Jump to content

Fifa09

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben sinds gisteren eigenaar van FIFA09. Mooi spel, maar ik heb een aantal vragen.

- Ik speel veel via de flanken. Als ik een voorzet geef (ik heb de instellingen op Semi-Hulp staan) komt deze nooit op de plek zodat er ook daadwerkelijk een spits bij kan. Bij FIFA08 scoorde je daarentegen relatief vaak via een voorzet. Ergste is nog wel, dat wanneer ik met een buitenspeler via de flank loop, om een voorzet te gaan geven, de spitsen ook naar buiten lopen. Kortom, dan móet ik wel passen via de X-toets, waarna de spits kansloos tegen de keeper aan schiet.

- Ook is de verdediging weer wat matig ingesteld. De verdedigers zijn ontiegelijk traag, en ik druk die O maar de hele tijd in, maar op een of andere manier krijg je er geen gehoor op. Tweede mogelijkheid is om telkens met één ventje tegelijk via de 'korte pass-toets' (X) de bal proberen af te pakken. Maar is dat is redelijk lastig.

Heeft iemand voor deze twee zaken tips?

Daarnaast een vraagje over het comentaar. Ik heb een eigen speler gemaakt, en deze een bijnaam gegeven, die je ook zou moeten horen via het comentaarsysteem. Ik heb voor de verandering 'DAVIS' gekozen, en volgens de omschrijving zou de comentator die naam dan ook moeten noemen als hij al de bal is. Moet ik hier eerst iets voor downloaden, upgraden of uitspelen?

Kortom... wie kan me hiermee helpen?

Kusjes,

Pennywise

Bewerkt: door Pennywise The Clown
  • Reacties 364
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Visser23

40

• AXIO

40

• End Of The Riot

32

• Zaahed

26

Geplaatst:

Ik kan je wel helpen, dat probleem met voorzetten is heel simpel op te lossen ga niet zo spelen als je nu doet (op de flanken spelen) je moet uit jezelf via de vleugels gaan want als je met de flanken speelt speelt elke speler breed dus probeer dat eens, en het is niet O meer, maar X en dat van commentaar, je kan de namen testen door volgens mij op 4Hoekje te drukken, je hoort ook wel eens stadion commentaar dan noemen ze bijvoorbeeld: welkom bij Chelsea - Liverpool en dan vervolgens noemt hij de namen van chelsea ofzo, dit word niet gezegt door evert of youri

ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb

Geplaatst:
oja als je O en X en rennen tegelijk indrukt gaat ie inplaatsvan met een man op de bal jagen,maar met 2 !
Handig :*D
Geplaatst:
(...), en het is niet O meer, maar X en (...)

Moet je met X de bal afpakken? Ligt denk ik aan de instellingen, volgens mij heb ik de besturing op Klassiek staan, en dan is het O.

Geplaatst:

Nog een vraagje...

Ik schiet de bal altijd over het doel, of de keeper heeft hem altijd. Bij FIFA08 maakte ik de mooiste doelpunten vanaf twintig tot dertig meter. Tevens heb ik nog steeds wat moeite met 'voorzetten - inkoppen'. Iemand hier tips voor?

Schieten is niet moeilijk. Als je op de rand van de 16 staat, of nog verder en je staat recht naar het goal gaat hij of op de keeper of over. Zet de speler een beetje schuin naar het goal toe, door middel van een tikje naar rechts of links. Schiet dan. Bij mij zit hij vaak in de kruising.

Met het voorzetten en inkoppen heb ik ook nog veel moeite. Het is erg lastig om precies te goede kracht te bepalen. Hij is altijd net te zacht of te hard. Bij corners moet je hem ongeveer in het midden houden om hem goed te krijgen. Als je de kans hebt om te koppen, kop dan met de linker joystick een de rechter of linker onderhoek zodat je hem laag inkopt. Anders gaat hij altijd over. Houdt niet de R2 ingedrukt tijdens het voorzetten. Loop rustig en geef voor.

Succes.

Edit: Ik scoorde net uit een voorzet :7

@TomHagen: Je zegt dus precies hetzelfde als mij...

Bewerkt: door Visser23
Geplaatst:
Nog een vraagje...

Ik schiet de bal altijd over het doel, of de keeper heeft hem altijd. Bij FIFA08 maakte ik de mooiste doelpunten vanaf twintig tot dertig meter. Tevens heb ik nog steeds wat moeite met 'voorzetten - inkoppen'. Iemand hier tips voor?

Als je ps3 hebt hoeft schieten niet zo moeilijk te zijn hoor

L2 en O niet te lang indrukken zijn je beste vrienden

Probeer ook met je L aneloge stick te testen

Geplaatst:
(...), en het is niet O meer, maar X en (...)

Moet je met X de bal afpakken? Ligt denk ik aan de instellingen, volgens mij heb ik de besturing op Klassiek staan, en dan is het O.

Ik dacht er niet aan dat mensen ook andere besturig kunne hebben :bonk:
Geplaatst:
Schieten is niet moeilijk. Als je op de rand van de 16 staat, of nog verder en je staat recht naar het goal gaat hij of op de keeper of over. Zet de speler een beetje schuin naar het goal toe, door middel van een tikje naar rechts of links. Schiet dan. Bij mij zit hij vaak in de kruising.
Dat lijkt met niet. Als je met de linker joystick naar links of rechts wijst en vlak daarna schiet, dan zal de bal meer in de hoek komen. Als je de stick lang naar een kant houdt, en dan schiet, zal de bal naast gaan, als je de stick kort naar een kant houdt, zal de bal minder ver naar de kant gaan, en heeft de keeper hem. Als je de stick naar een kant en onder houdt, zal de bal laag blijven, als je de stick naar links-/rechts-boven houdt, zal de bal meer omhoog gaan.

Dan is het zaak minder lang O in te houden. Als de bal nog steeds te vaak over gaat, dan schiet je waarschijnlijk te hard. Volgens mij kan je wel instellen dat de balk (die bij de spelersnaam staat) minder snel oploopt, dan moet je O dus iets langer inhouden.

• 2 weken later...

Ik moest dit gewoon even posten. Ik maakte net een leuke goal. Deze moet je zien: Klik. Hoezo, kruising? Sorry voor die secondes wachttijd :$

Deze is ook erg leuk! Zie de overtreding! :puh:

Bewerkt: door Visser23
Geplaatst:
Ik moest dit gewoon even posten. Ik maakte net een leuke goal. Deze moet je zien: Klik. Hoezo, kruising? Sorry voor die secondes wachttijd :$

Dodelijk! Kijk die keeper :7

Klasse jonge! :tu:

Geplaatst:

Dodelijk! Kijk die keeper :7

Klasse jonge! :tu:

Vind het 2e filmpje leuker dan het 1e aangezien het 1e filmpje best makkelijk te doen is :puh:
Geplaatst:
Ik had ook 'n vraag. Zijn er Nederlandse stadions?

Alvast bedankt!

Nee, die zijn er niet. De Amsterdam ArenA zit er voor het eerst in véle jaren niet meer bij.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...