Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Azer

Recommended Posts

  • 4 weken later...
  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heey allemaal

ik heb nu mijn server

maar ik wil scripten

ik typ eerst 3 poppetjes in en dan 3 auto's

toen starte ik mijn server op, ik wandelde met mijn poppetje en ik dacht ik zet hier een auto en ik typte: /save car

toen zette ik die coördinaten in mijn script en ik wil hem opstarten en hij crashte helemaal

ik moest hem afsluiten

kan iemand me helpen ?

Alvast Bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Heey allemaal

ik heb nu mijn server

maar ik wil scripten

ik typ eerst 3 poppetjes in en dan 3 auto's

toen starte ik mijn server op, ik wandelde met mijn poppetje en ik dacht ik zet hier een auto en ik typte: /save car

toen zette ik die coördinaten in mijn script en ik wil hem opstarten en hij crashte helemaal

ik moest hem afsluiten

kan iemand me helpen ?

Alvast Bedankt

Zoals ik het hier lees heb je de AddClass regel helemaal overgenomen en dit in de AddStaticVehicle regel gezet?

Denk er ook om dat je het juiste id neerzet, bijvoorbeeld:

AddStaticVehicle(id, X, Y, Z, Jaw, Color1, Color2)

Als je als id een getal kleiner dan 400 neemt zal hij crashen :) Hier vind je de id's van autos:

http://weedarr.wikidot.com/cars

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een probleempje met een bewegend object.

Ik heb de tutorial van =>Sandra<= helemaal gevolgd, en ik heb een jail proberen te maken om vervelende mensen in op te sluiten.

Nadat ik een open en close functie had gemaakt, en de nieuwe positie had aangegeven en gecompiled had ik geen problemen, maar nadat ik in mijn servertje zat, en de jail opende, ging de deur wel naar de juiste plek, maar eenmaal daar aangekomen verdween hij.

Ook als ik de close functie gebruik komt hij niet terug ( Waarschijnlijk omdat de deur op de een of andere manier verwijdert is.

Hier zijn de stukken uit het script waar het om gaat:

#include <a_samp>

new jail;

public OnGameModeInit()
{
CreateObject(980, 2532.701904, 1562.008789, 59.579155, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(980, 2532.702148, 1567.604980, 59.678333, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(971, 2538.437012, 1564.597534, 60.489395, 0.0000, 0.0000, 269.7592);
CreateObject(971, 2527.009033, 1564.669800, 60.412468, 0.0000, 0.8594, 268.8997);
jail = CreateObject(980, 2532.731689, 1564.857666, 56.718033, 91.1002, 0.0000, 359.1406);
CreateObject(980, 2532.651123, 1564.852417, 62.458084, 269.7592, 0.8594, 0.0000);
}

public OnPlayerCommandTest(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/openjail", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	MoveObject(jail, 2521.057129, 1565.022461, 56.718033, 3);
	SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "It's Suicide Time.");
	return 1;
}

if (strcmp("/closejail", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	MoveObject(jail, 2527.009033, 1564.669800, 56.718033, 3);
	SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "Jail is Closed.");
	return 1;
}
}

Link to comment
Delen op andere websites

Vaak als je een deur weer sluit, laat je hem sluiten naar het punt waar je hem hebt gemaakt.

Jij hebt de begin pos, open pos en close pos op 3 verschillende coörds.

Ja ok, maar dat zou dan toch niets moeten uitmaken?

Link to comment
Delen op andere websites

AddPlayerClass(122,-5001.9419,-5170.2031,9.1765,336.7673,367,100,0,0,0,0);

De hele code werkt, alleen het wapen komt niet tevoorschijnt bij het spawnen. :N (Een Camera, vond ik wel handig om foto's te maken van m'n server...)

PS: Het klopt dat de coörd's een beetje afwijken, komt omdat de ped op mijn eigen eilandje spawnt. :7

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
AddPlayerClass(122,-5001.9419,-5170.2031,9.1765,336.7673,367,100,0,0,0,0);

De hele code werkt, alleen het wapen komt niet tevoorschijnt bij het spawnen. :N (Een Camera, vond ik wel handig om foto's te maken van m'n server...)

