Jump to content

Wolfenstein ET probleem en vragen

Recommended Posts

Geplaatst:

Gisteren heb ik Wolfenstein: Enemy Territory weer geïnstalleerd maar er zijn wat problemen. Eerst kon ik ET niet opstarten door iets met OpenGL, dat was dan verholpen door de drivers (NVIDIA GeForce4 MX 440) te updaten. Maar in-game is het beeld nog steeds verneukt, al is het enkel bij bepaalde mappen. Bij oasis en goldrush bijvoorbeeld zijn er geen problemen, terwijl ik bij radar dit krijg:

ub1lkarzg568j5jgbzgfn4351.png

Soms komt het ook voor bij fueldump en railgun maar veel minder. Het is vrij irritant dus weet iemand de oorzaak hiervan?

----------------

Ik heb ook nog een paar vragen over het class systeem. Nu ben ik 'Soldier/Soldat' maar wanneer of hoe kan je Medic of Engineer worden?

En op het scorebord zie je normaal je XP maar nu was het opeens zo, met PRW ofzo:

9017f8caccbe636697f5487ceb3ce98174a5f9ea.jpg

Hoe krijg ik het weer normaal? :?

Geplaatst:

Waarschijnlijk ligt het probleem bij je videokaart, waardoor het niet meer naar behoren functioneert. Voor Wolfenstein ET ben je minimaal een 32 MB OpenGL® ondersteunende 3-D video kaart nodig, zoals je hier kunt lezen.

Het wisselen van classes kun je doen door op 'L' te drukken. Je krijgt een pop-up scherm, waar je onderin kunt kiezen tussen de verschillende classes. Ook kun je dan de groep (Allies / Axis) kiezen.

Succes. ;)

Geplaatst:

Ik zie dat Donwell het probleem over de PRW-statistiek niet heeft uitgelegd, maar dat wil nog wel eens voorkomen als een server een bepaalde modificatie draait. Denk dan aan etquarter of etpub. Dat er XP hoort te staan heb je gelijk in, maar ik denk dat het gewoon precies hetzelfde werkt. Andere server, andere manier van spelen. Veel plezier verder nog op Wolfenstein :)

Geplaatst: (bewerkt)
Waarschijnlijk ligt het probleem bij je videokaart, waardoor het niet meer naar behoren functioneert. Voor Wolfenstein ET ben je minimaal een 32 MB OpenGL® ondersteunende 3-D video kaart nodig, zoals je hier kunt lezen.

Maar ik heb het al kunnen spelen op deze pc, zonder video problemen. Dat was voor hij geformatteerd was.

En de videokaart is goed genoeg voor W:ET hoor:

* GeForce 4 Ti 4600

* GeForce 4 MX

* GeForce 3

* GeForce 2 Ultra

* GeForce 2 MX

* GeForce256

* Radeon 8500/64

* Radeon 7200/64

* Radeon 9700 Pro/128

* Xabre 400

Het wisselen van classes kun je doen door op 'L' te drukken. Je krijgt een pop-up scherm, waar je onderin kunt kiezen tussen de verschillende classes. Ook kun je dan de groep (Allies / Axis) kiezen.

Dat bedoel ik niet, ik bedoel om een Engineer, Medic, Field Op etc. te zijn in plaats van een Soldier. (Als je op V6 drukt zegt je character welke rank hij heeft, in mijn geval 'I'm a Soldier.')

En weet iemand hoe ik die scorelijst weer verander zodat het XP is in plaats van PRW?

Edit: En Xfire upload mijn stats (niet game uren) voor Wolfenstein ET ook niet. :s

Bewerkt: door VforV
Geplaatst:

Wat betreft het probleem met de maps: Probeer DirectX eens opnieuw te installeren. Ik kan je niet 100% garanderen dat dit het probleem oplost, maar het lijkt op een soort van crash. Overigens kun je voor alle zekerheid het beste even DirectX opnieuw downloaden. Zoals je waarschijnlijk al wel wist, is 9.0c de huidige en tevens meest recente versie op een PC die draait onder XP. Voor Vista kun je DirectX 10 downloaden.

Mocht dat het probleem niet verhelpen, dan moet je het probleem denk in het spel zoeken. Als de ene map het wel juist doet, en de andere niet, dan duidt dat erop dat er ergens in het spel iets niet goed zit. Wat je sowieso even kunt doen is ET voorzien van de patches 2.60 en 2.60b. Ik maak zo niet op uit je verhaal dat je deze al geïnstalleerd hebt.

En tot slot is het natuurlijk ook nog mogelijk om even te herinstalleren. Wellicht ietwat voor de handliggend, maar zeker de moeite waard.

En weet iemand hoe ik die scorelijst weer verander zodat het XP is in plaats van PRW?

De mod is vast en zeker via de server gedownload, wat in de meeste gevallen betekent dat het een .PK3 bestand is die in een speciale map wordt gezet (et/etmain folder). Kijk in die map of je daar een bestand met de omschrijving van de mod kunt vinden en verwijder deze.

Geplaatst:

Heb nu alles gedaan, DirectX 9.0c gedownd, drivers geupdate, ET gepatcht (daardoor kon ik geen servers meer joinen door verschillende versie), ET opnieuw geïnstalleerd... Maar niets helpt, en nu ben ik al mijn XP kwijt. :ch:

Geplaatst:
Heb nu alles gedaan, DirectX 9.0c gedownd, drivers geupdate, ET gepatcht (daardoor kon ik geen servers meer joinen door verschillende versie), ET opnieuw geïnstalleerd... Maar niets helpt, en nu ben ik al mijn XP kwijt. :ch:

De meest voor de handliggende oplossingen hebben dus geen resultaat, jammer genoeg. Dat betekent dat we het probleem ergens anders moeten zoeken. Bekijk ten eerste de grafische opties van het spel. Stel je instellingen eens anders in; verander bijvoorbeeld de resolutie. Bekijk daarnaast ook op hoeveel Bit 'Texture Quality' en 'Depth Buffer' staan. Mochten ze bijvoorbeeld op 32 (of 24) staan, verander ze dan naar 16 of andersom.

