Jump to content

Nederlander!


Follow

Recommended Posts

zowel die mandie duits, nederlands of frans spreekt kan een belg zijn dat zijn namelijk onze drie landstalen

het zit dus mss vol belgen in liberty city :D

Leuk bedacht, maar België heeft nooit grondgebied gehad in Amerika, wel? :duh:

eigenlijk wel want het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden was ook belgie en nederland bestond nog niet toen ze nieuw amsterdam hadden.

bewijs: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigd_Koni...der_Nederlanden

? Je zegt toch zelf, Verenigd koninkrijk der NEDERLANDEN?!? :? En vervolgens zeg je... Jah nee, het huidige Nederland en België zoals we het nu kennen bestond nog niet, nee.. Toen was België inderdaad nog een provincie van Nederland. De goeie ouwe tijd.. *zucht* Viva Hollanda! :bonk:

Edit: Als ik ongelijk zou hebben, had het wel Nieuw Antwerpen geheten destijds ipv Nieuw Amsterdam, hahaha! :schater::bonk::schater:

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Iscariah

    8

  • Little Jacob

    6

  • freestyla

    4

  • denven

    3

? Je zegt toch zelf, Verenigd koninkrijk der NEDERLANDEN?!? :? En vervolgens zeg je... Jah nee, het huidige Nederland en België zoals we het nu kennen bestond nog niet, nee.. Toen was België inderdaad nog een provincie van Nederland. De goeie ouwe tijd.. *zucht* Viva Hollanda! :bonk:

Edit: Als ik ongelijk zou hebben, had het wel Nieuw Antwerpen geheten destijds ipv Nieuw Amsterdam, hahaha! :schater::bonk::schater:

Even een klein stukje geschiedenis dan maar:

Tijdens de middeleeuwen werd wat nu onder het huidige België verstaan wordt, verdeeld tussen Frankrijk en het Duitse Rijk. De Schelde werd beschouwd als grens tussen de beide rijken. Het gebied van het huidige België kwam in handen van de Habsburgers in de 15e eeuw en werd aan het einde van de 18e eeuw overgenomen door de Fransen. Na de nederlaag van Napoleon in 1815 ging België op in het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden om zo een bufferstaat te vormen tegen Frankrijk. België werd in 1830 uitgeroepen tot een onafhankelijke constitutionele monarchie. De leuze van België is eendracht maakt macht. Deze eendracht sloeg in 1830 op de vereniging van de negen provinciën. Deze negen provinciewapens zijn dan ook vertegenwoordigd in het wapenschild van het land.

EDIT: Druk ik weer te vroeg op verzenden... :bonk: Maar het komt er op neer dat het maar 15 jaar bij Nederland hoorde... Het was wel al van de Habsburgse Nederlanden maar niet van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden dus.

Bewerkt: door Iscariah
Link to comment
Delen op andere websites

zowel die mandie duits, nederlands of frans spreekt kan een belg zijn dat zijn namelijk onze drie landstalen

het zit dus mss vol belgen in liberty city :D

Leuk bedacht, maar België heeft nooit grondgebied gehad in Amerika, wel? :duh:

eigenlijk wel want het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden was ook belgie en nederland bestond nog niet toen ze nieuw amsterdam hadden.

bewijs: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigd_Koni...der_Nederlanden

? Je zegt toch zelf, Verenigd koninkrijk der NEDERLANDEN?!? :? En vervolgens zeg je... Jah nee, het huidige Nederland en België zoals we het nu kennen bestond nog niet, nee.. Toen was België inderdaad nog een provincie van Nederland. De goeie ouwe tijd.. *zucht* Viva Hollanda! :bonk:

Edit: Als ik ongelijk zou hebben, had het wel Nieuw Antwerpen geheten destijds ipv Nieuw Amsterdam, hahaha! :schater::bonk::schater:

nee je begrijpt het niet je zegt toen was België nog een provincie van Nederland maar dat kan niet want belgie bestond niet het gaat hier gewoon om namen en anders kan ik ook zeggen dat nederland daarvoor nog bij belgie hoorde check dit maar http://nl.wikipedia.org/wiki/Gallia_Belgica :D

Link to comment
Delen op andere websites

zowel die mandie duits, nederlands of frans spreekt kan een belg zijn dat zijn namelijk onze drie landstalen

het zit dus mss vol belgen in liberty city :D

Leuk bedacht, maar België heeft nooit grondgebied gehad in Amerika, wel? :duh:

eigenlijk wel want het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden was ook belgie en nederland bestond nog niet toen ze nieuw amsterdam hadden.

