Jump to content

Henk ten Cate


M4X

Recommended Posts

Iedereen blij in AMSTERDAM?

Ajax en Chelsea akkoord over Ten Cate

Uitgegeven: 8 oktober 2007 15:47

Laatst gewijzigd: 8 oktober 2007 16:05

AMSTERDAM - Ajax en Chelsea hebben een akkoord bereikt over de onmiddellijke overgang van trainer Henk ten Cate naar de Londense club. Dat meldt Ajax op zijn website.

Volgens de club moeten Ten Cate en Chelsea nog wel tot een persoonlijk akkoord komen. Ajax verwacht dat dit niet lang op zich zal laten wachten.

Ten Cate zou bij Chelsea veldtrainer moeten worden onder hoofdcoach Avram Grant.

Over een eventuele afkoopsom zijn geen mededelingen gedaan.

Een seizoen

Ten Cate is ruim een seizoen bij Ajax actief geweest. Voor de hoofdrol in Amsterdam verliet hij de belangrijke positie van co-trainer onder Frank Rijkaard bij Barcelona.

Beker

Bij Ajax won Ten Cate de nationale beker en twee Johan Cruijff-schalen. Hij werd twee keer uitgeschakeld in de kwalificatie van de Champions League. Dit seizoen volgde daarop ook nog eens een snel einde aan het avontuur in de UEFA-Cup.

Grote handicap voor Ten Cate in de aanloop naar dit seizoen was dat topspelers als Wesley Sneijder (Real Madrid) en Ryan Babel (Liverpool) kort voor het begin van de competitie werden verkocht.

Bron:nu.nl Ajax geeft het ook aan, doeg Henkie! :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • M4X

    9

  • RobertSA

    6

  • Jantje III

    3

  • Groot-Duimpje

    3

Erg hard, maar het is nou eenmaal nodig. Het is beter voor zowel Ten Cate als Ajax om uit elkaar te gaan, en Ten Cate hoeft zeker niet te klagen over zijn nieuwe functie. Hopelijk krijgt Ajax een waardige opvolger, maar voorlopig ik vertrouwen in Spijkerman en Groenendijk. Nouja, het was een prettig seizoen, jammer dat we het kampioenschap net misgelopen hebben maar toch..

Link to comment
Delen op andere websites

Blij dat we van die ******** af zijn. Hij is echt een calimero, het lag altijd aan de scheids of het gras....Houdoe en Bedankt ole ole!! :cya:

Het zal wel, maar hij won wel even in Eindhoven met 5-1, dat zie ik weinig gebeuren. Hij is erg fanatiek en positief over Ajax en ook wel eens arrogant, oke, maar vrijwel altijd als het aan de scheids lag dan was dat volledig terecht, ik kan genoeg voorbeelden opnoemen. Daarnaast geeft hij zijn eigen ploeg vaak genoeg de schuld van slechte resultaten, dus dit vind ik werkelijk nergens op slaan. Ik snap dat je een hekel aan hem hebt als PSV'er, maar kom dan alsjeblieft met iets beters dan dit ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Kom jij maar met je voorbeelden. Bij RKC Waalwijk was het een hobbelveld, speelt ie bij Heracles Almelo op een super strak veld ligt het aan 't kunstgras.. :schater: En ja die 5-1, hebben ze uiteindelijk ook niet veel aangehad want PSV werd kampioen. Vaak genoeg was het de scheids z'n schuld volgens hem, alleen tegen AZ had ie écht recht van spreken. PSV heeft ook wel eens de scheids tegen en Feyenoord ook maar die zeuren niet als ze verliezen, echte professionals. Ten Cate is een goede veldtrainer (assistent-trainer) voor de rest heb je niet veel aan 'm.

Bewerkt: door RobertSA
Link to comment
Delen op andere websites

Blij dat we van die ******** af zijn. Hij is echt een calimero, het lag altijd aan de scheids of het gras....Houdoe en Bedankt ole ole!! :cya:

Het zal wel, maar hij won wel even in Eindhoven met 5-1, dat zie ik weinig gebeuren. Hij is erg fanatiek en positief over Ajax en ook wel eens arrogant, oke, maar vrijwel altijd als het aan de scheids lag dan was dat volledig terecht, ik kan genoeg voorbeelden opnoemen. Daarnaast geeft hij zijn eigen ploeg vaak genoeg de schuld van slechte resultaten, dus dit vind ik werkelijk nergens op slaan. Ik snap dat je een hekel aan hem hebt als PSV'er, maar kom dan alsjeblieft met iets beters dan dit ;)

Het is gewoon een feit dat het altijd aan iets/iemand anders ligt bij HtC. Ik noem Ajax - Sparta vorig jaar (3 - 3), HtC maakt gewoon een tactische blunder en wie krijgt het op z'n dak: De scheidsrechter, omdat hij door liet spelen toen Gabri een vrije trap nam maar eigenlijk toch niet. Was het ook niet RKC vorig jaar (2-2 uit), waar HtC wat op te merken had over het veld (waar RKC natuurlijk ook op speelde), maar daarbij vergeet dat door dat veld hij überhaupt gelijk speelde én door een scheidsrechterlijke dwaling Ajax onterecht ergens voordeel mee kreeg (ingooi ofzo) waaruit een doelpunt kwam.

Dan ligt het aan Sneijder die wegging, Babel die wegging. Dan ligt het niet aan Colin die komt, Perez die door hem vertrekt. Dan ligt het aan de hoeveelheid blessures, dan ligt het aan Davids die vergeten is scheenbeschermers om te doen. Dan is het helemaal niet erg dat Sneijder een vergelijking trekt met de scheidsrechter en een ziekte+hond, dat de scheids een moraalridder is en dat Henk helemaal niets verkeerd heeft gedaan.

