kayle Geplaatst: 23 december 2009 Rapport Geplaatst: 23 december 2009 hoi, ik heb een probleem met mijn scriptje. Weet iemand wat er mis mee is?? Script: // het begin (incl. forward) enzo staat hierboven public explosion() { CreateExplosion(1858.710815, -3387.971680, 70.609772, 6, 10.0); } Weet iemand wat het probleem is? Gr. Kayle
Wanted Geplaatst: 23 december 2009 Rapport Geplaatst: 23 december 2009 In dat stukje zit geen fout? Misschien dat het niet afgesloten wordt, maar meer kan ik ook niet ontdekken.
kayle Geplaatst: 23 december 2009 Rapport Geplaatst: 23 december 2009 In dat stukje zit geen fout? Misschien dat het niet afgesloten wordt, maar meer kan ik ook niet ontdekken. In ieder geval weet ik wel dat het wordt aangeroepen want als ik er een sendclientmessage bij doe zie ik iets in de chat staan. :S Weet iemand waaraan het kan liggen? Gr. Kayle
Remi-X Geplaatst: 23 december 2009 Rapport Geplaatst: 23 december 2009 stock explosion() { CreateExplosion(1858.710815, -3387.971680, 70.609772, 6, 10.0); } Geeft geen problemen. Ook een betere manier om het te gebruiken.
Big Boss Geplaatst: 23 december 2009 Rapport Geplaatst: 23 december 2009 Misschien wordt die functie aangeroepen met een timer, en dan moet het wel een public zijn. En wat is de error nou eigenlijk? Of krijg je geen errors maar werkt het script ook niet?
kayle Geplaatst: 23 december 2009 Rapport Geplaatst: 23 december 2009 (bewerkt) Misschien wordt die functie aangeroepen met een timer, en dan moet het wel een public zijn. En wat is de error nou eigenlijk? Of krijg je geen errors maar werkt het script ook niet? Zoals je zei, het werkt niet want ik gebruik een timer en ik krijg hem niet in het spel. Er komen dus geen explosies. En er is ook geen waarschuwing of error. Dus hoe krijg ik hem toch werkend in een public en timer? Gr, Kayle edit: Ik heb nu ongeveer 50 van die bommen toegevoegt. maar nu zie ik niet niets maar nu zie ik maar 1/50. Miss een oplossing? Gr. Kayle Bewerkt: 23 december 2009 door kayle
sean5874 Geplaatst: 23 december 2009 Rapport Geplaatst: 23 december 2009 (bewerkt) Hey, Ik heb een checkpoint streamer gedownload en hij werkt bijna goed, op een error na: C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\shopsystem.pwn(131) : error 008: must be a constant expression; assumed zero Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Error. Waaraan zou dit kunnen liggen? Groeten, sean5874 P.S: Fijne kerst! Bewerkt: 23 december 2009 door sean5874
Remi-X Geplaatst: 23 december 2009 Rapport Geplaatst: 23 december 2009 @ Sean: Voorbeeld: new var1[10] var1[3] = 8; new var2[var2[3]]; Dacht ik te onthouden. edit: Ik heb nu ongeveer 50 van die bommen toegevoegt. maar nu zie ik niet niets maar nu zie ik maar 1/50. Miss een oplossing? Gr. Kayle Dan zie je we waarschijnlijk ongeveer 5 of 10. Ik weet niet meer hoeveel het was, maar SA:MP kan maar een paar explosies tegelijk aan.
1112rutger Geplaatst: 29 december 2009 Rapport Geplaatst: 29 december 2009 Ik wil een stukje script maken die een .txt maakt in een bepaalde map. Code : format(UserFile, sizeof(UserFile), "UserFiles/%s.txt", udb_encode(playername)); dini_Create(UserFile); Hij komt nu in de correcte map maar zonder naam ofzo. Het is een .txt die gevuld is zoals het hoort maar het heeft dus geen naam. Hoe zorg ik ervoor dat het dus de naam krijgt van de naam van de speler? // Rutger.
GTAguillaume Geplaatst: 29 december 2009 Rapport Geplaatst: 29 december 2009 Ik wil een stukje script maken die een .txt maakt in een bepaalde map. Code : format(UserFile, sizeof(UserFile), "UserFiles/%s.txt", udb_encode(playername)); dini_Create(UserFile); Hij komt nu in de correcte map maar zonder naam ofzo. Het is een .txt die gevuld is zoals het hoort maar het heeft dus geen naam. Hoe zorg ik ervoor dat het dus de naam krijgt van de naam van de speler? // Rutger. Ik denk dat het aan udb_encode() ligt, weer je zeker dat je #include <DUDB> vanboven aan je script hebt staan?
Remi-X Geplaatst: 29 december 2009 Rapport Geplaatst: 29 december 2009 Ik denk dat het aan udb_encode() ligt, weer je zeker dat je #include <DUDB> vanboven aan je script hebt staan? Als hij dat niet heeft kan hij niet compilen. Daarnaast werk ik zonder het encoden, en heb geen problemen tot nog toe gehad. Al is het inderdaad wel mogelijk dat er problemen met sommige tekens kunnen optreden als je niet encode. Toch raad ik je aan het volgend eens te proberen, om te kijken wat er gebeurt. Boven format(UserFile, sizeof(UserFile), "UserFiles/%s.txt", udb_encode(playername)); zet je dit: printf("DEBUG>>> %s", playername); printf("DEBUG>>> %s", udb_encode(playername)); Zou je dan na afloop van testen beide resultaten kunnen halen uit de log en die hier posten?
kayle Geplaatst: 30 december 2009 Rapport Geplaatst: 30 december 2009 new name[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(i, name, sizeof(name)); if(name == playerid)Kick(i); // << De error zit hierin << Weet iemand wat hier de fout is? De variabelen bestaan (name en playerid). De bedoeling van de code is dat als iemand dezelfde naam heeft als het playerid van een speler dat hij gekickt wordt. Maar ik weet niet wat ik moet doen om playerid en name gelijk aan elkaar laat staan. De error is: error 033: array must be indexed (variable "name") Hopelijk ziet iemand de fout. Gr. Kayle
Remi-X Geplaatst: 30 december 2009 Rapport Geplaatst: 30 december 2009 if "Remi-X" == 0 Dat is wat jij doet, nogal raar dus... Strings kun je sowieso al niet gelijkstellen aan integers, en daarnaast kunnen strings geen if("1" == "2") aan, maar dat gaat met strcmp of strfind.
1112rutger Geplaatst: 30 december 2009 Rapport Geplaatst: 30 december 2009 Stuk van mijn log over het probleem dat ik heb: [17:25:59] [join] Sikro has joined the server (0:127.0.0.1)[17:26:05] DEBUG>>> [17:26:05] DEBUG>>> [17:26:13] [part] Sikro has left the server (0:1) Geen naam dus
Remi-X Geplaatst: 30 december 2009 Rapport Geplaatst: 30 december 2009 Kan je eens je GetPlayerName sturen? Ik vermoed dat daar dan een foutje in zit.
Recommended Posts