Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doe jij nog aan Dodenherdenking?

Hey,

Bij deze wil ik graag eens weten of jullie mensen nog wel ooit eens aan dodenherdenking doen, dat natuurlijk jaarlijks op 4 Mei is.

Ik zelf doe er wel aan, hoe dan ook, als ik aan het fietsen ben of dergelijke, dan stop ik sowieso even, en dan ben ik sowieso 2 min stil.

  • Replies 202
  • Views 13.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dodenherdenking 104 members have voted

  1. 1. Doe jij nog aan dodenherdenking?

    • Ja absoluut
      65%
      65
    • Nee
      35%
      35

Please sign in or register to vote in this poll.

Featured Replies

Ik niet, ik vind het maar onzin, de meeste mensen die mensen uit die tijd hebben gekent en dood zijn, zijn zelf ook vaak dood. Waarom zou je de doden herdenken die je zelf niet eens kent.? :S Ik ben wel beleefd en blijf wel stil als ze gaan herdenken.

Edited by Gta Ripper

Ik niet, ik vind het maar onzin, de meeste mensen die mensen uit die tijd hebben gekent en dood zijn, zijn zelf ook vaak dood. Waarom zou je de doden herdenken die je zelf niet eens kent.? :S Ik ben wel beleefd en blijf wel stil als ze gaan herdenken.

Omdat die mensen voor ons land hebben gestreden , Als hun niet in het verzet zaten was Nederland nu Duitsland. Daarom doe ik wel aan dodenherdenking. Ik denk wel dat er veel mensen het me eens zijn.

Edited by gekkieJ01

Het is voor mij een dag als alle anderen. Gister had ik lol. De dag ervoor had ik lol. De dag daarvoor had ik lol. Dus vandaag heb ik ook lol. Ik sta vandaag niet stil bij wat voor dag het is of wat er gebeurd is zoveel jaar geleden. Hooguit om 6 of 8 uur een minuut of 2 stil, maar verder ook niet.

Ik niet, ik vind het maar onzin, de meeste mensen die mensen uit die tijd hebben gekent en dood zijn, zijn zelf ook vaak dood. Waarom zou je de doden herdenken die je zelf niet eens kent.? :S Ik ben wel beleefd en blijf wel stil als ze gaan herdenken.

Omdat die mensen voor ons land hebben gestreden , Als hun niet in het verzet zaten was Nederland nu Duitsland. Daarom doe ik wel aan dodenherdenking. Ik denk wel dat er veel mensen het me eens zijn.

Hehe dan heb jij niet goed opgelet bij geschiedenis... Nederland was nooit van Duitsland... alleen bezet door Duitsland de meeste Nederlanders die door de Duitsers zijn vermoord zijn Joden en die herdenken we... Ik ken geen enkele jood die in de 2e wereld oorlog is omgekomen en dus heb ik ook niet echt iets om aan te herdenken. De Engelsen, die voornamelijk Nederland hebben bevrijd liggen in hun eigen land begraven, en die ken ik al helemaal niet, en zelfs als ze Nederland niet hadden bevrijd waren de Duitsers wel weg gegaan, vroeg of laat, want hun leider Hitler had zichzelf toen allang van kant gemaakt wat de Duitsers in Nederland toen nog niet wisten.

Hoewel mijn verhaal volgens mij ook niet helemaal klopt... Maarja dan moet ik volgend jaar bij 't WW2 hoofdstuk ook maar beter opletten, dit van Wikipedia

Men herdenkt alle burgers en militairen van het Koninkrijk der Nederlanden, die waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940) in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.

Edited by T@rget

Het is voor mij een dag als alle anderen. Gister had ik lol. De dag ervoor had ik lol. De dag daarvoor had ik lol. Dus vandaag heb ik ook lol. Ik sta vandaag niet stil bij wat voor dag het is of wat er gebeurd is zoveel jaar geleden. Hooguit om 6 of 8 uur een minuut of 2 stil, maar verder ook niet.

Inderdaad, ik vind wel dat je zo beleefd moet zijn voor andere mensen om stil te zijn

Omdat die mensen voor ons land hebben gestreden , Als hun niet in het verzet zaten was Nederland nu Duitsland. Daarom doe ik wel aan dodenherdenking. Ik denk wel dat er veel mensen het me eens zijn.

