Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Recommended Posts

Geplaatst:
Hallo, ik heb even een vraagje,

Ik ben bezig met maken van huizen, lukt allemaal opzich wel, alleen ik kan nergens coordinaten vinden + id's van de interiors om erin te zetten.

Misschien dat iemand dat weet?

bvd, groetjes Ymosky

http://wiki.sa-mp.com/wiki/InteriorIDs

@ OpaCool6:

haal die regel

online = 0;

eens weg.

  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Nog nooit return false gebruikt.. En Yep, meteen al weer een fout :7

		else if(gTeam[playerid] == TEAM_ADMIN && IsPlayerAdmin(playerid == 0)
{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You aren't admin, You can't use this");
		return false;
}

fout:

C:\Jeroen\pawnobackup2\gamemodes\SF.pwn(159) : error 001: expected token: ")", but found "{"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Error.

Geplaatst:

ik heb een zelf gemaakte server ik heb de gamemode penlv en ik heb een map gemaakt en die codes in een filterscript gedaan

#include <a_samp>

#if defined FILTERSCRIPT

public OnFilterScriptInit()
{
print("\n--------------------------------------");
print(" Objects by : (your name)");
print("--------------------------------------\n");
return 1;
}

public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}

#else

main()
{
print("\n----------------------------------");
print(" Objects by : (your name)");
print("----------------------------------\n");
}

#endif

new noob;//<<<<< heel belangrijk, hier kun je met de /open menu mee schuiven,anders krijg je wat errors

public OnGameModeInit()
{
//Doe hier de objects zetten,dus dit :
CreateObject(7033, 2272.629150, 1556.477295, 14.334084, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
noob = CreateObject(987, 2266.653564, 1555.642456, 9.778147, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(1684, 2288.141113, 1563.279297, 11.410189, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1684, 2288.160889, 1559.268677, 11.410189, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(8614, 2288.395264, 1556.336060, 11.594602, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1684, 2288.095459, 1567.356812, 11.384294, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1684, 2288.087891, 1571.419678, 11.361755, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(3586, 2285.836426, 1567.121460, 16.452065, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
CreateObject(3596, 2260.839355, 1590.676392, 22.844210, 0.0000, 0.0000, 33.7500);
CreateObject(3595, 2247.907959, 1570.413696, 22.812960, 0.0000, 0.0000, 78.7500);
CreateObject(3597, 2281.662598, 1596.857666, 22.862959, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(16776, 2216.713867, 1566.894775, 11.571156, 0.0000, 0.0000, 303.7500);
CreateObject(16782, 2289.439697, 1581.743286, 20.583775, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
CreateObject(14608, 2274.440674, 1584.098999, 21.661640, 0.0000, 0.0000, 157.5000);
CreateObject(14608, 2262.095215, 1575.312012, 21.661640, 0.0000, 0.0000, 191.2500);
CreateObject(1676, 2315.899902, 1545.727539, 11.401180, 0.0000, 0.0000, 90.0000);
CreateObject(1676, 2315.894531, 1547.562988, 11.401179, 0.0000, 0.0000, 90.0000);
CreateObject(9833, 2276.944580, 1563.507935, 22.593168, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(11547, 2303.980957, 1564.948364, 12.764969, 0.0000, 0.0000, 270.0000); //deze dingen
//De eroad is de naam van het object
// die gaat je strax ook gebruiken daaronder
return 1;
}

public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[] )
{
if (strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0)//Dit is de command voor te openen
{
	MoveObject(noob, 26.968424, -1696.756592, -1.890992, 247.4217);//kijk,eroad is hier de object dat beweegt
	return 1;//Heel belangrijk,anders ziet het script dit niet
	}
if (strcmp(cmdtext, "/close", true) == 0)//Dit is het command om te dichten
{
	MoveObject(noob, 26.968424, -1696.756592, -10.890992, 247.4217);//Kijk hier gaat die naar onder
	return 1;//de coordinaten moet je mar een beetje schatten : X.Y.Z.A(d8 ik)
}
return 1;
}
public OnGameModeExit()
{
return 1;
}

dit is het filterscript (niet op de coos letten die zijn nog niet goed)

als ik de de server start dan werken alle commands uit penlv het niet todat ik /rcon unloadfs Lbase2 doe maar alle objectenladen perfect hoe kan dit ??????

Geplaatst:

Dit hoort volgens mij niet in een FS dit moet je gewoon in je GM invoegen ;)

Geplaatst:
ik heb een zelf gemaakte server ik heb de gamemode penlv en ik heb een map gemaakt en die codes in een filterscript gedaan
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[] )
{
if (strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0)
{
MoveObject(noob, 26.968424, -1696.756592, -1.890992, 247.4217);
return 1;
}
if (strcmp(cmdtext, "/close", true) == 0)
{
MoveObject(noob, 26.968424, -1696.756592, -10.890992, 247.4217);
return 1;
}
return 1;
}

dit is het filterscript (niet op de coos letten die zijn nog niet goed)

als ik de de server start dan werken alle commands uit penlv het niet todat ik /rcon unloadfs Lbase2 doe maar alle objectenladen perfect hoe kan dit ??????

Die laatste

return 1;

moet

return 0;

zijn.

Geplaatst:

Een vraagje, Hoe "set" ik een timer voor een andere player?

Jailedplayerid en playerid

Script: http://pastebin.com/f4d75c436

Groetjes Jeroen.

PS, nu ik dit script toch heb gepost.. Klopt die float:x+2 ?

Ik wil graag een auto laten spawnen +2 coordinaten van hem vandaan, Dus niet op de persoon zelf :7

Geplaatst:
Een vraagje, Hoe "set" ik een timer voor een andere player?

Jailedplayerid en playerid

SetTimerEx("NaamTimer", 10000, 1, "i", Jailedplayerid);

public NaamTimer(Jailedplayerid)
{
//blabla
}

Als je bijvoorbeeld ook het id van de admin wilt 'doorpassen':

SetTimerEx("NaamTimer", 10000, 1, "ii", Jailedplayerid, playerid);

public NaamTimer(Jailedplayerid, playerid)
{
//blabla
}

PS, nu ik dit script toch heb gepost.. Klopt die float:x+2 ?

Ik wil graag een auto laten spawnen +2 coordinaten van hem vandaan, Dus niet op de persoon zelf :7

Nee, die Float: kan je dan weglaten.

Je zet alleen 'Float:' ervoor bij het aanmaken van die variabele.

Dus:

car = CreateVehicle(523, x+2, y+2, z+2, 360.0, 0,1,90000);

Geplaatst:

ff een vraagje (ja ik weet het alweer) hoe kan ik nou meer dan 150 spullen in me server krijgen zonder dat me server crasht ik heb xobjects al geprobeert maar het werkte niet

ik zie in veel (stunt) servers dat ze ruim 1000 spullen hebben

weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt ??????

Geplaatst:
ff een vraagje (ja ik weet het alweer) hoe kan ik nou meer dan 150 spullen in me server krijgen zonder dat me server crasht ik heb xobjects al geprobeert maar het werkte niet

ik zie in veel (stunt) servers dat ze ruim 1000 spullen hebben

weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt ??????

met xObjects....

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...