bewijs: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigd_Koni...der_Nederlanden

? Je zegt toch zelf, Verenigd koninkrijk der NEDERLANDEN?!? :? En vervolgens zeg je... Jah nee, het huidige Nederland en België zoals we het nu kennen bestond nog niet, nee.. Toen was België inderdaad nog een provincie van Nederland. De goeie ouwe tijd.. *zucht* Viva Hollanda! :bonk:

Edit: Als ik ongelijk zou hebben, had het wel Nieuw Antwerpen geheten destijds ipv Nieuw Amsterdam, hahaha! :schater::bonk::schater:

nee je begrijpt het niet je zegt toen was België nog een provincie van Nederland maar dat kan niet want belgie bestond niet het gaat hier gewoon om namen en anders kan ik ook zeggen dat nederland daarvoor nog bij belgie hoorde check dit maar http://nl.wikipedia.org/wiki/Gallia_Belgica :D

Ik doelde op de grond, niet het koninghuis, rijk of staat... Iscariah, thanks voor je les, en Free, zullen we maar eens ophouden met deze battle voor we een waarschuwing ontvangen? Het was leuk zolang het duurde, maar we wijken wel lichtelijk af van het onderwerp zo! :schater::schater:

Link to comment
Delen op andere websites

*BUMP*

Sorry, misschien is dit een beetje een oude post, maar ik ga er geen nieuw topic voor aanmaken. Maar ik heb nu al 137 uur en 16 minuten gespeeld volgens mijn stats. Ik was nog geen enkele Nederlandse tegengekomen... Totaan NU! YES!!! Eindelijk heb ik een wijf met een fotocamera op Happiness Eiland gevonden die `Nee, nee! Niet vechten!' riep toen ik haar camera naar d'r kop slingerde. Toen ik haar verder stalkte, zei ze ook nog `Ga weg!' Ook zei ze Engelse dingen zoals `I'm a tourist!'. Wat vreemd was aan dat Engelse, is dat het geen Nederlands accent was maar een Spaanse... :clown: Maar het Nederlands was in ieder geval kraakhelder te horen. Damn, ze bestaan dus in het spel maar ze zijn heel zeldzaam.

EDIT: Ik heb de smaak te pakken! Ik ben nog zo'n wijf tegengekomen op Happiness Eiland. Ik ben gewoon overdag met een gevallen camera naar iedereen zijn of haar kop gegooid. Ik kreeg wel een wanted ster, maar er kwamen geen smerissen op af. En het is nog grappig ook! Ik ga er even een filmpje schieten nu en op zoek naar de 3e kandidaat. En het zijn inderdaad maar 2 zinnen geloof ik. Da's wel weer jammer.

EDIT2:

Filmpje!

Zojuist heb ik het filmpje kunnen schieten... Ik gooide tot 2x aan toe mis met de camera en toen sloeg ik haar maar even voor d'r kop... Ze is toch niet zo zeldzaam dus. Overdag op een zonnige dag is het druk op Happiness Eiland. De kans dat je haar tegenkomt is groot, blijkt.

dat filmpje klinkt wel heel erg overgesproken

nee tis echt zo ik ben ook een nederlander tegengekomen met precies dezelfde stem. ze staat vaak in northen gardens op het strand. rechts van die pier of steiger.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel vet dat er gewoon Nederlands is ingesproken in GTA.. Maar als je een aantal jaren daar de basa bent gewenst mag het inderdaad ook wel zo zijn dat er wat interugkomt.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moesten ze New Amsterdam nou ruilen met de Britten voor Suriname :N . DAn spraken ze nu allemaal Nederlands in New Amsterdam en misschien wel in heel Amerika e dan zou Nederlands de lingua franca zijn en hoefden we nooi Engels te leren(ook al is het zooo makkelijk)! :schater:

Jammer.

omdat in die tijd er meer grondstoffen waren te vinden in Suriname en Nederlands geen baat had bij een oorlog met Engeland, voor die tijd was het een goede ruil.

OT:

Je kan zien dat Rockstar New York goed heeft bestudeerd, Liberty City hebben ze zelfs de zelfde geschiedenis mee gegeven ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Wel vet dat er gewoon Nederlands is ingesproken in GTA.. Maar als je een aantal jaren daar de basa bent gewenst mag het inderdaad ook wel zo zijn dat er wat interugkomt.

Er zijn genoeg verwijzingen naar Nederland! Ik mis alleen nog onze vlag ergens in het spel. Die hadden ze best ergens in North Holland of East Holland mogen plaatsen vind ik...

Link to comment
Delen op andere websites

Wel vet dat er gewoon Nederlands is ingesproken in GTA.. Maar als je een aantal jaren daar de basa bent gewenst mag het inderdaad ook wel zo zijn dat er wat interugkomt.

Er zijn genoeg verwijzingen naar Nederland! Ik mis alleen nog onze vlag ergens in het spel. Die hadden ze best ergens in North Holland of East Holland mogen plaatsen vind ik...

uuhhhh denk eens even na kijk dan even naar de rotterdam tower man

Link to comment
Delen op andere websites

Wel vet dat er gewoon Nederlands is ingesproken in GTA.. Maar als je een aantal jaren daar de basa bent gewenst mag het inderdaad ook wel zo zijn dat er wat interugkomt.

Er zijn genoeg verwijzingen naar Nederland! Ik mis alleen nog onze vlag ergens in het spel. Die hadden ze best ergens in North Holland of East Holland mogen plaatsen vind ik...

uuhhhh denk eens even na kijk dan even naar de rotterdam tower man

Echt?! Ik zal meteen kijken... :$ :$ :$

EDIT: Ik heb net gekeken, maar de Nederlandse vlag zit er niet op hoor. En als je dat licht bovenaan bedoelt, sinds wanneer hebben wij dan licht Cyan blauw in onze vlag? De Nederlandse vlag heeft donkerblauw, Luxemburg heeft lichtblauw... En dat bedoelde ik ook niet, ik bedoelde een echte vlag van stof. Die zijn er genoeg in Liberty City en ik heb daarvan geen Nederlandse gezien tot nu toe hoor...

Bewerkt: door Iscariah
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
Wel vet dat er gewoon Nederlands is ingesproken in GTA.. Maar als je een aantal jaren daar de basa bent gewenst mag het inderdaad ook wel zo zijn dat er wat interugkomt.

Er zijn genoeg verwijzingen naar Nederland! Ik mis alleen nog onze vlag ergens in het spel. Die hadden ze best ergens in North Holland of East Holland mogen plaatsen vind ik...

uuhhhh denk eens even na kijk dan even naar de rotterdam tower man

Echt?! Ik zal meteen kijken... :$ :$ :$

EDIT: Ik heb net gekeken, maar de Nederlandse vlag zit er niet op hoor. En als je dat licht bovenaan bedoelt, sinds wanneer hebben wij dan licht Cyan blauw in onze vlag? De Nederlandse vlag heeft donkerblauw, Luxemburg heeft lichtblauw... En dat bedoelde ik ook niet, ik bedoelde een echte vlag van stof. Die zijn er genoeg in Liberty City en ik heb daarvan geen Nederlandse gezien tot nu toe hoor...

Hallo,!!!!

Ik noem dat geen Nederlandse vlag hoor........

Hij bedoeld dat er boven aan die toren alleen maar de kleuren van de Nederlandse vlag te zien zijn.

Wel toevallig ook in die volgorde rood wit blauw. :D

Hoewel ik dr ook wel eens andere kleuren heb gezien. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wel vet dat er gewoon Nederlands is ingesproken in GTA.. Maar als je een aantal jaren daar de basa bent gewenst mag het inderdaad ook wel zo zijn dat er wat interugkomt.

Er zijn genoeg verwijzingen naar Nederland! Ik mis alleen nog onze vlag ergens in het spel. Die hadden ze best ergens in North Holland of East Holland mogen plaatsen vind ik...

uuhhhh denk eens even na kijk dan even naar de rotterdam tower man

Echt?! Ik zal meteen kijken... :$ :$ :$

EDIT: Ik heb net gekeken, maar de Nederlandse vlag zit er niet op hoor. En als je dat licht bovenaan bedoelt, sinds wanneer hebben wij dan licht Cyan blauw in onze vlag? De Nederlandse vlag heeft donkerblauw, Luxemburg heeft lichtblauw... En dat bedoelde ik ook niet, ik bedoelde een echte vlag van stof. Die zijn er genoeg in Liberty City en ik heb daarvan geen Nederlandse gezien tot nu toe hoor...

Hallo,!!!!

Ik noem dat geen Nederlandse vlag hoor........

Hij bedoeld dat er boven aan die toren alleen maar de kleuren van de Nederlandse vlag te zien zijn.

Wel toevallig ook in die volgorde rood wit blauw. :D

Hoewel ik dr ook wel eens andere kleuren heb gezien. :puh:

Ik weet niet of de Nederlandse vlag erin zit. Waarschijnlijk niet.

Bewerkt: door zezima0014
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...