Uiteindelijk hebben de canadezen en een paar andere landen ons bevrijd en niet Nederlanders die gesneuveld (Nederlandse Joden) zijn, die de meeste mensen juist gaan herdenken.

Edited by Gta Ripper

  • Author
Ik niet, ik vind het maar onzin, de meeste mensen die mensen uit die tijd hebben gekent en dood zijn, zijn zelf ook vaak dood. Waarom zou je de doden herdenken die je zelf niet eens kent.? :S Ik ben wel beleefd en blijf wel stil als ze gaan herdenken.

Omdat die mensen voor ons land hebben gestreden , Als hun niet in het verzet zaten was Nederland nu Duitsland. Daarom doe ik wel aan dodenherdenking. Ik denk wel dat er veel mensen het me eens zijn.

Hehe dan heb jij niet goed opgelet bij geschiedenis... Nederland was nooit van Duitsland... alleen bezet door Duitsland de meeste Nederlanders die door de Duitsers zijn vermoord zijn Joden en die herdenken we... Ik ken geen enkele jood die in de 2e wereld oorlog is omgekomen en dus heb ik ook niet echt iets om aan te herdenken. De Engelsen, die voornamelijk Nederland hebben bevrijd liggen in hun eigen land begraven, en die ken ik al helemaal niet, en zelfs als ze Nederland niet hadden bevrijd waren de Duitsers wel weg gegaan, vroeg of laat, want hun leider Hitler had zichzelf toen allang van kant gemaakt wat de Duitsers in Nederland toen nog niet wisten.

How how, hier wordt een grote fout gemaakt, jullie denken alleen dat we de Joden herdenken, nee dat is absoluut niet zo, we herdenken alle slachtoffers van de Tweede Wereld oorlog, of ze nou gestreden hebben voor Europa, of als ze nou in kampen zijn gezet, en dat ze daar zijn vermoord, het zijn wel onze medelandgenoten, die een zeer erge tijd hebben mee gemaakt, en natuurlijk herdenken we ook de Amerikanen, Canadezen, Britten, Russen, die dus wel voor ons land en EU hebben gestreden, en natuurlijk niet te vergeten, de zigeuners en mongolen, gehandicapten, die allemaal zijn vermoord, kort om, het was gewoon een serieus erge tijd.

Ik niet, ik vind het maar onzin, de meeste mensen die mensen uit die tijd hebben gekent en dood zijn, zijn zelf ook vaak dood. Waarom zou je de doden herdenken die je zelf niet eens kent.? :S Ik ben wel beleefd en blijf wel stil als ze gaan herdenken.

Omdat die mensen voor ons land hebben gestreden , Als hun niet in het verzet zaten was Nederland nu Duitsland. Daarom doe ik wel aan dodenherdenking. Ik denk wel dat er veel mensen het me eens zijn.

Hehe dan heb jij niet goed opgelet bij geschiedenis... Nederland was nooit van Duitsland... alleen bezet door Duitsland de meeste Nederlanders die door de Duitsers zijn vermoord zijn Joden en die herdenken we... Ik ken geen enkele jood die in de 2e wereld oorlog is omgekomen en dus heb ik ook niet echt iets om aan te herdenken. De Engelsen, die voornamelijk Nederland hebben bevrijd liggen in hun eigen land begraven, en die ken ik al helemaal niet, en zelfs als ze Nederland niet hadden bevrijd waren de Duitsers wel weg gegaan, vroeg of laat, want hun leider Hitler had zichzelf toen allang van kant gemaakt wat de Duitsers in Nederland toen nog niet wisten.

How how, hier wordt een grote fout gemaakt, jullie denken alleen dat we de Joden herdenken, nee dat is absoluut niet zo, we herdenken alle slachtoffers van de Tweede Wereld oorlog, of ze nou gestreden hebben voor Europa, of als ze nou in kampen zijn gezet, en dat ze daar zijn vermoord, het zijn wel onze medelandgenoten, die een zeer erge tijd hebben mee gemaakt, en natuurlijk herdenken we ook de Amerikanen, Canadezen, Britten, Russen, die dus wel voor ons land en EU hebben gestreden, en natuurlijk niet te vergeten, de zigeuners en mongolen, gehandicapten, die allemaal zijn vermoord, kort om, het was gewoon een serieus erge tijd.

