Jump to content

Hoe mods installeren?


djmike

Recommended Posts

Hoi Hoi,

Ik heb van een andere site een building van Albert Heijn gedownload .... Hoe moet ik die installeeren?

Alvast bedankt, Mike

Je kunt hiervoor het beste de IMG Tool gebruiken. Dat is een simpel programma, waarmee je onder andere textures kunt vervangen. Textures zijn de plaatjes in het spel, zoals de buitenkant van de muren of in dit geval het Albert Heijn logo op een gebouw in GTA. Ik zal je in het kort even uitleggen wat je precies moet doen:

  • 1. We gaan natuurlijk eerst de IMG Tool downloaden, dat kan
hier.
2. Met die IMG Tool openen we dan het bestand waarin de textures en dergelijke zitten, dit is het bestand 'GTA3.img' Je vindt deze in je 'models' map.
3. Open vervolgens je mod. Als het goed is, zie je daar allerlei bestanden. De bestanden die je voor je hebt zul je met behulp van de IMG Tool in 'GTA3.img' moeten krijgen.
4. Zoek het bestand op dat je gaat vervangen. Dit kun je doen door naar 'commands' > 'find' te gaan. Aangezien het anders heel erg lang zoeken is, raad ik je aan hier gebruik van te maken.
5. Als je het bestand gevonden hebt, ga dan naar 'commands' > 'extract'. Dit gaan we doen omdat je een back-up moet hebben van de bestanden voor het geval dat het misgaat. Eventueel kun je hier een speciale map voor aanmaken.
6. Als je een back gemaakt hebt, verwijder je het bestand. Dit kan via 'commands' > 'delete'.
7. Rest enkel nog het toevoegen van het nieuwe bestand, dit kan via 'commands' > 'add'. Dubbelklik op het bestand om hem toe te voegen.
8. Ga (zodra je alles vervangen hebt) naar 'commands' > 'rebuild archive'. Doe je dit niet, dan leest het spel de nieuwe bestanden niet.

Veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...