Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Recommended Posts

  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Het liefst als het kan binnen, of voor de deur ook.

ben ff naar iemand dus.

hartelijk bedankt alvast!!

Je kan 't ook zelf doen, download dit programmaatje en pak 'm uit met WinRAR. Start GTA San Andreas én het programma op. Ga naar het casino en druk als je op de gewenste plaats staat (buiten) op het Windows logo van je toetsenbord. Ga naar SAPM en druk op 'Add place'. Druk op 'Click here to insert your current ingame location' en kopieer de coördinaten (één voor één). Verander de komma's in punten en plak de coördinaten (gescheiden door middel van komma's) in je Pawn script.

Succes :)

Geplaatst: (bewerkt)

Hey!

Laat maar, bedankt!

Ik ben een beetje dom geweest maar heb het!

Bedankt voor de hulp!

Bewerkt: door GTA-Randy
Geplaatst:

Hey!

Was een beetje dom, want ik was Monster niet aan het editten *gamemode*

Nu heb ik het.. je staat nu nog op die caravan om skins te kunnen kiezen. Hoe laat ik hem ergens anders staan?

Laat iets weten, danku!

Geplaatst: (bewerkt)

ik vind het een goed systeem wat daar gegeven wordt,(op vorige pagina, over Textdraw)

alleen ik zou meer iets willen met een uitleg, net zoals de uitleg over een menu maken (van sandra)

weet iemand waar ik daar iets over kan vinden??, of kan iemand er mischien uitleg over geven?

Bewerkt: door opacool6
Geplaatst:
Hey!

Was een beetje dom, want ik was Monster niet aan het editten *gamemode*

Nu heb ik het.. je staat nu nog op die caravan om skins te kunnen kiezen. Hoe laat ik hem ergens anders staan?

Laat iets weten, danku!

De 'SetupPlayerForClassSelection'-callback aanpassen. Dit komt rechtstreeks uit SFTDM:

	SetPlayerInterior(playerid,14);
SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 90.0);
SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1003.0234);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);

SetPlayerInterior [SA-mp Wiki] zet je in een interieur
SetPlayerPos [SA-mp Wiki] zet je op de locatie in dat interieur
SetPlayerFacingAngle [SA-mp Wiki] geeft de speler een rotatie
SetPlayerCameraPos [SA-mp Wiki] zet de camera op een locatie
SetPlayerCameraLookAt [SA-mp Wiki] laat de camera naar een locatie kijken

Succes :)

Geplaatst:

Ik zie geen objecten.. wat doe ik verkeerd?

