JayKay Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 maar nu nog 3 vragen 1. Als ik mijn server start dan zie ik de personages niet maar als ik op shift druk (dus dan begin ik met spelen) dan zie ik ze wel. 2. Hoe kun je de coordinaten bereken of bekijken? 3. Hoe log je in als admin? Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 maar nu nog 3 vragen 1. Als ik mijn server start dan zie ik de personages niet maar als ik op shift druk (dus dan begin ik met spelen) dan zie ik ze wel. 2. Hoe kun je de coordinaten bereken of bekijken? 3. Hoe log je in als admin? 1. Mag iemand anders beantwoorden, tip: kijk in sftdm, daarin staat het ook! (de meeste standaard dingen wel! )2. San Andreas Place Manager, vaak afgekort tot SAPM, is een programmaatje waarmee je de coördinaten kunt berekenen. Ik heb hem geüpload: Klik. Even uitpakken en dan opstarten. Start dan GTA San Andreas op. Als je in San Andreas zit, klik je op Alt + Tab (hiermee switch je tussen vensters). Je kan ook op een andere toets klikken, zolang je maar in SAPM komt. Ga nu naar 'Add Place' en klik op 'Click here to insert your current ingame location'. Er zullen nu coördinaten verschijnen. Een 2e manier is in GTA San Andreas Multiplayer het commando '/save' in te typen. Dan zullen er in het bestand 'savedpositions.txt' de coördinaten staan in de vorm van een functie uit Pawn. AddStaticVehicle als je in een auto zat, AddPlayerClass als je te voet was. 3. Via /rcon login <rcon wachtwoord> Reageren
JayKay Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 Mag iemand anders beantwoorden, tip: kijk in sftdm, daarin staat het ook! Ik ben hier helemaal niet bekend mee mee! Wat is sftdm? En hoe zet je commands in het script want dat snap ik ook niet helemaal! Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 (bewerkt) Mag iemand anders beantwoorden, tip: kijk in sftdm, daarin staat het ook! Ik ben hier helemaal niet bekend mee mee! Wat is sftdm? En hoe zet je commands in het script want dat snap ik ook niet helemaal! Rustig SFTDM (San Fierro Team Deathmatch) is een standaard gamemode, die je bijgeleverd krijgt bij je servermap. Je zou wellicht daar eens kunnen kijken. Commands zet je bij de callback 'public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]){'. Een voorbeeld van een standaard commando: if (strcmp("/command", cmdtext, true)== 0){ // Als je /command intypt dan... SendClientMessage(playerid,COLOR_BLUE,"Mijn commandos"); // zet je in de chatbox met de kleur blauw... SendClientMessage(playerid,COLOR_YELLOW,"/command"); // en met de kleur geel... return 1; } De hele callback + commando ziet er dan zo uit: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]){ // begin v/d callback if (strcmp("/command", cmdtext, true)== 0){ // Als je /command intypt dan... SendClientMessage(playerid,COLOR_BLUE,"Mijn commandos"); // in de chatbox met de kleur blauw... SendClientMessage(playerid,COLOR_YELLOW,"/command"); // en met de kleur geel... return 1; } return 0; } Let op de indentatie, de tabs (inspringing). Dit wil nog wel eens fout gaan in het begin, dan krijg je 'loose indentation' bij het compilen. Ook de kleur moet je wel definiëren, aan het begin met 'define #kleur #kleurcode'. Ik hoop dat je hiermee weer verder kunt. Mocht dat niet zo zijn raad ik je aan nog eens de tut door te lezen... Bewerkt: 18 februari 2008 door VWO-er Reageren
JayKay Geplaatst: 18 februari 2008 Rapport Geplaatst: 18 februari 2008 (bewerkt) Juist. Ik snap het! Super bedankt Bewerkt: 18 februari 2008 door ysohnul Reageren
jimmyvanheel Geplaatst: 18 maart 2008 Rapport Geplaatst: 18 maart 2008 Uhhhmmm... Bij mij staat er in de "Server-Readme" SA:MP 0.2.2 Server Setup ---------------------- Once the configuration is complete, run samp-server.exe to launch the server process. CONFIGURATION: Example server.cfg: echo Executing Server Config... lanmode 0 maxplayers 32 port 7777 hostname Unnamed Server announce 0 gamemode0 lvdm 1 gamemode1 rivershell 1 gamemode2 sniper 1 gamemode3 barron 1 gamemode4 sftdm 1 weburl www.sa-mp.com rcon_password changeme To configure the server, you must edit the values in server.cfg. They are explained below: hostname -------- Parameters: string Description: Specifies the hostname shown in the server browser port ---- Parameters: int Description: Specifies the port to listen on. This port is used for game connections, rcon connections, and for querying. maxplayers ---------- Parameters: int Description: Specifies the maximum amount of players. lanmode ------- Parameters: int (0 or 1) Description: Turns lanmode on (1) or off (0). Lanmode (as the name suggests) is for use on LAN games, where bandwidth is not a problem. Lanmode sends data at a higher rate, for a smoother game. announce ------- Parameters: int (0 or 1) Description: Announces your server to the 'Internet' server list in the SA:MP browser. On (1) or Off (0). weburl ------ Parameters: string Description: Specifies the URL shown in the server browser, which is associated to the server. rcon_password ------------- Parameters: string Description: Specifies the password needed to connect to rcon, or login to rcon ingame. gamemode0 - gamemode15 ---------------------- Parameters: string int Description: Specifies the rotation settings. The first parameter sets the game mode name. The second is the number of times it will repeat. You can use gamemode0 to specify the first gamemode, gamemode1 to specify the second, etc. Waar moet ik dan alle info over de server zetten? Helemaal boven, naast Parameters, na string of (soms) naast int? Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 maart 2008 Rapport Geplaatst: 18 maart 2008 Ik denk dat je het niet helemaal snapt. In de ReadMe staat info over de server.cfg, in de server.cfg moet je alles neerzetten. Denk aan gamemodes, filterscripts, maximum spelers, servernaam etc. Ga eens naar de stappen van de server.cfg bewerken, daarin staat alles uitgelegd. Reageren
jimmyvanheel Geplaatst: 18 maart 2008 Rapport Geplaatst: 18 maart 2008 Dat heb ik gedaan, maar ik vul alles in in de bovenste kolom. Dan komt er bij "Server-log" te staan: Change your default rcon password Verder kan ik niets. Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 maart 2008 Rapport Geplaatst: 18 maart 2008 'Change your default RCON-password' betekent letterlijk dit: 'Verander je standaard RCON-wachtwoord' wat dus wil zeggen dat je het RCON-wachtwoord (dit is in de 'server.cfg' aangegeven met 'rcon_password') nog op standaard hebt staan. Verander het naar een ander wachtwoord, wat voor jou makkelijk te onthouden is, en moeilijk is te kraken. Het RCON-wachtwoord geeft je in je server de functies van administrators, denk aan kicken, bannen, weer veranderen en dat soort dingen. Reageren
jimmyvanheel Geplaatst: 19 maart 2008 Rapport Geplaatst: 19 maart 2008 (bewerkt) Dat weet ik, en ik vul er ook iets in, maar het blijft dat zeggen. Maar ik wil ook nog steeds weten waar je dat moet neerzetten. Moet dat bovenaan, midden t/m onder langs de vraag, onder t/m boven (lol, andersom) achter "String" & "Int" als dat er nog staat?? EDIT: Mijn server is online! Mafiaguy's server [NL/ENG] Bewerkt: 19 maart 2008 door jimmyvanheel Reageren
Sandra Geplaatst: 19 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 maart 2008 Dat weet ik, en ik vul er ook iets in, maar het blijft dat zeggen. Maar ik wil ook nog steeds weten waar je dat moet neerzetten. Moet dat bovenaan, midden t/m onder langs de vraag, onder t/m boven (lol, andersom) achter "String" & "Int" als dat er nog staat?? Waar heb je het nou over? Volgens mij zit jij steeds in het bestand "server-readme.txt" te kijken. Je moet in het bestand server.cfg de instellingen wijzigen!! Reageren
jimmyvanheel Geplaatst: 19 maart 2008 Rapport Geplaatst: 19 maart 2008 Inderdaad, dat heb ik nu ook opgemerkt, maar nogmaals, mijn server is on-line. Sorry voor de reclame Maar nog iets... Hoe kan ik 2 teams maken? Reageren
WackoX Geplaatst: 19 maart 2008 Rapport Geplaatst: 19 maart 2008 Bovenaan je Script: #define TEAM_A 0 #define TEAM_B 1 static gTeam[MAX_PLAYERS]; Bij ''OnPlayerConnect'': SetPlayerColor(playerid, COLOR_GREY); Bij ''OnPlayerSpawn'': if(gTeam[playerid] == TEAM_A) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_RED); //Als de speler in 'TEAM_A' zit, maak hem dan 'rood' } else if(gTeam[playerid] == TEAM_B) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_BLUE); //Als de speler in 'TEAM_B' zit, maak hem dan 'blauw' } Ergens anders onderaan: SetPlayerClass(playerid, classid) { //Als de speler de skin kiest, zet hem in een team: if(classid == 0) { //Als speler skin nummer 0 (1e skin) kiest: gTeam[playerid] = TEAM_A //Zet speler in TEAM_A } else if(classid == 1) { //Als speler skin nummer 2 (2e skin) kiest: gTeam[playerid] = TEAM_B; //Zet speler in TEAM_B } } Reageren
r.deroos Geplaatst: 19 maart 2008 Rapport Geplaatst: 19 maart 2008 eey sandra, ik heb het precies zo ingevuld zo als het er stond maar dan krijg ik dit: ---------- Loaded log file: "server_log.txt". ---------- SA:MP Dedicated Server ---------------------- v0.2.2, ©2005-2007 SA:MP Team [20:33] [20:33] Server Plugins [20:33] -------------- [20:33] Loaded 0 plugins. [20:33] I couldn't load any gamemode scripts. Please verify your server.cfg [20:33] It needs a gamemode0 line at the very least. ---------- Loaded log file: "server_log.txt". ---------- SA:MP Dedicated Server ---------------------- v0.2.2, ©2005-2007 SA:MP Team [20:34] [20:34] Server Plugins [20:34] -------------- [20:34] Loaded 0 plugins. [20:34] I couldn't load any gamemode scripts. Please verify your server.cfg [20:34] It needs a gamemode0 line at the very least. weet jij misschien wat ik fout gedaan heb? en wat ik daar dan aan moet doen?? greetz ik Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.