Jump to content

Simcity 4


studio dewolf

Simcity 4  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb je Simcity 4?

    • Ja
      14
    • Nee
      5
    • Ik moet nog kopen.
      1
  2. 2. Vind je Simcity 4 leuk?

    • Ja
      13
    • Middelmatig
      2
    • Nee
      5


Recommended Posts

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • studio dewolf

    11

  • -Matthijs-

    4

  • moechy

    4

  • js007

    3

Ja maar dan dalen de inwoners. De handel en industrie groeien moeilijk.

Om daar nog even op terug te komen. Wanneer je bezuinigd op bijvoorbeeld de school en de kliniek, zal het inwonersaantal echt niet dalen. Aangezien je altijd klein moet beginnen, is het niet nodig om een school te bouwen die plaats heeft voor 500 leerlingen. Zoveel leerlingen zijn er ten eerste niet, en ten tweede kost het alleen maar geld. Hetzelfde geldt voor de kliniek. Keerzijde van deze bezuiniging is dat je het in de gaten moet houden. Zodra je gaat beginnen met het vergroten van je stad, zullen de capaciteiten van je stad ook vergroot moeten worden. Wanneer je dat over hoofd ziet, zullen er stakingen volgen en zullen de sims vertrekken als je niet vroegtijdig ingrijpt. In feite daalt pas dan het inwonersaantal. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van een goede balans vinden. Daarom begin ik pas met het vergroten van mijn stad als het winst/verlies percentage erg klein is (je maakt vrijwel geen winst in een kleine stad).

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe werkt het hele contact met buursteden gedoe kan iemand mij dat uitleggen ?

want ik wil weten:

Hoe ik mijn goederen kan verschepen naar een andere stad

Hoe ik mijn gebouwen kan verbeteren (wolkenkrabbers enz)

Hoe je een goede welvarende stad maakt.(Ik ben al 3 dagen bezig en ik heb pas een stad met 2000 inwoners :duh:)

Oja ik wil ook weten hoe je de trein en de snelwegen kan gebruiken

Als iemand een link naar een nederlandse tutorial heeft waardeer ik dat ook.

Bewerkt: door powerpats
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe ik mijn goederen kan verschepen naar een andere stad

Ligt eraan wat voor goederen je bedoeld. Vaak is het zo dat een buurstad zelf contact met je opneemt. Zo ben ik al een paar keer benaderd om het vuilnis van hen op te slaan (tegen een vergoeding). Leg waterleidingen en elektriciteitkabels aan naar je buursteden, dan zullen ze vanzelf wel een keer contact met je opnemen.

Hoe ik mijn gebouwen kan verbeteren (wolkenkrabbers enz)

Door de hoogste graad woonwijken of commercieel gebied te bouwen. Je hebt bij het bouwen van een nieuw gebied keuze uit een klein, gemiddeld of een groot woongebied. Kies de grootste en na verloop van tijd zal het gebied zich ontwikkelen tot appartementen en grote flats of wolkenkrabbers. Dit heeft overigens ook tijd nodig, en daarnaast zullen het natuurlijk normale huizen blijven als je stad klein is.

Hoe je een goede welvarende stad maakt.(Ik ben al 3 dagen bezig en ik heb pas een stad met 2000 inwoners :duh:)

Mijn huidige stad heeft ongeveer 55.000 inwoners en ik maak een winst van $3.000 per maand. Dit heb ik eigenlijk gewoon gedaan door te besparen op voorzieningen en te wachten totdat je verliesmarge erg klein is. Dan begin je langzaam maar zeker in kleine stukjes uit te breiden. Begin met een laag bebouwd woongebied en breid het stapje voor stapje uit. Maak je stad ook aantrekkelijk door hogere scholen en dergelijke te bouwen.

Oja ik wil ook weten hoe je de trein en de snelwegen kan gebruiken

Het spoor is me nog wat onduidelijk, die heb ik ook nog niet aan de praat gekregen. Volgens mij moet je gewoon een station maken met als eis dat er een spoor naast loopt. Een snelweg heeft op- en afritten nodig. Deze moet je dus eerst bouwen voordat men er gebruik van gaat en kan maken.

Als iemand een link naar een nederlandse tutorial heeft waardeer ik dat ook.

De tutorials in Simcity zelf zijn van uitstekende kwaliteit, daar kun je echt iets van opsteken. Daarnaast vind je op Youtube ook verscheidene videotutorials die ik je wel kan aanraden.

Link to comment
Delen op andere websites

De tutorials in Simcity zelf zijn van uitstekende kwaliteit, daar kun je echt iets van opsteken. Daarnaast vind je op Youtube ook verscheidene videotutorials die ik je wel kan aanraden.

De tut's van Simcity 4 zijn inderdaad goed.

Ze helpen je opweg om een klein stadje te bouwen, zelf heb ik daarnet een videotutorial gekeken op youtube maar

daar bouwen ze gelijk een grote metropool, je kunt het beste gewoon met een klein dorpje beginnen en dat laten uitgroeien tot een mooie grote stad.

Tip van mij: Bouw pas iet als je het echt nodig hebt, bijv. als de eerste brand uitbreekt moet je pas een brandweer karzenne bouwen dan heb je voor die eerste brand ook geen geld uit te geven aan die overbodige brandweer!

En zo kun je nog meer van die soort dingen doen.

Ze zeggen soms wel eens: Connections are the key in Sim City 4!

Vetaling: Verbindingen (met andere steden) is de sleutel (tot succes) in Sim City 4!

Of dit waar is weet ik niet zeker.

Van Johannes47

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

:cya: ik heb een hele tijd met simcity 3000 gespeeld en vind het een prachtspel!

Deel 4 is heel wat uitgebreider maar zeker een hele uitdaging.

Heb me nog niet zo veel in dit deel verdiept en zit gelijk al met een vraag: waarom zijn de gebieden zo klein?

Bij deel 3 had ik best een grote stad, maar qua oppervlakte bij deel 4 valt het tegen vind ik.

Of is er een manier om van meerdere gebieden 1 grote stad te maken?

Als dat niet mogelijk is ga ik weer terug naar deel 3, hoe mooi deel 4 ook is.

Groeten: Daan

Link to comment
Delen op andere websites

:cya: ik heb een hele tijd met simcity 3000 gespeeld en vind het een prachtspel!

Deel 4 is heel wat uitgebreider maar zeker een hele uitdaging.

Heb me nog niet zo veel in dit deel verdiept en zit gelijk al met een vraag: waarom zijn de gebieden zo klein?

Bij deel 3 had ik best een grote stad, maar qua oppervlakte bij deel 4 valt het tegen vind ik.

Of is er een manier om van meerdere gebieden 1 grote stad te maken?

Als dat niet mogelijk is ga ik weer terug naar deel 3, hoe mooi deel 4 ook is.

Groeten: Daan

Je kan een groter gebied kiezen op de kaart hé

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...