Jump to content

Harry Potter fout.

T@rget

Recommended Posts

Ik weet niet of dit een fout is maar in het zevende deel mag concierge Vilder toch op Zweinstein blijven, ondanks dat hij een snul is.

En dat terwijl snullen in heel de tovernaarsgemeenschap worden gezocht en vervolgt.

Of heeft hij speciale banden met het Ministerie van Toverkunst wat ik over het hoofd heb gezien?

Delen op andere websites

• Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Thundercover

14

• Piet-Herr

4

• Grove4L

4

• Ruwie

4

Ik weet niet of dit een fout is maar in het zevende deel mag concierge Vilder toch op Zweinstein blijven, ondanks dat hij een snul is.

En dat terwijl snullen in heel de tovernaarsgemeenschap worden gezocht en vervolgt.

Of heeft hij speciale banden met het Ministerie van Toverkunst wat ik over het hoofd heb gezien?

Wat denk je van Doretha Omber? Vilder was trouw aan haar en dus werd hij ontzien in 7.

Delen op andere websites

Wat denk je van Doretha Omber? Vilder was trouw aan haar en dus werd hij ontzien in 7.

Oke bedankt! Ik merk dat je er verstand van hebt.

Weet jij of iemand anders dan ook toevallig hoe Perkamentus er in is geslaagd om Doretha Omber uit de klauwen van de centauren te halen?

Want er was zeker een uur verstreken nadat Omber werd meegesleurd door de centauren.

voor de duidelijkheid: Dit gebeurde in deel 5

Bewerkt: door Ruwie
Delen op andere websites

In harry potter en de orde van de feniks zit(tenminste op de luister cd) zegt men als de voorhoede in de hal staat iets van Harry keek naar de dooddoeners. Maar dat zijn het totaal niet :schater: het zijn leden van de orde.

Delen op andere websites

In harry potter en de orde van de feniks zit(tenminste op de luister cd) zegt men als de voorhoede in de hal staat iets van Harry keek naar de dooddoeners. Maar dat zijn het totaal niet :schater: het zijn leden van de orde.

In het boek zelf (hoofdstuk 3, pagina 40) staat dat niet, dus blijkbaar een verspreking van de inspreker. Dus geen fout van Rowling of de vertaler.

Vilder was een voorstander van martelstraffen en aangezien daar in deel zeven vol aan gedaan werd door die Kragges, lijkt me het duidelijk dat hij mocht blijven. Tevens hadden ze een schoonmaker nodig en dooddoeners zouden natuurlijk anderen (lagere mensen, bijvoorbeeld snullen) die rotklusjes laten opknappen.

Het is niet bekend hoe Perkamentus Omber heeft gered, al lijkt me Perkamentus verstandig genoeg om niet zulke woorden als halfmens te gebruiken. :7 Maar er staat dat hij zonder schrammetje (maar met een wankelende Omber) is teruggekomen, dus ik neem aan dat hij gewoon gepraat heeft met de centauren. Perkamentus praat toch meer dan dat hij wat uitvoert (lees eind deel 6 maar, daar wordt hij ermee uitgescholden), dus dat lijkt me een logische verklaring.

Wat ik mij persoonlijk heb afgevraagd, is hoe het komt dat James Potter ooit hoofdmonitor werd, terwijl hij geen klassenoudste was (dat was Lupos). Misschien hoef je geen klassenoudste te zijn om hoofdmonitor te worden, maar dat lijkt me persoonlijk wel het meest logische. Overigens werd alleen in deel één gezegd dat hij hoofdmonitor was, dus misschien een beginfoutje. :puh:

Delen op andere websites

In het boek zelf (hoofdstuk 3, pagina 40) staat dat niet, dus blijkbaar een verspreking van de inspreker. Dus geen fout van Rowling of de vertaler.

Vilder was een voorstander van martelstraffen en aangezien daar in deel zeven vol aan gedaan werd door die Kragges, lijkt me het duidelijk dat hij mocht blijven. Tevens hadden ze een schoonmaker nodig en dooddoeners zouden natuurlijk anderen (lagere mensen, bijvoorbeeld snullen) die rotklusjes laten opknappen.

Het is niet bekend hoe Perkamentus Omber heeft gered, al lijkt me Perkamentus verstandig genoeg om niet zulke woorden als halfmens te gebruiken. :7 Maar er staat dat hij zonder schrammetje (maar met een wankelende Omber) is teruggekomen, dus ik neem aan dat hij gewoon gepraat heeft met de centauren. Perkamentus praat toch meer dan dat hij wat uitvoert (lees eind deel 6 maar, daar wordt hij ermee uitgescholden), dus dat lijkt me een logische verklaring.

Wat ik mij persoonlijk heb afgevraagd, is hoe het komt dat James Potter ooit hoofdmonitor werd, terwijl hij geen klassenoudste was (dat was Lupos). Misschien hoef je geen klassenoudste te zijn om hoofdmonitor te worden, maar dat lijkt me persoonlijk wel het meest logische. Overigens werd alleen in deel één gezegd dat hij hoofdmonitor was, dus misschien een beginfoutje. :puh:

Misschien werd James Potter hoofdmonitor gemaakt wegens Uitzondere Verdienste voor de school? Omdat hij ooit Profesor Sneep heeft gered nadat hij iets wilde opvangen van de weerwolf Lupos.

In deel 2 staat ook dat de onzichtbaarheidsmantel het enige is wat harry potter ooit geerft heeft van zijn ouders. Maar hij heeft toch ook het geld geerft wat op de rekening bij Goudgrijp staat? Dat lijkt me een fout...

