Jump to content

Simcity 4

studio dewolf

Simcity 4  

20 leden hebben gestemd

1. 1. Heb je Simcity 4?

• Ja
      14
    • Nee
      5
    • Ik moet nog kopen.
      1
  2. 2. Vind je Simcity 4 leuk?

• Ja
      13
    • Middelmatig
      2
    • Nee
      5

Recommended Posts

Geplaatst:

Het is de topic over Simcity 4. Jullie mogen alles praten over Simcity 4. Ik kan nooit 100 000 inwoners bereiken. Mijn hoogste inwoners is maar 12 000. Jullie mogen ook de tips geven enzo. Ik verlies altijd mijn geld. Winst maken is heel moeilijk.

• Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• studio dewolf

11

• -Matthijs-

4

• moechy

4

• js007

3

Geplaatst:

Ik vond het een ongelooflijk kutspel. Ik heb het een paar dagen gespeeld en ik was het al beu. Kortom ik von simcity 3000 veel leuker (wat ik ook heb) :puh:

Geplaatst:

Simcity 3000 is iets makkelijker dan simcity 4. Maar simcity blijft toch cool en geen kutspel.

Geplaatst:

he moet de juiste taktiek hebben

je moet eerst en vooral winst maken

dat betekend je moet beginnen met 1 energie centrale en een heleboel woon- werk- en winkelgebieden

dan moet je langzameraan politiebureaus bouwen en andere gebouwen

je kunt ook speciale gebouwen vrijspelen ,daar heb je cheats voor

bron : mijn ervaring :puh:

ik heb al veel goede steden gehad met veel omzet maar de meeste zijn opgegaan in vlammen ( vulkaan , ...) :puh:

hopelijk heb je hier genoeg aan ,nog een vraag stuur een pb ;)

Geplaatst:
Simcity 3000 is iets makkelijker dan simcity 4. Maar simcity blijft toch cool en geen kutspel.

Simcity 3000 was idd makkelijker maar ook leuker.

Geplaatst:
Hebben jullie tips,...?

http://img170.imageshack.us/my.php?image=t...t1412023ic3.png

Dat is mijn beste stad met 15 000. Die stad heet Tornado City.

Jullie mogen jullie foto's opsturen en bespreken enzo.

mijnstad (waregem)

heeft 35000 inwoners en het stijgt

( het begint wel een beetje te lijken op een economische ramp '' ik ga geen fofo tonen ik wil geen slachtoffers'' ) :puh:

ik ben hem bezig beter aan het maken

de kern van de stad is geboud op de plek waar een comeet is ingeslagen :cab:

mischien later ga ik foto' s hebben

Geplaatst:

Ik vergeet iets te zeggen. Die foto is oud. Ik heb stad stuk veranderen. Veel oude gebouwen slopen, legerbasis weg, kerkhof weg en nieuw is universiteit en filmstudio. Alles zijn vol. Trouwens is die stad klein.

Geplaatst:

Enkele dagen geleden ben ik weer begonnen met Sim City 4. Ik vind het een enorm verslavend en uitdagend spel. Je begint met een kleine wijk en je wilt uiteindelijk eindigen als een grote stad met een bloeiende economie. Vooral dat overgangsproces is erg leuk en ook heel erg uitdagend.

Hebben jullie tips,...?

De sleutel naar succes in Sim City is het maken van winst. Eigenlijk maak je zonder niet in te grijpen geen winst, wat dus betekent dat je zelf aan de slag moet. Belangrijk is dat je geen geld uitgeeft aan onnodige dingen. Een ziekenhuis met een capaciteit voor 500 man heeft geen geld voor 500 man nodig als er maar 100 patiënten zijn. Hetzelfde geldt voor scholen, ook daar geef je vaak teveel uit aan leerlingen die er niet eens zijn.

In het begin van het spel moet je je richten tot de basisbenodigdheden. Plaats geen vliegvelden, dure monumenten, winkelcentra en dergelijke, aangezien deze vrijwel niets bijdragen aan je stad, maar er enkel voor zorgen dat je in het rood loopt. Stel deze dingen uit totdat je een stad bent die winst draait. Logisch is natuurlijk dat je ook een brandweer en politiebureau plaats in een stad. Echter, waarom plaats je deze als er nog geen branden en/of misdaden in je stad zijn. Met andere woorden: Plaats pas een politiebureau of een brandweerkazerne als ze nodig zijn. Ook dit bespaart je weer geld.

Het is eigenlijk een heel gepuzzel om je stad winst te laten maken, maar zeker niet onmogelijk. Zoek manieren om geld te besparen en wacht verder gewoon rustig af.

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb hem al een jaartje of 2.

Maar je moet de tutorials volgen, vroeger ging ik binnen een uurtje failet, door de tutorials van SC 4 kan ik een grote groeiende stad maken!

Geloof me, die tut's zijn geweldig, ze leggen je helemaal uit hoe je van een dropje een stad kunt maken.

En hoe je daarna ook nog eens je geld kunt behouden.

Bewerkt: door Johannes47
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb het spel maar het errort als ik hem opstart, iets met de cd geloof ik.

Mijn tactiek:

Begin een nieuwe stad/dorp

Plaats een flink woongebied en zo'n commercieel gebied.

Zet de adviseurs ff uit.

Voor elektriciteit hebben we windmolens

Later nog wat stroom water,

Verbinding met de stad ernaast die industrieel is.

en nu maar laten groeien, zo nu en dan wat scholen/politie/ziekenhuizen/brandweer enz.

En als je toch in geldproblemen komt heb ik nog een tip:

Ctrl C -> Weaknesspays -> shift ingedrukt houden en enter drukken -> enz. enz.

Bewerkt: door bierbuikje
Geplaatst:

Ik gebruik altijd code maar winst en inwoners zijn lastig voor mij. Heb je mijn foto gezien? Is dat stad goed?

Geplaatst:

als ik jouw was dan zou ik die windmolens naar verweggistan kukelen, veel te duur en leverd niet veel op. Koop stroom van een buurstad of bouw een kerncentrale of iets dergelijks dat stroom oplevert, maar geen windmolens, en haal dat monument er ook uit. dat staat ook niet en levert niks op. want die stad van jouw is niet echt toeristisch dus een monument is er niet op zijn plaats.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...