Jump to content

Wheelie's trekken


Kyl-El

Recommended Posts

ee mensen.

ik wil graag wheelie's kunne trekke met mijn fiets :dans:

heb trouwens een oma fiets, heb gehoord dat je daar wel goed wheelie's mee kan trekken :D

maar moet je ook iets eraan veranderen? ik bedoel, zadel laag en het stuur hoog ofzo?

ik noem maar wat ^_^

thx

Kylian

wist niet ckr of dit wel in dit topic moest, mjaa anders hoor ik het wel

Bewerkt: door Kyl-El
Link to comment
Delen op andere websites

ee mensen.

ik wil graag wheelie's kunne trekke met mijn fiets :dans:

heb trouwens een oma fiets, heb gehoord dat je daar wel goed wheelie's mee kan trekken :D

maar moet je ook iets eraan veranderen? ik bedoel, zadel laag en het stuur hoog ofzo?

ik noem maar wat ^_^

thx

Kylian

wist niet ckr of dit wel in dit topic moest, mjaa anders hoor ik het wel

Gewoon je stuur omhoog trekken en tegelijk heel hard trappen en naar achteren leunen. Veel plezier. Je hoeft er denk ik niks aan veranderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je je zadel lager zet is het wel makkelijker, stuur maakt niet veel uit, maar als die ook laag staat is het denk ik wel handiger fietsen.

Zoals hierboven wordt gezegt, langzaam fietsen en dan op je hardst trappen en je stuurnaar achter trekken. Je moet wel uitkijken dat je niet achterover vliegt. Maar oefening baart kunst :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Beginnen op de allerlaagste(de lichtste dus) versnelling. Zo heb ik het ook geleerd, en ik heb niets veranderd aan de hoogte van mijn zadel of stuur. Als het al wat beter gaat, kan je naar een lager versnelling gaan. En niet te geweldig vertrekken, dan schuif je van het zadel :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Beginnen op de allerlaagste(de lichtste dus) versnelling. Zo heb ik het ook geleerd, en ik heb niets veranderd aan de hoogte van mijn zadel of stuur. Als het al wat beter gaat, kan je naar een lager versnelling gaan. En niet te geweldig vertrekken, dan schuif je van het zadel :D.

Je moet hem inderdaad op een lichte versnelling zetten (als je die hebt) anders lukt het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Beginnen op de allerlaagste(de lichtste dus) versnelling. Zo heb ik het ook geleerd, en ik heb niets veranderd aan de hoogte van mijn zadel of stuur. Als het al wat beter gaat, kan je naar een lager versnelling gaan. En niet te geweldig vertrekken, dan schuif je van het zadel :D.

Je moet hem inderdaad op een lichte versnelling zetten (als je die hebt) anders lukt het niet.

jammer dat ik geen versnellingen heb :schater:

toch bedankt :tu:

Bewerkt: door Kyl-El
Link to comment
Delen op andere websites

op een oma fiets is het best wel lastig.. maar je moet gewoon je stuur naar achter trekken en met je lichaam ook naar achter gaan. je moet wel oppassen dat je soms naar achter kiepert maar dan moet je gewoon naar achter springen en met je voeten op de grond landen

Link to comment
Delen op andere websites

op een oma fiets is het best wel lastig.. maar je moet gewoon je stuur naar achter trekken en met je lichaam ook naar achter gaan. je moet wel oppassen dat je soms naar achter kiepert maar dan moet je gewoon naar achter springen en met je voeten op de grond landen

ik ben nu aan het oefenen om op me bagagedrager te zitten en dan een wheelie te trekken, lukt wel aardig omdat je niet zo hard aan je stuur hoeft te trekken enz.

maar ik zie wel eens in filmpjes, dat als mense bijna vallen, dat ze dan met hun stuur gaan draaien

maar welke kan moet je dan opdraaien

ik bedoel

als je bijv. naar rechts valt, moet je dan naar rechts sturen, of juist naar links?

Kylian

Link to comment
Delen op andere websites

Beginnen op de allerlaagste(de lichtste dus) versnelling. Zo heb ik het ook geleerd, en ik heb niets veranderd aan de hoogte van mijn zadel of stuur. Als het al wat beter gaat, kan je naar een lager versnelling gaan. En niet te geweldig vertrekken, dan schuif je van het zadel :D.

sinds wanneer hebbn oma-fietsen versnellingen?

Link to comment
Delen op andere websites

op een oma fiets is het best wel lastig.. maar je moet gewoon je stuur naar achter trekken en met je lichaam ook naar achter gaan. je moet wel oppassen dat je soms naar achter kiepert maar dan moet je gewoon naar achter springen en met je voeten op de grond landen

ik ben nu aan het oefenen om op me bagagedrager te zitten en dan een wheelie te trekken, lukt wel aardig omdat je niet zo hard aan je stuur hoeft te trekken enz.

maar ik zie wel eens in filmpjes, dat als mense bijna vallen, dat ze dan met hun stuur gaan draaien

maar welke kan moet je dan opdraaien

ik bedoel

als je bijv. naar rechts valt, moet je dan naar rechts sturen, of juist naar links?

Kylian

als je naar rechts gaat moet je naar links leunen. dit is best moeilijk op het begin maar na een tijdje oefenen lukt het wel. op je bagagedrager oefenen is een goed begin :Y je trekt lichter op en en blijft makelijker in balans.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...