Jump to content
PatrickW

Euphoria brengt Liberty city inwoners tot leven.


Gamespot Australie schreef naar aanleiding van hun hands-on ervaringen met GTA-IV een interesante preview, met focus op hoe Rockstar-North bij GTA4 gebruik maakt van de Euphoria technologie.

gallery_748_15_1960.png
Euphoria zorgt ervoor dat de voorgebakken animaties uit de vorige GTA versies tot het verleden behoren, in plaats daarvan heeft elk persoon een gesimuleerd skelet voorzien van spieren en een centraal zenuwstelsel, dat continue reageert op veranderende omstandigheden in de omgeving. Dit resulteert in veel realistischere bewegingen van de inwoners van Liberty City, die nu telkens anders zullen zijn.

gallery_748_15_49379.png
Het eerste wat ze deden, was Niko een wandeling door de straten van Liberty City laten maken, en daarbij tegen andere mensen oplopen om te zien hoe ze reageren. In het begin drukte Niko de andere voetgangers die in de weg liepen rustig met z'n handen opzij, maar toen hij steeds sneller ging lopen werden de reacties van de voetgangers steeds heftiger en gevarieerder: Ze struikelden of vielen, maar telkens op een andere manier.

Niko zelf is het schoolvoorbeeld van wat euphoria kan; als hij door een bocht rent, hangt z'n lichaam ook echt naar de binnenbocht en als hij stopt na een stuk rennen, zie je hem ook nog een paar passen nemen om af te remmen.

Op een druk kruispunt, lieten ze Niko op het dak van een auto klimmen. Toen de auto langzaam optrok, zag je Niko heel duidelijk z'n gewicht verplaatsen van het ene op het andere been om in evenwicht te blijven. Toen de auto echter meer gas gaf, kon Niko z'n evenwicht niet meer bewaren en tuimelde achterover van de auto, hij rolde een paar keer over de straat totdat hij languit op het asfalt lag.

Euphoria geeft iedere inwoner een eigen wil en maakt hun gedrag veel minder voorspelbaar.

Meer info over GTA IV kun je vinden op WikiGTA, voor vragen en discussie kun je terecht op ons GTA IV forum.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

wat wil je nog meer in een spel?

Inderdaad! :Y

Ik vind het mooi en realistich, dit moet veel werk geweest zijn voor Euphoria.

GTA IV gaat het beste spel van het jaar winnen denk ik!

Van Johannes47 :cya:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

wat wil je nog meer in een spel?

Inderdaad! :Y

Ik vind het mooi en realistich, dit moet veel werk geweest zijn voor Euphoria.

GTA IV gaat het beste spel van het jaar winnen denk ik!

Van Johannes47 :cya:

Als je even goed had opgelet, had je ook meteen geweten dat Euphoria geen ontwikkelingsteam is, maar een engine (Technologie). ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het was al algemeen bekend dat ze de Euphoria engine zouden gaan gebruiken, maar ik had niet verwacht dat ze het zo diepgaand gaan gebruiken. Ik heb zelf wel wat filmpjes gezien van mensen die wat experimenten hebben gedaan met Euphoria en als je de filmpjes ziet, ziet het er al super realistisch uit. Dus ik ben zeker benieuwt hoe het er in GTA IV uit ziet.

Een filmpje met wat uitprobeersels met de Euphoria engine:

Greetz :sigaar:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...