Nickonly Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 (bewerkt) Niet dat het me enig probleem oplevert oid, maar als ik bij taakbeheer bij processen kijk, staat daar altijd (zoals het hoort) "Niet actieve systeemprocessen" bij. Ik neem aan dat dit hier gewoon hoort, omdat ik nog nooit een computer heb gezien waarbij dit niet zo was. Het rare vind ik alleen dat het vrijwel altijd als ik m'n computer gewoon stationair laat draaien, dit proces 99% van m'n CPU verbrukt. Dit kan toch eigenlijk niet kloppen? Het is ten eerste "Niet actief", en het neemt ook maar iets van 16kB aan geheugengebruik in. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Zoals wat het zoal allemaal doet, en of het klopt dat dit proces zoveel CPU gebruikt? Alvast bedankt. PS, ik draai overigens op XP. Andere specificaties geef ik als nodig. Bewerkt: 10 februari 2008 door Nickonly Reageren
AwiVC Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Ik heb precies hetzelfde maar al mijn andere processen nemen ook 0 of 1 CPU in, ik weet niet of dit procenten zijn maar ik heb het ook dus het zal wel normaal zijn xD Reageren
Gangsta Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Ik heb precies hetzelfde maar al mijn andere processen nemen ook 0 of 1 CPU in, ik weet niet of dit procenten zijn maar ik heb het ook dus het zal wel normaal zijn xD Ik heb het ook hier... Is wel normaal denk ik. Het is volgens mij alleen erg wanneer het bij 'Toepassingen' staat (onderaan). (weet niet zeker hoor) Reageren
Thundercover Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Volgens mij gebruiken de "Niet actieve systeemprocessen" niet de overige 99% van je CPU, maar is het gewoon hoeveel procent van je CPU niet actief is. Als je alle percentages van je CPU optelt, kom je uiteindelijk op 100%. Dat staat ook in de beschrijving: "Percentage tijd dat de processor niet actief is" (Windows Vista). Dus dat het er staat, klopt ook gewoon en het is niet zo dat je CPU daardoor continu op 100% draait. Reageren
Nickonly Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Volgens mij gebruiken de "Niet actieve systeemprocessen" niet de overige 99% van je CPU, maar is het gewoon hoeveel procent van je CPU niet actief is. Als je alle percentages van je CPU optelt, kom je uiteindelijk op 100%. Dat staat ook in de beschrijving: "Percentage tijd dat de processor niet actief is" (Windows Vista). Dus dat het er staat, klopt ook gewoon en het is niet zo dat je CPU daardoor continu op 100% draait. Oow dus dat "Niet actieve systeemprocessen" is gewoon eigenlijk "percentage CPU wat niet gebruikt wordt"? Dan kan het wel idd kloppen ja. Reageren
RonaldVC Geplaatst: 11 februari 2008 Rapport Geplaatst: 11 februari 2008 Dat percentage dat achter de processen staat geeft aan wat het van de processor vraagt. Samen moet dat altijd 100% zijn. Als "Niet actieve systeemprocessen" dus op bijna 100% staat, betekend dat dat de werkelijk draaiende processen haast niets van de processor vragen. Niets aan de hand dus.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.