public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid)
{
CreateObject(1481, 2497.081787, -1687.610596, 13.224633, 0.0000, 0.0000, 191.2500);
CreateObject(6289, 2859.300049, -635.215637, 12.588497, 0.0000, 0.0000, 180.0001);
CreateObject(14673, 2930.350830, -660.061401, 6.782302, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(2044, 2863.513672, -932.809753, 10.074408, 0.0000, 0.0000, 90.0000);
CreateObject(16135, 2969.936523, -738.711670, 0.785806, 0.0000, 0.0000, 326.2500);
CreateObject(3271, 2845.948975, -497.010406, 16.205799, 0.0000, 0.0000, 292.5000);
CreateObject(1428, 2636.528320, -416.054596, 60.853386, 0.0000, 0.0000, 22.5001);
CreateObject(2857, 2217.494629, 123.596275, 25.482100, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(851, 2120.200439, -79.189659, 0.287416, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(16649, 2132.273682, 129.585754, -6.894558, 0.0000, 0.0000, 11.2500);
CreateObject(18561, 2049.049316, -153.594910, 1.090530, 0.0000, 0.0000, 33.7500);
CreateObject(18561, 1973.614990, -205.662247, 1.112350, 0.0000, 0.0000, 213.7500);
CreateObject(643, 1562.339722, 22.572392, 23.634533, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1240, 2345.355225, 1283.858765, 66.664818, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1273, 2191.627197, 1003.793884, 10.014781, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1310, 2323.678955, 1283.217529, 97.096367, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(4726, 2491.909180, 1044.385742, 58.423378, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1634, 2263.208252, 927.543091, 10.981493, 0.0000, 0.0000, 11.2499);
CreateObject(18262, 2768.727539, 1006.757690, 10.781805, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(3578, 2766.507568, 1024.580444, 10.699908, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(14826, 1615.702759, 562.022644, 0.790312, 0.0000, 0.0000, 191.2500);
CreateObject(13645, 1632.645996, 577.926331, 1.500671, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
CreateObject(13645, 1623.570557, 577.776978, 1.500671, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
CreateObject(13641, 1628.271606, 575.382935, 2.477057, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(6052, 1400.595581, 1811.858887, 12.567952, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(6052, 1418.869385, 1793.768555, 12.567952, 0.0000, 0.0000, 180.0001);
CreateObject(3852, 1291.079346, 1661.835327, 11.629546, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(17565, 1328.546265, 1529.989014, 12.329019, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(1245, 1286.543945, 1515.562500, 11.307885, 0.0000, 0.0000, 90.0001);
CreateObject(1655, 1283.936768, 1486.662476, 11.120424, 0.0000, 0.0000, 348.7500);
CreateObject(4843, 1508.987793, 1219.297852, 19.081648, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1503, 1543.498535, 1157.223267, 28.741390, 0.0000, 0.0000, 213.7500);
CreateObject(16480, 1588.582886, 1224.372192, 32.732021, 0.0000, 0.0000, 135.0000);
CreateObject(1444, 1303.189575, 1499.104858, 10.625000, 0.0000, 0.0000, 247.5000);
CreateObject(4141, 1312.430054, 1428.372192, 10.540309, 0.0000, 0.0000, 146.2500);
CreateObject(1634, 1338.945557, 1422.443237, 11.117630, 0.0000, 0.0000, 56.2500);
CreateObject(1634, 1332.097778, 1428.491699, 15.096655, 0.0000, 0.0000, 56.2501);
CreateObject(3625, 1313.572388, 1389.756836, 12.655489, 0.0000, 0.0000, 146.2500);
CreateObject(1633, 1420.397705, 1404.342773, 11.113270, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1633, 1420.330933, 1410.592529, 11.113271, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
CreateObject(3625, 1558.819702, 1686.771729, 12.655489, 0.0000, 0.0000, 56.2500);
CreateObject(2685, 1335.800659, 1645.250488, 13.467857, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(2684, 1332.930786, 1649.203735, 10.002234, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(2714, 1297.720581, 1575.477417, 42.598911, 0.0000, 0.0000, 56.2500);
CreateObject(2727, 1410.860718, 1524.963745, 9.969912, 0.0000, 0.0000, 33.7500);
CreateObject(2745, 1330.590698, 1532.278809, 15.952225, 0.0000, 0.0000, 90.0002);
