Jump to content

Mijn elektrische rolstoel!

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, Forumleden...

Ik zelf kan niet lopen, omdat ik een spierziekte heb. Ik heb een elektrische rolstoel met sportvelgen en een buitenkant van carbon. Aangezien ik helemaal weg ben van auto's en de vaak bijbehorende cartuning wat tegenwoordig helemaal in is, ben ik mijn rolstoel ook aan het tunen!

Ik zal even een beschrijving maken van de rolstoel en de bijbehorende omgebouwde dingen.

Mijn rolstoel wordt aangedreven door 2 electromotoren en 2 accu's van 16 volt. Voorop is er halogeen verlichting en achter led verlichting. Dit is allemaal standaard! Hij heeft een actieradius van 40 km en een topsnelheid van 11 km/h. Daarbij is de rolstoel ook helemaal geveerd!

Ik heb al een paar dingen veranderd aan mijn kleine racewagen! Ik heb op m'n blad een sticker van de Xbox 360 geplakt en lichtgroene letters die samen ALLWHEELERS spellen, de autoclub waar ik lid van ben. Verder heb ik op de zijkanten emblemen gemaakt, en daar staat op: 4WD en V8. Deze emblemen heb ik ook op de achterkant gemaakt!

Ik heb ook 4-punts gordels waar ik gordelhoezen van Carpoint op gedaan heb.

De stoel zelf is overigens helemaal met leer bekleed. Binnenkort komt er onder aan m'n blad of onder m'n rolstoel een blauwe neonbuis die ik nog fatsoenlijk aan moet sluiten, en ik moet zorgen dat de accu's lekker zuinig blijven.

Dan heb ik nog een paar dromen over m'n rolstoel, over wat er nog op moet komen.

Dat zijn o.a.

- Een verchroomd uitlaateindstukje achter onder aan m'n rolstoel.

- Een aanhangertje van een skelter; één van de vergrendelbeugels moeten daarvoor ook omgelast worden.

- Een zelfontworpen bestickering voor het blad; het liefste een gedeeltelijke racevlag die schuin op het blad zit.

- Met zwart plakband vooraan booskijkers maken op de koplampen.

- Een beetje opvoeren.

• Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Politiehelikopter

24

• Sonny-The-Pilot

4

• Backsmash

3

• Miek

3

Geplaatst:

Dat is leuk dat je je rolstoel aan het pimpen bent,Misschien kan je er nog een spoiler op maken en hydraulics...Dan kom je op een car tuning meeting en dan zien ze dat mensen die lichtelijk gehandycapt zijn er ook van kunnen maken!

Geplaatst:
Dat is leuk dat je je rolstoel aan het pimpen bent,Misschien kan je er nog een spoiler op maken en hydraulics...Dan kom je op een car tuning meeting en dan zien ze dat mensen die lichtelijk gehandycapt zijn er ook van kunnen maken!

ja, dat is leuk, maar een spoiler en hydraulics kan niet, hoor. ;) ik moet al oppassen dat ik niet te veel eraan veranderd, want een rolstoel wordt door de gemeente gehuurd. En met hydraulics valt ie gauw om, ben er al een keer mee omgevallen, maar een spoiler is ook niks, hij moet nog wel compact blijven en ook een rolstoel. ;)

Geplaatst:

Leuk dat je ondanks je handicap er toch nog een positieve draai aangeeft. _O_

Het zou trouwens misschien leuks zijn om wat foto's te schieten??

Geplaatst:

kijk of je neon buizen voor in een pc behuizing kan nemen. met een beetje moeite lukt dat wel, aangezien je die ook aansluit op 12v. je wens van het uitlaat sierstuk is ook vrij simpel op te lossen. je kan bijv. bij de halfords een sierstukje kopen en dan net nog een manier uitzoeken hoe je ze vastzet. misschien is t leuk om zon dubbele uitlaat te maken. een links en een rechts.

Geplaatst:

nou, er staan foto's op www.allwheelers.nl, dan moet je naar de website gaan, links dus. dan ga je naar onder en druk je op de groene letters waar op staat: Lowrider. Daar staan foto's op!

kijk of je neon buizen voor in een pc behuizing kan nemen. met een beetje moeite lukt dat wel, aangezien je die ook aansluit op 12v. je wens van het uitlaat sierstuk is ook vrij simpel op te lossen. je kan bijv. bij de halfords een sierstukje kopen en dan net nog een manier uitzoeken hoe je ze vastzet. misschien is t leuk om zon dubbele uitlaat te maken. een links en een rechts.

dat is een slim idee ja! die neon voor in een behuizing kan wel denk ik, en dat uitlaatsierstuk dat kan ook! bedankt voor je ideeën, kan ik veel mee! groetjes!!

Geplaatst: (bewerkt)

mijn oom kan ook neit lopen ik weet neit waarom maar ben dik jaloers ik ben ook gek op autos ben dik dik jaloers:D

kom er ook een radio in(A)?

kan de foto neit vinden:erm:

Bewerkt: door -_-
Geplaatst:
mijn oom kan ook neit lopen ik weet neit waarom maar ben dik jaloers ik ben ook gek op autos ben dik dik jaloers:D

kom er ook een radio in(A)?

kan de foto neit vinden:erm:

nou, op een rolstoel moet je niet jaloers zijn, is niet leuk om te lopen, maar ik tune hem maar een beetje, enne... kan geen radio in ;

Geplaatst: (bewerkt)

Misschien kun je, als je een mp3 spelertje ofzo hebt die aansluiten aan een klein boxje. Dan kun je die ook in je blad monteren. Zo heb je ook een soort radio en kun je zelf liedjes kiezen. Dat zou er vet uitzien vind ik. ^_^

Btw, leuk idee om zo'n dingen met je rolstoel te doen. Het is denk ik ook erg origineel. Ik heb er nog nooit van gehoord. ;)

Bewerkt: door Lord of War
Geplaatst:

Dit is leuk, het is idd. jammer dat je in een rolstoel zit. Maar dat je er nog wel wat lol aan beleefd. Prima gewoon! :dans:

Geplaatst:

Zoals al gezegd leuk dat je een positieve draai aan je handicap geeft, dat vind ik erg goed van je! :)

Heb je misschien foto's want dat lijkt me wel erg vet!

Geplaatst:

van die mp3 zou kunnen ja, maar ik weet niet, m'n rolstoel moet niet TE worden ;)

ga eens naar www.allwheelers.nl, en dan naar de site gaan, links dus.

dan kun je naar beneden en moet je op lowrider drukken

daar staat foto van m'n rolstoel!

Geplaatst:

vette shit :tu:

kvin et wel een coole stoel, maar op die foto zie je nie zo heel veel omdat het donker is, maja ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...