Jump to content

[Tutorial]Een Eigen Server Maken


Sandra

Recommended Posts

hoe moet je poppetjes verweideren of toevoegen of meer wapens als je begint? ( bij mij werkt dat cj meisjes skin niet )

Als je deze lijn:

AddPlayerClass(skin-id, x, y, z, rotatie, wapen 1, ammo 1, wapen 2, ammo 2, wapen 3, ammo 3);

invult zoals uitgelegt in de tutorial. Als je deze lijn onder de public

public OnGameModeInit()

zet komt dat poppetje erbij, Als je de lijn weer weghaalt is het poppetje ook weggehaalt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb binnenkort een LAN party, en ik heb met een paar vrienden afgesproken om lekker te gaan freeroamen in San Andreas. Nu heb ik al die Windows server bestanden gedownload en geconfigureerd. Nu is mijn vraag of dit een beetje fatsoenlijk gaat werken. Dit is mijn server.cfg:

echo Executing Server Config...
lanmode 1
rcon_password vertelikjeniet
maxplayers 50
port 7777
hostname LOL
gamemode0 lvdm 1
filterscripts base gl_actions gl_property gl_realtime tele
announce 0
query 1
weburl www.sa-mp.com
maxnpc 0
onfoot_rate 40
incar_rate 40
weapon_rate 40
stream_distance 300.0
stream_rate 1000

Het filterscript tele betreft wat teleporters naar standaard plaatsen. En met de gamemode lvdm kan ik toch gewoon freeroamen? Er staan dan ook gewoon auto's etc. en peds? Ik ben nogal een noob op coding-gebied dus daarom vraag ik jullie dit. :$

Of als iemand zelf een freeroam modus wil maken of me een link kan geven ben ik daar natuurlijk ook blij mee. :)

Edit: Mmh, ja... ik begin het door te krijgen. Als ik het goed snap is het dus niet mogelijk om zegmaar met meerdere mensen in de gewone SA wereld rond te rijden met peds en al? :( Damn.. lol :puh: Alternatieven zijn welkom offcourse..

Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb binnenkort een LAN party, en ik heb met een paar vrienden afgesproken om lekker te gaan freeroamen in San Andreas. Nu heb ik al die Windows server bestanden gedownload en geconfigureerd. Nu is mijn vraag of dit een beetje fatsoenlijk gaat werken. Dit is mijn server.cfg:

echo Executing Server Config...
lanmode 1
rcon_password vertelikjeniet
maxplayers 50
port 7777
hostname LOL
gamemode0 lvdm 1
filterscripts base gl_actions gl_property gl_realtime tele
announce 0
query 1
weburl www.sa-mp.com
maxnpc 0
onfoot_rate 40
incar_rate 40
weapon_rate 40
stream_distance 300.0
stream_rate 1000

Het filterscript tele betreft wat teleporters naar standaard plaatsen. En met de gamemode lvdm kan ik toch gewoon freeroamen? Er staan dan ook gewoon auto's etc. en peds? Ik ben nogal een noob op coding-gebied dus daarom vraag ik jullie dit. :$

Of als iemand zelf een freeroam modus wil maken of me een link kan geven ben ik daar natuurlijk ook blij mee. :)

Edit: Mmh, ja... ik begin het door te krijgen. Als ik het goed snap is het dus niet mogelijk om zegmaar met meerdere mensen in de gewone SA wereld rond te rijden met peds en al? :( Damn.. lol :puh: Alternatieven zijn welkom offcourse..

@ je server.cfg:

achter lvdm staat 1 die moet je weghalen als 1 een gamemode is in je gamemodes map moet je onder

gamemode0 lvdm zetten gamemode1 1

en je kan nog announce op 1 zetten.

Over een freeroam gamemode kan je hier gewoon gamemodes downloaden :Sa-mp Forum/Gamemodes

Link to comment
Delen op andere websites

Beste,

Als ik /save doe bv /save LS , en ik ga naar mijn san andreas mappen , vind ik geen savedpositions !!

Dit is hetzelfde met voertuigen

Ik heb het getest op mijn server en op de SA:MP Debug Launcher.

Kan iemand mij helpen ????

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens gtasa.exe of samp.exe als Administrator uit te voeren.

Hey Sandra , jij bent de Max !!

Dit heeft gewerkt !!

Ik d8 effe dat ik mijn dromen van samp-server-eigenaar moest sluiten , maar nu werkt het terug !!

Dit verdient wel een applaus :klap::klap::dans::klap:

Bedankt !!

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een probleem ik heb eeen script gedownload maar bij mij staat de map savedposition niet weet iemand misschien hoe ik dat kan verhelpen ?

mvg robin

Sandra heeft hierboven gepost:

Probeer eens gtasa.exe of samp.exe als Administrator uit te voeren.

Als geprobeerd?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

ik heb echt veel geleerd hiervan, thx :tu:

maar ik helaas een probleem. Als ik een coordinaat probeer te saven lukt dat niet.

ik ging bijvoorbeeld bij area51 staan en typte: /save area51

maar als ik dan in savedpositions keek stond er alleen dit:

AddStaticVehicle(521,2141.8020,1865.0752,10.2383,153.7005,94,14); //

weet iemand wat er loos is?

In het echte leven is het area51 maar op san andreas is het area69 ( weet niet zeker of dat het is )

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...