Jump to content

Easter Egg


RickyRicky

Recommended Posts

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Lantyz

    16

  • Baffie

    10

  • 8-Ball

    6

  • Tim14

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

etalages met afbeeldingen van GTA3, teksten zoals 'air guitars: $60,=', grafstenen met grappige opschriften, menselijke organen bij de slager. Billboards met afbeeldingen van GTA III, teksten als 'life's a bitch', etc, etc, etc.

Locaties weet ik allemaal niet uit mijn hoofd, maar Romero Butcher zit in ieder geval naast de Well Stacked Pizza in Little Haïti.

[EDIT: van Romero had ik toevallig nog een plaatje. Bij deze.]

post-4-1102434009.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Niet echt fris om naar te kijken. Wel stom dat je die lijkwagen van em maar één keer in het hele spel zonder codes kan krijgen. Maar opzich wel vette Easter Egg

Op www.gtaparadise.nl stond ook een easteregg over een bootje onder de brug van Downtown naar Prawn Eiland. Daar zat een bootje onder de brug en die was niet gezonken.

[EDIT door Lantyz: Niet dubbelposten, svp.]

Link to comment
Delen op andere websites

Dat bootje is juist wel gezonken. Er ligt een wrak van een klein bootje op de bodem onder de brug. Onder een andere brug liggen een aantal auto's die van de brug geraakt zijn, en wat verder in zee liggen twee grote scheepswrakken, en een duikboot.

Trouwens: Ik vermoed dat dit ook een easteregg is; Op de bank in Downtown, in de buurt van the Greasy Chopper, staat een Latijnse tekst (zoals op veel klassieke staatsgebouwen).

Er staat: "HOSTES AD PULVERUM FERIRE"

Nu spreek ik zelf geen Latijn, maar ik vermoed dat er 'Verblijf voor het slijk der aarde' of iets dergelijks staat.

Hostes = Verblijf/verblijven?

Ad = Voor/van, of een ander bijwoord.

Pulverum = rommel?

Ferire = Sluiten/gesloten?

Is er iemand die Latijn spreekt of iemand kent die Latijn spreekt?

post-4-1102952164.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Wat heeft dat nou met een bank te maken. Is er niet nóg een andere betekenis? In het Latijn kunnen woorden namelijk ook meerder betekenissen hebben. Misschien betekent het ook wel: Voor altijd is deze rommel gesloten. Dat kan ook wel een betekenis ervan wezen!

Link to comment
Delen op andere websites

Ferire is echt alleen maar 'slaan' (of 'hardhandig raken' ed.) (Opgezocht in een woordenboek in een boekwinkel, maar ik had niet genoeg tijd om alles op te zoeken <_< ).

Wat het ermee te maken heeft: geen idee. Maar 'pulverum' moet haast wel iets zijn als 'rotzooi', of 'pulp'.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik leer latijn, ad betekent 'naar, tot, bij'. Pulverum is gruis (onzijdig woord en staat in accusatief =lijdend voorwerp)

Ik hoop dat ik hier wat kan helpen. Ik zoek later nog eens in schrift op naar de overige woorden.

Link to comment
Delen op andere websites

HOSTES AD PULVERUM FERIRE

Als ad bij, tot of naar betekent en Pulverum gruis

dan heb je de volgende mogelijkheden volgensmij

....... tot gruis geslagen

Verblijven bij het gruis .........

Verblijf tot het gruis is verteerd (misschien andere betekenis voor Ferire)

Maar wel handig als jij Latijn leer, als je nu eens een keer de hele zin aan je Latijn leraar vraag weet hij misschien wel de betekenis i.p.v. dat wij hier jaren zitten te puzzelen.

Bewerkt: door Baffie
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

[Topicschop]

Ik ben er, na lang zoeken, eindelijk achter wat het betekent.

"HOSTES AD PULVERUM FERIRE" is letterlijk vertaald: "Sla je vijanden tot stof".

De Latijnse grammatica van Rockstar is vreselijk, dus of dit precies is wat Rockstar bedoelde is niet duidelijk. het kan bijvoorbeeld ook "tot stof geslagen door de vijand" betekenen.

Wanneer het gebouw een gerechtsbank is, en geen gewone bank, dan is de eerste vertaling heel aannemelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...