PS: Het klopt dat de coörd's een beetje afwijken, komt omdat de ped op mijn eigen eilandje spawnt. :7

heb je dit al geprobeert??

AddStaticPickup(43, 2, x,y,z);

???

ik heb trouwens zelf ook een vraagje..

ik heb een script gemaakt dat als je dood gaat je voor 6 seconde een zieken huis in beeld krijgt (met een countdown waar je ziet over hoeveel telle je spawnt)

alleen het werkt niet :S hij laat iets van 0,5 seconde het zieken huis zien en de teller en daarna zie je het mannetje gwoon weer en is de teller weg :S :S

hier is het te zien.. weet iemand er raad op??

alvast bedankt voor de reacties!

Bewerkt: door opacool6
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb dat van dat ziekenhuis al weer opgegeven het hoeft niet meer

maar ( ja ik weet het ik vraag vaak wat :( ) ik heb iets anders gemaakt:

je komt in de server en zodra je het mannetje kan kiezen zet hij de cam op een boederij en laat dan een Textdraw zien met daarin allemaal info.. maar als je nu op shift drukt spawnt hij het mannetje :cry:

is er misschien een manier om die knoppen eventjes te freezen ofzo?? of het mannetje meteen terug zetten

alvast bedankt voor reacties ! :)

Bewerkt: door opacool6
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
ik heb dat van dat ziekenhuis al weer opgegeven het hoeft niet meer

maar ( ja ik weet het ik vraag vaak wat :( ) ik heb iets anders gemaakt:

je komt in de server en zodra je het mannetje kan kiezen zet hij de cam op een boederij en laat dan een Textdraw zien met daarin allemaal info.. maar als je nu op shift drukt spawnt hij het mannetje :cry:

is er misschien een manier om die knoppen eventjes te freezen ofzo?? of het mannetje meteen terug zetten

alvast bedankt voor reacties ! :)

Als je de regels of iets dergerlijks van je server wil laten zien, moet je de player meteen als hij connect laten spawnen, en vervolgens freezen (tot dat er een command (/accept in dit geval) is ingevoerd of bepaalde tijd om is of zo).

public OnPlayerConnect(playerid)
{
SpawnPlayer(playerid);
SetPlayerPos(playerid, x, y, z);
SetCameraPos(playerid, x, y, z);
SetCameraLookAt(playerid, x, y, z);
TogglePlayerControllable(playerid, false);
TextdrawCreate(...);

// Overige stuff (connect messages etc.)
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp("/accept", cmdtext, true) == 0)
{
	SetPlayerHealth(playerid, 0.0);
	TogglePlayerControllable(playerid, true);
	ForceClassSelection(playerid);
	return 1;
}
return 0;
}

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het even getest, maar TogglePlayerControllable werkt niet bij OnPlayerConnect.

//Top Script

new FirstSpawn[MAX_PLAYERS];

public OnPlayerConnect(playerid)
{
NewSpawn[playerid] = 1;
}

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
if(NewSpawn[playerid] == 1)
{
	TogglePlayerControllable(playerid, false);
	SetPlayerPos(...
	SetPlayerCameraPos(....
	SetPlayerCameraLookAt(....
	TextDrawShowForPlayer(....
}
return 1;
}

//OnPlayerCommandText:

if(strcmp(cmdtext, "/accept", true==0)
{
if(FirstSpawn[playerid] == 1)
{
	TogglePlayerControllable(playerid, true);
	SetPlayerPos(....
	SetCameraBehindPlayer(playerid);
	TextDrawHideForPlayer(....
	return 1;
}
}

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien hoort het hier niet thuis, maar ik zoek het object-ID van Salvatore's papegaai Tony. Iemand enig idee?

Alvast bedankt. :eten:

Edit: Dan bedoel ik deze:

Intensive_Care2.jpg

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien hoort het hier niet thuis, maar ik zoek het object-ID van Salvatore's papegaai Tony. Iemand enig idee?

Alvast bedankt. :eten:

Edit: Dan bedoel ik deze:

Intensive_Care2.jpg

als die beweegt in de cutscene, dan is het geen object maar een actor, en die kan je niet neerzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...