Jump to content

Henk ten Cate


M4X

Recommended Posts

1 doelpunt telt ook, en man o man wat zouden jullie in 020 graag kampioen geworden zijn op 1 doelpunt. En uitgeschakeld worden door Kopenhagen voor voorronde Champions League, Espanyol in de Uefa Cup en dan door Slavia en Dinamo Zagreb is geen toeval meer maar gewoon sneu. En als jij een speler voor tyfushond uitscheld moet je er gewoon af, dat is pas onprofessioneel. Moraalridder is gewoon een belediging, niemand vind het leuk om zo genoemd te worden.

En bij PSV was het ook een individuele fout. Hij legt de schuld veel vaker bij de arbitrage als andere trainers, buiten v Gaal dan. Ik vind niet dat hij meestal recht van spreken heeft, alleen toen tegen AZ. Toen was Wegereef dramatisch.

Inderdaad, het is gewoon sneu, bagger, en triest (zie mijn eerste post in dit topic). Dat ontken ik zeker niet, want het is de laatste tijd gewoon erg slecht in Europa. Ik vind het eerder onproffesioneel om een smerige overtreding te maken, dat je dan wordt uitgescholden, tsja, dat is een logische reactie waarvan je achteraf denkt dat je het beter niet had kunnen doen.

mo·raal·rid·der (de ~ (m.))

1 [pej.] moralist

mo·ra·list (de ~ (m.), ~en)

1 iem. die vanuit morele overwegingen kritiek levert => fatsoensrakker, moraalridder, zedenmeester, zedenprediker

Zo een belediging vind ik het nou ook alweer niet hoor, zeker niet voldoende om weggestuurd te worden. Erg zwak. En PSV wordt volgensmij veel minder vaak benadeeld dan Ajax, misschien dat het daar aan ligt, al is het geen acceptabel excuus voor de slechte prestaties

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • M4X

    9

  • RobertSA

    6

  • Jantje III

    3

  • Groot-Duimpje

    3

Als jij ruzie met een scheids hebt moet je hem niet uit gaan maken voor moraalridder, en al zeker geen vijf keer achter elkaar. En PSV wordt ook wel eens benadeeld, Vitesse thuis dit jaar? Ik dacht dat er knikkerballen in de oogkassen van Blom zaten..

Link to comment
Delen op andere websites

Kom op zeg, hou 's op met al die kleine momentjes eruit te pikken waarmee je je conclusie die je van tevoren al klaar hebt weer kunt ondersteunen. Al die individuele fouten, arbitrale dwalingen, kunstgraswedstrijden, blessures, schorsingen en weet ik 't allemaal horen er gewoon allemaal bij en uiteindelijk komt 't beste team dan echt wel bovendrijven. Vorig jaar was 't op de laatste competitiedag gewoon een coinflip (Ik kijk echt teveel poker op internet...) en PSV was de gelukkige. Prima, dan kunnen we 't nu over dit seizoen hebben :)

---

Ontopic dan maar...aan de ene kant vind ik 't jammer dat Ten Cate vertrekt, maar aan de andere kant is 't qua resultaten vast niet zo slecht voor Ajax. Alleen, wie gaat 'm vervangen? Met alle respect voor die mensen hoor, maar ik moet er toch niet aan denken dat Adrie Koster, Alfons Groenendijk of Hennie Spijkerman ons naar de titel moet gaan leiden. Haal alsjeblieft een coach met wat meer kwaliteiten dan die 3 bij elkaar...natuurlijk is 't seizoen pas net onderweg en zijn veel coaches al bezet, maar er is vast wel ergens eentje weg te halen die bij Ajax aan de slag wil.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat zelf aan Martin Jol te denken, aangezien Tottemham 18e staat. Hij is een erg goede de trainer, zeker geschikt om Ajax naar het kampioenschap te leiden. Zijn positie bij Tottemham is niet echt stabiel, en er gaan alweer geruchten over de volgende trainer. Naast Martin Jol kan ik nu nog even niemand bedenken, maar binnenkort duiken er vast wel weer mensen op die in aanmerking komen hiervoor. Het is nog een lange weg naar de winterstop of misschien zelfs naar het einde van het seizoen, dus ik hoop dat er snel een opvolger komt :)

Link to comment
Delen op andere websites

Eerste werkdag van Adrie Koster voor ajax 1 ! :Y

Amsterdam, 10 okt 2007

Adrie Koster is begonnen aan zijn eerste werkdag als interim-hoofdtrainer van Ajax 1. De 52-jarige Zeeuw begon zijn werkdag in de ArenA met een overleg met de technische staf. Om half elf ging de training van start.

Het verzoek om Henk ten Cate tijdelijk op te volgen, heeft hem verrast. Koster geeft het in de catacomben eerlijk toe. ,,Dat had ik niet kunnen bedenken toen ik hier drie maanden geleden begon.’’ De voormalige rechtsbuiten van Roda JC en PSV begon het seizoen als trainer van Jong Ajax. Koster heeft inmiddels ervaren welke impact het (interim-)hoofdtrainerschap van Ajax heeft. ,,Er komt echt ontzettend veel op je af’’, doelt Koster vooral op alle media-aandacht. Krantenkolommen en televisierubrieken staan vol ‘Koster-nieuws’.

,,We spelen weliswaar geen Europees voetbal meer, toch is er nog veel om voor te gaan. Ajax staat nu slechts een punt achter Feyenoord. Het kampioenschap behalen is een mooie doelstelling.’’

De drievoudig international begon zijn werkdag samen met de collega-trainers in de technische staf. Na het ochtendoverleg volgt in de middag nog een technisch overleg. Alles om zo snel mogelijk op elkaar ingespeeld te raken. Koster heeft het voordeel dat hij in de voorbereiding al een kleine twee weken meeliep met de selectie. ,,Ik heb toen kennisgemaakt met de spelers en de leden van de technische staf’’, legt hij uit. ,,Ik ken de kwaliteiten van de spelers. Ook omdat ik natuurlijk bij alle thuiswedstrijden van Ajax 1 ben geweest. De uitwedstrijden waren vooral praktisch gezien moeilijk om te volgen. Vooral vanwege de trainingen met de Beloften.’’

Hij klinkt als een goeie trainer. :Y En ik hoop dat hij het goed doet, de spelers heeft hij teminste. :Y

mvg,2fast{0}

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...