Jump to content

Boksen


-GoldWing-

Recommended Posts

Hey, ik had een vraag, ik zit op boksen maar ik wil graag m,n hoofdspieren trainen om zo beter de stoten van m,n tegenstander te absorberen.

Maar ik weet niet hoe dat moet.

Weten jullie het misschien?

Greetzzz Don Stracci :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Is dit niet een vraag die je beter kunt stellen in de club waar je het boksen beoefend? Ik denk dat zij het beste kunnen zeggen hoe je dat kunt trainen.

Ik neem aan dat je dan het beste je nek kunt trainen. hier kan je oefeningen vinden voor je nek.

Bewerkt: door Heroix
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom dragen ze bij boksen wel eens een helm en een gebitje? Precies, om de kracht v/d klappen enigszins te kunnen absorberen. Nee, als de rest van je lichaam is het niet echt mogelijk om een "wasbordje" op je gezicht te trainen :7 Natuurlijk bestaat je gezicht uit honderden spieren, die je laat werken als je bijvoorbeeld lacht, fronst, chagrijnig kijkt, boos kijkt, bang kijkt, noem maar op. Die kun je extra laten bewegen door bijvoorbeeld heel wijd met je ogen te kijken, je mond ver open te doen, je tong te laten bewegen et cetera, maar zoals ik al zei zijn je spieren in je gezicht niet echt bedoeld om 't zware werk zoals lopen te laten doen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...
Je bent 12 jaar en een proffesional? Mag ik weten hoeveel wedstrijden en titels je al gewonnen hebt? In welke gewichtklasse? En verdien je je brood met boksen? Want dan pas ben je een prof ;)

Onder 16 of 18 geloof ik dat je zelfs verplicht met helm MOET boksen en een verantwoorde boksclub zal een niet volgroeide jongeman van 12 jaar nooit zonder helm laten boksen, tenzij dit in Nederland anders is gereglementeerd wat ik zwaar zou betwijfelen

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...