Jump to content

Rand maken met photoshop

Recommended Posts

Geplaatst:

Heej,

Ik wil een beetje gaan fotoshoppen, maar ik kom er maar niet achter hoe je een rand voor je afbeelding maakt.

weet iemand ook wat het woord 'render' betekend. ik vermoed 'rand'.

Geplaatst: (bewerkt)
Heej,

Ik wil een beetje gaan fotoshoppen, maar ik kom er maar niet achter hoe je een rand voor je afbeelding maakt.

Maak eerst je afbeelding dan "Save as" en dan zie je file format bij het 2de balkje dan doe je JPEG(save em wel ff waar je em makkelijk terug kan vinden) dan start je photoshop weer op en dan kies je bij file -> open

je afbeelding (die je net heb gesaved) dan als je het plaatje er in heb gedaan druk je CTRL A dan komt er soort van rand bij maar dat is et nog niet dan kies je edit -> stroke dan doe je 1 PX en je ziet een kleurtje daaronder

klik daarop je kan verschillende kleuren kiezen dat is voor je rand en dan "Ok" dan heb je een randje

En dan doe je save Klaar is kees!

Bewerkt: door WALLAH
Geplaatst:
Heej,

Een rand maken kan op een aantal manieren. Begin met een nieuwe layer aan te maken. Druk vervolgens op ctrl+a om alles te selecteren, en ga naar Edit - > Stroke. Selecteer dan 1px, of de gewenste dikte en kleur. Het kan ook op een hoop andere manieren. Zie bijvoorbeeld deze tutorial van mij.

Render betekend geen rand, imet Photoshop noemen we dat een 'border'. Een render is een uitgeknipt plaatje, zonder achtergrond. Als je bijvoorbeeld een foto hebt van Jan Peter Balkenende, en je knipt alles eromheen weg, dan hou je alleen Jan Peter Balkenende over. Dan heb je dus een render van Jan Peter Balkenende. Vaak worden renders gebruikt voor signatures. De achtergrond wordt dan opgevuld met effecten en brushes ;)

Geplaatst:

Je hebt hier een aantal tutorials over.

Dit een goede tutorial van deze site. Hier leer je een 3D border te maken.

Maar als je gewoon een simpele border wilt maken, dan moet je een nieuwe layer maken.

Als je dat hebt gedaan moet je rechtermuisknop -> stroke.

Dan is inside meestal de beste optie. Het aantal pixels is hoe breedt een rand is. Hoe meer pixels, hoe breder het is.

Druk daarna op oke, en je hebt het.

Succes!

Geplaatst:
Heej,

Een rand maken kan op een aantal manieren. Begin met een nieuwe layer aan te maken. Druk vervolgens op ctrl+a om alles te selecteren, en ga naar Edit - > Stroke. Selecteer dan 1px, of de gewenste dikte en kleur. Het kan ook op een hoop andere manieren. Zie bijvoorbeeld deze tutorial van mij.

Render betekend geen rand, imet Photoshop noemen we dat een 'border'. Een render is een uitgeknipt plaatje, zonder achtergrond. Als je bijvoorbeeld een foto hebt van Jan Peter Balkenende, en je knipt alles eromheen weg, dan hou je alleen Jan Peter Balkenende over. Dan heb je dus een render van Jan Peter Balkenende. Vaak worden renders gebruikt voor signatures. De achtergrond wordt dan opgevuld met effecten en brushes ;)

dubbele post?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...