WackoX Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 Hallo, Ik wil graag hebben dat als ik in een bepaald voertuig stap, dat er dan ''iets'' gebeurt (dit heb ik al af) Maar hoe maak ik dan dat je naar een checkpoint moet, en als je daar bent dat er dan ook weer ''iets'' gebeurt? een soort van: OnPlayerStateChange ifcarid ''123'' setplayercheckpoint bla bla bla ---Dit heb ik al af Maar dan wil ik dus hebben dat als je in die auto stapt dat je dan moet typen ''/voorbeeld'' en dat alleen degene die dat typt dat je dan naar een Ocheckpoint moet, en als je daar bent dat er dan ''iets'' gebeurt. Reageren
Sandra Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 Ik zal je een klein voorbeeltje geven, de rest moet je zelf doen, want dit is natuurlijk naar eigen smaak public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate) { if(newstate == 2) //Bestuurder { if(IsPlayerInVehicle(playerid, MissieVoertuig)) { SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, "Typ /commando om missie te beginnen"); } } return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/commando", true)==0) { if(GetPlayerState(playerid) == 2) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, MissieVoertuig)) { SetPlayerCheckpoint(playerid, x, y, z, size); SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, "Breng deze auto naar de checkpoint"); return 1; } } } return 0; } public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, MissieVoertuig)) { if(GetPlayerState(playerid) == 2) { DisablePlayerCheckpoint(playerid); GivePlayerMoney(playerid, 50000); GameTextForPlayer(playerid, "Gefeliciteerd!", 5000, 3); } } return 1; } Nou, dat was een voorbeeld voor een missie Succes ermee Reageren
quincy225 Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 Ik zal je een klein voorbeeltje geven, de rest moet je zelf doen, want dit is natuurlijk naar eigen smaak public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate) { if(newstate == 2) //Bestuurder { if(IsPlayerInVehicle(playerid, MissieVoertuig)) { SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, "Typ /commando om missie te beginnen"); } } return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/commando", true)==0) { if(GetPlayerState(playerid) == 2) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, MissieVoertuig)) { SetPlayerCheckpoint(playerid, x, y, z, size); SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, "Breng deze auto naar de checkpoint"); return 1; } } } return 0; } public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, MissieVoertuig)) { if(GetPlayerState(playerid) == 2) { DisablePlayerCheckpoint(playerid); GivePlayerMoney(playerid, 50000); GameTextForPlayer(playerid, "Gefeliciteerd!", 5000, 3); } } return 1; } Nou, dat was een voorbeeld voor een missie Succes ermee na playerid, MissieVoertuig, zegt ie undefined symbol moet ik daar iets anders inzetn? Reageren
Sandra Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 na playerid, MissieVoertuig, zegt ie undefined symbol moet ik daar iets anders inzetn? Ja, het id van het voertuig dat jij wilt gebruiken. P.s. Het topic word erg on-overzichtelijk als je die hele code van mij gaat quoten... Reageren
WackoX Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 (bewerkt) Heel erg bedankt Sandra! Maar als ik stap in de hydra if(IsPlayerInVehicle(playerid, 520)) dan komt er geen text, en als ik dan toch /commando doe gebeurt er ook niks. Bewerkt: 21 februari 2008 door WackoX Reageren
quincy225 Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Heel erg bedankt Sandra!Maar als ik stap in de hydra if(IsPlayerInVehicle(playerid, 520)) dan komt er geen text, en als ik dan toch /commando doe gebeurt er ook niks. Ik heb precies het zelfde probleem Reageren
.Timothy Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 (bewerkt) Kan kloppen, het is namelijk niet het modelid (dat jullie gebruiken) maar het vehicleid. Dat doe je door id = AddStaticVehicle(modelid, xcoord, ycoord, zcoord, rotatie, kleur1, kleur2); te doen. Zet id, of jouw id dan in de code van Sandra. Zo moet het wel werken. Bewerkt: 21 februari 2008 door VWO-er Reageren
WackoX Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Oke, maar ik wil dus hebben dat dat bij alle voertuigen die id (in mijn geval) 520 hebben, en niet dat ik een ''id = AddStaticVehicle'' moet aanmaken.. iemand idee? Reageren
Sandra Geplaatst: 21 februari 2008 Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 (bewerkt) Verander dan if(IsPlayerInVehicle(playerid, 520)) naar: if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) Gebruik dan ook nog: if(GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 520) { Bewerkt: 21 februari 2008 door =>Sandra<= Reageren
WackoX Geplaatst: 21 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 februari 2008 Bedankt! het werk allemaal! Reageren
WackoX Geplaatst: 23 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 februari 2008 Ik heb nog een paar vragen: * Hoe maak je dat als het missie-voertuig ontploft, kapot gaat, of als je er uit gaat, dat dan de missie ''gestopt'' word ? Reageren
Sandra Geplaatst: 23 februari 2008 Rapport Geplaatst: 23 februari 2008 (bewerkt) Ik heb nog een paar vragen:* Hoe maak je dat als het missie-voertuig ontploft, kapot gaat, of als je er uit gaat, dat dan de missie ''gestopt'' word ? Daar is een Callback voor: public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid) { return 1; } of public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid) { return 1; } Bewerkt: 23 februari 2008 door =>Sandra<= Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.