Jump to content

WK Atletiek


K.O.

Recommended Posts

Ik volg het WK atletiek op de voet. Niet alleen omdat ik vroeger zelf aan atletiek deed, maar zo gewoon vind ik het interessant.

Beste prestaties tot nu toe v/d Belgen:

Veerle Dejaegerhe in de finale van de 3.000m steeple.

Kim Gevaert in de halve finale van de 100m.

Nathalie Devos 11de bij de 10.000m, hierdoor mag ze naar de OS in Peking.

Nederlanders:

Rutger Smith is knap 4rde geworden in het kogelstoten. Hij viel 14cm naast het podium.

Er moeten natuurlijk nog vele disciplines gedaan worden, dus er komen nog veel meer Belgen en Nederlanders in actie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik zit op atletiek en vind t ook wel interessant om te volgen (niet dat ik de hele dag nederland 1 aan heb staan, maar een samenvatting ofzo kijk ik graag)

(Trouwens, het was niet echt mijn bedoeling hier een lijst bij te gaan houden van resultaten of deelnemers, daarom had ik namelijk al de WikiPedia link in mn beginpost gezet.)

Die Tyson Gay was trouwens wel zwaar snel vandaag. Sowieso is het niet normaal dat die toppers 10 meter in 1 seconde lopen, maar 9,85 is wel een hele snelle tijd. (heb ik toch een paar seconden meer nodig :puh:)

En Valerie Vili gooide in dr laatste poging ook nog lekker even over Nadzeja Astaptsjoek heen!

Verder heb ik er vandaag nog niet zo veel van gezien, misschien vanavond Studio Sport nog even.

Link to comment
Delen op andere websites

**ik dubbelpost nu omdat ik wil kijken of er uberhaupt nog mensen hier gaan reageren**

**elk groot toernooi heeft toch wel een eigen topic dus daarom maakte ik dit topic aan**

**had niet echt verwacht dat hier zo weinig mensen op zouden reageren eigenlijk**

**nee dan blijkt voetbal toch vele malen populairder te zijn dan atletiek**

(**leuke sport toch hoor, behoor tot de beste 10 JunC teams van Nederland ofzo, binnenkort finale. Met de C-spelen hebben we ook wat landelijk kampioenen in onze groep zitten, maar dat interesseert toch niemand**)

Hmm, en nu weer ontopic dus

100 m sprint vrouwen was ook wel spannend zeg :puh: Telkens de verkeerde uitslag op het bord. Lijkt me echt erg om te wachten of je nou wereldkampioen bent of niet. Uit die fotofinish-foto was ook niks uit te halen eigenlijk zonder in te zoomen. Was echt precies gelijk leek t. Eerste en tweede plek 10.01 gelopen 8)

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

100 m sprint vrouwen was ook wel spannend zeg :puh: Telkens de verkeerde uitslag op het bord. Lijkt me echt erg om te wachten of je nou wereldkampioen bent of niet. Uit die fotofinish-foto was ook niks uit te halen eigenlijk zonder in te zoomen. Was echt precies gelijk leek t. Eerste en tweede plek 10.01 gelopen 8)

Inderdaad, het was nog nooit gebeurd in de geschiedenis dat er zo lang getwijfeld werd over de winares. Zéér knappe 5de plaats van onze Belgische atletiektrots Kim Gevaert. Haar doel was de finale halen, en nu werd ze hierin nogeens 5de ook!

Bekele heeft voor de 3rde keer op rij de wereldtitel op de 10.000m gewonnen, zeer knappe prestatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Rutger Smith is knap 4rde geworden in het kogelstoten. Hij viel 14cm naast het podium.

Was niet knap, maar meer een teleurstelling. Vorig WK had Rutger nog zilver. Hij heeft nu wel brons gehaald bij discus, wat een goede presatie is.

voor de rest kan ik het wk eigenlijk niet volgen door de tijden dat er gesport wordt. Ik ben eigenlijk ook alleen maar geintresseerd in de 800 en 1500 meters van de mannen. De afstand die ik zelf ook altijd loop/liep.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, het merendeel is Jamaicaan :puh: Zeker op de loopnummers. Op werpnummers zal het merendeel wel Rus zijn ofzo :sigaar:

Nederland is nu eenmaal niet echt een atletiek-land. Dan toch eerder voetbal. Als atletiek nu wat populairder zou zijn zouden de prestaties vast ook wel hoger worden. Ach ja, of je vind natuurlijk gewoon beiden leuk, zoals ik doe.

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

De Nederlanders zijn inderdaad jammer genoeg niet goed genoeg om top te zijn op dit WK.

Tyson Gay heeft z'n dubbel beet. Nadat ie enkele dagen geleden goud pakte op het koningsnummer nam hij vandaag ook plaats op het hoogste schavotje in de 200m.

Kim Gevaert had last van een lichte blessure en heeft forfait moeten geven voor de halve finale van de 200m, jammer!

Kevin Rans raakte niet door de kwalificaties van het poolstokspringen. Adrien Deghelt werd "pas" 7de in zijn halve finale op de 110m horden, maar het feit dat hij daar al geraakte is héel knap.

Link to comment
Delen op andere websites

Iets klopt er niet helemaal denk ik. Karin Ruckstuhl was namelijk gewoon gekwalificeerd voor de zevenkamp hoor. Of heeft ze toch niet meegedaan en heb ik iets gemist?

Nouja vandaag op-een-na-laatste dag.

Even een korte samenvatting van welke finales er nog plaats moeten vinden vandaag en morgen:

Mannen: 800m, 5000m, 400mh, 4x100, 4x400, polshoog, speer, tienkamp

Vrouwen: 1500m, 5000m, 4x100, 4x400, hoog, marathon

Zal wel niet helemaal kloppen, maar zoiets moet t zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Iets klopt er niet helemaal denk ik. Karin Ruckstuhl was namelijk gewoon gekwalificeerd voor de zevenkamp hoor. Of heeft ze toch niet meegedaan en heb ik iets gemist?

Ruckstuhl heeft wel meegedaan, maar vanwege een enkel blessure is ze na de eerste dag gestopt.

jammer vooral van de twee 800 lopers, die waren wel erg teleurstellend bezig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...