Jump to content

11 September

Scarface92

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Laten we daar kort in zijn: Nee. Natuurlijk was het allemaal ernstig en zo, maar komop zeg, er zijn meer gebouwen de grond in geboord en daar hoor je nooit meer wat van. Puur omdat t nu in Amerika is is t groot nieuws. Dingen in derdewereldlanden stellen dan opeens niets meer voor. Wat een onzin zeg. Vergeet niet dat de alom geprezen Westerse Beschaving niet de enige beschaving is. :ch:

Ik ben het er totaal mee eens. Er gebeuren dagelijks stuk voor stuk erge dingen en daar word amper/ beetje aandacht voor gegeven. Ik snap wel hoe het komt. Er waren een stuk of 4000 mensen omgekomen, maar ik vind dat er andere dingen ook nog wel aan gedacht moet worden!

Bewerkt: door Steel Dogg
  • Reacties 101
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Steel Dogg

10

• Groot-Duimpje

7

• -->nick<--

7

• DdJDean

4

Geplaatst:
Laten we daar kort in zijn: Nee. Natuurlijk was het allemaal ernstig en zo, maar komop zeg, er zijn meer gebouwen de grond in geboord en daar hoor je nooit meer wat van. Puur omdat t nu in Amerika is is t groot nieuws. Dingen in derdewereldlanden stellen dan opeens niets meer voor. Wat een onzin zeg. Vergeet niet dat de alom geprezen Westerse Beschaving niet de enige beschaving is. :ch:

I

Oke dat is jou mening.. :puh:

Geplaatst:

Ja, 9/11 is nog altijd een dag waar we even moeten aan denken en vele slachtoffers heeft gekost. Ik heb er al verschillende documentaires en films over gezien en dus ook al veel bijgeleerd over o.a. het (mogelijke) complot!

Maar daar ga ik nu niet over beginnen.

Met zo een dag spot je niet, want het heeft nog altijd gevolgen voor de mensen, maar ik vind niet dat je er nog veel moet aan denken. Wat gebeurt is, is gebeurt, en je kan er niets meer aan veranderen.

Maar kijk eens naar de Irakoorlog, hoeveel doden dat heeft gemaakt. Ik denk een klein beetje meer (sarcastisch bedoeld). Slachtoffers en vluchtelingen

Er is nog steeds veel onduidelijkheid over hoeveel slachtoffers er aan Iraakse zijde zijn gevallen, vooral onder de burgers. Het volgens veel wetenschappers gerenommeerde Brits medische tijdschrift The Lancet publiceerde in oktober 2006 een onderzoeksrapport naar de extra doden sinds de val van het regime van Saddam Hoessein. Het resultaat was een schatting van 654.965 extra doden[8] in juli 2006, met een marge tussen de 392.979 en 942.636. Daarvan waren er 601.027 (426.369–793.663) door geweld om het leven gekomen. De belangrijkste wetenschappelijke adviseur van het Britse ministerie van Defensie Sir Roy Anderson concludeerde dat de publicatie van The Lancet van de schatting van de 655.000 Iraakse doden qua methode goed onderbouwd was al vlak na publicatie in een interne memo, aldus de BBC[13]. In november 2004 had The Lancet ook al een onderzoek naar het aantal slachtoffers gepubliceerd. De schatting bedroeg toen zo'n 100.000, met een ruime marge van tussen de 8.000 en 194.000 doden. De onderzoekers gaven in het rapport aan geen onderscheid te kunnen maken tussen de burgerslachtoffers en de militaire slachtoffers. In het hoofdredactioneel commentaar sprak The Lancet echter van burgerslachtoffers, wat door sommigen als misleidend werd bestempeld, vooral omdat het vlak voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen werd gepubliceerd. [14]

De VN Vluchtelingenorganisatie UNHCR schatte in april 2007 dat er in het totaal 4,1 miljoen Irakezen ontheemd zijn door de Irakoorlog, waarvan er 2 miljoen buiten Irak op de vlucht zijn en 1,9 miljoen binnen Irak. [15])

Er vielen 4070 doden bij de Amerikaanse coalitie (10 September 2007[5]) sinds het begin van de oorlog, waaronder 3771 Amerikaanse strijdkrachten. Daarnaast vielen er onder de Amerikanen tenmiste 27767 gewonden (10 September 2007[5]). Bron: Wikipedia

Ik sta er niet egt bij stil

Voor als als ik eraan denk hoeveel doden er in Irak zijn gevallen

volgens mij is dat in totaal veeeeel maeer dan op 11/9

Bewerkt: door GTA-fan2
Geplaatst:

Irak kun je niet verglijken met 9/11.

In een oorlog vallen altijd meer doden dan in heel 9/11 en bij 9/11 zijn was het allemaal teglijk.

En als je naar een oorlog wilt kijken kijk dan niet naar Irak maar bijv. Israel waar al heel wat meer jaren oorlog is en er vele mensen zijn gestorven.

En als dit nu in Irak was gebeurd was het over een paar jaar wel gebeurd want nu vallen er veel doden maar denk je dat als Saddam Hoessein nog aan de macht was niemand meer dood zou gaan?

Die man was een dictator en als mensen het niet met hem eens waren vermoorde hij ze, zelfs zijn eigen famillie!

Dat klopt, maar het gaat om het principe. Dood gaan=dood gaan. Of het nou in een klap gebeurt, of via een oorlog dat het per dag +15 gaat: Het gaat erom dat er mensen overlijden/vermoord worden.

Geplaatst:

Ja ik sta er stil bij...

Heeft er iemand World TRade Center de film gezien?

Die is zo ontroerend...

R.I.P

2000 mensen dood...

Geplaatst:
Ja ik sta er stil bij...

Heeft er iemand World TRade Center de film gezien?

Die is zo ontroerend...

R.I.P

2000 mensen dood...

In totaal 2.973 :N

Geplaatst:

Ik stond er niet bij stil. Ik weet het, het is vervelend dat er zoveel mensen zijn omgekomen en familie leden die nu gewoon een moeilijk leven leiden door dit. Per dag gaan er veel meer mensen dood dan op 11/9 en daar staan we ook niet bij stil toch ? Juist daar moeten we bij stil staan.

Geplaatst:

tuurlijk gaat het ook om die mensen die izjn omgekomen maar dat niet alleen , ook dat er mensen zijn die De westerse beschavind niet zo mogen en ons in eigen landen komen aanvallen...

Ook dat moet je niet vergeten , en waarom we nu in Irak zijn...

Geplaatst:
tuurlijk gaat het ook om die mensen die izjn omgekomen maar dat niet alleen , ook dat er mensen zijn die De westerse beschavind niet zo mogen en ons in eigen landen komen aanvallen...

Ook dat moet je niet vergeten , en waarom we nu in Irak zijn...

We? Ben je een Amerikaan of zo? Nederland zit wel in Afghanistan, maar voor zover ik weet niet Irak. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...