Ja maar daar hebben wij toch verder niets mee te maken gehad.

  • Author

Dus jij toont geen respect voor die mensen?

Dus jij toont geen respect voor die mensen?

Jawel, maar ik vind het zo onnodig om het op die manier te doen, je mag toch zelf weten wanneer je ze herdenkt of je het niet doet. Dit is toch je eigen keuze lijkt mij.

  • Author
Dus jij toont geen respect voor die mensen?

Jawel, maar ik vind het zo onnodig om het op die manier te doen, je mag toch zelf weten wanneer je ze herdenkt of je het niet doet. Dit is toch je eigen keuze lijkt mij.

Oké ik accepteer je mening, iedereen mag een mening hebben.

Maar het punt is wel, als er geen dodenherdenking is ieder jaar, dan zal helemaal niemand er aan doen, misschien alleen de oudere mensen in onze maatschappij.

Met deze dag willen de mensen gewoon één algemene dodenherdenking doen.

En hoe jij dat zegt hé, komt een beetje respectloos over.

srry hoor wie nee schudden vind ik maar dom ..We herdenken ook de soldaten die zijn gestorven die ons land redden en joden...Dat moet je wel herdenken! ook al herken je ze niet ! 6

6 MILJOEN JODEN!!!! EN TIENDUIZENDEN SOLDATEN MISCHIEN WEL HONDERDDUIZENDEN ZIJN DOOOOOD!!!

DIE MOETEN WE HERDENKEN RESPECTENLOOS ZOOITJE HIER!!! :@:@:@:@:@

Edited by robin bbb

Er word hier iets vergeten wat van vrij groot belang is, de dodenherdenking draait om het herdenken van de doden die zijn gevallen in de 2e Wereldoorlog, maar de herdenking is ook bedoeld als reminder, een reminder dat dit nooit meer mag gebeuren, we moeten ons blijven herinneren, en eraan herinnerd worden, wat voor vreselijke tijd dat was en dat zoiets nooit, maar dan ook nooit weer mag gebeuren.

De minuten stilte zijn er als verering van de doden, maar de minuten stilte zijn er ook om een moment voor jezelf te nemen en te bedenken wat we geleerd hebben van deze oorlog, te bedenken wat voor oorlogen er nogsteeds gaande zijn, dat tot je te nemen en bedenken wat je met die gedachten gaat doen. De volgende keer dat iemand een grap in je klas maakt over Hitler of het Nazi-Regime zal je hem erop wijzen dat het niet normaal is wat diegene doet, want jij hebt in die 2 minuten iets bedacht, je bent in die 2 minuten een stukje volwassener geworden, en dat is ook waar deze herdenking om draait.

We moeten niet vergeten.

Dit mag nooit weer gebeuren.

Nja hier wordt niet veel aan dodenherdenking gedaan. Ik ben vandaag namelijk jarig dus bij mij wordt het niet herdacht. Ik weet dat er veel doden zijn gevallen tijdens de wereld oorlogen, en ik ben de strijders dankbaar voor wat zij hebben gedaan ! :Y Nja ik ga aan de bier laterz ! _O_

Het is handig om er een 'soms' optie bij te doen. Ik geef dan ook eerlijk toe dat ik het niet altijd doe. Meestal als ik thuis zit en ik ben me er erg van bewust dat het plaatsvindt, dan herdenk ik wel. Als ik bezig ben en het ontgaat me, dan maak ik me er niet zo druk om.

Ik sta heus wel stil bij het feit dat er ontzettend veel mensen zijn gestorven om te vechten voor dit land, maar moet dat op een speciale dag? Ik denk er af en toe wel is aan en ik ben dan ook ontzettend dankbaar. Maar als je het op een bepaalde dag doet voelen mensen zich verplicht en gaat volgens mij het gevoel van 'herdenken' weg. Je doet het dan omdat het moet, omdat je je verplicht voelt. Vraag jezelf dan maar is af of er nog wel gevoel bij is, er is meer gevoel bij als je er stilletjes, op een willekeurige dag aan denkt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.