mosweg Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 (bewerkt) Ik herken dat wel, Ik wou eerst alleen andere gamemodes veranderen, een zelf maken vond ik nog net te veel,. maar dat viel erg tegen, elke gamemode heeft een andere manier... Dus toen was de enige oplosing er zelf eentje maken,. er staan gelukkig een hoop tutorials op dit forum dat heeft me heel erg geholpen, maar meestal krijg ik toch errors,, dat snap ik niet want bij de rest lukt het wel... Maar als je die bij het forum post lossen anderen het probleem op, En als hun het opgelost hebben kun je veel leren door naar het verbeterde script te kijken en dan zie je wat je precies fout hebt gedaan, meestal maak je dezelfde vergissing geen 2e keer Ik weet nu al veel meer dan toen ik begon, vooral de tutorials van Sandra hebben me erg geholpen, zonder die was ik nu al lang gestopt met scripten. Bewerkt: 2 juni 2009 door mosweg Reageren
Remcconen Geplaatst: 19 juni 2009 Rapport Geplaatst: 19 juni 2009 Bumb speciaal voor RPGangster. Lees dit ook door! Dan snap je Pawno misschien een keer. Reageren
GAMEKINGZ Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 hoi ik heb het GTO gamemode net zoals pemp dat had maar ik krijg ook dezelfde errors heeft er iemand raad mee want het was zomaar opgehouden met reageren erop :S . Reageren
Jochemd Geplaatst: 21 juli 2009 Rapport Geplaatst: 21 juli 2009 ik heb echt veel geleerd hiervan, thx maar ik helaas een probleem. Als ik een coordinaat probeer te saven lukt dat niet. ik ging bijvoorbeeld bij area51 staan en typte: /save area51 maar als ik dan in savedpositions keek stond er alleen dit: AddStaticVehicle(521,2141.8020,1865.0752,10.2383,153.7005,94,14); // weet iemand wat er loos is? Ik kan de savedpositions uberhaubt niet vinden! Waar staan die? Reageren
mosweg Geplaatst: 21 juli 2009 Rapport Geplaatst: 21 juli 2009 die staat in GTA San Andreas map. waar je de singelplayer opstart daar staat een savedpositions.txt in. iets van: C:\Program Files\Rockstar games\GTA San Andreas\savedpsition.txt Reageren
Remcconen Geplaatst: 21 juli 2009 Rapport Geplaatst: 21 juli 2009 Zekers vista? Gebruik de zoekfunctie. Zoek eens op 'savedpositions vista'. Reageren
Big Boss Geplaatst: 21 juli 2009 Rapport Geplaatst: 21 juli 2009 Ik kan de savedpositions uberhaubt niet vinden! Waar staan die? » Klik Reageren
D_v_z Geplaatst: 21 juli 2009 Rapport Geplaatst: 21 juli 2009 goede uitleg maar uhm ik heb een probleempje. de copiler in pawno is fout bij mij. als ik er op klik wordt ******.amx niet gemaakt ik kan alleen opslaan en ik kan alleen de bijhorende scripts in mijn server zetten zoals barron... kan iemand mij mischien helpen ???? Reageren
D_v_z Geplaatst: 22 juli 2009 Rapport Geplaatst: 22 juli 2009 goede uitleg maar uhm ik heb een probleempje. de copiler in pawno is fout bij mij. als ik er op klik wordt ******.amx niet gemaakt ik kan alleen opslaan en ik kan alleen de bijhorende scripts in mijn server zetten zoals barron... kan iemand mij mischien helpen ???? en ik heb ook geprobeert om *****.pwn + pawncc te doen dat lukt dan krijg ik eeen .amx bestand maar die werkt dan niet Reageren
Johannetje2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 Ik heb nu karaters ingesteld maar als ik dan de game start, dan zie ik alleen roltrappen en ik kan niet zien welk karaker ik kies! Wat is het probleem? Reageren
Remcconen Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 Een paar mogelijkheden: De camera positie is het zelfde als de karakter positie De camera kijkt niet naar de karakters De karakters staan heel ergens anders Reageren
Johannetje2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 (bewerkt) Een paar mogelijkheden: De camera positie is het zelfde als de karakter positie De camera kijkt niet naar de karakters De karakters staan heel ergens anders Ik denk dat ik er wel uit kom maar ik zit nu in de klooi met de Commands. Als ik in de public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) dit zet: if(strcmp("/hoi", cmdtext, true) == 0) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, “***Hoi,”); SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, “*** Welkom in mijn server!”); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, “***Ik wens je veel plezier toe!”); return 1; } Dan krijg ik een paar errors. Dit is wat er in dat gedeelte staat: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp("/hoi", cmdtext, true) == 0) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, “***Hoi,”); SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, “*** Welkom in mijn server!”); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, “***Ik wens je veel plezier toe!”); return 1; } Maar ik krijg bij elke soort commando dan ook deze errors: C:\Users\Johan Wenting\Documents\Server\gamemodes\NL.pwn(219) : error 017: undefined symbol "COLOR_RED"C:\Users\Johan Wenting\Documents\Server\gamemodes\NL.pwn(220) : error 017: undefined symbol "COLOR_YELLOW" C:\Users\Johan Wenting\Documents\Server\gamemodes\NL.pwn(220) : error 017: undefined symbol "in" C:\Users\Johan Wenting\Documents\Server\gamemodes\NL.pwn(220) : error 017: undefined symbol "mijn" C:\Users\Johan Wenting\Documents\Server\gamemodes\NL.pwn(220) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 5 Errors. Wat is hiervan het probleem? Bewerkt: 16 augustus 2009 door Johannetje2 Reageren
mosweg Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 je moet de kleuren eerst definen, #define COLOR_GREY 0xBEBEBEAA en bij text moet je die tussen " " zetten, dus: SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "***Hoi,"); en voor een text command gebruik ik: if(strcmp(cmd, "/login", true) == 0) Reageren
Johannetje2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 (bewerkt) Maar nog even over die camera, ik heb hem kunnen verzetten, maar hoe moet ik de camera draaien? ik wil namelijk niet dat hij op de KONT kijkt van het karakter! Nog over de Command: EDIT! Je was iets vergeten! er moest staan: if(strcmp(cmdtext, "/login", true) == 0) Dit heb ik gevonden op : http://wiki.sa-mp.com/wiki/Creating_Commands (Voor de mensen die dit probleem ook hebben!) Bewerkt: 16 augustus 2009 door Johannetje2 Reageren
mosweg Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 (bewerkt) ja ik heb er namelijk boven staan: new cmd[256]; new idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); Bewerkt: 16 augustus 2009 door mosweg Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.