Jump to content

'Dimebag' Darrell Abott


Sdajafol

Recommended Posts

Vandaag, of ondertussen alweer gisteren, is het precies 3 jaar geleden dat Pantera-gitarist 'Dimebag' Darrell Abott op het podium werd neergeschoten.

ripdimebagdarrellabbottjj1.jpg

Dit nieuws kwam bij mij 3 jaar geleden redelijk hard aan. Ik was net een jaar of 2 'into' de metalscene geraakt en Pantera was (naast toendertijd Metallica) dé reden dat ik ook gitaar begon te spelen. Tegenwoordig ben ik geen gigantische fan meer van Pantera, grotendeels om de asociale kop van zanger Phil Anselmo, maar slecht is het zeker niet, net als DamagePlan en het project Rebel Meets Rebel (met country zanger David Allen Coe).

Wat ik er verder aan gedaan heb? Ik doe niet aan heldenverering en dat soort ongein, maar voor bepaalde figuren in de muziekwereld maak ik een uitzondering, waaronder dus voor Darrell. Nadat ik thuis kwam van mijn werk gegeten, en daarna alle Pantera platen (met uitzondering van de hilarische glam platen, maar wél met de DamagePlan cd erbij) in de playlist gezet en een kaarsje gebrand.

Zijn er hier nog meer mensen die fan zijn van Dimebag Darrells gitaarwerk?

Voor degenen die er niet bekend mee zijn, hier een video van (in mijn ogen) een van de beste nummers. Vooral bij dit optreden werd het enorm energiek uitgevoerd, en daar stond Pantera voor. Pure kracht en energie.

Dat was het.

1318082216korkzs2ig0.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Pantera maakt(e) zeker goede muziek, maar ik doe helemaal niet aan heldenverering en maak ook niet echt uitzonderingen. Oh en 3 jaar geleden had ik nog nooit van Pantera gehoord, laat staan van Darrell Abott specifiek. Dat laatste nu eigenlijk nog steeds niet :bonk:

Ben dan ook niet echt een fan, maar heb wel eens een nummertje beluisterd.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, Dimebag...

Ik heb er eens een reportage over gezien , en dus ook gezien hoe die psycho Dimebag van het podium schoot. Ik was geschoqeerd. Echt erg man, hopelijk wordt dit geen tweede keer gedaan op James Hetfield of andere Jonge gitaristen ... :(...

Rest In peace Dimebag, Moge je ziele rusten in al jong gitaar talent.

damageplan3.jpg

Weet btw niet wat ie onder DamagePlan doet. Was DP er al mss?

Btw;

Black Label Society - In this river :cry:

Bewerkt: door ICE BANANA
Link to comment
Delen op andere websites

Dat was zeer tragisch, hij was echt een goede muzikant en ook een van beste gitaristen in de metalwereld en dan moet hij op zo'n verschrikkelijke manier doodgaan.

Of bijvoorbeeld Chuck Schuldiner, die gesloopt werd door kanker en geen operatie kon betalen omdat hij niet verzekerd was. Nou nou dan ben ik opeens wel blij met hoe het hier is.

Of Metallica- bassist Cliff Burton die stierf door een ongeluk met de tourbus.

Link to comment
Delen op andere websites

Chuck Schuldiner was écht tragisch. Er zijn nog zoveel benefietconcerten gehouden, waarvan een groot deel hier, in Nederland, en dan nóg redden ze het niet.

Het maakt wel weer het een en ander duidelijk - het maakt niet uit hoe getalenteerd je bent, zolang je band niet in de top 40 staat haal je er nog geen geld uit. Chuck was zo arm als wat, en ondanks alle steun faalde het systeem nogsteeds. Tragisch. Écht tragisch. :cry::N

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...