Bewerkt: door Ruwie
Delen op andere websites

Misschien werd James Potter hoofdmonitor gemaakt wegens Uitzondere Verdienste voor de school? Omdat hij ooit Profesor Sneep heeft gered nadat hij iets wilde opvangen van de weerwolf Lupos.

Dat lijkt me niet, ik denk niet dat iemand meteen daarvoor iemand hoofdmonitor wordt. Als ik Sneep in deel 3 mag geloven, was James het eerst met de 'grap' eens en is op het laatste moment terug gekrabbeld. Ergens stond een goede beschrijving over de gebeurtenis (deel 4, 5 of 6), maar dat kon ik even niet vinden. :N

In deel 2 staat ook dat de onzichtbaarheidsmantel het enige is wat harry potter ooit geerft heeft van zijn ouders. Maar hij heeft toch ook het geld geerft wat op de rekening bij Goudgrijp staat? Dat lijkt me een fout...

Het enige voorwerp wordt hier waarschijnlijk bedoelt, aangezien hij natuurlijk ook de genen heeft geërfd. Als ik me niet vergis staat er dat de Onzichtbaarheidsmantel het enige is wat Harry van z'n vader geërfd heeft. :puh:

Delen op andere websites

Harry werd ook geen klassenoudste. Denk gewoon puur dat de beste onder de oudere wordt gekozen.

Delen op andere websites

In de films stikt het van de kleine foutjes. Bloed dat een bepaalde scene verdwenen is of andere kleding ofzo. Dit kom je natuurlijk in bijna elke film wel tegen. Voor lijsten raad ik je aan eens op www.imdb.com te kijken. Vervolgens zoek je naar één van de films en scroll je naar beneden naar Fun Stuff > Goofs.

In de boeken kan ik me zo niet zo heel veel fouten bedenken.

Delen op andere websites

In het tweede deel staat beschreven dat de geest "Jenny" wordt vermoord op de meisjeswc door een Ballisk.

Er staat ook beschreven dat het dier rond de 5 meter is, hoe kan het dan op de meisjeswc komen? ik weet dat het zich door middel van de buizen verplaatst maar het dier is te groot om in de meisjeswc te zijn...

Dat lijkt me wel een fout ;)

Delen op andere websites

In het tweede deel staat beschreven dat de geest "Jenny" wordt vermoord op de meisjeswc door een Ballisk.

Er staat ook beschreven dat het dier rond de 5 meter is, hoe kan het dan op de meisjeswc komen? ik weet dat het zich door middel van de buizen verplaatst maar het dier is te groot om in de meisjeswc te zijn...

Dat lijkt me wel een fout ;)

Ik vind 't geen fout hoor...je moet je geen meisjes-wc voorstellen van 2 bij 2 meter ofzo, want een simpele rekensom leert dat er dan inderdaad geen grote basilisk in kan. Als je de film hebt gezien kun je er wel een betere voorstelling van maken en dan is 't duidelijk dat zo'n basilisk er prima kan komen. Natuurlijk is 't in de film niet altijd perfect weergegeven, maar ga er maar vanuit dat 't in grote lijnen overeenkomt met hoe 't in het boek is beschreven.
Delen op andere websites

Nog iets:

In het laatste boek vraagt Lupos aan Harry of hij de peetvader van Lupos's zoon wil zijn. Harry antwoordt met ja. Later in het boek sterfen Lupos en zijn vrouw Tops, waardoor het kind van hun wees is. Hij zou dan toch bij Harry moeten wonen? :?

Delen op andere websites

Peetvader betekent niet meteen dat het peetkind meteen bij jou komt te wonen. Harry mocht toch ook niet bij Sirius gaan wonen na de nacht van de dood van z'n ouders? De peetouders zorgen er in weze voor dat het kind goed wordt opgevangen en ze zorgen ervoor dat het een plek krijgt in een gezin.

Overigens is niet bekend of hij ook daadwerkelijk bij Harry woont of woonde. Na het verhaal gaat het daar niet over door en in de epiloog is Teddy al het huis uit (neem ik aan, met ongeveer 19-20 jaar en het feit dat hij komt eten bij de Potters).

Delen op andere websites

Peetvader betekent niet meteen dat het peetkind meteen bij jou komt te wonen. Harry mocht toch ook niet bij Sirius gaan wonen na de nacht van de dood van z'n ouders? De peetouders zorgen er in weze voor dat het kind goed wordt opgevangen en ze zorgen ervoor dat het een plek krijgt in een gezin.

Overigens is niet bekend of hij ook daadwerkelijk bij Harry woont of woonde. Na het verhaal gaat het daar niet over door en in de epiloog is Teddy al het huis uit (neem ik aan, met ongeveer 19-20 jaar en het feit dat hij komt eten bij de Potters).

'He already comes round for dinner about four tims a week,' said Harry, 'Why don't we just invite him to live with us and have done with it?'

Die laatste zin bewijst wel min of meer dat 'ie niet is opgegroeid bij Harry in huis.

Delen op andere websites

Vergeet niet dat:

- Iedereen dacht dat hij de Potters veraden heeft.

- Iedereen dacht dat hij Pippeling + 12 dreuzels vermoord heeft.

- Iedereen dacht dat hij een Dooddoener was.

- Dat hij voor levenslang in Azkaban zat.

Met al die redenen was het onmogelijk dat Harry bij Siruis ging wonen.

Bewerkt: door Grove4L
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...