Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Het zit zo. Wanneer je een model ingame zet, bestaat dat uit drie bestanden. De .dff is het model zelf, wat je ziet: de vorm. De .txd is het bestandje waar alle textures in zitten: de verfpot. De .col is het model dat zorgt dat het voelbaar is. Verander je de col, dan verander je ook de vaste vorm van het model. Wanneer ik dus alleen de .dff verander, zie je ingame wel degelijk de trein (zoals op de eerste screenshots), maar heb je nog steeds de voelbare vorm van de oude Streak. Ingame kun je dus ook niet vlak voor de locomotief langs lopen, omdat de .col van de originele Streak langer is dan de locomotief.

Ik heb in dit geval zelf een col gemaakt: je kunt nu dus in de locomotief komen, erop, en de schoorstenen zijn voelbaar. Wanneer ik dit niet gedaan zou hebben, zou je dus niet in de locomotief kunnen komen en zou het erg onrealistisch overkomen.

• Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Puma

16

• Timske

8

• Galiorix

4

• js007

3

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Idd Puma.

Ondersteunt Sketchup colls?

Das veel leuker om in de wagon te gaan lopen terwijl de trein rijdt.

Heb niets anders te zeggen dan KUTGW! :puh:

Ziet er mooi uit!

Sketchup zuigt niet!

Geplaatst:

Mooi werk Puma, ik zou alleen de boel wat oplichten. Owja topic tags moeten wel kloppen, REL = Release dus zet die er alleen bij als je een downloadlink hebt.

Keep it up.

Geplaatst:
Mooi werk Puma, ik zou alleen de boel wat oplichten. Owja topic tags moeten wel kloppen, REL = Release dus zet die er alleen bij als je een downloadlink hebt.

Keep it up.

Wtf?

>>> Door Wazuup: Wat is er?<<<

Hij is echt mega cool!

Geplaatst:

Vraagje, kun je screen maken dat je heel locomotief + wagons aan elkaar ziet :puh: En ik snap nu wat al die dingen zijn waar je had bovenaan op deze pagina over had :D

Groeten Tim

Geplaatst:

De textures vond ik eigenlijk maar niks, dus besloot ik de hele boel te texturen en de wagon 'af' te maken:

tex1bn2.jpg

tex2hl9.jpg

Het ziet er veel beter uit, al zeg ik het zelf. Ik moet nu alleen nog uitvinden hoe ik het model wat lichter maak ingame..

Geplaatst:

Ik vind de buitenkant er een stuk realistischer uit zien! Ik vind dat afdakje erg mooi erbij passen :)

Keep up good work!

Groeten Tim

Geplaatst:
Ik moet nu alleen nog uitvinden hoe ik het model wat lichter maak ingame..

Het ziet er geweldig uit Puma! Misschien heb je iets aan deze tutorial: klik. Dit is een prelighting tutorial, de plaatjes werken niet meer maar misschien word je er toch nog een beetje wijs uit.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Mja.. Dat kan ik al, alleen is de vraag of dat ook bij voertuigen werkt. Ik ga het in ieder geval proberen.

Nadat ik de wagon succesvol, met col, ingame heb gekregen besloot ik een klein preview-videootje te maken.

Aanschouw :sigaar:

Geplaatst:

leuk filmpje :tu: Alleen hadden sommige stukjes er wel uitgemogen, zoals dat wachten op het station, maar de trein is mooi ^_^

Geplaatst:

Puma,

Jij Blijft Goeie Dingen Maken hé :7

Zoals Deze, Prachtig! ^_^

Jij Blijft Op Goede Ideeen Komen.

KUTGW! :D

Geplaatst:

die eerste textuur vond ik wel mooi, maar dit is veel realistischer. maar zeker zo mooi :tu:

net als de meesten blijf je me verbazen.

KUTGW

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...