Jump to content

[SP] Sportkenners 2008


HerrieM

Recommended Posts

post-39572-1198435698.png

Sportkenner was zowel in 2006 als in 2007 een succes, en daarom gaat het ook in 2008 weer van start. Na het stoppen van NandroDavids voel ik mij geroepen om dit project in leven te houden, en daarom heb ik de organisatie voor 2008 voor mij opgenomen.

Voorspellen

Voorspellen is een belangrijk onderdeel van Sportkenners, dus dit zal ik allereerst even toelichten. Regelmatig zal ik in dit topic posten waarop er voorspelt kan worden. Dit kan een bepaalde wedstrijd zijn of een compleet toernooi, het heeft in ieder geval met sport te maken. In die post zal ik noemen wat je exact moet voorspellen, bijvoorbeeld een uitslag van een bepaalde wedstrijd of een winnaar/winnares van een toernooi. Om mee te doen stuur je mij een PM met de juiste titel, die ik aan zal geven in de post. Let goed op de titel van je PM, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox vanwege een incorrecte titel krijg je helaas ook geen punten.

Puntensysteem

Het puntensysteem is in vergelijking met Sportkenners 2006 en 2007 niet veranderd. Het aantal punten dat je kan verdienen wordt namelijk net als vorig jaar gebaseerd op het aantal deelnemers aan de betreffende Sportkenners-ronde en het aantal goede voorspellingen. Ik zal het even duidelijk proberen te maken aan de hand van een voorbeeld:
14 leden hebben een voorspelling ingestuurd, waarvan achteraf 7 personen de juiste voorpelling te hebben gedaan. Het aantal deelnemers wordt dan gedeeld door het aantal personen met de juiste voorspelling, wat dus voor alle juiste voorspellers betekent dat ze 2 punten krijgen.
Mocht het voorkomen dat de deling geen rond getal oplevert, dan wordt het puntenaantal afgerond. 4,5 wordt afgerond op 5 punten en 4,4 wordt afgerond op 4 punten. Op basis van het aantal punten dat men haalt zal er een ranglijst worden gemaakt. Aan het eind van Sportkenners 2008 is de persoon die de meeste punten heeft weten te behalen de winnaar.

Programma

Er staat ons op sportgebied veel te wachten in 2008. Met het europees kampionschap voetbal en een olympische spelen hebben we twee enorm grote sportevenementen. Beide evenementen zullen dan ook groots aan bod komen bij deze sportkennerseditie. Daarnaast zullen sporten als tennis, voetbal, wielrennen, schaatsen en formule 1 aan bod komen. Naast deze traditionele Sportkenners sporten zullen er ook regelmatig bijzondere en misschien wat onbekendere sporten aan bod komen. Met een gevarieerd programma hoop ik zo veel mogelijk leden actief te maken. Kijk regelmatig in dit topic om mee te doen. De eerste voorspelling zal meteen op 1 januari van jullie worden verwacht.

Mocht je een bepaalde sport of evenement graag terugzien tijdens Sportkenners, meldt het dan even via PM, dan zal ik kijken of er een plek voor is in Sportkenners 2007.

Overige informatie

De stand en aankondigingen zullen ook bijgehouden worden in het Project's en co. blog

Mocht je nog vragen hebben, vraag het me dan even op MSN of stuur me een persoonlijk bericht, dan krijg je zo spoedig mogelijk antwoord op je vraag.

Veel succes en plezier met Sportkenners 2008!

Link to comment
Delen op andere websites

Sportkenners begint in 2008 met een wedstrijd die op 1 Januari wordt gespeeld, of beter gezegd word gesprongen. Het gaat om de traditionele Neujahrsspringen vanaf de Große Olympiaschanze in Garmisch-Partenkirchen.



Meedoen doe je door mij een PM te sturen met de titel SK: Nieuwjaarsspringen. Let er goed op dat je dit invult als PM-titel, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox door een incorrecte naam is het je eigen schuld. In je PM zet je het volgende:

1.
2.
3.
4.
5.

Totaal afstand winnaar:



Achter elk nummer zet je de naam van de atleet die volgens jou op die positie gaat eindigen. Voor elke atleet die op de juiste positie is geposteerd zijn er punten te verdienen volgens het bekende puntensysteem. Als je een atleet wél in de top-5 hebt, maar níet op de juiste positie, krijg je toch nog 1 punt. Bij Totaal afstand winnaar schrijf je de gecombineerde afstand van de twee sprongen in meter op. Ga hier tot 1 cijfer achter de komma.

