Jump to content

Draadloos newerk probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb nu al een hele tijd (sinds dat ik dit draadloos netwerk heb) problemen met mijn verbinding. Meestal gaat het gewoon goed, en kan ik gewoon internetten e.d. Maar soms zijn er ook van die dagen dat om de 5 minuuten de verbinding weg valt. Dit kan ik dan herstellen door rechtsonder in mijn beeldscherm rechts op het icoontje van het netwerkt te klikken, en dan "herstellen" aan te klikken. Maar dit is natuurlijk niet fijn om om de 5 minuuten te doen, en online gamen gaat er ook niet sneller op. Dus weet iemand een progammatje waarmee ik mijn netwerk betrouwbaarder (en sneller?) te maken?

Ik ontvang mijn signaal overigens via een ASUS 802.11b/g Netwerkadapter. Ook hangt er een extra ontvangerversterkertje aan, want een echt goed signaal had ik ook al niet. (Nu door dat ding dus wel :))

Alvast bedankt :)

Geplaatst:

ik zou een andere ontvanger/router proberen en nee er is geen programma voor

ook raad ik je aan om een kabel te leggen ( LAN ) omdat dit veel beter is voor gamen, downloaden ed.

Geplaatst: (bewerkt)
ik zou een andere ontvanger/router proberen...

Dat zit er helaas niet in. Want dan zouden we dat voor 4 andere computers ook moetten doen, en daar hebben we financieel geen zin in.

ook raad ik je aan om een kabel te leggen ( LAN ) omdat dit veel beter is voor gamen, downloaden ed.

Tsja, een kabel. Dat wilde ik ookrspronkelijk ook toen we dit netwerk legde. Helaas had het ouderlijk gezag hier geen zin in, omdat we dan een kabel door verdiepingen moetten leggen, en door open ruimtes.

Maar ik weet toch echt zeker dat er van dat soort progammatjes zijn. Ik heb er vaak genoeg over gehoord op het internet...

Dus, iemand?

Bewerkt: door Nickonly
Geplaatst:

Je signaal kan niet leuker en beter gemaakt worden door een programma. (wat is er vandaag toch met die 'magische tooltjes :puh:, hier ook al zoëen)

Probeer de plek van je repeater eens te veranderen (vooral dat) en zet de eeuwige halogeenspotjes uit (verschrikkelijke bron van storing, heb in een huis met volledig houten muren/vloeren toch over 9 meter geen signaal gehad door deze krengen) en probeer geen magnetron te gebruiken ;)

Draadloos netwerk gebruikt een verschrikkelijke frequentie, vol van storing. Enige reden voor de frequentie is het gratis mogen uitzenden van signaal. Ze konden deze band niet betaald maken omdat alle magnetrons 1000 watt aan radiogolven de lucht in slingeren (tegenover de 0,003 watt van een gemiddeld draadloos routertje). Het verbaast mij werkelijk dat er soms nog bruikbaar signaal over blijft.

• 3 maanden later...
Geplaatst:
Je signaal kan niet leuker en beter gemaakt worden door een programma. (wat is er vandaag toch met die 'magische tooltjes :puh:, hier ook al zoëen)

Probeer de plek van je repeater eens te veranderen (vooral dat) en zet de eeuwige halogeenspotjes uit (verschrikkelijke bron van storing, heb in een huis met volledig houten muren/vloeren toch over 9 meter geen signaal gehad door deze krengen) en probeer geen magnetron te gebruiken ;)

Draadloos netwerk gebruikt een verschrikkelijke frequentie, vol van storing. Enige reden voor de frequentie is het gratis mogen uitzenden van signaal. Ze konden deze band niet betaald maken omdat alle magnetrons 1000 watt aan radiogolven de lucht in slingeren (tegenover de 0,003 watt van een gemiddeld draadloos routertje). Het verbaast mij werkelijk dat er soms nog bruikbaar signaal over blijft.

Ja precies, ons huis is ook gedownload ;)

Je kan proberen om de stekker van je router er even uit te trekken, hem er dan weer indoen, en dan herstellen. Je kan ook eens gewoon de verbinding verbreken inplaats van telkens maar weer herstellen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...