Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb perongeluk hij Pawn alles weg gehaald en gesaved , nu komt er niks meer als ik op New click ,

Hoe moet ik het oplossen :$

  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Pawno opnieuw downloaden en daar van new.pwn of iets dergelijks in je oude pawno map zetten.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik snap het niet, ik heb een aantal errors:

C:\Documents and Settings\Hans_2\Bureaublad\samp server\pawno\Peertje.pwn(144) : error 017: undefined symbol "SendClientMessage"
C:\Documents and Settings\Hans_2\Bureaublad\samp server\pawno\Peertje.pwn(144) : error 017: undefined symbol "Home"
C:\Documents and Settings\Hans_2\Bureaublad\samp server\pawno\Peertje.pwn(144) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\Documents and Settings\Hans_2\Bureaublad\samp server\pawno\Peertje.pwn(144) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


4 Errors.

En dit is het stukje tekst dat erbij hoort:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/mycommand", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	// Do something here
	return 1;
}
if (strcmp("/home", cmdtext, true) == 0)
{
	SetPlayerPos(playerid, -329.8421, 1536.7585, 76.6117);
	SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, Welcome Home!)
	return 1;
}
return 0;
}

En dan gaat het om deze regel: (Weet ik zeker, zonder die regels heb ik die errors niet)

		SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, Welcome Home!)

Wat doe ik fout met deze sendclientmessage?

------------------------------------------------------------------------------------------

@Hieronder, dat is hem! :dans: Bedankt! _O_

Bewerkt: door Bierbuikje
Geplaatst:

Jij hebt:

SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, Welcome Home!)

en het moet zijn:

SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Welcome Home!");

Je bent vergeten: de " voor en na de text, en ; aan het eind van de regel.

Geplaatst:

Het leek me niet nuttig genoeg om hiervoor een nieuw topic te openen, daarom doe ik het hier maar.

Hoe laad je een filter script?

En is een filter script hetzelfde als een gamemode script?

Geplaatst:

Een filterscript kan een gamemode zijn, maar dat hoeft niet. Een filterscript wordt vaak gebruikt, als voor meerdere gamemodes dezelfde code (denk aan een adminscript of een level-systeem) nodig is. In feite kan je het ook gewoon bij een gamemode zetten, maar dan moet je het bij iedere gamemode doen. Vandaar dat er dan een filterscript voor wordt gebruikt.

Een ander verschil is dat een filterscript niet de callback 'OnGameModeInit' bevat, maar de callback 'OnFilterscript'.

Een filterscript laden gaat ook gewoon via de 'server.cfg'. In plaats van het bij 'gamemodes' te zetten, zet je het nu bij 'filterscripts'. Voer de naam van het .amx-bestand (nu staat het ook in de map 'filterscripts') erachter in.

Succes :)

Geplaatst: (bewerkt)

Nu ik toch bezig ben met pwn kan ik evengoed het hele topic vol spamm... posten. :engel:

Ik probeer het hier te maken dat las je naar /smgdm gaat dat je dan een smg krijgt met 9999 aan ammo als je er spawnt. Hij geeft geen errors, geen warnings, helemaal niks. Maar toch wil het ingame niet lukken. Weet iemand hoe het komt dat ik geen smg krijg ingame? Of heb ik de verkeerde code gebruikt?

Dit is het stukje:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/smgdm", cmdtext, true) == 0)
{
	SetPlayerPos(playerid, -678.0914, 1552.1849, 83.0909);
	GivePlayerWeapon(playerid, 353, 9999);
	SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "The SMG DeathMatch!");

	return 1;
}
return 0;
}

Alvast bedankt! _O_

----------------------------------------------

@hieronder. Geweldig, bedankt! _O_:tu:_O_

Bewerkt: door Bierbuikje
Geplaatst:

Klassieke fout (njah, klassiek...) die je maakt, je verwart het wapen-ID met die van pickups (model ID's). Het wordt dus niet 353 maar 29.

