = create_sphere_at 2074.347 -1837.481 13.50 radius 1.0
00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2074.347 -1837.481 radius 1.0 1.0
Player.Money($PLAYER_CHAR) += 100
wait 10000 ms

:SPRAY_END
wait 100 ms
jump @SPRAY_END
end_thread

Geplaatst: (bewerkt)

En daar ben ik weer hoor: :7

036A: put_actor 10@ in_car 20@ 
Car.DriveTo(20@, 373.0836, -247.7928, 2.5)
05CD: AS_actor 10@ exit_car 20@
0211: walk_actor_to_point 10@ 2309, -252.2129, 2.5 

Waneer ik deze code gebruikt, dat spawnt het object alleen met de actor ernaast, en de actor loopt helemaal niet. Waarom gebeurt dit?

En ook als ik een $Player_CHAR code maakt dan geeft sannybuilder een error tijdens het compilen. Elke keer als deze regel erin staat:

$PLAYER_CHAR.Defined

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac
Geplaatst:
En daar ben ik weer hoor: :7

036A: put_actor 10@ in_car 20@ 
Car.DriveTo(20@, 373.0836, -247.7928, 2.5)
05CD: AS_actor 10@ exit_car 20@
0211: walk_actor_to_point 10@ 2309, -252.2129, 2.5 

Waneer ik deze code gebruikt, dat spawnt het object alleen met de actor ernaast, en de actor loopt helemaal niet. Waarom gebeurt dit?

En ook als ik een $Player_CHAR code maakt dan geeft sannybuilder een error tijdens het compilen. Elke keer als deze regel erin staat:

$PLAYER_CHAR.Defined

Apple-Mac

Dat hij ernaast staat is niet zo gek, direct nadat je zegt dat de auto moet gaan rijden zeg je dat hij uit moet stappen, en zonder chauffeur rijdt rie auto natuurlijk ook niet verder.

Dat hij daarna blijft staan komt misschien omdat het te ver weg is, en hij geen geschikt pad kan vinden.

Aan die tweede stuk is op zich niets mis, maar hangt het af hoe je het gebruikt..

die moet je wel altijd als conditie gebruiken, dus b.v. in een if-structuur.

Geplaatst:

:TUT_1_321
wait 10
if
$PLAYER_ACTOR.InCar($CAR_NUM1)
jf @TUT_1_920

Zo staat mijn $Player_Actor code. Hij geeft de error: Onbekende Directive $PLAYER_ACTOR etc. En met de auto-code. Ja dat wist ik wel, maar waar moet ik hem dan neerzetten dat ie uitstapt?

Apple_mac

  • 3 weken later...
Geplaatst:

Sorry voor de dubbelpost, maar ik zit met een nieuwe vraag:

Waarom crasht SA bij het invoeren van de volgende code?

5@ = Car.Create(#GREENWOO, 380.2309, -240.2129, 2.5)
Car.LockInCurrentPosition(5@) = True
30@ = Car.Create(#GREENWOO, 369.4897, -213.2671, 2.5)
Car.LockInCurrentPosition(5@) = True
20@ = Car.Create(#CHEETAH, 430.324, -276.9152, 2.5)
0211: unsupported_in_sa 
067A: put_camera_on_car 5@ with_offset 5.0 10.0 0.0 point_to_car 9@ tilt 0.0 2 
036A: put_actor 10@ in_car 20@ 
01D4: unsupported_in_sa 
Car.DriveTo(20@, 370.8899, -255.6928, 2.5)
01D3: unsupported_in_sa 
036A: put_actor 11@ in_car 30@
01c8: create_actor_in_car_passenger 30@ 0 #GREEENWOO 0 14@
Car.DriveTo(30@, 370.8899, -245.6928, 2.5)

Apple-Mac

Geplaatst:

Dat weet ik, maar het ligt (100% zeker weten) aan deze regel:

