Gamespot Australie schreef naar aanleiding van hun hands-on ervaringen met GTA-IV een interesante preview, met focus op hoe Rockstar-North bij GTA4 gebruik maakt van de Euphoria technologie.
Euphoria zorgt ervoor dat de voorgebakken animaties uit de vorige GTA versies tot het verleden behoren, in plaats daarvan heeft elk persoon een gesimuleerd skelet voorzien van spieren en een centraal zenuwstelsel, dat continue reageert op veranderende omstandigheden in de omgeving. Dit resulteert in veel realistischere bewegingen van de inwoners van Liberty City, die nu telkens anders zullen zijn.
Het eerste wat ze deden, was Niko een wandeling door de straten van Liberty City laten maken, en daarbij tegen andere mensen oplopen om te zien hoe ze reageren. In het begin drukte Niko de andere voetgangers die in de weg liepen rustig met z'n handen opzij, maar toen hij steeds sneller ging lopen werden de reacties van de voetgangers steeds heftiger en gevarieerder: Ze struikelden of vielen, maar telkens op een andere manier.
Niko zelf is het schoolvoorbeeld van wat euphoria kan; als hij door een bocht rent, hangt z'n lichaam ook echt naar de binnenbocht en als hij stopt na een stuk rennen, zie je hem ook nog een paar passen nemen om af te remmen.
Op een druk kruispunt, lieten ze Niko op het dak van een auto klimmen. Toen de auto langzaam optrok, zag je Niko heel duidelijk z'n gewicht verplaatsen van het ene op het andere been om in evenwicht te blijven. Toen de auto echter meer gas gaf, kon Niko z'n evenwicht niet meer bewaren en tuimelde achterover van de auto, hij rolde een paar keer over de straat totdat hij languit op het asfalt lag.
Euphoria geeft iedere inwoner een eigen wil en maakt hun gedrag veel minder voorspelbaar.
Meer info over GTA IV kun je vinden op WikiGTA, voor vragen en discussie kun je terecht op ons GTA IV forum.
Gamespot Australie schreef naar aanleiding van hun hands-on ervaringen met GTA-IV een interesante preview, met focus op hoe Rockstar-North bij GTA4 gebruik maakt van de Euphoria technologie.
Euphoria zorgt ervoor dat de voorgebakken animaties uit de vorige GTA versies tot het verleden behoren, in plaats daarvan heeft elk persoon een gesimuleerd skelet voorzien van spieren en een centraal zenuwstelsel, dat continue reageert op veranderende omstandigheden in de omgeving. Dit resulteert in veel realistischere bewegingen van de inwoners van Liberty City, die nu telkens anders zullen zijn. Het eerste wat ze deden, was Niko een wandeling door de straten van Liberty City laten maken, en daarbij tegen andere mensen oplopen om te zien hoe ze reageren. In het begin drukte Niko de andere voetgangers die in de weg liepen rustig met z'n handen opzij, maar toen hij steeds sneller ging lopen werden de reacties van de voetgangers steeds heftiger en gevarieerder: Ze struikelden of vielen, maar telkens op een andere manier.Niko zelf is het schoolvoorbeeld van wat euphoria kan; als hij door een bocht rent, hangt z'n lichaam ook echt naar de binnenbocht en als hij stopt na een stuk rennen, zie je hem ook nog een paar passen nemen om af te remmen.
Op een druk kruispunt, lieten ze Niko op het dak van een auto klimmen. Toen de auto langzaam optrok, zag je Niko heel duidelijk z'n gewicht verplaatsen van het ene op het andere been om in evenwicht te blijven. Toen de auto echter meer gas gaf, kon Niko z'n evenwicht niet meer bewaren en tuimelde achterover van de auto, hij rolde een paar keer over de straat totdat hij languit op het asfalt lag.
Euphoria geeft iedere inwoner een eigen wil en maakt hun gedrag veel minder voorspelbaar.
Meer info over GTA IV kun je vinden op WikiGTA, voor vragen en discussie kun je terecht op ons GTA IV forum.
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites