Beany Geplaatst: 6 december 2008 Rapport Geplaatst: 6 december 2008 Blijkbaar ligt het aan je script, er zouden fouten in kunnen zitten. Is al opgelost, alsnog bedankt Er zaten inderdaad fouten in.
robberocker Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 Heey allemaal ik heb nu mijn server maar ik wil scripten ik typ eerst 3 poppetjes in en dan 3 auto's toen starte ik mijn server op, ik wandelde met mijn poppetje en ik dacht ik zet hier een auto en ik typte: /save car toen zette ik die coördinaten in mijn script en ik wil hem opstarten en hij crashte helemaal ik moest hem afsluiten kan iemand me helpen ? Alvast Bedankt
Cloud Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 Heey allemaalik heb nu mijn server maar ik wil scripten ik typ eerst 3 poppetjes in en dan 3 auto's toen starte ik mijn server op, ik wandelde met mijn poppetje en ik dacht ik zet hier een auto en ik typte: /save car toen zette ik die coördinaten in mijn script en ik wil hem opstarten en hij crashte helemaal ik moest hem afsluiten kan iemand me helpen ? Alvast Bedankt Zoals ik het hier lees heb je de AddClass regel helemaal overgenomen en dit in de AddStaticVehicle regel gezet? Denk er ook om dat je het juiste id neerzet, bijvoorbeeld: AddStaticVehicle(id, X, Y, Z, Jaw, Color1, Color2) Als je als id een getal kleiner dan 400 neemt zal hij crashen Hier vind je de id's van autos: http://weedarr.wikidot.com/cars
Cloud Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 Ik heb zelf een probleempje met een bewegend object. Ik heb de tutorial van =>Sandra<= helemaal gevolgd, en ik heb een jail proberen te maken om vervelende mensen in op te sluiten. Nadat ik een open en close functie had gemaakt, en de nieuwe positie had aangegeven en gecompiled had ik geen problemen, maar nadat ik in mijn servertje zat, en de jail opende, ging de deur wel naar de juiste plek, maar eenmaal daar aangekomen verdween hij. Ook als ik de close functie gebruik komt hij niet terug ( Waarschijnlijk omdat de deur op de een of andere manier verwijdert is. Hier zijn de stukken uit het script waar het om gaat: #include <a_samp> new jail; public OnGameModeInit() { CreateObject(980, 2532.701904, 1562.008789, 59.579155, 0.0000, 0.0000, 0.0000); CreateObject(980, 2532.702148, 1567.604980, 59.678333, 0.0000, 0.0000, 0.0000); CreateObject(971, 2538.437012, 1564.597534, 60.489395, 0.0000, 0.0000, 269.7592); CreateObject(971, 2527.009033, 1564.669800, 60.412468, 0.0000, 0.8594, 268.8997); jail = CreateObject(980, 2532.731689, 1564.857666, 56.718033, 91.1002, 0.0000, 359.1406); CreateObject(980, 2532.651123, 1564.852417, 62.458084, 269.7592, 0.8594, 0.0000); } public OnPlayerCommandTest(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/openjail", cmdtext, true, 10) == 0) { MoveObject(jail, 2521.057129, 1565.022461, 56.718033, 3); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "It's Suicide Time."); return 1; } if (strcmp("/closejail", cmdtext, true, 10) == 0) { MoveObject(jail, 2527.009033, 1564.669800, 56.718033, 3); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "Jail is Closed."); return 1; } }
Remcconen Geplaatst: 5 januari 2009 Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 Vaak als je een deur weer sluit, laat je hem sluiten naar het punt waar je hem hebt gemaakt. Jij hebt de begin pos, open pos en close pos op 3 verschillende coörds.
Cloud Geplaatst: 5 januari 2009 Rapport Geplaatst: 5 januari 2009 Vaak als je een deur weer sluit, laat je hem sluiten naar het punt waar je hem hebt gemaakt.Jij hebt de begin pos, open pos en close pos op 3 verschillende coörds. Ja ok, maar dat zou dan toch niets moeten uitmaken?
Basssss Geplaatst: 12 januari 2009 Rapport Geplaatst: 12 januari 2009 (bewerkt) AddPlayerClass(122,-5001.9419,-5170.2031,9.1765,336.7673,367,100,0,0,0,0); De hele code werkt, alleen het wapen komt niet tevoorschijnt bij het spawnen. (Een Camera, vond ik wel handig om foto's te maken van m'n server...) PS: Het klopt dat de coörd's een beetje afwijken, komt omdat de ped op mijn eigen eilandje spawnt. Bewerkt: 12 januari 2009 door Basssss
opacool6 Geplaatst: 20 januari 2009 Rapport Geplaatst: 20 januari 2009 (bewerkt) AddPlayerClass(122,-5001.9419,-5170.2031,9.1765,336.7673,367,100,0,0,0,0); De hele code werkt, alleen het wapen komt niet tevoorschijnt bij het spawnen. (Een Camera, vond ik wel handig om foto's te maken van m'n server...) PS: Het klopt dat de coörd's een beetje afwijken, komt omdat de ped op mijn eigen eilandje spawnt. heb je dit al geprobeert?? AddStaticPickup(43, 2, x,y,z); ??? ik heb trouwens zelf ook een vraagje.. ik heb een script gemaakt dat als je dood gaat je voor 6 seconde een zieken huis in beeld krijgt (met een countdown waar je ziet over hoeveel telle je spawnt) alleen het werkt niet :S hij laat iets van 0,5 seconde het zieken huis zien en de teller en daarna zie je het mannetje gwoon weer en is de teller weg :S :S hier is het te zien.. weet iemand er raad op?? alvast bedankt voor de reacties! Bewerkt: 20 januari 2009 door opacool6
Sandra Geplaatst: 20 januari 2009 Rapport Geplaatst: 20 januari 2009 Voila: http://pastebin.com/fd9493fb Behalve bij de if(KillCount == 6) heb ik de 'if' veranderd naar 'else if'. Ook heb ik de if(KillCount == 0) buiten de 'if(KillCount >= 1)'-check gezet.