01C8: 30@ = create_actor_pedtype 0 model #GREEENWOO in_car 0 passenger_seat 14@ 

Want als ik daar comma's plaats (zoals het eigenlijk zou moeten), dan geeft sanny de volgende error aan: 'Expecting parameters 5'

Apple-Mac

Geplaatst:

01C8: 30@ = create_actor_pedtype 0 model #GREEENWOO in_car 0 passenger_seat 14@

Je hebt twee getallen omgedraaid + verkeerd model gemaakt.

model => dat moet het model zijn van de ped die je erin wilt spawnen, niet de auto.

in_car => daar moet je aangeven welke auto je wilt hebben, die greenwood moet je dus eerst ergens geplaatst hebben. 14@ bijvoorbeeld is daar dus wel mogelijk, aangezien je die "naam" eerder hebt toegekend.

passenger_seat => hier moet je 0, 1 of 2 invullen. Dat zijn telkens andere passengerseats.

PS: het is sowieso GREENWOO en niet GREEENWOO.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik maak op dit moment een missie voor gta san andreas, maar als ik deze opcode gebruik in de missie:

02A7: $ICON_VAN2 = create_icon_marker_and_sphere 0 at 2284.437 -1932.241 13.17292

Komt er, en geen icon, en geen sphere. Hoe komt dat?

Geplaatst:

welhier:

:TUT_MISSION_1_MAIN
//Load models
model.Load(#MOONBEAM)
model.Load(#GREENWOO)
model.Load(#SANCHEZ)
model.Load(#BALLAS1)
model.Load(#TEC9)

038B: load_requested_models 

:TUT_MISSION_1_LOAD
wait 0 ms 
if and 
 model.Available(#MOONBEAM)
 model.Available(#BALLAS1)
 model.Available(#GREENWOO)
 model.Available(#SANCHEZ)
 model.Available(#TEC9)
004D: jump_if_false @TUT_MISSION_1_LOAD 

0674: set_car_model #MOONBEAM numberplate "ILLEGAL_" 
1@ = car.Create(#MOONBEAM,770.6885, -1380.524, 13.65611)
Car.Health(1@) = 4000
0186: $GREENWOO_MARKER = create_marker_above_car 1@
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 32 ammo 200 // Load the weapon model before using this
01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 32 

 :Get_GO
wait 0
if
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car 1@
jf @Get_GO 
Marker.Disable($GREENWOO_MARKER)

$X_PLACE = 2489.743 
$Y_PLACE = -1666.198
$Z_PLACE = 13.34375

02A8: $ICON_VAN = create_marker 0 at $X_PLACE $Y_PLACE $Z_PLACE

0674: set_car_model #SANCHEZ numberplate "ILLEGAL_" 
2@ = car.Create(#SANCHEZ,759.6885, -1392.524, 13.43411)
0129: 3@ = create_actor_pedtype 23 model #BALLAS1 in_car 2@ driverseat
01C8: 4@ = create_actor_pedtype 23 model #BALLAS1 in_car 2@ passenger_seat 0
01B2: give_actor 4@ weapon 32 ammo 10000 // Load the weapon model before using this 
0713: actor 4@ driveby_actor -1 car 1@ point 0.0 0.0 0.0 radius 5000.0 8 1 firing_rate 30
00AF: set_car 2@ driver_behaviour_to 100
00AE: set_car 2@ traffic_behaviour_to 100
00AD: set_car 2@ max_speed_to 80.0	
07F8: car 2@ follow_car 1@ radius 12.0	

:GET_GO2
 wait 0 ms
 if
 01AD:   car 1@ sphere 0 near_point $X_PLACE $Y_PLACE radius 200.0 200.0  
 jf @GET_GO2
 jump @GET_STOP

 :GET_STOP
 wait 0 ms
 9@ = car.Create(#GREENWOO,2482.808, -1685.422, 13.50781)
 10@ = car.Create(#GREENWOO,2464.588, -1661.853, 13.50785)
 11@ = car.Create(#GREENWOO,2463.54, -1656.198, 13.30469)

