Jump to content

Doe jij nog aan Dodenherdenking?

Dodenherdenking  

104 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij nog aan dodenherdenking?

• Ja absoluut
      65
    • Nee
      35

Recommended Posts

Geplaatst:
Ja, dat klopt, maar denk je dat als je in die situatie zit dat je alles puur voor jezelf zou doen of toch ook een deel aan je mede mens?

Hij weet waarschijnlijk zelf ook al dat ie tegen veel marsmannetjes niet op kan, dus waarom zou ie niet gaan vluchten?

Als hij echt aan zichzelf dacht zou ie niet gaan vechten terwijl ie weet dat het een verloren zaak is, en dat ie dan toevallig dat plaatje opzet en ze zo uitroeit, tja, shit happens voor die marsmannetjes.

Dat eerste,verschilt per persoon. Dat vluchten,waar moet hij naar toe vluchten voor marsmannetjes :? ?

• Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• Jowx

11

• FerryN

11

• Wesley

8

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
Ja, dat klopt, maar denk je dat als je in die situatie zit dat je alles puur voor jezelf zou doen of toch ook een deel aan je mede mens?

Hij weet waarschijnlijk zelf ook al dat ie tegen veel marsmannetjes niet op kan, dus waarom zou ie niet gaan vluchten?

Als hij echt aan zichzelf dacht zou ie niet gaan vechten terwijl ie weet dat het een verloren zaak is, en dat ie dan toevallig dat plaatje opzet en ze zo uitroeit, tja, shit happens voor die marsmannetjes.

Dat eerste,verschilt per persoon. Dat vluchten,waar moet hij naar toe vluchten voor marsmannetjes :? ?

Hoe moet ik dat nou weten? :?

Waar de rest ook gebleven is? die moeten ook ergens zijn.

Geplaatst:
Hoe moet ik dat nou weten? :?

Waar de rest ook gebleven is? die moeten ook ergens zijn.

De rest van de bevolking? Die leeft waarschijnlijk ik onderdrukking van de marsmannetjes.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik weiger gewoon principieel om naar de kerk (en daarmee ook het kerkhof te gaan). Tenzij er iemand is gestorven die ik (goed) ken.

Waarom dan? Jij doet toch geen moeite voor een rottend lijk?

Bewerkt: door =>Sandra<=
Ik heb zeker wel wat voor andere mensen over, maar voor rottende lijken vrij weinig.

Dus als je opa/oma/vader/moeder/vrienden begraven liggen, ga jij ook niet naar het kerkhof? Je betaald geen cent voor een grafsteen, laat staan een bloemetje, aangezien het toch maar een paar \'rottende lijken\' zijn?

Naar me opa en oma op het kerkhof ga ik inderdaad niet. Het moet toch wel vrij huge zijn om mij daar te krijgen. Ik weiger gewoon principieel om naar de kerk (en daarmee ook het kerkhof te gaan). Tenzij er iemand is gestorven die ik (goed) ken.

Waarom spreek je jezelf tegen? JE OMA EN OPA zou je juist goed moeten kennnen.

Bewerkt: door GekkieJ01
Geplaatst:
Ik ben dan dood, m'n atomen zijn vertrokken, ze zijn inmiddels onderdeel van sterren, planten, andere mensen of ze zweven ergens vrolijk door de ruimte. Ik besta niet meer als ik dood ben. Ik heb geen gevoelens meer, geen emoties, geen gedachten, geen herinneringen, geen angst, geen hoop, geen liefde en geen lijf. Als iemand me om een of andere vreemde reden wil herdenken, go ahead. Ik zal hem niet dankbaar zijn noch haten, simpelweg omdat ik niets meer voel, dood zijn heet dat.

Ik wist wel dat je weer met zo'n bijdehandte opmerking aan zou komen zetten, maar ach het viel te proberen. Irritant kreng dat je er bent.

Nee maar stel nou eens dat er een hiernamaals is, en je dus wel degelijk ná je dood bewust kunt zijn van wat er op ons nederige planeetje gebeurt. Vind je die mensen waarvoor jij gestorven bent (anders had de wereldbevolking lekker onder de marsmannetjes mogen leven, en die marsianen zijn niet vies van een spies in je anus steken, zomaar zonder reden!) dan niet een stelletje ondankbare klootzakken? Dat ze jou maar lekker verachten terwijl je wél potverdriedubbeltjes voor hun plezier bent gestorven? Zou je die honden dan niet?