En wij zijn dom want Perez is geen middenvelder maar een aanvaller en kan dus niet een rol als Sneijder had invullen.

Slechte trainer vind ik hem niet meteen, laat dat wel duidelijk zijn. Als ze een constructie als van Hanegem hadden gehad was het al stukken beter (geen commentaar, alleen door assistent). Verder heeft hij gelijk met die gespeeld - punten - doelpunten verhouding, maar in de pers bakt hij er niets van. Dan kan van Gaal arrogant zijn, Henk praat altijd onzin.

Bewerkt: door Ikkes
Link to comment
Delen op andere websites

Jullie werden wel kampioen, maar hoe.. 1 doelpuntje! En kijk eens hoe een goed team jullie vorig jaar hadden, Alex, Cocu, en toen Gomes echt heel goed keepte. Alleen Europees ging het hem echt slecht af, maar dat kwam eerder door indivuele acties (Vermaelen toen met die knullige eigen goal). En tsja, over voorbeeld gesproken: bij AZ twee keer, maar gelukkig wonnen ze de laatste keer. Ook bij Sparta vorig jaar, toen Sneijder die speler uitschold na een smerige overtreding, dat waren drie kostbare punten. Of in een ander duel ik weet niet meer precies wanneer, toen moraalridder blijkbaar ineens een scheldwoord was. Soms ligt het inderdaad ook aan de defensie van Ajax, zoals tegen RKC die ene keer of gister tegen Sparta, dat ontkent hij dan ook zeker niet.

Btw, PSV en proffesioneel is zo'n beetje het tegenovergestelde, met name als ik denk aan de Knvb beker etc :7

@Preddy: Dan legt hij de schuld dus wel degelijk bij zijn eigen team bij de meeste situaties. En ja, dat van het gras dat slaat inderdaad nergens op, maar ik had het over de arbitrage, en op dat gebied heeft hij meestal wel recht van spreken ;)

Bewerkt: door M4X
Link to comment
Delen op andere websites

Zwak van hem nu als het slecht gaat snel weg gaan! :N

Het is altijd een ander zijn schuld dan was het de scheids dan was het het gras...... SJOnGEJONGE BLIJ DAT IE WEG IS! ^_^

Bewerkt: door Jantje III
Link to comment
Delen op andere websites

Oranje -> V Basten -> Ajax

Neen, helaas, was het maar zo..

In het geval Henk ten Cate vertrekt bij Ajax hoeft de Amsterdamse club in de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer niet aan te kloppen bij de KNVB. De voetbalbond ziet het niet zitten dat bondscoach Marco van Basten een dubbelrol gaat vertolken.

Een van de scenario's voor de opvolging van Ten Cate is dat Van Basten per 1 januari 2008 de functies van bondscoach én hoofdcoach van Ajax gaat combineren. Vanaf dat moment tot de EK-eindronde in Oostenrijk en Zwitserland speelt het Nederlands elftal alleen nog vriendschappelijke interlands.

'Absoluut onbespreekbaar', reageert KNVB-directeur Henk Kesler in De Telegraaf. 'Voor nog geen honderd miljoen euro. We staan niet toe dat de bondscoach en zijn assistent John van 't Schip op twee paarden wedden. Oranje verdient op weg naar het EK hun totale aandacht en betrokkenheid.'

Ajax moet zeer waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe trainer, omdat Ten Cate bij Chelsea op de nominatie staat om onder manager Avram Grant als veldtrainer te gaan fungeren. Naar verluidt praten Ajax en Chelsea maandag verder over de afkoopsom.

VI

Link to comment
Delen op andere websites

Jullie werden wel kampioen, maar hoe.. 1 doelpuntje! En kijk eens hoe een goed team jullie vorig jaar hadden, Alex, Cocu, en toen Gomes echt heel goed keepte. Alleen Europees ging het hem echt slecht af, maar dat kwam eerder door indivuele acties (Vermaelen toen met die knullige eigen goal). En tsja, over voorbeeld gesproken: bij AZ twee keer, maar gelukkig wonnen ze de laatste keer. Ook bij Sparta vorig jaar, toen Sneijder die speler uitschold na een smerige overtreding, dat waren drie kostbare punten. Of in een ander duel ik weet niet meer precies wanneer, toen moraalridder blijkbaar ineens een scheldwoord was. Soms ligt het inderdaad ook aan de defensie van Ajax, zoals tegen RKC die ene keer of gister tegen Sparta, dat ontkent hij dan ook zeker niet.

Btw, PSV en proffesioneel is zo'n beetje het tegenovergestelde, met name als ik denk aan de Knvb beker etc :7

@Preddy: Dan legt hij de schuld dus wel degelijk bij zijn eigen team bij de meeste situaties. En ja, dat van het gras dat slaat inderdaad nergens op, maar ik had het over de arbitrage, en op dat gebied heeft hij meestal wel recht van spreken ;)

1 doelpunt telt ook, en man o man wat zouden jullie in 020 graag kampioen geworden zijn op 1 doelpunt. En uitgeschakeld worden door Kopenhagen voor voorronde Champions League, Espanyol in de Uefa Cup en dan door Slavia en Dinamo Zagreb is geen toeval meer maar gewoon sneu. En als jij een speler voor tyfushond uitscheld moet je er gewoon af, dat is pas onprofessioneel. Moraalridder is gewoon een belediging, niemand vind het leuk om zo genoemd te worden.

En bij PSV was het ook een individuele fout. Hij legt de schuld veel vaker bij de arbitrage als andere trainers, buiten v Gaal dan. Ik vind niet dat hij meestal recht van spreken heeft, alleen toen tegen AZ. Toen was Wegereef dramatisch.

Bewerkt: door RobertSA
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...