 009A: 5@ = create_actor_pedtype 4 model #BALLAS1 at 2467.245 -1653.084 13.47049 
 01B2: give_actor 5@ weapon 32 ammo 99999 
 01B9: set_actor 5@ armed_weapon_to 32
 05E2: AS_actor 5@ kill_actor $PLAYER_ACTOR
 0350: set_actor 5@ maintain_position_when_attacked 1  

 009A: 6@ = create_actor_pedtype 4 model #BALLAS1 at 2467.29 -1659.177 13.28564 
 01B2: give_actor 6@ weapon 32 ammo 99999 
 01B9: set_actor 6@ armed_weapon_to 32
 05E2: AS_actor 6@ kill_actor $PLAYER_ACTOR
 0350: set_actor 6@ maintain_position_when_attacked 1 

 009A: 7@ = create_actor_pedtype 4 model #BALLAS1 at 2467.632 -1664.485 13.46907 
 01B2: give_actor 7@ weapon 32 ammo 99999 
 01B9: set_actor 7@ armed_weapon_to 32
 05E2: AS_actor 7@ kill_actor $PLAYER_ACTOR
 0350: set_actor 7@ maintain_position_when_attacked 1

 009A: 8@ = create_actor_pedtype 4 model #BALLAS1 at 2481.066 -1684.545 13.50781 
 01B2: give_actor 8@ weapon 32 ammo 99999 
 01B9: set_actor 8@ armed_weapon_to 32
 05E2: AS_actor 8@ kill_actor $PLAYER_ACTOR
 0350: set_actor 8@ maintain_position_when_attacked 1

 :GET_STOP2
 wait 0 ms
 if
 01AD:   car 1@ sphere 0 near_point $X_PLACE $Y_PLACE radius 35.0 35.0
 jf @GET_STOP2
 Marker.Disable($ICON_VAN)
 02A7: $ICON_VAN2 = create_icon_marker_and_sphere 0 at 2284.437 -1932.241 13.17292

 :GET_GO3
 wait 0 ms
 if
 01AD:   car 1@ sphere 0 near_point 2284.437 -1932.241 radius 5.0 5.0
 jf @GET_GO3
 wait 100000 ms


:TUT_MISSION_1_PASSED
0394: play_music 1
$TUT_MISSIONS_PASSED += 1
Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~$~1~
return

//-------------------------------------
:TUT_MISSION_1_FAIL
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1  // ~r~MISSION FAILED!
// Hier kun je alles kwijt wat moet gebeuren als de missie gefaald is. Bv. bepaalde dingen weer terugdraaien
Marker.Disable($GREENWOO_MARKER) 
Marker.Disable($SPHERE_VAN)
Marker.Disable($ICON_VAN)
return 

//-------------------------------------
:TUT_MISSION_1_CLEANUP
$ONMISSION = 0 
// Hier komt alle code om  dingen op te ruimen die voor de missie zijn geladen
// En om speciale settings voor deze missie terug te zetten naar normaal 
Marker.Disable($GREENWOO_MARKER)
Marker.Disable($SPHERE_VAN)
Marker.Disable($ICON_VAN)

010D: set_player $PLAYER_CHAR wanted_level_to 0 
mission_cleanup 
return

Ik heb een x zo'n lange wait om er voor te zorgen dat hij niet gelijk mission passed is als je een halve code

uitprobeert.

Geplaatst:

Ik zie zo op het eerste gezicht niets waardoor die marker niet zou komen.

De rest doet het wel gewoon:

1) De $Icon_van marker verschijnt bij de Greenwoods ?

2) De Greenwood's staan op de aangegeven plek ?

3) De $Icon_van marker verdwijnt als je er in de buurt komt ( 35 meter) ?

Misschien dat er ergens eerder al iets misgaat, vandaar de vragen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...