Sandra Geplaatst: 7 januari 2010 Rapport Geplaatst: 7 januari 2010 Welk wachtwoord moet ik veranderen? Ik verander het wahchtwoord in m'n "server readme". De readme is een handleiding... Wachtwoord, gamemodes en allerlei andere instellingen staan in "Server.cfg" Die moet je veranderen. Ik raad je aan eens mijn beginners-tutorial door te lezen. Daar staat het ook uitgelegd.
Dakendak Geplaatst: 8 januari 2010 Rapport Geplaatst: 8 januari 2010 (bewerkt) Welk wachtwoord moet ik veranderen? Ik verander het wahchtwoord in m'n "server readme". De readme is een handleiding... Wachtwoord, gamemodes en allerlei andere instellingen staan in "Server.cfg" Die moet je veranderen. Ik raad je aan eens mijn beginners-tutorial door te lezen. Daar staat het ook uitgelegd. Oeps, ja, nu zie ik het ook. Ik ben BTW jouw tutorial aan het gebruiken . Bedankt! En vooral goed uitgelegd EDIT: Ik heb dit stukje in m'n script: public OnGameModeInit() { // Don't use these lines if it's a filterscript SetGameModeText("Blank Script"); AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); AddPlayerClass(93, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); return 1; } Alleen werkt het niet, dus wat is de fout? Pawno geeft geen fout. Moet je BTW je script naar de map 'gamemodes' kopiëren? Anders vond hij het niet. Bewerkt: 8 januari 2010 door Dakendak
sean5874 Geplaatst: 9 januari 2010 Rapport Geplaatst: 9 januari 2010 Als je een Gamemode maakt(hierin voeg je de belangrijkste dingen toe, bijv vehicles en spawnplaatsen) moet je deze in je gamemode-map plaatsen, anders kan je gamemode niet worden geladen. Filterscript dienen in de filterscript-map te worden geplaatst. Je moet wel je gamemode toevoegen achter 'gamemode0' in server.cfg, maar als je Sandra's tut hebt gelezen, weet je dat al.
1112rutger Geplaatst: 14 januari 2010 Rapport Geplaatst: 14 januari 2010 Ik heb bij GameModeInit: AddStaticVehicle(431,11.3036,-236.5535,5.5307,90.2859,103,51); // bus AddStaticVehicle(431,11.0763,-228.2878,5.5361,89.3558,103,51); // bus AddStaticVehicle(431,11.4894,-245.0132,5.5287,90.1746,103,51); // bus AddStaticVehicle(431,11.6377,-252.8983,5.5351,89.9508,103,51); // bus Slechts de laatste bus spawn spawnd. Bizar, er is toch niks dat ik verkeerd doe?
sean5874 Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Hallo, Ik heb meer een vraag i.p.v een probleem. Ik wou deze functie gebruiken in mijn GM: LimitGlobalChatRadius(200.0); Nu heb ik ook een /ad command. De advertenties moeten natuurlijk overal zichtbaar zijn. Werkt dit ook hierop? sean5874
Big Boss Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 LimitGlobalChatRadius heeft geen invloed op SendClientMessage(ToAll), alleen op SendPlayerMessageToPlayer en SendPlayerMessageToAll.
VonLeeuwen Geplaatst: 20 januari 2010 Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 (bewerkt) Jullie hebben al vier dagen niets te doen, dus ik ga ook maar eens een zeer 'intelligente' vraag stellen. Hier is mijn script. Ik probeer om i.p.v. if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return 0; die in Sandra's tutorial staat te vervangen met zoiets als if(!adminlevel[playerid] =< 1) Ik krijg echter een paar fouten: C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : warning 211: possibly unintended assignment C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : error 022: must be lvalue (non-constant) C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : warning 215: expression has no effect C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : error 001: expected token: ";", but found ")" C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Errors. Wat kan ik doen om het te verhelpen? Het accountsysteem is gemaakt m.b.v. Sandra's tutorial. Bewerkt: 20 januari 2010 door VonLeeuwen
goudewup Geplaatst: 20 januari 2010 Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 Ik heb een klein probleempje, het gaat om dini: new name[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); gPFaction[playerid] = dini_Get(udb_encode(name), "faction"); Nu krijg ik de volgende error: error 006: must be assigned to an array Ik weet dat het komt omdat de string een lengte van 256 moet hebben, maar als ik dat doe dan kan ik niet meer met gPFaction[playerid] werken, en dat heb ik toch echt nodig...