Je hebt de meest recente drivers geïnstalleerd zei je al, alleen heb je de restjes van je oude driver wel verwijderd? Ik acht de kans klein dat dit de oorzaak is, maar je kunt altijd even proberen om de oude restjes te verwijderen met Drivercleaner. Je kunt het beste eerst even je huidige drivers weer verwijderen (via apparaatbeheer de stuurprogramma's van je videokaart verwijderen), Drivercleaner draaien en vervolgens weer je nieuwe driver installeren.

Tot slot kan het zijn dat één of meerdere bestanden corrupt zijn. Dat probleem is meestal te verhelpen middels een herinstallatie, maar dat heeft bij jou helaas niets opgeleverd. In dat geval kan het zijn dat de download zelf corrupt was, dus wellicht dat je hem even opnieuw kunt downloaden vanaf een andere site.

Ik zal in ieder geval nog even voor je zoeken naar vergelijkbare problemen. Hopelijk krijgen we dan wat meer duidelijkheid over het probleem, de oorzaak en de manier waarop dit op te lossen valt.

Maar niets helpt, en nu ben ik al mijn XP kwijt. :ch:

Dat staat los van dit probleem. In de tijd dat ik nog ET speelde, was het altijd zo dat je XP per server opgeslagen werd. Speelde je bijvoorbeeld op een bepaalde server, dan bleef je XP ongeveer 24 uur staan. Kwam je binnen die 24 uur niet terug, dan werd je XP ge-reset en begon je de volgende keer weer op 0. Daarnaast moest je ook op elke server weer op 0 beginnen. Het is dus niet zo dat je een speciaal account hebt waarin je XP opgeslagen wordt en dat deze dan steeds weer doortelt als je op een andere server gaat spelen. Ik neem aan dat dit systeem nog niet veranderd is.

Geplaatst:
Dat staat los van dit probleem. In de tijd dat ik nog ET speelde, was het altijd zo dat je XP per server opgeslagen werd. Speelde je bijvoorbeeld op een bepaalde server, dan bleef je XP ongeveer 24 uur staan. Kwam je binnen die 24 uur niet terug, dan werd je XP ge-reset en begon je de volgende keer weer op 0. Daarnaast moest je ook op elke server weer op 0 beginnen. Het is dus niet zo dat je een speciaal account hebt waarin je XP opgeslagen wordt en dat deze dan steeds weer doortelt als je op een andere server gaat spelen. Ik neem aan dat dit systeem nog niet veranderd is.

Ja, maar ik speel op een XP Save forever server, waar je XP blijft, tenzij je ET herinstalleert natuurlijk (waar wordt dit opgeslagen? Ik dacht bij profiles maar zo te zien heeft het niet geholpen om die profiles map te back-uppen).

Geplaatst:

Het word opgeslagen in de ET-Key. Als je die even kopieërd hou je je xp enz. Open GL is al verholpen, volgende keer gelijk de drivers controleren.

Je kan van class wisselen doro op de L te drukken. Je ziet 5 rondjes met dingen erin.

1) Soldier

2) Medic

3) Engineer

4) Field ops

5) Covert ops

Dan selecteer je 1, kies je je wapen en ga je spelen.

@VWOer: Het hangt van de server af ;) Bij sommige servers is het PWR, en bij andere is het XP. Dan gaan we een stap verder, eerst download je Enemy Territory full. Dat kan op deze site. Dan download je de patch 2.60. Als je die hebt ga je de patch 2.60b downloaden, sla het op op het bureaublad, pak het mapje uit met winrar en open het, kopieër de bestanden en plak ze in deze map: C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory. Vervang de bestanden. Dan ga je map packs downloaden, dat kan hier. De meeste doen het niet, dat maakt niet uit. Ga dan eens spelen, je ziet dat je meer servers hebt.

Ingame kan je ook je naam veranderen. Ga naar de console ( ~ ) en type /name in. Dan verander je de naam. Dit kan ook in kleuren.

colors.jpg

Voorbeeld: ^1|^wpipo^1|G^wam^1ek^wil^1le^wr

Dan krijg je: |pipo|Gamekiller

Ook kan je bind maken. Daarvan is hier een informatie topic. En hier zijn alle binds.

Veel succes,

Visser23

• 2 maanden later...
Geplaatst: (bewerkt)

ik zelf speel op 2.55, voglens mij heb je neit die patches nodig voor dei problemen.

als je herinstalleerd staat je xp weer op 0 ja, de server onthoudt je ip en etkey, volgens mij staat je xp per server op je etkey of zo(copieer je etkey als je gaat herinstaleren dus om je naam, xp, etc. te bewaren)

dat je geen xp ziet maar prw ligt aan de mod opd e server(waarshijnlijk nq of etpub)maar dat kan ej veranderer naar xp door dubbel tab te drukken(je hebt xp, kdr ofzo en prw)

btw, mijn naam is ZZZ| c-style[nl]

ik heb neit zo veel verstand van et problemen, amar dit wist k dan net weer wel :puh:

anderen problemen kunnen ook liggen aan als je vista hebt.

alsd at het geval is meot je dat ff zeggen dan geef k wat links met stappen die je ff moet volgen zodat alles het weer zou moeten doen ;)

c-style :tu:

edit: ik zie net dat dit topic wat oud is dus eht zal wel al gelukt zijnxD

Bewerkt: door c-style

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...