Nou niet alleen marsmannetjes hoor. :ch:

Dat is waar ja. Echt zo'n bijdehandte teringblaag die eigenlijk best wel door de marsmannetjes ontvoerd zou mogen worden.

Geplaatst:
Nee maar stel nou eens dat er een hiernamaals is, en je dus wel degelijk ná je dood bewust kunt zijn van wat er op ons nederige planeetje gebeurt. Vind je die mensen waarvoor jij gestorven bent (anders had de wereldbevolking lekker onder de marsmannetjes mogen leven, en die marsianen zijn niet vies van een spies in je anus steken, zomaar zonder reden!) dan niet een stelletje ondankbare klootzakken? Dat ze jou maar lekker verachten terwijl je wél potverdriedubbeltjes voor hun plezier bent gestorven? Zou je die honden dan niet?

Maargoed zo kan ik oneindig veel scenario's bedenken. Ik ben er van overtuigd dat er geen hiernamaals is, en als ik begin te filosoferen met in m'n achterhoofd dat er wel een hiernamaals is dan moet ik dat ook doen met nog oneindig veel andere scenario's, dan is er geen eind aan.

Waarom dan? Jij doet toch geen moeite voor een rottend lijk?

Maatschappelijke druk.. ^_^

Waarom spreek je jezelf tegen? JE OMA EN OPA zou je juist goed moeten kennnen.

Ik spreek me zelf niet tegen, jij leest verkeert. Het gaat over begrafenissen enerzijds en naar het kerkhof gaan anderzijds. Naar de begrafenis van me opa en oma ga ik wel, daarna ga ik niet wekelijks naar het kerkhof oid.

Geplaatst:
Maargoed zo kan ik oneindig veel scenario's bedenken. Ik ben er van overtuigd dat er geen hiernamaals is, en als ik begin te filosoferen met in m'n achterhoofd dat er wel een hiernamaals is dan moet ik dat ook doen met nog oneindig veel andere scenario's, dan is er geen eind aan.

Ja knakkert ik vraag toch niet of jij wel of niet in het hiernamaals gelooft, ik vraag of jij die lui niet een stel ondankbare honden zou vinden? Je mag gerust toegeven dat je heus wel wat erkenning waardeert hoor, daar is helemaal niets mis mee.

Geplaatst:

Ja knakkert ik vraag toch niet of jij wel of niet in het hiernamaals gelooft, ik vraag of jij die lui niet een stel ondankbare honden zou vinden? Je mag gerust toegeven dat je heus wel wat erkenning waardeert hoor, daar is helemaal niets mis mee.

Waardering is fantastisch, maar als je doet bent kun je er nog moeilijk geyl van worden. IMO waardering is dan tijdverspilling.

Geplaatst:
Waardering is fantastisch, maar als je doet bent kun je er nog moeilijk geyl van worden. IMO waardering is dan tijdverspilling.

Ja Mania of je geeft nou gewoon eens direct antwoord op mijn vraag, of je moet je maar niet meer met deze ''discussie'' bemoeien. Je ontwijkt m'n vraag constant, ik heb het daar nu wel een beetje mee gehad. Ik heb gezegd dat je je er gewoon BEWUST van bent dat die mensen jou totaal niet respecteren, ondanks je wel hun hachje hebt gered. Het gaat potdomme gewoon om RESPECT, niet meer en niet minder. Boeit mij niet dat het om een vergaan lijk gaat of om een persoon die springlevend is, het gaat om het principe. Hun acties in het verleden hadden van grote invloed op het heden, waar jij en ik nu dus van profiteren. Hetzelfde verhaal geldt dus ook voor de lui die profiteren van het feit dat ze niet onder het regime van de marsmannetjes hoeven te leven, omdat jij je leven ervoor gegeven hebt.

Ja Mania of je geeft nou gewoon eens direct antwoord op mijn vraag, of je moet je maar niet meer met deze ''discussie'' bemoeien. Je ontwijkt m'n vraag constant, ik heb het daar nu wel een beetje mee gehad. Ik heb gezegd dat je je er gewoon BEWUST van bent dat die mensen jou totaal niet respecteren, ondanks je wel hun hachje hebt gered. Het gaat potdomme gewoon om RESPECT, niet meer en niet minder. Boeit mij niet dat het om een vergaan lijk gaat of om een persoon die springlevend is, het gaat om het principe. Hun acties in het verleden hadden van grote invloed op het heden, waar jij en ik nu dus van profiteren. Hetzelfde verhaal geldt dus ook voor de lui die profiteren van het feit dat ze niet onder het regime van de marsmannetjes hoeven te leven, omdat jij je leven ervoor gegeven hebt.

