Jump to content

[Tutorial]Een Eigen Server Maken


Sandra

Recommended Posts

Limiet is 2000.

is dat limiet van 70 verschillende id's er ook nog, anders moet ik er tog echt een paar weghalen :clown:

van wiki samp:

Vehicle Models Unlimited

Although the vehicle model limit in 0.3 is unlimited, if you use a large amount of vehicle models, you may notice parts of your mode become framey as vehicle models are dynamically loaded/unloaded. Keeping the number of vehicle models below 150 is a good idea.

Link to comment
Delen op andere websites

Limiet is 2000.

is dat limiet van 70 verschillende id's er ook nog, anders moet ik er tog echt een paar weghalen :clown:

van wiki samp:

Vehicle Models Unlimited

Although the vehicle model limit in 0.3 is unlimited, if you use a large amount of vehicle models, you may notice parts of your mode become framey as vehicle models are dynamically loaded/unloaded. Keeping the number of vehicle models below 150 is a good idea.

Freaksken heeft gelijk dit staat lettelrijk op het samp wiki pedia

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Ja. Er zijn wel wat dingen toegevoegd of verwijderd in de tussentijd, maar daar heb je normaal gezien geen last van als je deze tutorial volgt.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je de savedpositions.txt nu in je GTA San Andreas User Files map vind i.p.v. de GTA installatie map.

Link to comment
Delen op andere websites

dat zij big boss zojuist (niet de post boven me maar die daarvoor) dat deze tut over een oudere versie van samp gaat, je download dus gewoon het nieuwe 0.3C pakket en volgt daarmee deze tut. dan zal het moeten werken.

en @Big Boss : jij kan dat toch aanpassen die map, moet je er effe bijzetten dat het sinds 0.3 in je Gta sa userfiles map staat.

Link to comment
Delen op andere websites

nog een vraag kan ik hier ook werken met slots zeg maar dat ik een huis een max imaal slots geef zeg maar 2 slots dat er bij dat huis 2 vichele kunne staan

en ik heb het voor elkaar gekregen met die server maar er staat dat je dan dat je die meisje moet toe moet voegen maar als ik dat doe en ik kijk in game staan er al meerdere type popejtes en staan al auto's in de game ik denk dat dat in de basis pakket van samp c..... is het niet ???

Bewerkt: door maurice1234
Link to comment
Delen op andere websites

nog een vraag kan ik hier ook werken met slots zeg maar dat ik een huis een max imaal slots geef zeg maar 2 slots dat er bij dat huis 2 vichele kunne staan

dit is volgens mij wel mogelijk maar dan kom je echt op het zeer ervaren scripten uit waarbij je eigen functies moet gaan maken waarmee je kan ophalen hoeveel spelers of voertuigen er op een bepaalde plek zijn of staan. ik ga daar in ieder geval niet aan beginnen :puh:.

en ik heb het voor elkaar gekregen met die server maar er staat dat je dan dat je die meisje moet toe moet voegen maar als ik dat doe en ik kijk in game staan er al meerdere type popejtes en staan al auto's in de game ik denk dat dat in de basis pakket van samp c..... is het niet ???

waarschijnlijk heb je of zelf al wat regeltjes toegevoegd aan het script of wat mij waarschijnlijker lijkt is dat je een van de basisgamemode's uit je gamemodes map heb ingevoert in je server.cfg. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

ik had nog helemaal niks ingevoerd er stond dat je zeg maar die dingen in moest vullen bij die server ding en had ik gedaan en toen stond er dat je moes kijken of de server werkten en die werkten dus ik zag meerdere popejtes en auto;s

Link to comment
Delen op andere websites

ik zie het al.

als je een samp server download dan krijg je ook een paar hele simpele gamemode's erbij waar dus al meerdere poppetjes en auto's in staan. die staan ook automatisch ingesteld in je server.cfg. als je daar je eigen nieuwe script wilt moet je er dus een maken, compilen en dan als je in je server.cfg kijkt (openen met kladblok) die je achter het regeltje Gamemode0 staat grandlarc1. dat grandlarc1 moet je weghalen en vervangen met de naam die jij aan je script heb gegeven.

Link to comment
Delen op andere websites

hmm ik begrijp het een beetje alleen snap ik niet hoe ik die eiegen script moet maken gewoon op new drukken tog ofzo iets

en als ik zegh maaar opneiwue die server cfg opent en ik verander die grandlarc ofzo vernadere en ik sla hem op dan druk ik weer op die samp server dat die server open gaa maar dan sluit die zwarte scherm automatish ??

Bewerkt: door maurice1234
Link to comment
Delen op andere websites

Je opent pawno (zit standaard bij het pakket dat je van sa-mp.com download) en drukt op het icoontje van het papiertje (of je gaat naar "File" en dan "New" of je drukt gewoon op Ctrl+N :puh: )

En dan kun je dat bestand steeds bewerken.

Denk erom dat je in server.cfg wel een "1" achter de naam van je gamemode zet, dus bijv. gamemode0 mijngamemode1

Link to comment
Delen op andere websites

oh haha vandaar hahahaah

ok maar om hierboven aan te vullen ik weet alleen ik niet aan moet passen in die pawno file om zeg maar die auto's die er al in staan weg te doen snap je

zodra ik die mode name verander

zeg maar in mijnserver 1 en ik doe die samp server open gaat hij weer automatisch weg komt dat opdat ik die script nog niet heb aangepast ??

Dit is hoe je het precies moet doen:

1: Open pawno en maak een nieuw document

2: Ga naar "File" en dan "Save". Sla het bestand op in je "Gamemodes" map.

3: Laten we in dit voorbeeld het opslaan met de naam: mijnserver

4: Ga naar "Build" en dan "Compile/Run" (of druk op F6)

5: zorg dan dat server.cfg er zo uit ziet:

rcon_password password (zorg dat je het wachtwoord, dat achter rcon_password staat, veranderd (anders gaat de server meteen weer weg als je samp-server.exe start)

port 7777 (of een andere poort, als je die zo ingesteld hebt in je router, of een poort hebt toegewezen gekregen van een hosting bedrijf)

hostname Mijn eigen SA-MP server! (Hoe je server neer moet komen te staan in de lijst met sa-mp servers)

gamemode0 mijnserver1 (hier zet je dus de naam van je gamemode, die in de map gamemodes staat)

filterscripts (zorg dat er niks achter filterscripts staat, dat zorgt er voor dat die auto's weg zijn, de je weg wou hebben)

announce 1 (zorgt dat je server in de lijst komt te staan, dus op 1 houden, zou ik)

(de rest van wat er in server.cfg staat, kun je zo laten staan)

6: dubbelklik nu op samp-server.exe in de map van je server, en waarschijnlijk zal dat zwarte schermpje nu blijven staan!

bedankt man ik ga ff proberen

echt bednakt man hij is eindelijk leeg :D

aleen nou zit ik nog met 1 ding je moest zeg maar die ip invoeren 127.0.0.1:7777

maar als ik die aan me vreinden geef om te joinen staat er retriving info bij hun ofzo ... hoe krijg ik mijn ip op die server of hoe gaat dat in ze werking

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...