Crusher!! Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 Wat is de beste manier om vehicles te defineren.??
Big Boss Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 In welke zin? Bedoel je zoiets als: new Vehicle[5]; Vehicle[0] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn); Vehicle[1] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn); Vehicle[2] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn); Vehicle[3] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn); Vehicle[4] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn);
Crusher!! Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 eigenlijk meer zow. new Auto; // origineel he :P Auto = Add_Veh( dit ken je wel ); LinkVehicleToInterior(Auto, 11); SetVehiclePost(); if (newstate == PLAYER_STATE_DRIVER) { if (GetPlayerVehicleID(playerid) == Auto) { textje } } in die vorm zegma
Remi-X Geplaatst: 23 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2009 (bewerkt) new Auto[5]; public OnGameModeInit() { Auto[0] = CreateVehicle(blah); Auto[1] = CreateVehicle(blah); //enz for(new a; a < sizeof(Auto); a++) { LinkVehicleToInterior(Auto[a], 11); } SetVehiclePost(); //Wat is die eigenlijk? :P return; } public OnPlayerStateChange(playerid, oldstate, newstate) { if (newstate == PLAYER_STATE_DRIVER) { for(new a; a < sizeof(Auto); a++) { if (GetPlayerVehicleID(playerid) == Auto[a]) { //textje } } return 1; } } Gewoon op de manier van Big Boss. Bewerkt: 23 augustus 2009 door Remi-X
Crusher!! Geplaatst: 24 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2009 (bewerkt) en laatst op msn wis je het niet..... edit: FORUM IS STUK, de helft van de functies werken niet meer. edit2: remi moet: for(new a; a < sizeof(Auto); a++) { } niet zijn: for(new a = 0; a < sizeof(Auto); a++) { } ??????? ( a = 0) Bewerkt: 24 augustus 2009 door Crusher!!
Big Boss Geplaatst: 25 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 Geen verschil. new a; // a wordt aangemaakt, waarde: 0 new b = 0; // b wordt aangemaakt, waarde: 0 new c = 5; // c wordt aangemaakt EN geïnitaliseerd, waarde: 5
BoerBanaan Geplaatst: 30 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2009 (bewerkt) Ik heb een gatecommand gemaakt maar als ik hem open doe (met /taxio) gaat hij wel open maar er zit nog een gate achter (op precies dezelfde plek), en /taxic werkt niet Code: new taxi1; taxi1 = CreateObject(969, -2488.858154, 365.326477, 33.933144, 0.0000, 0.0000, 60.5471); // Taxi Gate if(strcmp(cmdtext,"/taxio",true) == 0) { if (PlayerInfo[playerid][pTeam] == 5) { MoveObject(taxi1, -2488.858154, 365.326477, 30.933144, 1.0); } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Only for Taxi Members!"); } return 1; } if(strcmp(cmdtext,"/taxic",true) == 0) { if (PlayerInfo[playerid][pTeam] == 5) { MoveObject(taxi1, -2488.858154, 365.326477, 33.933144, 1.0); } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Only for Taxi Members!"); } return 1; } Bewerkt: 30 augustus 2009 door BanaanDaan
Crusher!! Geplaatst: 12 september 2009 Rapport Geplaatst: 12 september 2009 (bewerkt) dan heb je waar schijnlijk ergens dit staan. CreateObject(969, -2488.858154, 365.326477, 33.933144, 0.0000, 0.0000, 60.5471); Bewerkt: 12 september 2009 door Crusher!!
Djmaddox Geplaatst: 12 september 2009 Rapport Geplaatst: 12 september 2009 Hey, In het begin moet je altijd zo een character kiezen. Dan staat dat character meestal voor je en kan je met je pijltjestoetsen kiezen. Maar bij mij blijft het elke keer dezelfde achtergrond en komt er geen character in zicht. Dit zijn mijn 2 spawnplaatsen: AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); AddPlayerClass(93,2000.7731,1544.0865,13.5859,266.5940,0,0,0,0,0,0); // spawn @ piratenschip Maar als ik met de pijltjes kies hoor ik wel zo'n "doing" geluidje en de ene spawned ook bij het piratenschip. Dit is de OnPlayerRequestClass(playerid, classid) public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { //Positions SetPlayerPos(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188); SetPlayerCameraPos(playerid,-1581.4615,877.7648,47.2191); SetPlayerCameraLookAt(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188); SetPlayerFacingAngle(playerid, 95.0000); return 1; } Ik wil dus dat ik in het begin het character zie ik die ik wil spawnen, want nu zie ik alleen een achtergrond en een character. Als jullie nog iets nodig hebben uit het script, vraag het gerust!