Het lijkt me duidelijk genoeg wat jullie moeten doen, rest mij nog om jullie veel succes te wensen met het invullen van deze eerste Sportkenners-ronde. De Sportkenner die 't dichtste bij de daadwerkelijke afstand zit krijgt 5 bonuspunten.

Insturen kan tot maandagavond 31 december, 23.59 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

bannerAustralianOpen2.png

Aanstaande maandag begint er weer een nieuw Grand Slam seizoen bij het tennis. Het eerste grote tennistoernooi van het jaar mag natuurlijk niet ontbreken bij Sportkenners 2008. Vandaar dat jullie een voorspelling mogen uitbrengen voor de Australien Open van 2008.

Meedoen doe je door mij een PM te sturen met de titel SK: Australian Open. Let er goed op dat je dit invult als PM-titel, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox door een incorrecte naam is het je eigen schuld. In je PM zet je het volgende:

Winnaar mannentoernooi:
Halve finalisten mannentoernooi:

Winnaar vrouwentoernooi:
Halve finalisten vrouwentoernooi:

Resultaat Michaela Krajicek:



Bij winnaar mannentoernooi vul je de naam in van de man die volgens jou het toernooi op zijn naam zal schrijven, bij winnaar vrouwentoernooi zet je de naam neer van de vrouw die de titel gaat pakken. Bij halve finalisten mannentoernooi en halve finalisten vrouwentoernooi zet je in totaal 8 namen neer: 4 mannen die volgens jou de halve finale gaan halen en 4 vrouwen die dat gaan bereiken. Dan is er nog een extra kans op punten door te voorspellen welke ronde beste nederlandse tennister van het moment gaat bereiken. Zet hier de ronde die jij denkt dat ze bereikt, dus 1st t/m 4de ronde of kwart, halve of finale. Denk je dat ze wint zet je neer winnaar. Hierbij ga ik er vanuit dat ze wel zal spelen. Mocht dit niet het geval zijn dan wordt deze voorspelling geschrapt.

Het lijkt me duidelijk genoeg wat jullie moeten doen, rest mij nog om jullie veel succes te wensen met het invullen van deze eerste Sportkenners-ronde.

Insturen kan tot zondagavond 13 januari, 23.59 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

erediviesievoetbal2.jpg

De Australian Open is afgelopen en de punten zijn hier terug te vinden. Maar we kunnen niet blijven stilzitten. Aanstaand weekens staat de klassieker van het Nederlands op de kalender, dus een goede gelegenheid om jullie voetbalkennis te werk te zetten. Om het niet oneerlijk te maken voor de Belgen die graag meestrijden komt ook hun competitie aan bod. Het is jullie taak om 10 wedstrijden uit de Nederlandse en Belgische eredivie te voorspellen. Om mee te doen aan deze Sportkenners-ronde stuur je mij een PM met de titel SK: Eredivisie. Let er goed op dat je dit invult als PM-titel, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox door een incorrecte naam is het je eigen schuld. In je PM zet je het volgende:

Ajax - Feyenoord
AZ - PSV
FC Groningen  - Roda JC
sc Heerenveen - Vitesse
Sparta Rotterdam - VVV-Venlo
Anderlecht - Dender
Cercle Brugge - Standard
G. Beerschot - Lokeren
Sint-Truiden - Club Brugge
Westerlo - Zulte Waregem



Achter elke wedstrijd zet je een 1, een 2 of een 3. Een 1 staat voor een overwinning van de thuisploeg, een 2 voor een overwinning van de uitploeg en een 3 voor een gelijkspel. Per wedstrijd zijn er punten te verdienen, wat het absoluut de moeite waard maakt om deze ronde wat in te sturen voor Sportkenners 2008. Mochten er wedstrijden vervallen wegens politiestakingen dan komen die voorspellingen voor de individuele wedstrijden natuurlijk ook te vervallen.

Veel succes met het voorspellen van de uitslagen!