opacool6 Geplaatst: 20 januari 2009 Rapport Geplaatst: 20 januari 2009 (bewerkt) Voila: http://pastebin.com/fd9493fbBehalve bij de if(KillCount == 6) heb ik de 'if' veranderd naar 'else if'. Ook heb ik de if(KillCount == 0) buiten de 'if(KillCount >= 1)'-check gezet. hardstikke bedankt kga het gelijk testen Bewerkt: 20 januari 2009 door opacool6
opacool6 Geplaatst: 20 januari 2009 Rapport Geplaatst: 20 januari 2009 (bewerkt) ik heb dat van dat ziekenhuis al weer opgegeven het hoeft niet meer maar ( ja ik weet het ik vraag vaak wat ) ik heb iets anders gemaakt: je komt in de server en zodra je het mannetje kan kiezen zet hij de cam op een boederij en laat dan een Textdraw zien met daarin allemaal info.. maar als je nu op shift drukt spawnt hij het mannetje is er misschien een manier om die knoppen eventjes te freezen ofzo?? of het mannetje meteen terug zetten alvast bedankt voor reacties ! Bewerkt: 21 januari 2009 door opacool6
Big Boss Geplaatst: 28 januari 2009 Rapport Geplaatst: 28 januari 2009 ik heb dat van dat ziekenhuis al weer opgegeven het hoeft niet meermaar ( ja ik weet het ik vraag vaak wat ) ik heb iets anders gemaakt: je komt in de server en zodra je het mannetje kan kiezen zet hij de cam op een boederij en laat dan een Textdraw zien met daarin allemaal info.. maar als je nu op shift drukt spawnt hij het mannetje is er misschien een manier om die knoppen eventjes te freezen ofzo?? of het mannetje meteen terug zetten alvast bedankt voor reacties ! Als je de regels of iets dergerlijks van je server wil laten zien, moet je de player meteen als hij connect laten spawnen, en vervolgens freezen (tot dat er een command (/accept in dit geval) is ingevoerd of bepaalde tijd om is of zo). public OnPlayerConnect(playerid) { SpawnPlayer(playerid); SetPlayerPos(playerid, x, y, z); SetCameraPos(playerid, x, y, z); SetCameraLookAt(playerid, x, y, z); TogglePlayerControllable(playerid, false); TextdrawCreate(...); // Overige stuff (connect messages etc.) return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp("/accept", cmdtext, true) == 0) { SetPlayerHealth(playerid, 0.0); TogglePlayerControllable(playerid, true); ForceClassSelection(playerid); return 1; } return 0; }
Sandra Geplaatst: 29 januari 2009 Rapport Geplaatst: 29 januari 2009 (bewerkt) Ik heb het even getest, maar TogglePlayerControllable werkt niet bij OnPlayerConnect. //Top Script new FirstSpawn[MAX_PLAYERS]; public OnPlayerConnect(playerid) { NewSpawn[playerid] = 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { if(NewSpawn[playerid] == 1) { TogglePlayerControllable(playerid, false); SetPlayerPos(... SetPlayerCameraPos(.... SetPlayerCameraLookAt(.... TextDrawShowForPlayer(.... } return 1; } //OnPlayerCommandText: if(strcmp(cmdtext, "/accept", true==0) { if(FirstSpawn[playerid] == 1) { TogglePlayerControllable(playerid, true); SetPlayerPos(.... SetCameraBehindPlayer(playerid); TextDrawHideForPlayer(.... return 1; } } Bewerkt: 29 januari 2009 door =>Sandra<=
Basssss Geplaatst: 4 februari 2009 Rapport Geplaatst: 4 februari 2009 (bewerkt) Misschien hoort het hier niet thuis, maar ik zoek het object-ID van Salvatore's papegaai Tony. Iemand enig idee? Alvast bedankt. Edit: Dan bedoel ik deze: Bewerkt: 4 februari 2009 door Basssss
Thinkie Geplaatst: 8 februari 2009 Rapport Geplaatst: 8 februari 2009 Misschien hoort het hier niet thuis, maar ik zoek het object-ID van Salvatore's papegaai Tony. Iemand enig idee?Alvast bedankt. Edit: Dan bedoel ik deze: als die beweegt in de cutscene, dan is het geen object maar een actor, en die kan je niet neerzetten.
Recommended Posts