Remi-X Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Het werkt ook nog Bedankt Wel raar, zonder hoofdletter word de tekst blauw, met niet Is dat ergens voor of?
Sandra Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Dat is gewoon voor de duidelijkheid. Net als commented-regels (regels met // ervoor) groen zijn.
opacool6 Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 (bewerkt) hallo ik heb een vraag Als ik ergens MAX_PLAYERS invul is dat dan het aantal geconnecte mensen of het aantal mensen die in de server kunnen??? alvast bedankt! Bewerkt: 14 maart 2009 door opacool6
Big Boss Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 MAX_PLAYERS is gelijk aan 200. Dat is het maximum van slots op een server. MAX_PLAYERS 200 MAX_VEHICLES 700
opacool6 Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 MAX_PLAYERS is gelijk aan 200. Dat is het maximum van slots op een server. MAX_PLAYERS 200 MAX_VEHICLES 700 Ohkey thnx man
GTA-Randy Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 Hallo, ik heb mijn server eindelijk lopen Ik heb wat objecten toegevoegd, en wil ze gaan bekijken. Ik heb nog geen auto's geplaats om erheen te gaan. Ik wil dus bij Los Santos Airport spawnen Maar dit lukt niet, ik zie ook niet door welke personages ik kan kiezen, als ik op shift druk krijg ik een strandprostituee zeg maar Kijk dit maar even na: AddPlayerClass(1,-1858.503,54.90754,1061.144,39.0948,26, 36, 28, 150, 0, 0 ); dat zijn toch de coördinaten van Los Santos Airport? Hele code: http://plaatscode.be/113422/
opacool6 Geplaatst: 15 maart 2009 Rapport Geplaatst: 15 maart 2009 (bewerkt) Hallo, ik heb mijn server eindelijk lopen Ik heb wat objecten toegevoegd, en wil ze gaan bekijken. Ik heb nog geen auto's geplaats om erheen te gaan. Ik wil dus bij Los Santos Airport spawnen Maar dit lukt niet, ik zie ook niet door welke personages ik kan kiezen, als ik op shift druk krijg ik een strandprostituee zeg maar Kijk dit maar even na: AddPlayerClass(1,-1858.503,54.90754,1061.144,39.0948,26, 36, 28, 150, 0, 0 ); dat zijn toch de coördinaten van Los Santos Airport? Hele code: http://plaatscode.be/113422/ Ik denk dat je die "strandprostituee" krijgt doordat je maar 1 keuze hebt om uit te kiezen, ik weet het niet helemaal zeker maar mischien moet je er wat meer aan maken. dat doe je door meerdere AddPlayerClass... dingen aan te maken met verschillende Skin's De Skin is het eerste getal achter AddPlayerClass( dat je het mannetje niet kan zien komt volgens mij door de setplayercameralookat, mischien kun je proberen om de SetPlayerCameraLookAt de zelfde coördinaten te geven als SetPlayerPos dit heb je nu: public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetPlayerPos(playerid, 1295.859,1502.548,22.63354); SetPlayerCameraPos(playerid, 1968.3783, 1345.1572, 17.3746); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); return 1; } dit heb je dan: public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetPlayerPos(playerid, 1295.859,1502.548,22.63354); SetPlayerCameraPos(playerid, 1968.3783, 1345.1572, 17.3746); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1295.859,1502.548,22.63354); return 1; } Ik hoop dat het werkt Bewerkt: 15 maart 2009 door opacool6
David22 Geplaatst: 15 maart 2009 Rapport Geplaatst: 15 maart 2009 Hallo, ik heb mijn server eindelijk lopen Ik heb wat objecten toegevoegd, en wil ze gaan bekijken. Ik heb nog geen auto's geplaats om erheen te gaan. Ik wil dus bij Los Santos Airport spawnen Maar dit lukt niet, ik zie ook niet door welke personages ik kan kiezen, als ik op shift druk krijg ik een strandprostituee zeg maar Kijk dit maar even na: AddPlayerClass(1,-1858.503,54.90754,1061.144,39.0948,26, 36, 28, 150, 0, 0 ); dat zijn toch de coördinaten van Los Santos Airport? Hele code: http://plaatscode.be/113422/ Ik denk dat je die "strandprostituee" krijgt doordat je maar 1 keuze hebt om uit te kiezen, ik weet het niet helemaal zeker maar mischien moet je er wat meer aan maken. dat doe je door meerdere AddPlayerClass... dingen aan te maken met verschillende ID's het ID is het eerste getal achter AddPlayerClass( Nee hoor. Eén AddPlayerClass is genoeg om het script te laten werken. Bovendien is het id niet het eerste getal achter AddPlayerClass, dit is de skin. Wil je het id weten, zal je een variabele aan moeten maken. Bijvoorbeeld: new Variabele; Variabele = AddPlayerClass(skinid, x, y, z, facing angle, wapens); If (classid == variabele) { ... } etc.