Insturen kan tot zaterdag 2 februari, 10.00 uur

Link to comment
Delen op andere websites

wkallround2.png

Na een weekend met voetbal, waarvan je hier de uitslag vind, is het nu tijd voor een andere sport. De Nederlandse wintersport, namelijk het schaatsen. Na het WK sprint is het nu tijd voor andere schaaters. Het WK Allround staat voor de deur, en er zijn zowel bij de mannen als vrouwen kansen voor Nederlandse schaatsers. Het blijft natuurlijk de vraag wie, en het is dan ook aan jullie de opdracht om dat te voorspellen. Je doet mee aan deze Sportkenners-ronde door mij een PM met de titel SK: WK Allround te sturen. Let er goed op dat je dit invult als PM-titel, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox door een incorrecte naam is het je eigen schuld. In je PM zet je het volgende:

[b]Mannen[/b]

Winnaar 500 meter:
Winnaar 1500 meter:
Winnaar 5000 meter:
Winnaar 10000 meter:

Wereldkampioen Allround:

[b]Vrouwen[/b]

Winnares 500 meter:
Winnares 1500 meter:
Winnares 3000 meter:
Winnares 5000 meter:

Wereldkampioene Allround:



Achter elke categorie zet je de naam van de man of vrouw van wie jij denkt dat hij/zij de afstand of het toernooi zal winnen. Per categorie mag je uiteraard maximaal één naam neerzetten. Per categorie zijn er apart punten te verdienen, dus dit is een belangrijke Sportkenners-ronde met het oog op het klassement.

Veel succes met het voorspellen voor de WK Allround!

Insturen kan tot zaterdag 8 februari, 12.00 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Het is wat aan de krappe kant, maar jullie kunnen toch nog het WK afstanden in Nagano gaan voorspellen. Aanstaande donderdag beginnen ze in Japan al met de 1500 voor de dames en de 5000 voor de heren. Nederland telt natuurlijk enkele kanshebbers, en ook bij de ploegenachtervolging zijn er mogelijkheden.



Om mee te doen aan deze Sportkenners-ronde stuur je mij een PM met de titel SK: WK Afstanden. Let er goed op dat je dit invult als PM-titel, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox door een incorrecte naam is het je eigen schuld. In je PM zet je het volgende:

[b]Mannen[/b]

500 meter:
1000 meter:
1500 meter:
5000 meter:
10.000 meter:
Ploegenachtervolging:

[b]Vrouwen[/b]

500 meter:
1000 meter:
1500 meter:
3000 meter:
5000 meter:
Ploegenachtervolging:



Achter elke categorie zet je de naam van de man of vrouw van wie jij denkt dat hij/zij de afstand of het toernooi zal winnen. Let op: Bij de ploegenachtervolgingen moet je het winnende land invullen. Per categorie mag je uiteraard maximaal één naam neerzetten. Per categorie zijn er apart punten te verdienen, dus dit is een belangrijke Sportkenners-ronde met het oog op het klassement.

Heel veel succes met het voorspellen van de juiste winnaars en winnaressen!

Insturen kan tot donderdag 6 maart, 06.00 uur

Link to comment
Delen op andere websites

bannerAustralianGP2.png

In het weekend van 18 Maart zal de eerste Formule 1 Grand Prix van dit seizoen van start gaan, en ook Sportkenners kan niet ontbreken bij dit evenement. Australië is traditioneel gezien weer het eerste circuit op de racekalender. Met nog geen resultaten in dit seizoen zal het inschatten van de verschillende coureurs en teams lastig worden, maar dat maakt het des te uitdagender.

Om mee te doen aan deze Sportkenners-ronde stuur je mij een PM met de titel SK: GP Australië. Let er goed op dat je dit invult als PM-titel, want als ik je PM niet terug kan vinden in mijn inbox door een incorrecte naam is het je eigen schuld. In je PM zet je het volgende:

1.
2.
3.
4.
5.

Pole Position:
Gemiddelde snelheid winnaar:



Achter elk nummer zet je de naam van de coureur die volgens jou op die positie gaat eindigen. Voor elke coureur die op de juiste positie is geposteerd zijn er punten te verdienen volgens het bekende puntensysteem. Als je een coureur wél in de top-5 hebt, maar níet op de juiste positie, krijg je toch nog 1 punt. Bij de pole position vul je natuurlijk de coureur in waarvan jij verwacht dat hij als eerste mag starten op de zondag. En dan komt dit jaar ook de gemiddelde snelheid van de winnaar terug. Hier vul je de gemiddelde race snelheid in, in 3 cijfers achter de komma. De sportkenner die er het dichts bij zit krijgt 5 bonuspunten.

Veel succes met het voorspellen bij de Grand Prix van Australië!

Insturen kan tot zaterdag 15 maart, 04.00 uur

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...