CreateObject(2745, 1320.941650, 1532.506714, 15.952225, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(2789, 1305.576904, 1589.048706, 12.684867, 0.0000, 0.0000, 90.0000);
CreateObject(2790, 1305.576904, 1594.249512, 12.690091, 0.0000, 0.0000, 90.0000);
CreateObject(2791, 1297.505127, 1580.518066, 32.291824, 0.0000, 0.0000, 315.0000);
CreateObject(3334, 1566.026123, 1201.197876, 39.217743, 0.0000, 0.0000, 146.2500);
CreateObject(3521, 1744.000610, 1289.281128, 11.465815, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(8406, 1716.610474, 1302.543213, 15.987721, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(1451, 1563.161377, 1350.276855, 10.696449, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(18609, 1558.089233, 1336.235474, 11.043555, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(18565, 1561.211670, 1333.152832, 11.194870, 0.0000, 0.0000, 225.0000);
CreateObject(18451, 1567.548584, 1329.229004, 10.376564, 0.0000, 0.0000, 45.0000);
CreateObject(16305, 1654.301025, 1301.687866, 15.002658, 0.0000, 0.0000, 78.7501);
CreateObject(16303, 1575.978516, 1363.326782, 9.854855, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(13648, 1572.121948, 1314.052246, 9.856758, 0.0000, 0.0000, 315.0000);
CreateObject(13648, 1571.243286, 1312.275024, 9.857403, 0.0000, 0.0000, 135.0000);
CreateObject(13643, 1584.525391, 1338.052856, 11.140402, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(13643, 1603.809448, 1337.672119, 11.129530, 0.0000, 0.0000, 180.0002);
CreateObject(13638, 1559.516846, 1309.730103, 17.792448, 0.0000, 0.0000, 45.0001);
CreateObject(13636, 1599.788818, 1326.043335, 12.111277, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(13604, 1595.519409, 1296.172119, 11.528143, 0.0000, 0.0000, 337.5000);
CreateObject(13590, 1580.832642, 1277.308960, 12.188343, 0.0000, 0.0000, 236.2501);
CreateObject(12956, 1529.843506, 1345.321289, 13.701205, 0.0000, 0.0000, 11.2500);
CreateObject(12914, 1539.542480, 1217.348145, 29.306963, 0.0000, 0.0000, 292.5000);
CreateObject(6052, 1517.121704, 1439.896484, 12.620467, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(6052, 1536.258057, 1423.668335, 12.610375, 0.0000, 0.0000, 191.2500);
CreateObject(5153, 1530.006714, 1514.331787, 10.885816, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(5153, 1533.988770, 1514.311523, 10.884843, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
CreateObject(18444, 1424.405762, 1384.728516, 11.532015, 0.0000, 0.0000, 123.7500);
CreateObject(18444, 1426.642090, 1359.597168, 11.532015, 0.0000, 0.0000, 123.7499);
CreateObject(18444, 1426.875854, 1338.994873, 11.532011, 0.0000, 0.0000, 112.5000);
CreateObject(18444, 1415.891235, 1390.898560, 11.532015, 0.0000, 0.0000, 112.5001);
CreateObject(18444, 1415.410278, 1368.295288, 11.532015, 0.0000, 0.0000, 303.7500);
CreateObject(18444, 1413.965820, 1347.135864, 11.532015, 0.0000, 0.0000, 112.5001);
CreateObject(18289, 1531.413208, 1512.040039, 10.597174, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(16409, 1523.499023, 1591.566284, 9.817666, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(16408, 1525.389160, 1590.411255, 12.308535, 0.0000, 0.0000, 191.2501);
CreateObject(14553, 1501.054077, 1208.238525, 21.654041, 0.0000, 0.0000, 45.0000);
CreateObject(970, 1544.075562, 1155.136841, 30.983997, 0.0000, 0.0000, 33.7500);
CreateObject(1681, 1515.558350, 1611.948853, 85.407013, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(2469, 1296.556763, 1579.774292, 45.582893, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(2511, 1522.450684, 1591.921509, 10.280196, 0.0000, 0.0000, 303.7500);
CreateObject(1634, 1522.429077, 1567.915894, 11.117630, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(3491, 1218.220093, 1559.836182, 14.271818, 0.0000, 0.0000, 360.0000);
CreateObject(14548, 1430.747803, 1415.259766, 22.789362, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
CreateObject(10815, 1426.162476, 1544.646729, 17.486727, 0.0000, 0.0000, 315.0000);
CreateObject(10767, 1411.927734, 1289.972412, -181.514236, 0.0000, 0.0000, 236.2501);
CreateObject(14553, 1385.561890, 1514.587769, 19.230215, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
return 1;
}