Remi-X Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Ik snap niet waarom dit niet werkt: if (strcmp("/v", cmd, true, 10) == 0) { if(adminlevel[playerid] > 1) { new carid; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, RED,"USAGE: /v [vehicleid]"); return 1; } carid = strval(tmp); if(carid < 400 || carid > 611) { SendClientMessage(playerid, RED,"Car does'nt exists: /v [vehicleid(400-611)]"); return 1; } admincar[playerid] = CreateVehicle(carid, ax+5, ay, az+1, af, -1, -1, -1); SendClientMessage(playerid, GRAY, "Vehicle succesfull spawned."); format(string, sizeof(string), "%s (ID %d) Has spawned a vehicle succesfull (ID %d)", name, playerid, carid); print(string); } else { SendClientMessage(playerid, GRAY, "You're not allowed to use this command."); format(string, sizeof(string), "%s (ID %d) Has spawned a vehicle unsuccesfull)", name, playerid); print(string); } return 1; } Compilen gaat goed, totdat ik het ingame test. Werkt ook alles, behalve het verschijnen van een voertuig En mijn wapenspawn systeem werkt net zo, die wel werkt
opacool6 Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 (bewerkt) Ik weet waarom het niet werkt nergens worden de Coördinaten van de speler die het command gebruikt genomen ik neem aan dat je weet hoe dat werkt, zo niet zie hieronder: new Float:ax, Float:ay, Float:az, Float:af; GetPlayerPos(playerid,ax,ay,az); GetPlayerFacingAngle(playerid,af); plaats dat bijv. boven: carid = strval(tmp); Bewerkt: 17 maart 2009 door opacool6
Remi-X Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Ik weet waarom het niet werkt nergens worden de Coördinaten van de speler die het command gebruikt genomen ik neem aan dat je weet hoe dat werkt, zo niet zie hieronder: new Float:ax, Float:ay, Float:az, Float:af; GetPlayerPos(playerid,ax,ay,az); GetPlayerFacingAngle(playerid,af); plaats dat bijv. boven: carid = strval(tmp); Nee, hiermee laat je weten dat je het juist NIET weet. Totaal NIET. Compilen gaat goed, totdat ik het ingame test. Als dit er niet in staat KAN ik niet eens compilen... En inderdaad, het staat er niet boven. Maar het lijkt me niet dat dat wel werkt, als andere dingen wel werken die ik hetzelfde gebruik.
Sandra Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Ja, maar jij hebt zeker bovenaan je script. new Float:ax, Float:ay, Float:az, Float:af; staan? Dat kan, maar je moet wel in het commando GetPlayerPos-gebruiken. Want hoe moet de gamemode nou weten wáár hij het voertuig moet spawnen. Zet dus GetPlayerPos(playerid,ax,ay,az); GetPlayerFacingAngle(playerid,af); boven de regel: admincar[playerid] = CreateVehicle(carid, ax+5, ay, az+1, af, -1, -1, -1);
Remi-X Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 (bewerkt) Ja, dat heb ik dus wel al aangegeven, en ik start zonet mijn server op, probeer het nog eens voor het lolletje, zonder wat aan mijn script te wijzigen, en het werkt wel Heel raar Oke, maar m'n server blijft 'm spacen'... Nou gebruik ik dus dat account systeem van Sandra, maar nou word mn geld en level steeds gewijzigd naar 0 Hier snap ik echt niks van, wat doe ik fout? EDIT2: En mn compiler heft ook weer wat leuks gevonden wat hij me weleens kon laten zien: Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhaseHeader size: 980 bytes Code size: 31236 bytes Data size: 27748 bytes Stack/heap size: 16384 bytes; estimated max. usage=4435 cells (17740 bytes) Total requirements: 76348 bytes Bewerkt: 17 maart 2009 door Remi-X
Big Boss Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 (bewerkt) EDIT2:En mn compiler heft ook weer wat leuks gevonden wat hij me weleens kon laten zien: Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhaseblabla info Dat komt omdat je teveel memory uitgeeft. Ik zal een aantal voorbeelden geven: new playerip[256]; - IP kan maximum 16 cellen lang zijn. new message[256]; - Lijnen in de chat kunnen niet langer zijn dan 128. Ik vind het zelf het makkelijkst om een global variabele aan te maken (die zet je dus bovenaan) voor SendClientMessage en die stuff. Bewerkt: 17 maart 2009 door Big Boss
Recommended Posts