Wanted Geplaatst: 20 januari 2010 Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 Ik heb een klein probleempje, het gaat om dini: new name[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); gPFaction[playerid] = dini_Get(udb_encode(name), "faction"); Nu krijg ik de volgende error: error 006: must be assigned to an array Ik weet dat het komt omdat de string een lengte van 256 moet hebben, maar als ik dat doe dan kan ik niet meer met gPFaction[playerid] werken, en dat heb ik toch echt nodig... Om een integer te lezen gebruik je dini_Int. Jij gebruikt de code om een string te lezen.
goudewup Geplaatst: 20 januari 2010 Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 maar het is ook mijn bedoeling om een string uit te lezen... bijv "police" of "ballas"
Wanted Geplaatst: 20 januari 2010 Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 Dan moet je bovenaan het script: new gPFaction[MAX_PLAYERS]; // of iets wat er op lijkt vervangen door new gPFaction[MAX_PLAYERS][128]; // of iets wat er op lijkt
.Timothy Geplaatst: 20 januari 2010 Rapport Geplaatst: 20 januari 2010 if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return 0; die in Sandra's tutorial staat te vervangen met zoiets als if(!adminlevel[playerid] =< 1) Ten eerste is het niet =< maar <=. Daarnaast snap ik niet waarom je wil kijken of het niet kleiner of gelijk is aan 1, dan kun je toch net zo goed kijken of het groter of gelijk aan 2 is? if(adminlevel[playerid] >= 2) dient dan gewoon te werken.
VonLeeuwen Geplaatst: 21 januari 2010 Rapport Geplaatst: 21 januari 2010 if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return 0; die in Sandra's tutorial staat te vervangen met zoiets als if(!adminlevel[playerid] =< 1) Ten eerste is het niet =< maar <=. Daarnaast snap ik niet waarom je wil kijken of het niet kleiner of gelijk is aan 1, dan kun je toch net zo goed kijken of het groter of gelijk aan 2 is? if(adminlevel[playerid] >= 2) dient dan gewoon te werken. oke, ik probeer het vanmiddag wel effe, bedankt!
goudewup Geplaatst: 22 januari 2010 Rapport Geplaatst: 22 januari 2010 (bewerkt) Daar ben ik weer, en weer met een probleempje... Ik zou niet weten wat de fout is in de volgende code: //bovenaan #define FACTIONS 2 new gFactionPickup[FACTIONS]; new gFIntPickup[FACTIONS]; public OnGameModeInit() { for(new i=0; i<FACTIONS; i++) { new Float:X, Float:Y, Float:Z, istring[128]; format(istring, sizeof(istring), "/factions/%i", i); X = dini_Float(istring, "baseX"); Y = dini_Float(istring, "baseY"); Z = dini_Float(istring, "baseZ"); gFactionPickup[i] = AddStaticPickup(1239,23,X,Y,Z); X = dini_Float(istring, "IntX"); Y = dini_Float(istring, "IntY"); Z = dini_Float(istring, "IntZ"); gFIntPickup[i] = AddStaticPickup(1239, 23, X, Y+1, Z); } } public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { for(new i=0; i<FACTIONS; i++) { if(gFactionPickup[i] == pickupid); { new Fname[256], IntID, Float:IntX, Float:IntY, Float:IntZ, istring[128], message[128]; format(istring, sizeof(istring), "/factions/%i", i); Fname = dini_Get(istring, "name"); IntID = dini_Int(istring, "intid"); IntX = dini_Float(istring, "IntX"); IntY = dini_Float(istring, "IntY"); IntZ = dini_Float(istring, "IntZ"); format(message, sizeof(message), "%s Base", Fname); GameTextForPlayer(playerid, message, 2000, 0); SetPlayerPos(playerid, IntX, IntY, IntZ); SetPlayerInterior(playerid, IntID); } } for(new i=0; i<FACTIONS; i++) { if(pickupid == gFIntPickup[i]); { new Float:X, Float:Y, Float:Z, istring[128]; format(istring, sizeof(istring), "/factions/%i", i); X = dini_Float(istring, "X"); Y = dini_Float(istring, "Y"); Z = dini_Float(istring, "Z"); SetPlayerPos(playerid, X, Y, Z); SetPlayerInterior(playerid, 0); } } return 1; } de errors: .pwn(269) : error 036: empty statement //dit is bij de if-statements in de for's van OnPlayerPickupPickup Volgensmij zou mijn code moeten werken... iemand ideeën? Bewerkt: 22 januari 2010 door goudewup
Sandra Geplaatst: 22 januari 2010 Rapport Geplaatst: 22 januari 2010 Achter een if-statement hoort geen ';' te staan. Haal die dus allemaal weg.
Recommended Posts