De realiteit is wat mij betreft nu eenmaal dat je geen bewustzijn meer hebt als je dood bent. Speculeren over wat ik in andere scenario's zou willen heeft geen zin omdat die scenario's geen werkelijkheid zijn. Om jou vraag te beantwoorden moet ik de veronderstelling maken dat er na de dood "iets" is. Dat geloof ik niet en je vraag is daarom totaal irrelevant.

Leuk hoor om respect te krijgen als je echt wat bereikt hebt, maar echt nodig is het niet. En op het moment dat je dood bent maakt het ook niet meer uit.

Bewerkt: door Mania-92
Geplaatst:
De realiteit is wat mij betreft nu eenmaal dat je geen bewustzijn meer hebt als je dood bent. Speculeren over wat ik in andere scenario's zou willen heeft geen zin omdat die scenario's geen werkelijkheid zijn. Om jou vraag te beantwoorden moet ik de veronderstelling maken dat er na de dood "iets" is. Dat geloof ik niet en je vraag is daarom totaal irrelevant.

Leuk hoor om respect te krijgen als je echt wat bereikt hebt, maar echt nodig is het niet. En op het moment dat je dood bent maakt het ook niet meer uit.

En wéér ontwijk je mijn vraag. Het boeit me niet of je gelooft in het hiernamaals of niet, mijn vraag was wat je er nou van vindt dat mensen zo zijn als in het beschreven scenario. Eigenlijk, om gewoon eerlijk te zijn, hoe jij op het moment bent en denkt.

En nu beantwoord je mijn vraag gewoon, niet weer hele tijd ontwijken, anders kom ik je opzoeken hoor! http://i223.photobucket.com/albums/dd255/j...g6982/ethug.jpg

En anders moet Jowx jou een warn geven, en een admin jou laten degraderen. Zo.

En wéér ontwijk je mijn vraag. Het boeit me niet of je gelooft in het hiernamaals of niet, mijn vraag was wat je er nou van vindt dat mensen zo zijn als in het beschreven scenario. Eigenlijk, om gewoon eerlijk te zijn, hoe jij op het moment bent en denkt.

Ik vind ze rationeel.

En nu beantwoord je mijn vraag gewoon, niet weer hele tijd ontwijken, anders kom ik je opzoeken hoor! http://i223.photobucket.com/albums/dd255/j...g6982/ethug.jpg

Oech, ik haal me waterpistool al vast van stal. :Y

Geplaatst:

Dus Mania,

Nu ik al een tijdje aan het meelezen ben kan ik dus stellen dat:

Jij van het leven zoals we dat nu kennen niet geniet en jij net zo lief in een Nazi-duitsland had geleefd nu waarbij vrijheid absoluut vergane glorie was....

Dus in beide werelden had je het prettig gehad ??

Ik ben blij dat de geallieerde die "Extra mile" voor ons gegaan zijn om er zo voor te zorgen dat ik dezelfde vrijheid van meningsuiting heb daar je die zo graag naar boven haalt..... Misschien is het dan wel leuk dat je gewoon even stilstaat (en dan om precies te zijn 2 minuutjes maar van 20:00 tot 20:02 op 4 mei) hoe je aan die vrijheid komt!!!

Tevens wil ik je er even op wijzen dat de Yanks niet zomaar dachten we gaan de wereld redden maar deze Yanks werden ook in de oorlog betrokken door de aanval van Japan op de Amerikaanse vloot.

Echter hebben de Yanks wel de halve wereld over getrokken om de bezetter overal te verslaan.....

Dus in jouw argumenten over de amerikanen valt een beetje een gat. :duh:

Dus Mania,

Nu ik al een tijdje aan het meelezen ben kan ik dus stellen dat:

Jij van het leven zoals we dat nu kennen niet geniet en jij net zo lief in een Nazi-duitsland had geleefd nu waarbij vrijheid absoluut vergane glorie was....

Nope, dat concludeer je verkeerd.

Echter hebben de Yanks wel de halve wereld over getrokken om de bezetter overal te verslaan.....

Dus in jouw argumenten over de amerikanen valt een beetje een gat. :duh:

Heb je enig idee hoeveel geld en macht de VS aan WOII heeft overgehouden? Ze hebben ons echt niet geholpen omdat ze zo'n goed moraal hadden..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...