Geplaatst:

AAAAAAAHHHH!!! Wat een ontiegelijke lange post. Gebruik de [ codebox] en [ /codebox] tags, Pastebin of Plaatscode.

Ontopic: Je moet als je objecten bij OnGameModeInit plaatsen... Dan zie je direct alle errors..

PS. Je kan maximaal 150objecten hebben.

  • 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb een probleem; ik heb een eigen script gemaakt, met 4 verschillende playerclasses erin, het compilen gaat goed en zonder errors, server opstarten etc ook, maar als ik dan de server join, en wil kiezen zie ik alleen dit:

sampfoutxu4.th.png

En niet hoe de player eruit ziet.

Het script heb ik ook bijgevoegd:

#include <a_samp>
#include <a_objects>
#include <a_players>

#define COLOR_RED 0xAA3333AA

forward GameModeExitFunc();
//---------------------------------------------------------

main()
{
print("\n----------------------------------");
print("  Q6600 Freeroam                  \n");
print("----------------------------------\n");
}

//---------------------------------------------------------

public OnGameModeInit()
{
SetGameModeText("Kartracing");
{
AddPlayerClass(277,2064.0313,-1685.2712,13.5547,88.5921,0,0,0,0,0,0);
AddPlayerClass(285,2064.0313,-1685.2712,13.5547,88.5921,0,0,0,0,0,0);
AddPlayerClass(23,2064.0313,-1685.2712,13.5547,88.5921,0,0,0,0,0,0);
AddPlayerClass(29,2064.0313,-1685.2712,13.5547,88.5921,0,0,0,0,0,0);
	}
AddStaticVehicle(571,2038.2358,-1645.5797,12.8306,313.8252,36,2);
AddStaticVehicle(571,2045.0978,-1637.6810,12.8307,118.0053,36,2);
AddStaticVehicle(571,2037.9008,-1636.4271,12.8310,298.7968,36,2);
AddStaticVehicle(571,2038.7765,-1625.6573,12.8307,183.9177,36,2);
AddStaticVehicle(571,2043.4817,-1624.2996,12.8306,180.8087,36,2);
AddStaticVehicle(571,2044.4697,-1685.9929,12.8306,358.2906,36,2);
AddStaticVehicle(571,2040.2443,-1684.7198,12.8307,0.2384,36,2);
AddStaticVehicle(571,2037.5800,-1684.5010,12.8306,4.7508,36,2);
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerConnect(playerid)
{
GameTextForPlayer(playerid,"~w~Welkom!",1000,5);
return 1;
}

//---------------------------------------------------------

SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
SetPlayerPos(playerid,2064.0313,-1685.2712,13.5547);
SetPlayerCameraPos(playerid,2064.0313,-1685.2712,13.5547);
SetCameraBehindPlayer (playerid);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,2064.0313,-1685.2712,13.5547);
SetPlayerFacingAngle(playerid,88.5921);
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetupPlayerForClassSelection(playerid);
return 1;
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
new name[256];
new string[256];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "*** %s is dood gegaan", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_RED, string);
	return 1;
}

//---------------------------------------------------------

public GameModeExitFunc() {
GameModeExit();
}

Hopelijk weten jullie wat ik fout doe...

Mvg

Gtasa123

Geplaatst:
Je SetPlayerPos is het zelfde als je SetPlayerCameraPos

Oh, domme fout :duh:, in ieder geval bedankt...

---

GTASA123

---

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Sinds kort geeft pawno telkens een error als ik het script wil opslaan.

C:\Documents and Settings\user\Mijn documenten\Samp Server\pawno\include\a_samp.inc(20) : fatal error 100: cannot read from file: "file"

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Error.

Het is bij verschillende scripts zo.

Ik kan ook het samp-server bestand niet meer openen (als ik hem wil openen verschijnt hij een mili seconde en verdwijnt weer).

Help me aub :)

Geplaatst:

Als het goed is heb je niet de nodige includes, je moet a_samp.inc hebben. Je kunt het beste het pakketje van de samp site opnieuw downloaden.

Geplaatst:

Ik ben in een godfather script poorten aan het toevoegen bij de politie bureaus.

Als ik alle code's heb toegevoegd zoals het in de beschrijving op het samp forum staat, en ik op F5 drukt krijg ik zo'n foutmelding scherm met verzenden en niet verzenden, dus gewoon zo'n scherm als een programma chrashed. Als ik nu op verzenden klik en daarna kruisje, doet pawno het nog wel gewoon maar heb ik een leeg grijs schermpje, waar normaal instaat dat het compilen geslaagd is.

Andere scripts kan ik nog wel gewoon F5 gebruiken zonder dat hij crashed!

Als er iets fout gescript is dan krijg je dat toch in dat grijze scherm, pawno hoort dan toch niet te crashen?

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...