Remi-X Geplaatst: 12 september 2009 Rapport Geplaatst: 12 september 2009 public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetPlayerPos(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188); SetPlayerCameraPos(playerid,-1581.4615,877.7648,47.2191); SetPlayerCameraLookAt(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188); SetPlayerFacingAngle(playerid, 95.0000); return 1; } Een veelgemaakte beginnersfout Alle posities staan ongeveer hetzelfde. Daarom kan het bijvoorbeeld zo zijn dat: -Je camera IN de spelers zit -Of de verkeerde kant op kijkt. public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetPlayerPos(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188); // Waar je de speler neer zet SetPlayerCameraPos(playerid,-1581.4615,877.7648,47.2191); //Waar je de camera neer zet, gewoonlijk voor het gezicht van de speler :P SetPlayerCameraLookAt(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188); //Waar de camera naar toe moet kijken. Deze positie kan gewoon hetzelfde zijn als waar je de speler neer zet. SetPlayerFacingAngle(playerid, 95.0000); //Hoeveel graden de speler is gedraait return 1; }
Crusher!! Geplaatst: 25 september 2009 Rapport Geplaatst: 25 september 2009 (bewerkt) waarom werkt dit niet ?: include <a_samp> include <WX_Phone> new rand[MAX_PLAYERS]; new OnlinePlayers; forward MaakTelefoonNummer(playerid); public OnPlayerDisconnect(playerid) { OnlinePlayers--; return 1; } public OnPlayerConnect(playerid) { OnlinePlayers++; MaakTelefoonNummer(playerid); return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { new p = playerid; if (rand[p] != WX_GetPlayerPhoneNumber(p); { rand[p] = 0; MaakTelefoonNummer(playerid); } return 1; } public MaakTelefoonNummer(playerid) { new p = playerid; new name[24],string[128]; GetPlayerName(p,name,24); rand[p] = random(sizeof(OnlinePlayers); rand[p] += random(555); rand[p] += 11111; // als je nouw nog geen goeie mix hebt xD printf("[%d] %s's telefoon nummer is: %d",name,p,rand[p]); WX_SetPlayerPhoneNumber(p,rand[p]); format(string,128,"Your Phone Number is: %d",rand[p]); SendClientMessage(p,YLLW,string); return 1; } Edit: Als jullie de commands moeten hebben zeg dat ff Bewerkt: 26 september 2009 door Crusher!!
Big Boss Geplaatst: 26 september 2009 Rapport Geplaatst: 26 september 2009 OnlinePlayers--; OnlinePlayers++; rand[p] = random(sizeof(OnlinePlayers); rand[p] += random(555); rand[p] += 11111; printf("DEBUG: Player %d has phone number %d", p, rand[p]); Zoiets denk ik.
Crusher!! Geplaatst: 26 september 2009 Rapport Geplaatst: 26 september 2009 (bewerkt) OnlinePlayers--; OnlinePlayers++; rand[p] = random(sizeof(OnlinePlayers); rand[p] += random(555); rand[p] += 11111; printf("DEBUG: Player %d has phone number %d", p, rand[p]); ik heb nu wat errors minder.... Edit: Als je de commands moeten hebben zeg dat ff , andere post edited Edit2 Dit heb ik ook nog: new p = playerid; // line 69 for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) // line 70 { // line 71 SendClientMessage(p, YLLW, "==== < Phone Book > ===="); // line 72 new phones = 0; // line 73 new strng[256]; // line 74 if(IsPlayerConnected(i) == 1) // line 75 { // line 76 phones++; // line 77 new pNaam[MAX_PLAYER_NAME]; // line 78 GetPlayerName(i, pNaam, sizeof(pNaam)); // line 79 format(strng, sizeof(strng), "(%d) %s - %d "i,pNaam,WX_GetPlayerPhoneNumber(i)); // line 80 SendClientMessage(p, YLLW, strng); // line 81 return 1; // line 82 } // line 83 } // line 84 \\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : error 001: expected token: "-string end-", but found "-identifier-" \\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : warning 215: expression has no effect \\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : warning 215: expression has no effect \\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : error 001: expected token: ";", but found ")" \\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : error 029: invalid expression, assumed zero \\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Errors. Bewerkt: 26 september 2009 door Crusher!!
opacool6 Geplaatst: 3 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2009 Hallo ik heb ook een probleem: ik heb een paar textdraws gemaakt: MobBackGround[i] = TextDrawCreate(439.000000,224.000000,"_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_"); MobScreen[i] = TextDrawCreate(448.000000,234.000000,"_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_"); MobKeysOne[i] = TextDrawCreate(448.000000,344.000000," 1 / 2 \ 3~n~_~n~ 7 / 8 \ 9~n~"); MobMiddle[i] = TextDrawCreate(449.000000,327.000000,"~g~= ~w~O~r~ ="); MobKeysTwo[i] = TextDrawCreate(439.000000,344.000000,"_~n~_ 4 / 5 \ 6~n~_~n~ X / 0 \ #"); maar hij geeft deze error's : error 027: invalid character constant error 027: invalid character constant error 027: invalid character constant error 027: invalid character constant
Recommended Posts