Jump to content

Dakar 2008 topic!


RTS

Recommended Posts

dakar2008headerns5.jpg

Algemene Informatie

Zoals het jaarboek al verwachtte ook dit jaar weer Dakar topic! Aanstaande zaterdag gaan de helden weer los vanuit Lissabon, waaronder vele Nederlanders. Dit jaar bedraagt de afstand maarliefst 9273 kilometer, een record, vele mensen beweren dat dit de zwaarste Dakar sinds tijden gaat worden! Ik kan helaas niet al het nieuws bijhouden in dit topic, daarvoor kan je het best op http://www.rtldakar.nl kijken. Belangrijk nieuws zal ik natuurlijk altijd even melden!

Mijn favoriet ligt bij de Trucks; Hans Stacey. Stacey won vorig jaar bij de Trucks en zal dit jaar zijn titel moeten verdedigen. Het is genieten om die enorme pk-monsters door de duinen te zien ploegen.

De Dakar-rally 2008 wordt gehouden van 5 januari tot 20 januari 2008. De race zal starten in Lissabon en eindigen in Dakar. De rit bestaat uit 15 etappes en een rustdag in Nouakchott. De rit voert door de landen Portugal, Marokko, Mauritanië en Senegal. Het totaal aantal af te leggen kilometers is 9273 km waarvan 5736 km als 'special' en 3307 km als verbindingsetappe.

Aantal inschrijvingen bij de sluiting :

245 motoren

20 quads

205 auto's

100 trucks

In 2008 is er een nieuw truckregelement. Een aantal veranderingen zijn dat de motor verder naar achteren geplaatst mag worden en er een vrije motorkeuze is. Ook de positie van de reservewielen is veranderd. (wikipedia.nl)

Route

498x594_RouteDakar2008.jpg

dakarroutefz1.jpg

Nederlandse Deelnemers

dakarmotorenzj7.jpg

dakarautocs8.jpg

dakartrucksqi3.jpg

(Topic medemogelijk gemaakt door RTLDakar.nl :))

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer dat De Rooy niet meer met DAF rijd.. anders kwamen ze altijd naar het DAF Museum (Waar ik werk) met de trucks en het hele team. Zijn er btw nog mensen naar de pre-proloog geweest op het Euro Circuit dit jaar? Ik ben dit jaar niet geweest maar de jaren van te voren wel. :)

*EDIT:

Ik denk dat Stacey dit jaar heel goed gaat rijden.

Bewerkt: door DaddyPimp
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een mooie actie van google ads ook:

Reclame van Gebo reizen om de Dakar rally bij te wonen, precies in dit topic. :D

Ik hoop dat Stacy weer gaat winnen. Het zal een mooie strijd worden tussen de Russen en de Nederlanders. :)

Bij de auto's kunnen Jacobs en ook van Deijne misschien nog wat moois doen voor Nederland.

En bij de motoren hoop ik dat Knuiman en Verhoeven binnen de top 10 eindigen. :)

Het gaat in ieder geval een mooie Le Dakar worden!

Link to comment
Delen op andere websites

Op het radio-journaal van 12.00 was trouwens net het nieuws dat de Dakar-rally mogelijk niet door gaat. Dit vanwege oplopend geweld in het land Mauretanië waar de race dwars doorheen gaat. Omleggen schijnt niet te kunnen dus het wordt lastig. Als het goed is komt de Dakar-directie vanmiddag met een officieële verklaring.....

498x186_dakar_cancelled.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

LISSABON - De Dakar-rally is afgelast. Dat heeft een officiële mediapartner van het evenement vrijdagmiddag verklaard. De oorzaak voor de afgelasting zijn de veiligheidsproblemen in Mauretanië. Het is voor de eerste keer in de geschiedenis dat de woestijnrally compleet wordt geschrapt. De 30e editie van de Dakar-rally voor motoren, auto's en vrachtwagens zou zaterdag in Lissabon beginnen.

De Franse autoriteiten waarschuwde de organisatie voor mogelijke terroristische aanslagen in Mauretanië. Daar werden vorige maand vier Franse toeristen gedood. De rallykaravaan zou van 11 tot 19 januari in Mauretanië verblijven. Negen etappes zouden door dit land gaan. Na goed overleg tussen diverse betrokken partijen is uiteindelijk besloten om de Dakar-rally te schrappen.

Bron Telegraaf.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Kan het nu nooit eens normaal gaan in zo'n achterlijk apenland. :ch:

Triest dat het niet door gaat, ik vind dat de hype om aanslagen tegenwoordig wel erg doorslaat. Net of ze een bom op de rally gaan gooien.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeer jammer dit, had niet verwacht dat het zo erg gesteld was met de veiligheid. Dag vredig Dakar 2008 topic :N ! Zonde voor alle coureurs...Komen ze overigens ook vrij laat mee, iedereen zit al in Lissabon.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dit zonde voor de rijders. Wat denk je wat ze het afgelopen jaar allemaal hebben gesleuteld aan hun truck. Dat is volgend jaar als het weer zover is allemaal oude troep. Dus hebben ze het allemaal angeschaft voor niks.

Link to comment
Delen op andere websites

Geschrapt, en ik keek er nog zo naar uit...

Dus dit jaar geen Dakar-rally? Of gewoon op een andere datum?

Geen Dakar-Rally dit jaar :-(:-(

Ik keek er echt enorm naar uit. Ik heb in de krant gelezen dat vanaf volgend jaar de organisatie zelfs misschien helemaal niet meer door Afrika trekt (wegens het gevaar), maar bijvoorbeeld naar Zuid-Amerika gaat. En daar een raid organiseert van Chili naar Argentinië.

@RTS: Ok, dit is een Nederlands forum maar er zitten toch wel redelijk wat Belgen ook (ik o.a), dus zou je vb vanaf volgend jaar dan naast de Nederlandse deelnemers/wagens ook de Belgische kunnen vermelden?

Link to comment
Delen op andere websites

Geschrapt, en ik keek er nog zo naar uit...

Dus dit jaar geen Dakar-rally? Of gewoon op een andere datum?

Geen Dakar-Rally dit jaar :-(:-(

Ik keek er echt enorm naar uit. Ik heb in de krant gelezen dat vanaf volgend jaar de organisatie zelfs misschien helemaal niet meer door Afrika trekt (wegens het gevaar), maar bijvoorbeeld naar Zuid-Amerika gaat. En daar een raid organiseert van Chili naar Argentinië.

@RTS: Ok, dit is een Nederlands forum maar er zitten toch wel redelijk wat Belgen ook (ik o.a), dus zou je vb vanaf volgend jaar dan naast de Nederlandse deelnemers/wagens ook de Belgische kunnen vermelden?

Jawel, als jij mij die lijst kan geven volgend jaar, ik weet het niet namelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...