Jump to content

Harry Potter fout.


T@rget

Recommended Posts

Ja, dat is een hele bekende fout (van die ouders die uit de stok komen).

Nog wat discussiepunten (vergeef me als ze al genoemd zijn, geen zin om te gaan zoeken :puh:)

1. In deel 2 zegt Percy Wemel dat hij punten aftrekt (omdat Ron en Harry in de meisjes wc zaten). In deel 5 zeggen ze dat klassenoudsten gene punten af kunnen trekken. Uiteindelijk heeft Rowling ervan gemaakt dat er wel punten afgetrokken mochten worden (via haar site), maar ik vind het beetje een "ik maakte een fout en loste het zo snel maar op" antwoord. Want waarom gaat dan op het moment dat het Inquisitiekorps aan de macht komt ineens alles weg? Lijkt me stug dat het dan niet eerder gedaan werd...

2. Wat ik erg grappig vind, is te bedenken hoe ze in godsnaam Haastonthoofde Henk mandragora drank toedienen. Hij kan toch niet eten of drinken? Maarja, misschien is eroverheen gooien genoeg. :puh:

3. De jaartallen kloppen niet allemaal. Zo is de vader van Bellatrix van Detta maar 13 geweest toen hij een dochter kreeg. Zo zijn er wel meer dingen. Niet echt interessant...

4. Hoeveel leerlingen zitten er op zweinstein? Er zitten in Harry's jaar maar 5 jongens en 3 meisjes (ofzo). Dat betekent 8 per jaar. 8x4x7 = 224 leerlingen. Dat is echt een hele kleine school! En in Harry's jaar (in griffoendor) kunnen er eigenlijk niet meer zitten, want waarom werden die dan niet minstens 1x genoemd? Al is het maar even snel in een les... Ook de meeste leerlingen van andere afdelingen weten we een naam van...

5. Heel typisch: niemand durfde toch de naam van Voldemort uit te spreken? Zeker zijn volgelingen toch niet? Toch hebben Barto Krenck junior en Peter Pippeling (die toch al niet zo heldhaftig is) dat minimaal 1x gedaan. Ook Droebel heeft het een keer gezegd als ik het me goed herinner.

6. Fred & George weten al dat ze een "handvol" slijmballen hebben aan het einde van boek 3. Toch moet Harry & co wachten, en krijgen ze het pas in de zomer (deel 6) te horen.

Zullen er vast nog wel meer zijn, maar die kan ik me even niet herinneren. Genoeg discussie voor nu. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Thundercover

    14

  • Piet-Herr

    4

  • Grove4L

    4

  • Ruwie

    4

Het klopt dat het een foutje is

Offtopic: Tink kom jij van Rpas?

Ok, ja ik dacht al of ik heb iets gemist wat wel onwaarschijnlijk is, of het is een foutje.

Maar ik kom niet van Rpas nee, nooit van gehoord eerlijk gezegd.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ja, ik heb eigenlijk in Deel 2 dacht ik gelezen over dat Harry en Ron in de kelder waren en dat Vilder hun zocht ofzo, maar ik heb het nooit meer teruggezien in de film of teruggelezen....

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft iemand de nieuwe film al gezien ?

Ik ga morgenmiddag ! Ik heb al wat kleine stukjes gezien, en ik denk dat het wel weer een goede film zal gaan worden.

Ik hoop niet dat het de 4e film achterna gaat, want ik moet zeggen dat ik die behoorlijk slecht vond.

Maar ik ben benieuwd wat het zal gaan worden

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft iemand de nieuwe film al gezien ?

Ja, ik ben gister geweest. Tsja, wat ik ervan vond. Het was een goede film, dat zeker. Maar je moet niet gaan denken dat het het boek kan vervangen, want dat is natuurlijk erg moeilijk. Veel dingen zijn anders, en de laatste scene waarin de orde van de feniks tegen de dooddoeners vecht, is weggelaten. De dooddoeners komen binnen maar krijgen geen weerstand.[/font] Dat is jammer... Maar goed, als je het gewoon als film bekijkt, dan is het best leuk gedaan. Wel veel weggelaten, maar anders krijg je een film van 10 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

Het klopt dat het een foutje is

Offtopic: Tink kom jij van Rpas?

Ok, ja ik dacht al of ik heb iets gemist wat wel onwaarschijnlijk is, of het is een foutje.

Maar ik kom niet van Rpas nee, nooit van gehoord eerlijk gezegd.

OMFG FOUTJE!!!!

Ik bedoelde Think

Sorreh voor het overlast

Link to comment
Delen op andere websites

In de boeken staat er toch soms dat er op Zweinstein 1000den leerlingen zitten, of zeker meer als 800... Dan lijkt het me nogal vaag dat er maar een stuk of 8 docenten zijn, in een school van 800 leerlingen moeten er toch zeker 50 leerkrachten zijn? En stel het zou wel kunnen dan zouden ze toch zeker geen tijd hebben om onderonsjes te doen in de leraarskamer want daar zitten ze toch vaak?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb net een mooie camrip gedownload en heb een perfecte ondertiteling gevonden. :dans: Ik ben nou aan het kijken en wat me is opgevallen is dat niet Tops Harry Potter vindt, maar Loena. Ook zijn de omstandigheden hoe Harry Potter Draco afluistert ook helemaal anders, want in het boek zaten ze in een apart kamertje zo(coupé), maar hier was het blijkbaar niet zo.[/font]

Naja, ik ga verderkijken. :) Ik heb btw elke Harry Potterfilm op DVD(van 1 tot en met 5), en ik ben zeker van plan de zesde aan te schaffen. De boeken heb ik ook allemaal thuisliggen en die zijn elk minstens tweemaal uitgelezen. En toch blijft Harry Potter leuk om te lezen/kijken! :Y

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Heeft iemand de nieuwe film al gezien ?

Ik ga morgenmiddag ! Ik heb al wat kleine stukjes gezien, en ik denk dat het wel weer een goede film zal gaan worden.

Ik hoop niet dat het de 4e film achterna gaat, want ik moet zeggen dat ik die behoorlijk slecht vond.

Maar ik ben benieuwd wat het zal gaan worden

Het is wel een leuke film alleen was er een stukje dat niet voorkomt in deel 6. Dat het nest in brand vliegt dat komt pas in deel 7. Maar voor de rest word er heel veel weggelaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook een onregelmatigheid gevonden in de boekenseries: In deel zeven wordt verteld dat de toverstok van eigenaar wisseld als zijn baas wordt verslagen. Perkamentus verslaat Grundewald en krijgt de zegevlier, Harry verslaat Draco en krijgt totale controle over zijn toverstok. Maar als je dat doortrekt kom je erop uit dat na ieder tovernaarsduel de verliezer terug mag naar een stokkenverkoper om een nieuwe stok uit te zoeken. Weet iemand hierop een antwoord of is het echt een fout?

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...