Klik hier voor de volledige lijst.

Geplaatst:

Weet iemand ook hoe je een /rcon command maakt? In het pawn script staat bij normale commands wel een voorbeeld, maar bij rcon commands niet. Dus ik weet niet hoe het moet. Ik heb het ook al geprobeert met het regeltje van normale commands maar dan krijg ik allemaal foutmeldingen. Weet iemand hoe ik een rcon command maak? Alvast bedankt! _O_

Geplaatst: (bewerkt)
Weet iemand ook hoe je een /rcon command maakt? In het pawn script staat bij normale commands wel een voorbeeld, maar bij rcon commands niet. Dus ik weet niet hoe het moet. Ik heb het ook al geprobeert met het regeltje van normale commands maar dan krijg ik allemaal foutmeldingen. Weet iemand hoe ik een rcon command maak? Alvast bedankt! _O_

Dat doe je in ieder geval iets met dit:

if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
    Jouw code hier...

Ik weet niet precies wat je er verder mee wilt doen ;)

EDIT: Nu heb ik zelf ook even een vraagje: als je een "if" aan meerdere criterium wil stellen doe je dat toch met "&&"?

Maar hoe doe je het als er aan 1 voorwaarde voldaan is, genoeg is? (Bijv. iets van "OR")

Bewerkt: door ysohnul
Geplaatst: (bewerkt)

Daarnaast moet je hem ook nog afsluiten, ysohnul. Ik heb hier een voorbeeldje van hoe je commando er bijvoorbeeld uit zou kunnen zien (ik heb die haakjes in dit voorbeeld er zelfs uitgelaten, door hem er gewoon bij de criteria van de eerste 'if' te zetten):

	if (strcmp(cmdtext, "/health", true) == 0 && IsPlayerAdmin(playerid) == 1){
	  SetPlayerHealth(playerid,100);
	  return 1;
}

Deze code zet je in de OnPlayerCommandText-callback. Zoals je kunt zien moet de speler /health intypen én als RCON-administrator ingelogd zijn.

Dan had je het nog over meerdere criteria, dat doe je met && (en de volgende eigenschap) of || (of de volgende eigenschap. Als je meerdere dingen met || doet en enkele met && dan kan ik je aanraden extra haakjes te plaatsen, anders kunnen er verkeerde combinaties uitkomen (ik heb in ieder geval eens zulke dingen voor elkaar gekregen, weet niet of dat met Pawno was).

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst: (bewerkt)
Daarnaast moet je hem ook nog afsluiten, ysohnul. Ik heb hier een voorbeeldje van hoe je commando er bijvoorbeeld uit zou kunnen zien (ik heb die haakjes in dit voorbeeld er zelfs uitgelaten, door hem er gewoon bij de criteria van de eerste 'if' te zetten):

	if (strcmp(cmdtext, "/health", true) == 0 && IsPlayerAdmin(playerid) == 1){
	  SetPlayerHealth(playerid,100);
	  return 1;
}

Deze code zet je in de OnPlayerCommandText-callback. Zoals je kunt zien moet de speler /health intypen én als RCON-administrator ingelogd zijn.

Dan had je het nog over meerdere criteria, dat doe je met && (en de volgende eigenschap) of || (of de volgende eigenschap. Als je meerdere dingen met || doet en enkele met && dan kan ik je aanraden extra haakjes te plaatsen, anders kunnen er verkeerde combinaties uitkomen (ik heb in ieder geval eens zulke dingen voor elkaar gekregen, weet niet of dat met Pawno was).

En moet ik die tussen de regel onrconcommand zetten of kan het ook bij onplayercommand?

Bewerkt: door Bierbuikje
Geplaatst: (bewerkt)

Bij OnRCONCommand wordt er iets uitgevoerd als de speler wat in de samp_server.exe (die opstart als je je server start) typt, dus het moet bij (zoals ik al zei....) de OnPlayerCommandText-callback.

Bewerkt: door VWO-er
Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...